Aihe: Katkeilevat D'Addariot
1 2 3
pliksu
30.06.2005 10:12:25
Tattaariot itellä ainakin katkeili yhtenään. Ja jostain syystä nimenomaan punotut kielet. Oli tietysti meininkikin vähän rajumpaa silloin. Jälkeenpäin oon rämpytellyt GHS:illä, enkä muista milloin olisi viimeksi katkeillut. Tattaariot myös paskottuvat hävyttömän nopeasti.
Loppu hyvin, kaikki hyvin, niin Katilla kuin Ortesillakin. Ja tietysti Leenalla ja Simolla, sekä heidän esikoisellaan. >-)))> #13
Mase
30.06.2005 10:13:09
ernie ball regular slinkyt on kyllä toimineet mainiosti..ostin kokeilumielelessä pari pakettia dean markley blue steel reg- 10-46 ja hyviltä nekin vaikuttaa..kestosta en tosin vielä osaa sanoa.

Mä oon käyttänyt stratossa tuota blue steeliä 10-52 paksuisena toistakymmentä pakettia putkeen enkä vielä yhtään kieltä ole saanut poikki. Kielten vaihtoväli 1-3kk. Pari pakkaa vielä jäljellä ja sitten joutuu siirtymään normaaleihin Dean Markley:n kieliin, kun niitä tuli tilattua T:lta iso läjä, hyvin nekin tosin on ainakin aiemmin mulla kestäneet. D'addariot taitavat olla ainoita kieliä, jonka olen saanut soittamalla poikki vuosien saatossa. Nykyään olen pysytellyt hyviksi havaituissa Dean Markleyssä ja DR:n tite-fiteissä...
Rämppy
30.06.2005 10:25:19
Hoho, ymmärsin vähän väärin. Luulin että tarkoitit tuolla "Olisiko vika kitarassa?" omaa kitaraa. Siis että kielet eivät katkea , niin pakko olla vika kitarassa.

Hoho, kappas... voi olla että mun kitaroissa on vikaa, kun mulla kestää tattaariot ja muilla ei. Täytyypä kiiruusti soittaa kitarahuoltoon.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
starsailor
30.06.2005 10:34:39 (muokattu 30.06.2005 10:45:32)
Ei kielimerkeillä ole NOIN paljon eroa keskenään. Kyllä tallassa on jotain teräviä kulmia, tai kielen paikalleen asettaminen on tuurikauppaa, eli ei aivan tiedetä miten se oikein laitetaan jos kieliä katkeilee. Alkuaikoina katkaisin kieliä, ihan siitä syystä että laitoin niitä päällekkäin viritystapin päälle tai tallassa oli teräviä kulmia. Kun kiinnitin tähän huomiota niin spontaanit soitossa tapahtuvat katkeamiset tippuivat lähelle nollaa. Ainoastaan hyvin vanhat ja likaiset kielet voit virittäessä mennä poikki, soittaessa eivät käytännössä koskaan. No, joo korkeinta e-kieltä kyllä katkeilee joskus, mutta muuten ei. Jos saa punoton kielen poikki soittamlla, niin jossain yllämainituissa on vikaa...
LassiÖ
30.06.2005 10:43:08
Erniet on hyviä.
IMIK #26 kalamies#17 >-)))>
lukeman
30.06.2005 11:06:16
DR:sta olen siirtynyt Ernie Balliin, ollut käytössä jo jonkin aikaa. Hyvin toimii ja kestää.
jami87
30.06.2005 16:16:40 (muokattu 30.06.2005 16:17:41)
Mullakin on ainakin 3 ylintä e-kieltä katkennut juuri samalla tavalla lespassa, jossa on kyllä LesTrem-talla. Voisi katsoa jos siinä on joku terävä reuna, joka niitä pallukoita irrottelee. Voi kyllä myös johtua siitä tallan rakenteesta.

Hmm... Mielenkiintoista. LesTrem minullakin on, tosin kielet alkoivat katkeilla vasta muutaman kuukauden tallan vaihdon jälkeen. Täytyypä vähän tutkailla asiaa.

Edit. Äh, emmä kyllä mitään terävää reunaa tosta löydä. Koitan jotain toista kielisettiä ja seuraan tilannetta.
Pastilli? THV-Klubi #29
saha
30.06.2005 16:59:03
Tattaariot myös paskottuvat hävyttömän nopeasti.

Harvinaisen totta. Itsellänihän hien eritys on varsin massiivista, ja parhaimmillaan vedin punotut kielet oikean kämmenen kohdalta mustiksi n. 4h soittamisella.

Nyt on aikomus ottaa GHS:ät ja Erniet rinnakkaisvertailuun.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
Aki
30.06.2005 17:38:57

Itsellänihän hien eritys on varsin massiivista...

Muttet ole Elixirejä kokeillut?! Kohtalotoverina haluaisin passittaa sut heti kokeilemaan settiä. Nyt alkaa saamaan niitä Anti-Rust -versioita, joissa myös plainit on pinnoitettu. Toimii.

