Aihe: pellin poraajat hei! 1 2 | |
---|---|
![]() 29.06.2005 19:35:38 (muokattu 29.06.2005 19:36:24) | |
Suureksi murheekseni A-Custom fast crash 16" on ottanu taistelussa pahaa puupalikkaa vastaan sotavammaa. parin tuuman verran haljennu reunasta. Ite en oikeen kehtais alkaa porailee ku en oo sitä tehny ku kerran eikä sekään pysäyttyny halkeamista. Ja kyllähän sitä jotain 302:sia porais jo silkasta ilosta, mutta ei oikeen viitti kikkailla zildjiaanien kanssa kun tulee äkkiä hintavaksi. tarkoitus olis siis tehdä tästä niitticrashi. pelti soundaa vielä ihan hyvin, ainoastaan vähän nopeammin kuolee soundi kuin normaalisti. löytyykö kokeneita pellinporaajia mistä päin suomea ja millä taksoilla? oulu/rovaniemi olis ihanne, mut kylhän täs tulee reissattua melkeen kaikki kaupungit vuosittain.. edit: pahoittelut yhdyssanavirheestä topicissa. älkää mainitko. O: 16" K-custom dark crash! | |
![]() 29.06.2005 20:00:45 | |
voin ostaa tuon pois sulta, pistä pikaviestiä... | |
![]() 29.06.2005 21:02:27 | |
Ongelmahan on siinä, että poraamalla se halkeaminen ei luultavasti lopu. Poralla tehdyn rei'än reunat ovat kuitenkin liian jyrkkiä pysäyttämään halkeamisen. Yhden 18" 2oo2 crashin poraamisessa olin mukana. Poraus tapahtui joulun aikaan ja keväällä kun näin pellin uudestaan oli halkeama jatkunut. Eli ei se poraaja vaikuta siihen pysähtyykö halkeaminen vai ei, ellei nyt ihan reisille poraa. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] | |
![]() 29.06.2005 21:40:10 | |
Suureksi murheekseni A-Custom fast crash 16" on ottanu taistelussa pahaa puupalikkaa vastaan sotavammaa. parin tuuman verran haljennu reunasta. Ite en oikeen kehtais alkaa porailee ku en oo sitä tehny ku kerran eikä sekään pysäyttyny halkeamista. Ja kyllähän sitä jotain 302:sia porais jo silkasta ilosta, mutta ei oikeen viitti kikkailla zildjiaanien kanssa kun tulee äkkiä hintavaksi. tarkoitus olis siis tehdä tästä niitticrashi. pelti soundaa vielä ihan hyvin, ainoastaan vähän nopeammin kuolee soundi kuin normaalisti. löytyykö kokeneita pellinporaajia mistä päin suomea ja millä taksoilla? oulu/rovaniemi olis ihanne, mut kylhän täs tulee reissattua melkeen kaikki kaupungit vuosittain.. edit: pahoittelut yhdyssanavirheestä topicissa. älkää mainitko. Kyllä se on kuules jarkke leikkaaminen valitettavasti ainoa keino tossa tilanteessa. Poraamista oon itekin kokeillu pariin otteseen mutta ei tosiaankaan auta mitään.. http://www.ratol.fi/~apalokan/elama/ lollotusta
[14:04.28] (beatLESS) AnzElMoSMin peltien soitto melkein menee etätyöstä
|| Toisilla on iso virtuaalikikkeli, AnzElMoSMilla jättimäinen rumpumuna | |
![]() 30.06.2005 00:16:32 | |
Minulla on kanssa tuo Paisteen china revennyt siitä ulommaisesta "taitoskohdasta" (tipahti lattialle) aika pahasti ja aluksihan se ei haitannut, kun ääni ei varsinaisesti ole mennyt yhtään huonommaksi, mutta nykyään se repeytymä alkaa olla jo sen verran suuri että tietyssä asennossa pelti vaan kolahtaa, eikä soi. Kannattaisikohan tuosta ottaa ihan reilusti rälläkällä irti tuo ulkoreuna repeytymän alueelta, vai voikoha se lopullisesti pilata chinan soinnin? ` | |
![]() 30.06.2005 00:18:22 | |
Kannattaisikohan tuosta ottaa ihan reilusti rälläkällä irti tuo ulkoreuna repeytymän alueelta, vai voikoha se lopullisesti pilata chinan soinnin? Anna mennä vaan, tuskin se enää paljoa siitä kärsii. | |
![]() 30.06.2005 00:20:33 | |
