Aihe: Symbaalien kestävyys
1 2 3
BMX
03.05.2003 17:48:00 (muokattu 03.05.2003 17:49:45)
Eli jokanen vois kertoo mikä/mitkä symbaali/t on kestänyt oman paukuttamisen ajan kauiten. (tuppaa meinaan noi ihan hyvätkin hajoon.)

tietääkö muuten kukaan miten noi paisteen ja istanbulin parhimmistoon kuuluvat peltiset kestää?
"Juu"
JanneeBDB
03.05.2003 17:57:32

Eli jokanen vois kertoo mikä/mitkä symbaali/t on kestänyt oman paukuttamisen ajan kauiten. (tuppaa meinaan noi ihan hyvätkin hajoon.)

tietääkö muuten kukaan miten noi paisteen ja istanbulin parhimmistoon kuuluvat peltiset kestää?

No tuota.. mulla on kestänyt nyt arviolta 3,5 vuotta tuo zildjian edge razor 18" crash. Niitä ei vaan nykyään enää valmisteta, että en tiedä löytyykö niitä mistään. On siinä ihan hyvä saundikin ja ei ole tosiaan naarmuakaan tullut koko soittoaikana. Se on kyllä _PAKSU_ (hyvä komppipelti :P) Muutapa en osaa sanoa tästä asiasta.
JS.JJS.JJJS.
Speedy
03.05.2003 19:17:49

Ikänä en oo saanu yhtään peltiä rikki, mitä nyt oon 15 vuotta soittanu.. Vaikka suht ronskilla kädellä soitankin, ei kuitenkaan mitään mättöö.. Semmonen vanha Paiste 302 14" crash tuli joskus kauan kauan sitte hankittua, ja sitä ei kyl saa rikkii kirveelläkään, melkein kirjaimellisesti.. Joskus ihan show-mielessä apinanraivolla hakkasin sitä semmosella isolla kumi vasaralla, eikä tullu mitään, teline vaan särky..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Mikko A
03.05.2003 22:32:25
Yhtään ridea en oo saanu rikki...
I rule...
Jami
03.05.2003 22:44:08

Taaskaan ei ole kyse peltien kestävyydestä vaan soittajan tekniikasta. Pro-tason pellit kestää kaikki vuosikymmenet hyvän tekniikan omaavaa rumpalia. Hän voi myös soittaa kovaakin.

Kaikki nämä kestämisjutut on peräisin vääristä tekniikoista. Tarkoitushan pellissäkin on saada se soimaan eikä pyrkimys ole saada sitä halkeemaan. Mättörumpaloinnissakin.
Joku vaa
04.05.2003 13:12:02

Taaskaan ei ole kyse peltien kestävyydestä vaan soittajan tekniikasta. Pro-tason pellit kestää kaikki vuosikymmenet hyvän tekniikan omaavaa rumpalia. Hän voi myös soittaa kovaakin.

Kaikki nämä kestämisjutut on peräisin vääristä tekniikoista. Tarkoitushan pellissäkin on saada se soimaan eikä pyrkimys ole saada sitä halkeemaan. Mättörumpaloinnissakin.

Aivan niin. Eli kannattaa kääntää niitä peltejä itseen päin enemmän ja lyödä vähän kuin sivaltaen. Lisäksi lyö nii että ei lyö peltiä liika reunaan. Itse olen nämä asiat kantapään kautta oppinut rikkimalla ensin 302 ja sitte zildjian zbt pellit. Nyt omistan paisteen 802.
AoA
04.05.2003 13:29:44
yhdyn kahteen edelliseen puhujaan
Full Volume or Double Volume
fox
04.05.2003 13:31:48

