Aihe: Crybabyn Potikasta
1
heikkiha
30.06.2005 23:56:48 (muokattu 30.06.2005 23:57:18)

No hyvää iltaa..

Minulla on tuossa pöydällä pähkinänä purtavana rakas Originaali itkupillini.. Koitan kovasti miettiä että mikäköhän sitä vaivaa.. Siinä on sellainen vika että kun sen kytkee pois niin signaali menee läpi aivan normaalista mutta kun Wahin kytkee päälle niin ei kuulu mitään.. Kaikki ääni katoa..

Pienen pohdinnan jälkeen aloin miettimään: Koska kyseessä on jo muutama vuotta vanha pedaali että oiskohan se potikka ottanut lopputilin? Mikäs noiden crybaby potikoiden elinikä yleensä on muuten?

Jos potikka nyt menee vaihtoon niin mistäs noita uusia saisi? Riittääkö jos menen Helsinkiin ja kierrän keskustan kaupat (F-music, Musamaailma, Levytukku, Bändikeskus, Kitarapaja, Hellas piano ym.. ym..) läpi vai pitääkö lähteä esim. Customsoundsiin tai DLX:ään vai tilata jostain tehtaalta tuo osa..

Kiitos
Aina ei voi voittaa
Edy
01.07.2005 00:15:10

Ajattelin tossa, että voisikohan vika olla virransyötössä, koska jos wahi ei saa virtaa niin sillonhan sieltä ei kuulu mitään. Joten kannattaa tarkistaa siltä osalta juotokset ja liitokset.
Iteltäni ei ole wahin potikkaa onneksi vielä hajonnut, mutta eikös sen pitäisi kylläkin alkaa rutisemaan ennen hajoamistaan...?
Me ihmiset olemme luonnonkappaleita, joten meillä jokaisella on todennäköisesti erilainen maku.Täten on turhaa kiistellä hyvästä ja huonosta musiikista, koska musiikki on makuasia.Mutta jos olisimme robotteja, voisimme arvuutella kumpi on hajalla.
Dr. Muff
01.07.2005 00:34:50
En usko että vika on potikassa. Potikka alkaa rutisemaan kun kerää likaa tai alkaa kulumaan loppuun. Onhan patterissa vielä virtaa tai muuntajan johto kunnolla kiinni? Veikkaisin että ei saa virtaa, kytkin on rikki tai joku piuha/kolvaus on irronnut. Auki vaan ja katselet näkyykö jotain poikkeavaa, ronkit vähän piuhoja jos vaikka saisit jotain eloa ja sitäkautta vinkkiä missä vika voisi piillä.
Tuumasta toiseen.
heikkiha
01.07.2005 00:43:52 (muokattu 01.07.2005 00:45:35)

tuossahan tuo on auki ja kaikki näyttää olevan kunnossa...
uusi switchihän minulla on ennestään tuolla komerossa (joskus ostin ihan varmuuden vuoksi) voisin sen koittaa vaihtaa tuohon... mutta ei kyllä auta piuhojen sörkkiminen. erilaisia muuntajia olen kokeillut ja monesti. myös muutamaa eri patteriakin on kokeiltu. kolvaukset näyttävät olevan hyvin kunnossa.
Aina ei voi voittaa
heikkiha
01.07.2005 01:03:57

Onko mahollista että laitetta on koitettu käyttää esim liian korkealla jännitteellä jolloin joku osa olisi kärvähtänyt?

Ei ainakaan lähiaikoina :)... Kyllä toi on esim. eilen toiminut oikein hyvin ja tänäänkin päivällä vielä... En tiedä sitten. Ihmeellistä tuo elektroniikan maailma. Alan kyllä itse taipumaan tuohon kytkimen vaihtoon tai ainakin voisin koittaa sitä toista kytkintä...
Aina ei voi voittaa
Dr. Muff
01.07.2005 01:06:27
Ei ainakaan lähiaikoina :)... Kyllä toi on esim. eilen toiminut oikein hyvin ja tänäänkin päivällä vielä... En tiedä sitten. Ihmeellistä tuo elektroniikan maailma. Alan kyllä itse taipumaan tuohon kytkimen vaihtoon tai ainakin voisin koittaa sitä toista kytkintä...

Ok. Vaihda toki kytkin. Ajattelin vaan että pienemmälläkin vaivalla saat selville onko vika mahdollisesti kytkimessä.
Tuumasta toiseen.
Ossi
01.07.2005 01:31:57

Mulla on hetkittäin sama ongelma. Tämä on joku 70-luvun vehje, joka tuli modattua tumpun "ohitussoundin" vuoksi heti kaupasta kotiuduttuani kunnollisella kytkimellä joka tosiaan ohittaa tarvittaessa härvelin elektroniikan.

Paristokäytössä värkin sähköpuoli on yleensä turvassa. Äkkisältään tulee mieleen, että tuo switchi on yksinkertaisesti tullut tiensä päähän.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Dull Finn
01.07.2005 07:44:01

itselläni crybaby ei suostunut ottamaan vastaan ainakaan Ibanezin muuntajapiuhaa kunnolla, joku yleismuuntaja pysyy hyvin paikoillaan, eipä pätki enää.
janik
01.07.2005 11:24:49
itselläni crybaby ei suostunut ottamaan vastaan ainakaan Ibanezin muuntajapiuhaa kunnolla, joku yleismuuntaja pysyy hyvin paikoillaan, eipä pätki enää.

Jep, sinne ei sovi kaikki piuhat kiinni.
-------------------------Fahrenheit
Supernaut
02.07.2005 13:34:00
Siinä on sellainen vika että kun sen kytkee pois niin signaali menee läpi aivan normaalista mutta kun Wahin kytkee päälle niin ei kuulu mitään.. Kaikki ääni katoa..

Mulla on sama ongelma, mutta toisin päin. (Luultavasti siis aivan eri vika...) Joskus, kun wahin kytkee pois päältä, ääni hiljenee kokonaan tai äänenvoimakkuus laskee huomattavasti. Kun painaisee taas wahin päälle, se toimii normaalisti ja saattaa toimia taas pois päältä laitettaessakin. Kytkin ilmeisesti jumittuu tai jotain..
Varokaa sitä, joka juo vettä ja seuraavana aamuna muistaa, mitä puhuimme. - Kreikkalainen sanonta
P2
02.07.2005 17:23:17
Vialliset yms. tarpeettomat wahit voi myydä halvalla mulle.
Ei sit!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)