Aihe: Hi-hat telineiden clutchit
1
napander
30.06.2005 22:39:08
Onkos sellasia haitsujen clutcheja joissa se pelti ei ole sitä kierrettä vasten, ettei tule keyholea siihen yläpeltiin, vai onko toi iänikuinen ongelma noitten haitsujen kanssa? Tässä kuva siis clutchista jos et tiedä mikä se on: http://www.explorersdrums.com/media/cl68n_L.jpg

Onks tolle osalle jotain suomen kielistä nimeä muuten?
hollmi-5
30.06.2005 22:48:01
Kaikissa minulla olevissa pidikkeissä on kierteetön kohta: Sonor, Premier, Pearl ja Tama.
Mika Hollström
Groovi
30.06.2005 22:49:01
Kaikissa minulla olevissa pidikkeissä on kierteetön kohta: Sonor, Premier, Pearl ja Tama.

en mäkään ole törmännyt kyllä sellaiseen missä sitä kierteetöntä kohtaa EI olisi.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
napander
30.06.2005 22:51:51
Clutch on se jolla vivusta saadaan dropattua yläpelti vapaaksi. Vai olikohan se "drop-clutch".

Jahas, my mistake. Minä oon luullu että clutchilla tarkotetaan yleensä tota kiinnitysosa, mutta ei pidä luulla vaan tietää. Googlen kuvahakukin tuottaa pääasiassa hi-hat clutch sanalla tollasia perus kiinnitysosan kuvia, ni siitä vaan päättelin.
napander
30.06.2005 22:53:34 (muokattu 30.06.2005 23:00:50)

No se on sit näemmä noissa vanhoissa pidikkeissä pelkkää kierrettä, ainakin tossa vanhojen swingstarien mukana tulleessa haitsutelineessä.
hollmi-5
30.06.2005 22:54:42
Clutch on normaali pidike.
Mika Hollström
Groovi
30.06.2005 22:57:52
Clutch on normaali pidike.

ahaa, näin se taisi olla.
Onneksi löysin Rock´n rollin. Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua.
miän vain
30.06.2005 23:53:11

en mäkään ole törmännyt kyllä sellaiseen missä sitä kierteetöntä kohtaa EI olisi.

Jännää. Mulle on käynyt tasan toisinpäin.

Keyholea ei ole kyllä tästä huolimatta tullut. Pelti on syönyt kierteet, nyt ei saa ylimpiä muttereita pois. Vaan miksi pitäisikään, ovatpahan tallessa.
Perustetaan sivuprojekti, joka soittaa vierascorea.
Faroband.net - bändi, keikalla Factoryssa 6.7. -05
Semisuper - rumpusivu
napander
30.06.2005 23:58:25
Pelti on syönyt kierteet, nyt ei saa ylimpiä muttereita pois. Vaan miksi pitäisikään, ovatpahan tallessa.

Minullakin on pelti syönyt kierteen, mutta myös kierre pellin.
nubikka
01.07.2005 00:20:59 (muokattu 01.07.2005 00:21:24)
No se on sit näemmä noissa vanhoissa pidikkeissä pelkkää kierrettä, ainakin tossa vanhojen swingstarien mukana tulleessa haitsutelineessä.
Mulla on japanin Swinkut, ja siiinä se haitsu clutchi nii siinä kyllä on se kierteetön kohta. En sitten tiedä että kuinka vanhat swinkut sulla on :)
Simbe
02.07.2005 00:25:05
Onkos uudemmissa Yamahoissa jo kierteetön osa? Sitä vain, kun niissä se rumpuavaimella kiristettävä alaruvi on nerokas, mutta pelottaa todella ne kierteet.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä Yamaha 8000 rummut in "Mellow Yellow"
vapauskauppias
02.07.2005 00:35:46
Onkos uudemmissa Yamahoissa jo kierteetön osa? Sitä vain, kun niissä se rumpuavaimella kiristettävä alaruvi on nerokas, mutta pelottaa todella ne kierteet.

Pearlilla on myös rumpuavaimella kiristettävä alaruuvi ja kierteetön osa. Ainoa huono puoli (mielestäni) on ne muovipehmusteet huopien sijaan. Itse vaihdoin huopiin. Saan siten mielestäni paremman soundin (mukana saattaa olla myös psykoakustiikkaa).
mr_b
02.07.2005 00:54:23

Sitä vain, kun niissä se rumpuavaimella kiristettävä alaruvi on nerokas

Jep, se on liian nerokas. Minulla oli moinen ja aina meikäläisen kamoilla soitettaessa keikalla sai olla muita rumpaleita neuvomassa miten sen sai auki. Ei siihen normaalirumpalin järki tuntunut riittävän. Muuten kyllä oikein loistava, ei siinä mitään.

Se alakiinnike kylläkin vielä halkesi toiselta puolelta kahtia, kun joku valopää oli ilmeisesti vääntänyt sen oikein voimalla kiinni ja tuloksena oli aika hankala kaksiosainen viritys, jota oli pirullista räpeltää paikoilleen. Toimi kyllä edelleen, kunnes lopulta se vuosi sitten clutchi vielä tiputti kaikki osansa Factoryn pimeälle lavalle ja Factoryn lava söi ne. Ei enää löytynyt alakinnikeitä mistään, eikä uutta saanut tilalle Helsingin kaupoista. Nyt on joku muu clutchi ja se on kyllä aika karmea, ikävä on tuota vanhaa. Pitäisiköhän alkaa taasen metsästys...
I wanna walk up the side of the mountain, I wanna walk down the other side of the mountain, I wanna swim in the river, lay in the sun, I wanna try to be nice to everyone.
tthei
02.07.2005 01:05:18

Mun premierin perusclutchissa ei kyllä ole kierteetöntä kohtaa. Mutta ostin pearlin drop clutchin, siinä on kyllä sellainen kierteetön kohta.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist -------------------------- www.innervision-fin.tk
Youni
03.07.2005 00:30:22
Jännää. Mulle on käynyt tasan toisinpäin.

Sama juttu. Pitänee tämäkin ottaa huomioon jos ostan drop clutchin. Drop clutch tarkoittaa myös sitä Taman Iron Cobra drop clutchia jota käytetään jalalla. Vaikutti kaupassa ihan toimivalta sekin kun näin. Kallis se vaan on, halvempaa ostaa kakkoshaikat.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa]
mattimuhos
05.07.2005 15:33:04
kannattaa kokeilla tota gibraltarin drop-clutchia...siinä ei oo kierteet pellin kohalla ja hintakin kohdallaan...24€...
Magiz
10.07.2005 18:30:46
kannattaa kokeilla tota gibraltarin drop-clutchia...siinä ei oo kierteet pellin kohalla ja hintakin kohdallaan...24€...

loistavaa, mistä tollasen voi ostaa?
Rummut ja niiden soitto on taidetta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)