Angus 28.06.2005 15:58:12 | |
---|
Se oli sitten siinä, nuppi löytyi jo. Jatkakaa keskustelua vaan jos jollain muulla aiheeseen liittyvää asiaa on, mutta mä en enää kaipaa vinkkejä. Kiitos kuitenkin kaikille vastanneille. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
J.Hollström 28.06.2005 17:05:38 | |
---|
Se oli sitten siinä, nuppi löytyi jo. Liekkö toi svilon modattu marsu? |
Angus 28.06.2005 17:24:15 | |
---|
Liekkö toi svilon modattu marsu? Sepä se :) "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Guitaristi 28.06.2005 17:26:40 | |
---|
Sepä se :) Nyt on kuule meikäpoika kateellinen. Ääninäytteiden perusteella potkii perseelle kuin... Nojoo. Onneksi olkoon vaan, et varmasti huonoa ostanut! Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
J.Hollström 28.06.2005 20:42:20 | |
---|
Sepä se :) No huh huh. Onnea. Siinä sulle marsua kerrakseen. Meikä on vähän kade. |
booster 28.06.2005 23:38:06 | |
---|
Olisiko liian tungettelevaa kysyä kauppahinnan suuruusluokkaa? |
Härski 28.06.2005 23:41:30 | |
---|
Olisiko liian tungettelevaa kysyä kauppahinnan suuruusluokkaa? Ei, mutta saattaa alkaa vituttaa vaan lisää. |
Angus 29.06.2005 00:15:43 | |
---|
Olisiko liian tungettelevaa kysyä kauppahinnan suuruusluokkaa? Jos svilo haluaa kertoa niin mun puolesta saa ihan vapaasti. Mä en viitti nyt kuitenkaan sanoa jos svilo ei sitä haluaisikaan. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
Angus 29.06.2005 13:22:39 | |
---|
Nyt on kuule meikäpoika kateellinen. Ääninäytteiden perusteella potkii perseelle kuin... Nojoo. Onneksi olkoon vaan, et varmasti huonoa ostanut! --- No huh huh. Onnea. Siinä sulle marsua kerrakseen. Meikä on vähän kade. Kiitoksia vaan! Innolla odottelen, että pääsen tolla soittamaan, varmasti en tule katumaan. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
broken soul 30.06.2005 00:05:08 | |
---|
Anteeks kun otan esille vielä tän aiheen. . . mut jos puhutaan näistä yks kanavoisista JCM800 vahvistimista, 2203 käsittääkseni. mutta kuitenkin, kaikki JCM800 ääninäytteet mitä mä oon kuullu, on ollu niin samanlaisia ettei mun korva kuule ainakaan eroa ja tuskin kaikki käyttää samaa pedaalia boostaukseen ? (mitä yleensä käytetään?) ja jos jokanen pedaali tuottaa lähes samanlaisen äänen ton kanssa, niin miten saa pedaalista sillon sen oman soundin ? ja miten saa sen oman JCM800 soundin ? Niin eli voisko joku valaista mua yhtään ton boostaus asian kanssa ? Can you see that I'm only a broken soul....? |
Noidan Nuoli 30.06.2005 13:38:33 | |
---|
mitä yleensä käytetään? - Ibanezin Tubescreamer ja Bossin Super Overdrive ovat aikalailla suosituimpia ja hyväksi todettuja. miten saa pedaalista sillon sen oman soundin? -Henk. koht. JCM 800 kanssa ainakin niin, että käyttää low-inputtia josta saa kohtuullisen puhtaan äänen (volasta, mikeistä jne. tietenkin riippuen). Näin ainakin raskaammatkin pedaalit tottelee hyvin ja miksi ei myös overdrivetkin. ja miten saa sen oman JCM800 soundin? -High-input ja master-volume ISOLLE ;-) Niin eli voisko joku valaista mua yhtään ton boostaus asian kanssa ? -Itse oon oppinu että tuo boostaushomma on aika syvä kaivo. Kokeilemalla löytyy mielunen saundi, tai no... oikeastaan aika montakin. ----> www.nailbat.cjb.net ----> |
tuluppa 30.06.2005 19:16:10 | |
---|
|
mvirta 30.06.2005 19:47:22 | |
---|
