Aihe: Mikä viritysmittari??
1 2
Roitto
29.06.2005 18:52:07 (muokattu 29.06.2005 18:56:01)
Nyt tarvitsisiin kipeästi uuden viritysmittarin, eli mitä mittari voisitte suositella. Hintahaarukka välillä 0-150 jeuroa.

E:Niin, ja pitäsi olla pedaalimuotoinen...
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Niskamies
29.06.2005 18:53:02
Mä en ole varma hinnasta, mutta jos se menee hintahaarukkaan, niin Peterson Strobostomp. Jos siihen ei rahat riitä, niin perusvarma Boss TU-2 on kelpo vehje.
Virallisesti semi-pro!
Fortune
29.06.2005 18:58:21
Mä en ole varma hinnasta, mutta jos se menee hintahaarukkaan, niin Peterson Strobostomp. Jos siihen ei rahat riitä, niin perusvarma Boss TU-2 on kelpo vehje.

Itse suosittelen lämpimästi Korgin DT-10 -viritintä, maksaa Suomessa noin 89 euroa (halvempi kuin Boss) ja toimii vallan mainiosti ainakin minulla.
Päivitin kotisivuni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
alphamale
29.06.2005 19:04:35

Eipä mene petersoni tuohon hintaan, mutta komppaan tuota TU-2:sta lämpimin sydämin ja patterein.
Lahtelaista, totta kai
Tinppa
29.06.2005 23:08:51
Varmaan paras pedaaliostos mitä on tullut aikoihin tehtyä on juuri tuo Bossin TU-2. Hommasin n. vuosi sitten ja täytyy todeta että toimii, etenkin keikalla se on ihan loistava. Veikkaisin että myös tuo mainittu Korgin DT-10 ajaa asiansa ihan yhtä mallikkaasti. Molemmat istuu budjettiin kevyesti ja mahtaa olla vaan makuasia että kumpi sitten miellyttää enemmän. Bossissa tosin on plussana perustoimintojen lisäksi se "stream"-viritys jossa ledit vilkkuu joko oikealle tai vasemmalle riippuen onko kieli ylä- tai alavireessä jne.
32788
29.06.2005 23:12:23
Eipä mene petersoni tuohon hintaan, mutta komppaan tuota TU-2:sta lämpimin sydämin ja patterein.

Mä voin vetää soolon.
Onks teillä niitä Harley Bentonin moottoripyärii?
tapsali
29.06.2005 23:12:40
Muutaman käyttövuoden jälkeen suositelen lämpimästi Bossin TU-2:kosta!!!!
LaXu
29.06.2005 23:26:00
Itse en tuosta Korgista juuri välittänyt, ei tuntunut olevan mitenkään erityisen tarkka. Oma ikivanha Seiko ST-747:ni on selvästi tarkempi (ei tosin pedaalimallinen).
askomiko
30.06.2005 08:23:18
Peterson on 2x kalliimpi mutta 8x parempi. :)
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Fortune
30.06.2005 09:12:19
Itse en tuosta Korgista juuri välittänyt, ei tuntunut olevan mitenkään erityisen tarkka. Oma ikivanha Seiko ST-747:ni on selvästi tarkempi (ei tosin pedaalimallinen).

No, pedaalimallisen funktio on pistää kitara keikalla vireeseen, joten minulle riittää.

Peterson on niin absurdin hintainen, että ei se ole realistinen vaihtoehto.
Päivitin kotisivuni.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Rämppy
30.06.2005 09:21:18
Peterson on 2x kalliimpi mutta 8x parempi. :)

Saako Petersonin paremmuudesta selkeää lisäarvoo normaalissa treeni- ja keikkakäytössä vai tuleeko sen ylivoimaisuus esiin vain säätöhommissa? Nimittäin on vaikea äkkiseltään kuvitella kitaristin kannalta keikkaoloissa toimivampaa, helpompaa ja nopeampaa viritysmittaria kun tuo Bossin pedaalimalli on. Lisäksi Bossit on tunnetusti kestäviä. Sivistäkää tietämätöntä.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
migeboy
30.06.2005 09:37:27
Mullahan on toi Bossin TU-2, ollut jo yli vuoden. Ihan hyvä viritin, ja eikä tarvitse olla heti vaihtamassa parempaan. Ja toi TU-2 on pedaalimallinen. Itse maksoin siitä uutena sen 110euroa.
32788
30.06.2005 12:22:30
Muutaman käyttövuoden jälkeen suositelen lämpimästi Bossin TU-2:kosta!!!!

Vau mikä sijapääte...

Tu-2:kosta

Katoin eka että mitä helvetin tukosta...
Onks teillä niitä Harley Bentonin moottoripyärii?
McNulty
30.06.2005 12:38:13
Katoin eka että mitä helvetin tukosta...

Katsoin ensin (pilkku) että... :)

PILKKU TODELLAKIN!

Noniin, sitten itse asiaan. Minulla oli pitkään käytössä multiefektin tarjoama viritin ja aluksi kuvittelinkin sen olevan "mitä parahin", kunnes eräänä päivänä sain ystävättäreltä lahjaksi Boss TU-2:n. Hyvä laite niin kauan kuin se toimi. Siihen tuli joku merkillinen vika, aina A-kieltä näpäyttäessä mittarit sekos ja se ei näyttänyt enää yhtään mitään. Se kävi huollossa mutta eivät osanneet sille mitään tehdä. No, tyydyin välillä sellaiseen "käsipeliin" ja pedaali-tyyppiset virittimet saivat olla. Nyt vuosi sitten palasin takaisin TU-2 käyttäjiin ja moitteettomasti tuo laite ainakin nyt on pelittänyt.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Ossi
30.06.2005 13:25:09

Itsellä on ollut muutamia eri merkkisiä halpis viritysmittareita mutta kyllästyin niihin toiminnan epäluotettavuuden ja -määräisyyden vuoksi ja ostin tuon po. Bossin, joka ajaa asiansa varsinkin keikkakuvioissa ja on mekaanisesti luja. Lisäksi TU-2:n selkeä näyttö on passeli vanhoille silmille.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Imper
30.06.2005 20:35:03

Korgin DT-10 on ainakin perkeleen hyvä ja kestävä.

Aikoinaan vertailin kota korgia ja bossin tu-2:sta ja Korg vaikutti tarkemmalta. Noin myös arvosteluissa väittävät. Erot kuitenkin aika minimaalisia, että ihan makuasia kumman ostat. Korg on hienompi ja siinä mielestäni toimivampi kytkinratkaisu (perus metallinen nappikytkin).
Everyone is a per-son
tuluppa
30.06.2005 20:44:11 (muokattu 30.06.2005 20:50:24)

Hain eilen Korgin DT-10:n, rakastan! Vähän häiritsee kun se kytkin ei ole semmone että se naksahtaisi pohjaan mennessä mut eiköhän tuo laitos kestä. Ehkä paras ostos mitä oon koskaan tehnyt lautaan.
askomiko
30.06.2005 21:46:39
Hain eilen Korgin DT-10:n, rakastan! Vähän häiritsee kun se kytkin ei ole semmone että se naksahtaisi pohjaan mennessä mut eiköhän tuo laitos kestä. Ehkä paras ostos mitä oon koskaan tehnyt lautaan.

No ehä, kyllä TF o paree.
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
tuluppa
30.06.2005 22:47:31

No ehä, kyllä TF o paree.

Mutku vireys, vitun jees
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)