Jamia komppaan jälleen. Näin juuri se on. Tästä on useammankin kerran tälläkin foorumilla peistä taitettu. Jos rumpalin perimmäinen tarkoitus on ylläpitää symbaalinvalmistajien työllisyyttä hyvänä niin eipä siinä mitään, omia symbaaleitahan ei kukaan kiellä pirstomasta. Bändin soundidynamiikkaa ynnä omia tekniikoita kuitenkin tarkkailtava on. Tietty jos hakkaa jääkiekkohanskat kädessä hiilikuitukepeillä, mieluummin riittävän paksuilla, voimansa tunnossa niin johan siinä halkee wokkipannukin. Tämä on hyvä muistaa... =)
rampage
04.05.2003 18:44:32
Oon soittanut jo useamman vuoden näitä crash-peltejä:
Sabian 14" AA Thin Crash, Sabian 15" AA Medium Crash, Paiste 18" Alpha Crash. Eli noi Sabianin AA:t ja Paisten Alphat (suht edulliset myös) tuntuu kestävän melko "voimakastakin" soittoa. Eri valmistajien paksuimmat symbaalimallit on yleensä valmistettu "rokimpaa" soittoa silmällä pitäen, joten ne on usein myös kestävimpiä.Kokeile vaikka Sabianin AA Rock-crashejä tai Zildjianin Z Customeita (jos lompakossa riittää paalua!).

Iän ja kokemuksen myötä oma soittotekniikka on onnex hioutunut sen verran että noi alkuvuosien jatkuvat symbaaliostosreissut on jäänyt taakse.
Silloin panostin kalliisiin pelteihin kuten esim. Zildjianin A Customeihin, mutta ei ne silloin kestänyt kun soittotekniikka oli mitä oli - voima korvas tekniikan!
"Bang that head that doesn't bang!"
akik
05.05.2003 08:17:10
olen soittanut n. 7 vuotta ja rikkonut tasan kaksi peltiä tuona aikana.toinen oli vuosia sitten alpha crystal crash ja toinen jotkut räkähaitsut aikoja sitten myös..
lyön kovaa.
AP
05.05.2003 09:22:38
Joop. 11 vuotta sitten ostamani Paisteen 3000 Reflector Power Ride 22" (oli jo ostettaessa käytetty) on yhä täydessä iskussa ja sitä on sentään 11 vuoden aikana jonkun verran piiskattu. Tosin aika järeä pelti on kyseessä.
Aivan moitteettomassa kunnossa on 8-vuotias Paisteen Sound Formula 18" Power Crashikin, eikä sekään 8 vuoden aikana ole päässyt vähällä.
Eli summa summarum. Yhtään peltiä en ole soittamalla saanut hajalle. Yhden Meinl meteorin olen kerran päälle astumalla saanut hetkeksi kuopalle, ja sille se oli ihan oikein.
Triskal
05.05.2003 09:49:23 (muokattu 05.05.2003 09:50:28)

Itseltäni hajosi juuri alle vuoden ikäienn istambulin Alchemy. Valmistusvirhe mitä todennäköisimmin, oli lähtenyt sorvausjälkeä pitkin halkeamaan sentin päästä kuvusta. Aloitin siitä topikinkin tänne. On se vaan ihme että kun on Paisteen Alpha 16" Thin(!!!) Crash kestänyt viisi vuotta, Alphan Power Ride kestänyt kahdeksan tai yhdeksän ja Zildjan A:sta ja K:sta koostuvat haitsut kestäneet takuulla yli kymmenen vuotta ja sitten tulee yksi alchemy ja hajoaa noin vain. Oli nimittäin ensimmäinen pelti mikä on hajonnut. Se minua lähinnä harmittaa nyt, että ei voi enää retostella sillä että ei olisi muka hajonnut mitään.
BMX
05.05.2003 16:27:58
Joop. 11 vuotta sitten ostamani Paisteen 3000 Reflector Power Ride 22" (oli jo ostettaessa käytetty) on yhä täydessä iskussa ja sitä on sentään 11 vuoden aikana jonkun verran piiskattu.