Nimim Pelkkää Elixiriä jo vuodesta '00.

-Aki.
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
vantage
30.06.2005 19:14:50
Heyy mullakin on kaksissa viime reeneissä katkennut addario...
Toinen oli 13 setin A!!!
Sitten taisi olla 10 setin G jonka vielä ymmärtää...heh

Kummatkin oli ihan tallasta, hioin tallapalat, pitää toivoa parasta, kyllä yhden keikan ainakin viime lauantaina kesti uudet...
Well... IHKK #5
saha
12.07.2005 20:44:27
Eiss... aivan mahtava tatsi noissa GHS 11-50 boomereissa.
>-)))> #2
irc-kanava röydetty!
#kalapersoonat@IRCnet
Punttisika #5
Ben_D
12.07.2005 20:46:01

Miten saatte D'Addariot katkeilemaan? Mulla on 10-46 setti, joka saa melkosta kyytiä lähes päivittäin, mutta hyvin kestää.
Henko
12.07.2005 23:12:38

Kokeilkaa ihmeessä Ernie Balleja, tuntuu ja kuulostaa paremmalta.
Tee työtä jolla on tarkoitus - soita bändissä!
Wahi
12.07.2005 23:18:08 (muokattu 12.07.2005 23:18:25)
Kokeilkaa ihmeessä DR:riä, tuntuu ja kuulostaa paremmalta.
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
Swan
12.07.2005 23:19:27
Miten saatte D'Addariot katkeilemaan? Mulla on 10-46 setti, joka saa melkosta kyytiä lähes päivittäin, mutta hyvin kestää.

Ehkä se ei joudu yhtä suurelle rasitukselle, kun tehän käytätte Eb-virettä. Muistaakseni plektrasikin oli alle millin paksuinen. Kokeile piruuttasi yhden setin verran GHS:ää tai Dean Markley Blue Steelejä, josko kestäisi pitempään. Vähän veikkaan, että jos D'Addariot kestävät käsittelyäsi, niin nuo tekevät sen kahta kauemmin.
DOOOOO NOT WAAAAAAANT!!!11
Tori:
Line 6 FBV Shortboard
Volle
12.07.2005 23:25:25 (muokattu 12.07.2005 23:26:06)
GHS:n Zakk Wylde Lo:ta olen itse käyttänyt, eikä kielet katkeile millään. Parhaimmillaan olen käyttänyt lähes 7 kk (!) vanhoja kieliä, enkä todellakaan soita sitä kevyintä musiikkia sillä kevyimmällä tatsilla ;) Vakiovireessä.

Eihän 7 kk oo mitään. Mulla on ollut vuosiakin vanhoja kieliä käytössä. Ei tosin ihan noin paksuja. Oli muuten melkoinen uudistus laittaa tuolloin uudet. Se kolina oli jotenkin ihmeellinen. :)

Kielten katkeaminen on mulla loppunut, kun hinkkasin isoimmat särmät tallasta pois vanhalla kielellä. Jossain vaiheessa katkeilua tapahtui suurin piirtein kerran joka reeneissä. Merkillä ei ollut tässä tapauksessa väliä. Yhtä lailla paukkuivat DR:t, D'Addariot, GHS:t, Vincit, Ernie Ballit ja muut.
Nam.
McNulty
13.07.2005 01:01:06
GHS Boomerseista sen verran että miulla oli DR:t kiinni 2kk ja nyt GHS:t taas kokeilussa. Lopputulos on se että GHS:t ovat tämän 2vkon jälkeen "kuolleet". En tiedä miksi näin on, mutta DR:t kestävät 3-4 kertaa pidempään hyväsaundisina kuin GHS:t. Huomenna vaihtuu kitaraan testiin Ernie Ballin 12-setti ja katsotaan miten sen kanssa käy.
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Teme007
13.07.2005 02:31:17
Kun joskusmuinoin soittohommia alottelin, sano daddariot kokoajan "bojjoonggg"

Sit palo käämi, enkä enään ole ostanu. Hyvin on pärjätty.
"Lämmittäisi varmaan minunkin mieltäni saada platinalevy musiikkilevyllä, jota en ole itse tehnyt, eikä kukaan ole ostanut..." joku joskus INDX:n menestyksestä.
Ben_D
13.07.2005 03:15:26

Ehkä se ei joudu yhtä suurelle rasitukselle, kun tehän käytätte Eb-virettä. Muistaakseni plektrasikin oli alle millin paksuinen. Kokeile piruuttasi yhden setin verran GHS:ää tai Dean Markley Blue Steelejä, josko kestäisi pitempään. Vähän veikkaan, että jos D'Addariot kestävät käsittelyäsi, niin nuo tekevät sen kahta kauemmin.

Ei niiden tarvi kestää ikuisuutta kun vaihdan ne joka tapauksessa kerran kuussa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)