Asantala 16.06.2005 15:25:41 | |
---|
Terve! Olen hankkimassa ensimmäistä bassoani ja olen kiinnostunut Tokain AJB-55 mallista.. Kysyin niin on kuulemma Japanissa valmistettu käsityönä.. Onko soitin hintansa arvoinen (583,-)?? Perusbassoa haen, hyvää sellaista.. Paskaa en osta. Paljon halvempi on tietysti Squier Jatz-basso, mutta onko siitä sitten mihinkään, en tiedä, sillä kun soitin niin, tuntui olevan ihan kelpo peli.. Mutta mitäs kokeneet soittajat mieltä? Olen itse soittanut kitaraa 12 V. mutta nyt tekisi mieli jotain uutta ja bassolla soittaminen tuntui luonnistuvan heti.. Millainen viimeistely siinä Tokaissa On?? Kiitoksia jo etukäteen! |
J.Hollström 16.06.2005 15:56:47 | |
---|
|
Harry Manback 16.06.2005 16:34:16 | |
---|
Jokseenkin samanlaisessa tilanteessa (paitsi paaljon vähemmän vuosia kitaran kanssa alla) kokeilin tuommoista bassoa. Kyseisen yksilön kaula ja otelauta oli lakattu jollain paksun oloisella lakalla josta en tykännyt eikä se oikein muutenkaan tuntunut tai kuulostanut "eloisalta". Saattoi kyllä olla vaan huono yksilö ottaen huomioon kuinka hyvältä sen vieressä ollut halpis APB-32 vaikutti. Lopulta päädyin käytettyyn japsifenderiin. |
Mulla ois tommonen AJB-55 myynnissä. Ja taikuri hämmästyy itsekin! |
Rämppy 30.06.2005 15:43:18 (muokattu 30.06.2005 15:43:58) | |
---|
Tuskin tokai sentään on käsityönä tehty. Mutta ihan asiallinen liukuhihnasoitin. Kyllä sillä keikkaa vetelee. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Speniemig 30.06.2005 19:50:01 (muokattu 30.06.2005 19:50:43) | |
---|
Soitossa on Tokain APB50 ja testailin ennen ostoa tuota apb32:sta. En koskaan uskonut, että voisi niin iso ero olla kauloissa mitä näiden kahden ero oli. APB32 oli TODELLA paksu ja kun sen jälkeen apb50:n otin käteen niin se tuntui melkein jatsarilta. Enemmän oikeata presaria mielestäni muistutti tuo 50-sarjan malli. Tosin hyvältä tuo 32:n kaulakin vaikutti tosin aika massiiviselta. APB 50:sta sen verran, että tykännyt olen paljon ja viimeistely ja soundi ovat mielestäni erinomaisia. Muutenkin Tokain laatu yllätti minut jo tuossa alemmassa hintaluokassa, vaikka spekulointia vaneribodyista tms on ollut niin helkkarin mukavasti sekin soi yms. |
balla 05.06.2007 15:18:12 | |
---|
Tiedustelisin immeisten mielipiteitä Tokain APB-50-passosta. Mitä ootte mieltä? Ainakin mitä tuossa kaupassa soittelin niin tuntui varsin hyvälle ja japski kun on niin viimeistely oli kyllä hyvää luokkaa. Onko tuossa mallissa muuten body jo muuta kuin vaneria? Entä mitä ootte mikeistä mieltä? Kaikki kokemukset kelpaa ja luetaan suurella mielenkiinnolla, tack! |
J.Hollström 05.06.2007 15:29:30 | |
---|
Tiedustelisin immeisten mielipiteitä Tokain APB-50-passosta. Mitä ootte mieltä? Ainakin mitä tuossa kaupassa soittelin niin tuntui varsin hyvälle ja japski kun on niin viimeistely oli kyllä hyvää luokkaa. Onko tuossa mallissa muuten body jo muuta kuin vaneria? Entä mitä ootte mikeistä mieltä? Kaikki kokemukset kelpaa ja luetaan suurella mielenkiinnolla, tack! Tokain Japanin bassot on hyvii, ja bodyt on ihan oikeeta puuta. Fender Japan kitarat ja bassot tehdään samalla tehtaalla, jotka on myös mainioita. Perusmikit on ok, tommonen presarin mikki on kohtuu simppeli teknisesti, joten ihan metsään ei voi niiden kanssa mennä teki sen sitten kuka vaan, jos vaan käytetty kupari on asiallista. Ainakaan itse en ole noiden passiivimikkien vaihtamisella saanut mitään speciaalia aikaan, jota ei vahvistimen päässä voisi kompensoida. Toki jos haluu aktiivimikkejä / elektroniikkaa harrastaa, niin silloin sähköt voi duunata uusiks. Ittellä on toiminut ihan halvinkin p-mikki silloin, kun basso on puiltaan asiallinen. |