Pystyisitkö myymään ton PAISTE 3000 Reflector Power riden, olisin todella kiitollinen jos suostut myymään sen ja kun siinä ei kerran ole mitään vikaa(säröjä, halkeemia......)

jos pystyisit myymään niin ilmota vaikka tähän topiikkiin. :)

(itselläni on PAISTE 3000 Reflector china, todella äänekäs on ;). )
"Juu"
AP
06.05.2003 08:51:39

Pystyisitkö myymään ton PAISTE 3000 Reflector Power riden, olisin todella kiitollinen jos suostut myymään sen ja kun siinä ei kerran ole mitään vikaa(säröjä, halkeemia......)

jos pystyisit myymään niin ilmota vaikka tähän topiikkiin. :)

(itselläni on PAISTE 3000 Reflector china, todella äänekäs on ;). )

Sorry, ei ole myynnissä eikä luultavasti koskaan tulekaan.
Olli
06.05.2003 11:46:52

Yhtään peltiä en ole rikkonut. Kaikki olleet paitetta. Ensin 302 sitten signaturea ja traditonalia. Eikä pellit ole todellakaan missään jazz käytössä. Tosin yksi pelli on splässi on vääntynyt, kun oli repussa :.D

Täytyy toivoa, että onni jatkuu...
Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä.
drummer 1
06.05.2003 17:39:28 (muokattu 06.05.2003 17:42:37)
Onhan sitä tullut paljon erilaisia kokeiltua, mutta mitään peltiä en ole (kai) vielä yksin hajalle saanut.

About 5 vuotta sitten minulla oli vielä Zildjian A Splash. ja vielä 8 tuumainen.. se oli perkeleen hyvä. Sitten annoin kaverien paukutella pömpeleitä ja itsekin silloin oli vielä tekniikka kovasti hakusessa. Rikkihän se meni: melkein ympäri halkesi hiljalleen siitä kuvun ympäriltä. Kyseinen pelti (tai se mitä siitä on jäljellä) on kyllä vieläkin tallella...:)

Samanlainen kohtalo tapahtui Paisteen 505 8" splahille joku vuosi sitten...myös Paisteen 400 hi-hatin yläpellin olen saanut vähän halki. Se oli kyllä yli 10v haitsu ja "hyvin"( se on suhteellista) se soi siltikin. Myös Paisteen 404 14" Crashiin sain aikanaan halkeaman..
Onneksi sain kuitenkin halpis-Paisteeni kaupaksi vanhan setin mukana...

Paksut pellit kestää ja myös soi hyvin: Zildjian Z Customia on minulla crasheina ja ridena( ridena tosin vanhempaa mallia eli pelkkä Z) ja loistavasti on soinut ja kestänut ( tosin vähän yli ½ vuotta vanhat :).
Haitsu on Paisteen Rudea ja vaikka en Paisteesta tykkääkään( siis niiden crasheista: lasisia), niin nämä haikat on kyllä tosi hyvät...
Myös Sabianin HH 20" China on v***n hyvä ja kestänyt , vaikkei kauaa ookkaan ollut.
Epämuusikko
06.05.2003 20:55:02
Mun yhdellä kaverilla meni kans Istambulin Alchemy mäsäksi
äärimmäisen vähällä soitolla. Liekö sitä sitten liikkeellä.

Itse oon hajottanut yhden splashin, Sabianin 8 " HH:n.
Oli perhanan hyvä, eikä maksanut paljoa ostaessani.
Menin sitten vaan lyömään liian lujaa se kaunis kesäilta siellä
rokkibaarissa, oli outo fiilis kesken biisin, kun pellistä näki
läpi....
www.stileproject.com
Yrtti
07.05.2003 03:08:04

Mulla on mennyt useampikin crashi, kaikki ollut paksuusluokkaa heavy ja käyttöikänä n.2v. nyt on menossa paisteen 2002:set ennen oli sabianin AA sekä zildjianin Z Custom (muistaakseni).
nyt ois taas uusien oston aika.
jussiohman
21.11.2003 15:26:17
Nostanpa uudestaan esille tämän. Kertokaa nyt prot muutama hyvä(tekniikka) vinkki, millä voi säästyä peltien hajoamiselta. Tässä on jo jotain ollu, mutta sanokaa miten mielestänne kannattaa pelti sijoittaa ja mihin asentoon. Ja miten kannattaa lyödä. Ite en vielä onneksi saanut yhtää peltiä basaksi.
aveikkapataheluvanooiis!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)