uruttaja 30.06.2005 01:33:26 | |
---|
Tarkennan vielä tätä skeptikon asennettani. Kuinka monta kertaa teidän bändeille on naristu siitä, että ei ole mikrofonia, tai tuplabasareita, tai Gibsonin kitaraa, tai Hammondeja tai 100 kilon pa-laitteistoa. Tuskin koskaan, tuskin edes saxofonin puutetta on kritisoitu,. mutta auta armias joissain paikoissa kun ei ole Haetaria. Niin herra jestas että se on paska bändi ilman äänen päästämistä. Liekko sitten parempi jos olis 6 haetaria haettaamassa. |
Musiikkia korville 30.06.2005 08:44:42 | |
---|
Tarkennan vielä tätä skeptikon asennettani. Kuinka monta kertaa teidän bändeille on naristu siitä, että ei ole mikrofonia, tai tuplabasareita, tai Gibsonin kitaraa, tai Hammondeja tai 100 kilon pa-laitteistoa. Tuskin koskaan, tuskin edes saxofonin puutetta on kritisoitu,. mutta auta armias joissain paikoissa kun ei ole Haetaria. Niin herra jestas että se on paska bändi ilman äänen päästämistä. Liekko sitten parempi jos olis 6 haetaria haettaamassa. - Komppia Ei mulla sinäänsä oo mitään haitaria vastaan, mutta niitä vastaan on, jotka vinkuvat, että orkesteri ei voi olla tanssiorkesteri jos siinä ei o haitaria... Voi vittu. Sellanen tuli mieleen, että... Minkälainen soittaja on herrasmieshaitaristi? - Sellainen, joka osaa soittaa, muttei soita. Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais... |
vanhami 30.06.2005 08:48:31 | |
---|
Joo, ja sitten kun nämä kaksi yhdistetään: Liuhuletti Eli mä sankarihanuristi Mä tietenkin vetää palkeet (joissa esim. jokin hauska tribaalikuvio) levällään jalka kulmamonitorin päällä hurjaa säkkis-tilua... Pistetään tribaalikuvio tilaukseen palkeisiin, muuten mä. ankara moshaus.... Mä edelleen savua..... palkeista..... Tottakai!!! Tervetuloa keikalle ;) Mika |
El Condor 30.06.2005 09:24:43 | |
---|
mutta auta armias joissain paikoissa kun ei ole Haetaria. Niin herra jestas että se on paska bändi ilman äänen päästämistä. Liekko sitten parempi jos olis 6 haetaria haettaamassa. Muhahaha! No nyt tuli jukurtit nenän kautta ulos! "Haetari!" Plussaa tippu oikeasta kirjoitusasusta. Muutenkin olen uruttajan kanssa aika samoilla linjoilla. Haitari on hyvä paikassaan, eli saunan pesässä! Itsekin satuin vilaukselta näkemään noita kisoja, ja tuo Statovarius-biisi oli minusta aika hyvä ja uskalias veto. Hyvä että silläkin instrumentilla uskaltaudutaan vetämään muutakin kuin iankaikkista Säkkijärveä ja Mehtäkukkia. Tuo haitaristien virnuileminen jaksaa aina huvittaa. Olin kerran muuan lavalla katsomassa Agentsia. Kakkosbändinä oli perinteisempi tanssibändi, joka oli peräti sekstetti: rummut, basso, foni, kiipparit ja lopuksi ei yksi vaan peräti KAKSI haitaria. Siinä sai palkeet kyytiä, kun haitaristit koetti soittaa ja hymyillä toisiaan suohon. Hauskinta tuolla keikalla oli ehkä siinä vaiheessa, kun Agentit tulivat lavalle. Kakkosbändin rumpali jäi pokkana omalle lavapuoliskolleen istuskelemaan kädet puuhkassa sellainen "antakaas-pojat-tulla-ny" -ilme päällään. Ei epäilystäkään, kumpi oli hänen mielestään illan kakkosbändi! "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
japiman 30.06.2005 09:29:52 | |
---|
Siltikin tanssibändi ilman haitaria on yhtä turha kuin vituton huora. Hehe. www.sepijapi.com - Siellä ne pöljät pojat on ! |
uruttaja 30.06.2005 10:03:16 | |
---|
Eli mä
Mä tietenkin
Pistetään tribaalikuvio tilaukseen palkeisiin, muuten mä.
