Aihe: Epiphone DOT ja Sheraton II
1
p130
30.06.2005 08:31:45

Ei ole muuta kuin ulkonäössä eroa. Yksilöeroja saattaa sitten löytyä niin Doteista kuin Sheratoneistakin. Pariakymmentä testasin joku vuosi sitten (ja onhan noita mielenkiinnosta senkin jälkeen tullut tyypitettyä kun on ollut mahdollisuus) ja eräs tietty DOT sitten erottui joukosta hieman "parempana" tai "miellyttävämpänä". Mutta varsin tasalaatuista tavaraa nuo tuntuvat olevan, karkeasti arvioiden varsinkin vuoden 2000 jälkeen valmistetut. Piti sitten jokin aika sitten pistää DOT kaverille kun tuli edullinen 335 vastaan... Kyllä Gibson on ehdottomasti parempi, mutta hinta/laatusuhteella Epi vie kirkkaasti voiton!
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Wahi
30.06.2005 10:20:16
Mites, jos verrataan Tokain ES-60? Tai 65. ES-60 taitaa olla vähän kalliimpi kuin tuo DOT. Onko kukaan verrannut näitä keskenään?
"Just take a deep breath and blast" -Jimmy Page
McNulty
30.06.2005 10:28:47
Mites, jos verrataan Tokain ES-60? Tai 65. ES-60 taitaa olla vähän kalliimpi kuin tuo DOT. Onko kukaan verrannut näitä keskenään?

Minulla on juuri meneillään vertailu näiden kesken:

- Epiphone Dot
- Epiphone Sheraton II
- Epiphone B.B. King Lucille
- Epiphone Jorma Kaukonen Riviera
- Tokai ES100
- Tokai ES65
- Tokai ES60
- Ibanez AS83

Tarkoitus olisi hommata joku "budjettiluokan" ES-335 tyyppinen archtop/hollowbody. Itse olen kyllä kovasti ihastunut tuohon Sheraton II mutta toisaalta taas tuo Ibanez AS83 vaikutti niin helkkarin hyvältä hintaisekseen. Vielä ois vähän reilu viikko töitä ennen kesälomaa... pitää varmaan parin viikon päästä lähteä Tokait testailemaan Musamaailmaan. Toivotaan että joku tarttuu haaviin niin pääsen fiilisteleen :)

Muitakin archtop/hollowbody skeboja saa ehdotella. Mielummin kuitenkin tuolla ES-tyyppisellä ohuemmalla kopalla (oiskohan se jonkun 43mm tms). Jazzlaatikko hankitaan sitten vasta myöhemmin.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
p130
30.06.2005 10:31:53

Tokain ES-60? Tai 65. ES-60 taitaa olla vähän kalliimpi kuin tuo DOT. Onko kukaan verrannut näitä keskenään?

60 ja 65 erona on otelautamerkit eli 60:ssä dot ja 65:ssä block. Siis käytännössä sama kitara. Tokait ovat hyviä, vaan en ala sanomaan viekö Epi vai Tokai ES-kopioissa voiton. Pieniä eroja niissä on, soittotuntuma (kaulaprofiili jne.) on hieman erilainen ja onhan Tokaissa "aidon" mallinen lapa. Metsään ei kuitenkaan kummankaan kanssa voi mennä! Jos mahdollista niin testaa sekä Tokaita että Epiä.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Fonisoul_
30.06.2005 11:13:31
Ei ole muuta kuin ulkonäössä eroa. Yksilöeroja saattaa sitten löytyä niin Doteista kuin Sheratoneistakin.

No tämä oli hyvä tietää, kiitos tiedosta!

Minulla on juuri meneillään vertailu näiden kesken

Kerro ihmeessä mihin tulokseen tulit...

Alkaa rahat jo poltella taskun pohjia, varmaan tänään sitten täytyy mennä musaliikkeeseen soittelemaan kitaroita. Toi sheraton ihastuttaisi kun on niin pahuksen hyvän näköinen! Dot taas kiehtoisi, kun hinta ilahduttaa opiskelijapojan mieltä.
McNulty
30.06.2005 11:17:01
Toi sheraton ihastuttaisi kun on niin pahuksen hyvän näköinen! Dot taas kiehtoisi, kun hinta ilahduttaa opiskelijapojan mieltä.