Minulla on kanssa tuo Paisteen china revennyt siitä ulommaisesta "taitoskohdasta" (tipahti lattialle) aika pahasti ja aluksihan se ei haitannut, kun ääni ei varsinaisesti ole mennyt yhtään huonommaksi, mutta nykyään se repeytymä alkaa olla jo sen verran suuri että tietyssä asennossa pelti vaan kolahtaa, eikä soi. Kannattaisikohan tuosta ottaa ihan reilusti rälläkällä irti tuo ulkoreuna repeytymän alueelta, vai voikoha se lopullisesti pilata chinan soinnin? Jos mahdollista, käytä peltisaksia. Rälläkkä kuumentaa pirusti sitä peltiä. Se kuumeneminen on myrkkyä... 2`n 4 | |
![]() 30.06.2005 00:24:05 | |
Jos mahdollista, käytä peltisaksia. Rälläkkä kuumentaa pirusti sitä peltiä. Se kuumeneminen on myrkkyä... Juu ja poratessakin jäähdytys ilman muuta. Mutta tosiaan leikkaaminen taitaa olla ainoa pitkäkestoisempi vaihtoehto. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
![]() 30.06.2005 00:32:23 | |
Jos mahdollista, käytä peltisaksia. Rälläkkä kuumentaa pirusti sitä peltiä. Se kuumeneminen on myrkkyä... Paiste 2002 crashi ei ollut kyllä kuumenemisesta moksiskaan, vaikkakin halkesi toisesta suunnasta sitten vielä uudestaan, kun taisi olla aika säröillä. Tämäkin oli betonilattialle pudonnut. P.S. Minulla on alibi näihin pudotuksiin, crashin pudotti kitaristi, chinan taas hutera ständi :P ` | |
![]() 30.06.2005 08:53:59 | |
Jos mahdollista, käytä peltisaksia. Rälläkkä kuumentaa pirusti sitä peltiä. Se kuumeneminen on myrkkyä... Jep. Oman 2002-crashini leikkasin peltisaksilla, eikä ole uusia halkeamia tullut. Suondikaan ei merkittävästi huonontunut. THV-klubi #5 | |
![]() 30.06.2005 10:57:08 | |
OFFTOPIC ----------- onko teidän mielestä 14" crash liian pieni? Joona Rautiainen | |
![]() 30.06.2005 11:19:24 | |
OFFTOPIC ----------- onko teidän mielestä 14" crash liian pieni? Ei, mutta se kuulostaa sitten aivan erilaiselta kuin isot crashit. Virallisesti semi-pro! | |
![]() 30.06.2005 15:09:16 | |
Kyllä se melkeen on jo myöhäistä jos halkeama on parin tuuman luokkaa eli n. 5 cm. Tarkkailkaa niitä peltejänne!!! Ne pitää käydä läpi parin kolmen treenin välein eikä siihen mene aikaa kun 1 minuutti. N. 1 cm halkeama on vielä hyvin korjattavissa eikä saundikaan muutu juuri lainkaan. Itse liputan edelleen hiomista. Toiset väittää että lämpiää. Ja paskat. Hienojakoinen santapaperilaikka kiinni rälläkkään ja menoksi. Hellävaraisesti hiottaessa ei pelti kuumene lainkaan. Siis ei saa painaa rälläkkää. Sen jälkeen teräsvillalla hiotaan/kiillotetaan pellin reunat ja awot! Mutta loivia kulmia. N. 1cm halkeama vaatii hiomista n. 10 cm matkalta jollonka tulee suurinpiirtein samat kulmat kuin mitä on pellin kehän kaarevuuskin. Oma 18" 2oo2 on kestänyt jo puol vuotta n. 3h päivässä 4 päivänä viikossa soittoa. Metallia ja rokkia... Sex, choppers and rock´n roll!!! | |
![]() 30.06.2005 15:24:10 | |
Joo kyllä mäkin oon ton bobanan kannalla. Noin tein aikoinaan itsekkin. | |
![]() 30.06.2005 17:32:54 | |
Kyllä se melkeen on jo myöhäistä jos halkeama on parin tuuman luokkaa eli n. 5 cm. Tarkkailkaa niitä peltejänne!!! Ne pitää käydä läpi parin kolmen treenin välein eikä siihen mene aikaa kun 1 minuutti. N. 1 cm halkeama on vielä hyvin korjattavissa eikä saundikaan muutu juuri lainkaan. Itse liputan edelleen hiomista. Toiset väittää että lämpiää. Ja paskat. Hienojakoinen santapaperilaikka kiinni rälläkkään ja menoksi. Hellävaraisesti hiottaessa ei pelti kuumene lainkaan. Siis ei saa painaa rälläkkää. Sen jälkeen teräsvillalla hiotaan/kiillotetaan pellin reunat ja awot! Mutta loivia kulmia. N. 1cm halkeama vaatii hiomista n. 10 cm matkalta jollonka tulee suurinpiirtein samat kulmat kuin mitä on pellin kehän kaarevuuskin. Oma 18" 2oo2 on kestänyt jo puol vuotta n. 3h päivässä 4 päivänä viikossa soittoa. Metallia ja rokkia... ei sitä aina kerkeä tarkkailemaan. ja tais mennä kerralla yhellä studioreissulla ja huomasin seuraavan kerran ku avasin keissin. ja kun ei satu olemaan mitään sahausvehkeitä ja keikkaa kuitenkin on kokoajan niin käytännössä vähissä on mahdollisuudet pelastaa. oon jo uutta krässiä ostamassa, mut olis kiva jos tosta jonku efektilelun vielä sais. O: 16" K-custom dark crash! | |