noidannuolen kanssa samaa mieltä, ainakin 2204:ssä se low input -puoli pelaa huomattavan paljon paremmin noiden säröpedaalien kanssa. kesti vaan aika kauan tajuta toi kun aina oli pakko änkeä piuha siihen toiseen rööriin pelkästään siksi kun siinä lukee että "high". laittaa kitaran low inputtiin, pre-amppi täysille, jostain overdrivestä peruspörinä ja sitten tarpeen mukaan säröpedaalista soolo/mättö -osasto nin aika lähellä ollaan, saa vähän syvyyttä soundiin. siitä high -osastosta tahtoo aina tulla tuo edellisen kirjoituksen klipin mukainen kuivakka rahina. arvelen sen olevan juuri se marsun ominaissoundi johon nimimerkki broken soul viittaa. |
laittaa kitaran low inputtiin, pre-amppi täysille, jostain overdrivestä peruspörinä ja sitten tarpeen mukaan säröpedaalista soolo/mättö -osasto nin aika lähellä ollaan, saa vähän syvyyttä soundiin. siitä high -osastosta tahtoo aina tulla tuo edellisen kirjoituksen klipin mukainen kuivakka rahina. arvelen sen olevan juuri se marsun ominaissoundi johon nimimerkki broken soul viittaa. Minä en oo koskaan saanut mitään järkevän kuuloista pihalle low inputin kautta. Piti äskenki kokeilla mutta ei :) Pidän high inputin kautta pre-amppia 4-5:lla koska sen jälkeen häviää se kirkkaus millä kompppailen ilman speduja. Itse uskon että putkivalinnalla pääsee hyviin tuloksiin.Itselläkin on ollut etusessa perus-sovtekit jo kauan ja oishan sitä parempiakin tarjolla. Mutta äärimmäisen tyytyväinen olen tuohon jo nytkin, istuu ja murahtaa bändiasetelmassa niin helvetin hyvin. |
Noidan Nuoli 30.06.2005 21:08:51 | |
---|
laittaa kitaran low inputtiin, pre-amppi täysille, jostain overdrivestä peruspörinä ja sitten tarpeen mukaan säröpedaalista soolo/mättö -osasto nin aika lähellä ollaan, saa vähän syvyyttä soundiin. Näin. Low-input, Pre-amp täysille, masteria ylipuolenvälin (tai miten olosuhteet antaa myöten), distortion-pedaali ja overdrive vielä boostaamaan. Ja on nannaa.. Ja sitten kun haluaa perinteisempää marsua niin high-input (+overdrive), siihen ei muuta tarvita. ----> www.nailbat.cjb.net ----> |
booster 30.06.2005 21:12:15 | |
---|
Ja sitten kun haluaa perinteisempää marsua niin high-input (+overdrive), siihen ei muuta tarvita. No perinteinen ja perinteinen, mun mielestä perinteistä Marshall -soundia saa kun on low-kanava lujalla. Sellainen melkein puhdas. High -kanava + overdrive taas on Wyldemäistä mökää.. |
svilo 30.06.2005 22:05:03 | |
---|
Löysimpä muutamia klippejä kasisatasesta: www.vilo.net/mp3/ampsamples/Marshall/jcm800/ 1,2,3 klipit lisätään preamp gainia 4, riffi ilman boostia, ja boostin kanssa loput jotain paskaräpellystä ko nupin ja boostin kanssa, niin ja kaappina 4x12 "over-size" G12H:t, SD-1 boosterina, strato jossa dimarzio vv2:set.......ja punainen GeorgeL piuha ;) - when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know that I am in for trouble ... most of the time - -One mans junk is another mans gold- |
broken soul 02.07.2005 03:16:54 | |
---|
mut vielä jos voi kysyä kuinka paljon eri pedaalit vaikuttavat soundiin..? ja jos joskus tahtoo jotain hevympää soundia ja ostaa esim warp factorin tai jonkun hevi pedaalin, niin se vaan boostaa eikä anna sitä samaa soundia, minkä se antais 2 kanavaisella vahvarilla..? vai menikö nyt jokin ohitse..? Can you see that I'm only a broken soul....? |
J.Hollström 18.07.2005 14:48:16 | |
---|
Kiitoksia vaan! Innolla odottelen, että pääsen tolla soittamaan, varmasti en tule katumaan. No mites se modattu Marsu nyt murisee? |
Angus 18.07.2005 15:14:01 | |
---|
No mites se modattu Marsu nyt murisee? Odotellaan vielä pari viikkoa palkkapäivään (pitää kaappi hommata) niin nähdään miten se murisee :). |