Minulla vähän sama meininki. Toisaalta taas tuo Ibanez AS83 oli hyväsaundinen, erittäin mukava peli soittaa... mutta jo ehkä vähän turhan moderni "ES-kopio". On Gibraltarin tallaa, body muotoiltu vähän jänskästi jne jne. Sitten kun vielä osaisi päättää halutakko Cherry vaiko Natural DOT:n vaiko Vintage Sunburst Sheratonin :)

No, ilmoittelen kyllä kunhan pääsen testeissä etiäpäin. Epiphoneja ja Ibanezeja on tullut jo kokeiltua... Tokait vielä.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
vipu5
29.08.2005 21:27:06

Mulle jäi tuommonen sheraton 2:n käteen "vahingossa".
Odottelin kaveria joka osti rumpukapuloita ja otin käteeni lähimpäni olevan kitaran, mikä sattui olemaan natural värinen sheraton...
Ihmetys oli suuri kun huomasin että kitarani oli jostain syystä kaupan hyllyllä eikä kotonani!!! Kitara kun oli kuin mulle tehty, halpakin oli, n. 4000 mk, täydellinen yksilö... Kävin seuraavana päivänä hakemassa pois...

Mikit olen sittemmin vaihtanut gibsoneihin, en tiedä oliko muutos kovin suuri, mutta kun sattui käytetyt LP mikit sattuun kohalle...
Manicci
01.10.2006 12:38:03
Wanha ketju on, mutta kokeillaan jatkaa tästä jos syntyisi vielä keskustelua.

Täytyisi siis 335- tyylistä kepukkaa hankkia, ja Epiluurin versiot itseasiassa ei oikein innosta. Mutta Gibsoni on taasen liian arvokas. Eli jotain siltä väliltä.

Tokain sivuilta kurkkasin, niin ES100 voisi olla vaihtoehto, vai onko sen parempi kuin epiphonet?

Mitenkäs muut merkit on tommosia tehnyt, 1000€ sanotaan vaikka noin hintarajaksi. Ehdotuksia?

ja periaatteessahan käytettynäkin on mahdollista ostaa.
How blue can you get?
ministeri
01.10.2006 13:57:32 (muokattu 01.10.2006 14:00:11)
Mulla on paranneltu (mikit ja satula) sheraton II itsellä ja diggaan kyllä sitä. Mutta jos nyt olisin hankkimassa 335 skebaa niin kävisin testaamassa tän ehdottomasti:

http://www.aronsoitin.fi/PublishedS … ge&pageID=9&itemcode=RSA-55

Fenrnandesista hyvää kokemusta mutta en ole varma että valmistetaanko niitä enää Japanissa. Voi olla että sekä että Japani - Kiina versioita. Mutta pitäs tohon hintaan jo melkein kyllä Japsi olla mun mielestä jos kiinan dotin saa 400e.

Anyway tsekkaamisen arvoinen!
ministeri
01.10.2006 14:03:20
torilla on koppiksella just yks sheraton myynnissä.
Manicci
01.10.2006 14:05:19
http://www.aronsoitin.fi/PublishedS … ge&pageID=9&itemcode=RSA-55

Fenrnandesista hyvää kokemusta mutta en ole varma että valmistetaanko niitä enää Japanissa. Voi olla että sekä että Japani - Kiina versioita. Mutta pitäs tohon hintaan jo melkein kyllä Japsi olla mun mielestä jos kiinan dotin saa 400e.

Anyway tsekkaamisen arvoinen!

No perhana, toihan näyttäs todellakin tutustumisen arvoiselta.
How blue can you get?
Pentinpuro
02.10.2006 08:29:40

Ostin Ibanezin AS103:sen. Makia peli, näyttää hyvältä ja soundaa paremmalta. Viimeistely aivan huippuluokkaa.
http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … ID=3&PAGE_ID=525&COLOR=CL01
Wahi
02.10.2006 15:07:25
Ostin Ibanezin AS103:sen. Makia peli, näyttää hyvältä ja soundaa paremmalta. Viimeistely aivan huippuluokkaa.
http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php … ID=3&PAGE_ID=525&COLOR=CL01

Tuommoista hypistelin viime viikolla Levytukussa. Ihan pätevältä laitteelta vaikutti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)