Mä edelleen
Tottakai!!! Tervetuloa keikalle ;) Mika Arvasin:) |
R.Syke 30.06.2005 10:07:44 (muokattu 30.06.2005 10:08:29) | |
---|
Paras ratkaisu: Kosketinsoittaja, joka tarvittaessa ottaa haitarin hymylemättä syliinsä ja tempoo siitä aidot soundit. Tilutuskisa: ok - juttu, mikäs siinä - onhan niitä akankantokisojakin - ja aina se oma yleisö paikalle hakeutuu... On siinä tota kansallisromantiikkaa... bg |
jjussila 30.06.2005 10:31:51 | |
---|
Et vissin oo ollu tekemisissä kunnon soittajan kans koskaan. Siis kurttuilijan. Orkestraatiossamme oli vuosia keltaisen harmonikan voittaja ja pakko sanua, että kyllä ns. vanha tanssimusa kuulosti vähän helevatin hyvältä...joo! Just niin... ja kyllä jämpti on näin!? |
vanhami 30.06.2005 10:43:21 | |
---|
Orkestraatiossamme oli vuosia keltaisen harmonikan voittaja ja pakko sanua, että kyllä ns. vanha tanssimusa kuulosti vähän helevatin hyvältä...joo! Jees, kultainen harmonikka on omanlaisensa "instituutio" vähän niinku miss suomi tai vaikkapa hmm... no ymmärsitte pointin. Ei sinne mennä noin vaan vetämään sankariheviä lauteille. Karsinnassa pitää osata tietyt vakiokappaleet, jotka on just noita säkkijärvee ja iltaa välimerellä. Noitten kappaleiden handlaaminen tarkoittaa vaan sitä, että sulla on hemmetin kova praktiikka soittimesi hallinnassa. Siksi niitä sinne on valittu. Pistetään sitte niinku kaikki samalle viivalle siinä lähdössä. Yksi perhetuttava on kanssa ko kilpailun voittaja, itseasiassa voitti mailmanmestaruudenkin myöhemmin. Voin kertoa, että yleensä, kun hänen soittoansa kuulee se on todellakin kaikkea muuta, kuin säkkijärven polkkaa. |
vanhami 30.06.2005 10:44:34 | |
---|
Kakkosbändinä oli perinteisempi tanssibändi, joka oli peräti sekstetti: rummut, basso, foni, kiipparit ja lopuksi ei yksi vaan peräti KAKSI haitaria. Siinä sai palkeet kyytiä, kun haitaristit koetti soittaa ja hymyillä toisiaan suohon. Ei epäilystäkään, kumpi oli hänen mielestään illan kakkosbändi! Solistiyhtye suomi??? |
El Condor 30.06.2005 10:57:52 | |
---|
Solistiyhtye suomi??? Ei ollut SS, vaan kyseessä oli hieman nimettömämpi tapaus. Solistiyhtye Suomi onkin toimiva bändi lajissaan. "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
jon lord 30.06.2005 11:10:03 | |
---|
Mulla toi haitarikammo johtuu kyllä siitä että on tullu soiteltua ihan h..tin huonojenkin kurtunsoittajien kanssa. Nyt huomio ei ne kaikki ole huonoja mutta joukossa on noita kyläpelimanneja. Olen kyllä soittanut joidenkin hyvienkin kanssa mutta osa on aika hirveitä. Soittimessa itsessään ei ole minun mielestä vikaa. Mulla on yksi levy jossa soitetaan haitarilla Bachia ja se ei kuullosta hullummalta. Soittotyylistä kai kaikki on kiinni? |
klobasa 30.06.2005 11:16:41 | |
---|
Olihan tuo kisa aika mielikuvituksetonta edelleen. Potpuriosuudessa piti vaihtaa kanavaa ja suurin osa muustakin meni aivan ohi...ainoastaan Statovarius- , Piazzolla- ja Galliano biisit kesti kuunnella. Stratobiisistä en kylläkään keksinyt sitä ideaa että miksi ihmeessä pitää soittaa stratoa haitarilla?!? Saatanallinen määrä nuotteja ilman päätä tai häntää. Teknisesti erinomaisia soittajia, mutta tyylitaju/biisivalinta tökkii ja pahasti...(niinkuin American Idolissakin koko ajan hoettiin: "väärä biisivalinta"). Eli valitettavasti ei uutta haitariauringon alla. Ja äänipoliittinen asia; stratosoittajan haitarista diskanttipuoli kuului helvetin huonosti! Puolet biiseistä jäi aivan pimentoon (varsinkin Galliano -biisin ylärekisteri ei kuulunut ollenkaan). Vika mikittäjässä? |
Tankero 30.06.2005 11:46:01 | |
---|
Tarkennan vielä tätä skeptikon asennettani. Tarkenna ihmeessä ja liity Skepsis ry:hyn. Minä olen ollut jäsen vuosikaudet. |
clave 30.06.2005 11:53:00 | |
---|
(Pieninä annoksina..pieninä annoksina..) Meisseli totes oikeestaan tän. Sama pätee myös esmes PlaneX:n biiseihin l. pieninä annoksina. Mielenkiintoista olisi jos huumori muistaen vedetyt bassonsoiton SM-kisat televisioitaisiin. Varmasti seuraisin. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
Parasta haitarissa on liiman haju! Terveisiä Lapualta! |
Tankoprinssi 30.06.2005 14:41:43 | |
---|
Ei mulla sinäänsä oo mitään haitaria vastaan, mutta niitä vastaan on, jotka vinkuvat, että orkesteri ei voi olla tanssiorkesteri jos siinä ei o haitaria... Voi vittu Onko niitä sellaisiakin tanssiorkestereita???? Mihin tämä maailma on mennyt??? Kandeeko enää olla hyvä, kun voi olla kaikkein paras |
toyopet 30.06.2005 14:50:07 | |
---|
Kukas ne kisat nyt oikein voitti? Nainen? Jos tunnet omistavasi ylimääräisiä Odsmobilen moottoreita, saapi kertoa. |
Tankero 30.06.2005 14:57:36 | |
---|
Tässä on haitari tullut kehuttua ptikin ja poikin, mutta se on jäänyt hiukan epäselväksi, että osasko niistä kilpailijoista teidän mielestä kukaan oikeen soittaa. En itse nähnyt kuin yhden esityksen ja tiedän, että yhdellä taittuu mikä tyyli ja miten vaan. |
Musiikkia korville 30.06.2005 15:46:13 | |
---|
Tässä on haitari tullut kehuttua ptikin ja poikin, mutta se on jäänyt hiukan epäselväksi, että osasko niistä kilpailijoista teidän mielestä kukaan oikeen soittaa. En itse nähnyt kuin yhden esityksen ja tiedän, että yhdellä taittuu mikä tyyli ja miten vaan. En mikään kovin kummonen haitarikriitikko ole ja ohjelmaa en katsellu kovin tarkasti, mut mun mielestä kärkikaksikko oli hyvä. Kyl se voittanut likka mun mielestä hivenen parempi olikin... Onneks saa roudata. Ei tätä hommaa muuten jaksais... |