![]() 30.06.2005 17:45:44 (muokattu 30.06.2005 17:46:59) | |
Juu ja poratessakin jäähdytys ilman muuta. Mutta tosiaan leikkaaminen taitaa olla ainoa pitkäkestoisempi vaihtoehto. Mul on kestänt porattu crash/ ride yli puol vuotta, ja lyön suht kovaa. Tosin en ole siihen halkeemaan pahemmin hakannutkaan.. (omassa kuvassa on just se halkeema pois kuvasta..) Bodomi soi, ramppi raikaa ja kello on jo ihan liikaa... | |
![]() 01.07.2005 16:14:38 | |
Itse säästin ehjät osat aikanaan Meinlin 20" ridestä kiikuttamalla pellin vesileikkurifirmaan, jossa pellistä leikattiin 8,5" belli. Kone osasi myös leikata uuden muodon täsmällisen pyöreäksi. Leikattua reunaa sitten hieman ohensin hienolla hiekkapaperilla. Soundi on ihan ok. Vesileikkuu ei kuumenna peltiä. Olisin siis saanut myös isomman riden, jos olisin hoksannut tempun tehdä ennenkuin pelti oli jo puoliksi halki. Kaikissa epäsymmetrisissä leikkauksissa on kuumenemisongelman lisäksi vaarana että pellistä katoaa tehtaalla takoessa (tai prässätessä) syntynyt jännitys, jonka jälkeen pelti kuulostaa lähinnä uunispelliltä. Ja muotoon uudelleen takominen ei kyllä ihan helpolla onnistu, on sitäkin tuolla metallipajalla tullut itse yritettyä. Lopputulos kelpaa vaan ns. efektipelliksi. Kapulakieli = rumpalien oma kieli. | |
![]() 01.07.2005 18:49:05 | |
Kaikissa epäsymmetrisissä leikkauksissa on kuumenemisongelman lisäksi vaarana että pellistä katoaa tehtaalla takoessa (tai prässätessä) syntynyt jännitys, jonka jälkeen pelti kuulostaa lähinnä uunispelliltä. Ja muotoon uudelleen takominen ei kyllä ihan helpolla onnistu, on sitäkin tuolla metallipajalla tullut itse yritettyä. Lopputulos kelpaa vaan ns. efektipelliksi. Riskillä siinä aina mennään, mutta hyvällä tsägällä soundi ei juurikaan muutu. Aina kannattaa kuitenkin kokeilla, varsinkin kun vaihtoehto on vanha roskikseen ja paljon rahaa peltikauppaan. Tota takomista mä olen pari kertaa kokeillut. Lopputuloksena pari romua, jotka ei toimi edes frisbeenä. Ei kannata. : ) 2`n 4 | |
![]() 02.07.2005 10:14:10 | |
Vesileikkuu ei kuumenna peltiä. Olisin siis saanut myös isomman riden, jos olisin hoksannut tempun tehdä ennenkuin pelti oli jo puoliksi halki. Kaikissa epäsymmetrisissä leikkauksissa on kuumenemisongelman lisäksi vaarana että pellistä katoaa tehtaalla takoessa (tai prässätessä) syntynyt jännitys, jonka jälkeen pelti kuulostaa lähinnä uunispelliltä. Ja muotoon uudelleen takominen ei kyllä ihan helpolla onnistu, on sitäkin tuolla metallipajalla tullut itse yritettyä. Lopputulos kelpaa vaan ns. efektipelliksi. No joo. Onko sillä shaissenkaan väliä tossa kohtaa että kuumeneeko se lätty vai ei. Jokatapauksessa pelti on jo ehtoopuolessa jos on rikki mennyt. Sex, choppers and rock´n roll!!! | |
![]() 02.07.2005 17:02:32 | |
No joo. Onko sillä shaissenkaan väliä tossa kohtaa että kuumeneeko se lätty vai ei. Jokatapauksessa pelti on jo ehtoopuolessa jos on rikki mennyt. Onhan se toki näinkin. Mutta jos kuumenemista pelkää, niin voi aina peltisaksilla vetää karkeat linjat ja siitä sitten rälläkällä hiomapaperilaikalla siistimään reuna. Ei se kuumene jos vaan nopeasti hioo eikä paina. Ja välillä voi aina jäähdyttää. Ei kaksipyöräisenkään pakoputki kuumene hiomapaperilaikalla, toisaalta se on paksumpi. Mutta tämäkin viesti on pelkkää pähkäilyä ilman kokemusta, loogista päättelyä. Metallitöistä on kokemusta vähän. Laitan nyt kuitenkin tämän viestin tänne. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)