Aihe: Pistosaha
1 2 3
DaKiller
27.06.2005 17:07:53

Osaltani tuo joutavanpäiväinen lässytys tuosta %&€#" pistosahasta päättyy tähän. Alun perin viestini tarkoitus ei ollut herättää keskustelua vaan se oli niin sanottu "heitto", notta näin meillä. Ihmetyttää vaan, kun toisilla on sitten sellainen tyyli alkaa vastailemaan, että "no ei helvetissä ole" ja "minäpä kuulin iskältä että totuus on tämä". Ei näissäkään asioissa ole ehdotonta totuutta vaikka oppikirjat jotain väittäisivätkin. Lohduttavaa kuitenkin huomata, että joukossa on myös sellaisia, jotka ymmärtävät, että ei tässä nyt maailmaa kaadeta ja asioihin voi suhtautua myös "ei niin kireästi".
Leikari
27.06.2005 23:20:28
Osaltani tuo joutavanpäiväinen lässytys tuosta %&€#" pistosahasta päättyy tähän. Alun perin viestini tarkoitus ei ollut herättää keskustelua vaan se oli niin sanottu "heitto", notta näin meillä. Ihmetyttää vaan, kun toisilla on sitten sellainen tyyli alkaa vastailemaan, että "no ei helvetissä ole" ja "minäpä kuulin iskältä että totuus on tämä". Ei näissäkään asioissa ole ehdotonta totuutta vaikka oppikirjat jotain väittäisivätkin. Lohduttavaa kuitenkin huomata, että joukossa on myös sellaisia, jotka ymmärtävät, että ei tässä nyt maailmaa kaadeta ja asioihin voi suhtautua myös "ei niin kireästi".

bongasit kuitenkin 40! - ei tämä aivan turhaa ole eikä poikkea tasoltaan muusta keskustelusta ;-)
joopa joo
Teijo K.
28.06.2005 12:33:50

Mie sen arvasin, että kun poistivat vitsipalstan niin ne leviää vähän joka suuntaan ne vitsit.
"Oi korkein onni: rakkaus, tutkimukset! Ne ovat molemmat persoonallisuutensa, itsensä unohtamista."
-von Ranke.
kulmahiomakone
28.06.2005 14:18:42
Poimin olennaisen tuosa viestistä. Sillä tuossa osut niin sanotusti naulan kantaan. Muutoin voisit alkaa kaivamaan sitä hernettä sieltä syvyyksistä sillä tuo alkaa kuulostamaan jo naurettavalta.
Herra joka tietää kaikesta kaiken.... Spedeilemään...voi voi...

Olet ilmeisesti melko nuori kun vielä kuvittelet että tiedät "kaikesta kaiken". Kun tulee ikää enemmä huomaat että saat olla tyytyväinen jos tiedät jostain asiasta vähän enemmän.

Nämä viestit kertovat kirjoittajistaan kaiken oleellisen. Kyseiset nimimerkit ottavat itsensä niin tosissaan, että heiltä menee täysin ohi jos joku toinen ironisoi itseään. Mitä helvettiä se on? Voiko itselleen nauraa? Ei.

Nytpä lähden ma palkokasvin siemenistä koostuvaa viivaa nuuskimaan.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
Trebla
28.06.2005 15:20:12 (muokattu 28.06.2005 15:46:45)
Niin, mä olen törmännyt kaikkiin muihin täällä esitettyihin termeihin näissä yhteyksissä paitsi pistosaha -sanaan perteisestä käsisahasta puhuttaessa.
Isä, joka ehti työskentelemään raksalla 50-luvulta 80-luvulle, nimitti käsisahaa Tik-sahaksi. Ilmeisesti jonkun valmistajan mukaan. (vrt. winsu eli kovalevy) Tuolle pistosahalle käytti termiä "puukkosaha".

Jotkut näkevät liikenteessä pelkästään rekkoja. Minäkin olen. Joskus. Täysperävaunullisten kuorma-autojen seassa.
Esine, jota en ole koskaan nähnyt, on auton öljynlauhduttaja.

Anteeksi tämä off-topic.

Kuviosahalla olen joskus bodyaihion muotoillut. Teräksi kannattaa valita kunnollinen, sillä vääränlainen (ylkeensä liian karkeahampainen) terä repii helposti. Tämähän nyt ei kauhea ongelma ole, jos tarkoitus on tehdä kunnon pyöristykset. Terän kärjen vaeltaminen on myös ongelma kuten se, että sahan pohjan reuna helposti aiheuttaa painuman siihen yläpintaan 2-3 cm:n päähän sahauskohdasta.

EDIT:
Ja http://www.projecta.fi/images/tarjo_proxxon_01.gif minä olen kutsunut sähkökäyttöiseksi lehtisahaksi.

Heh: Etsikääpäs Bilteman tuotteista viskositeettimitta
DAM: Mothers Against Dyslexia.
DaKiller
28.06.2005 20:31:43

Nämä viestit kertovat kirjoittajistaan kaiken oleellisen. Kyseiset nimimerkit ottavat itsensä niin tosissaan, että heiltä menee täysin ohi jos joku toinen ironisoi itseään. Mitä helvettiä se on? Voiko itselleen nauraa? Ei.

Nytpä lähden ma palkokasvin siemenistä koostuvaa viivaa nuuskimaan.

On siinä meillä konsultti, ei voi muuta sanoa. Ilmeisesti herne on lopullisesti jumissa, kun väen vängällä haluat riitaa haastaa. Tuosta on jo itseironia kaukana.
poppamies
29.06.2005 19:24:43

On siinä meillä konsultti, ei voi muuta sanoa. Ilmeisesti herne on lopullisesti jumissa, kun väen vängällä haluat riitaa haastaa. Tuosta on jo itseironia kaukana.

No nuot konsulentit on joskus tuollaisia. Ei niitä kannata ottaa niin vakavasti. Saavat jopa palkkaa siitä että ovat erimieltä...
Myytävänä 2 kpl Rolandin pieniä passiivi monitoreja. Malli on Roland MS-30 (Roland Micromonitorin kokoiset)
kulmahiomakone
29.06.2005 23:05:28
->

Jeps. Niin ovat hengitystiehyet täynnä herneitä, että ei ole henkikään kulkenut kunnolla enää pariin vuoteen. Kävin lääkärissäkin, mutta eivät ne kuulemma paljoa voi tehdä. Leikkaus olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta julkisella puolella siihen joutuisi jonottamaan vuosikymmenen tai kaksi. On kuulemma varsin yleistä tuo hengitystiehyeiden tukkeutuminen herneistä - siksi jonot. Yksityisellä pääsisi tietysti samoin tein leikkauspöydälle, mutta kun asunto- ja autolaina painavat päälle ja muitakin rahareikiä on... Eihän tästä erimieltä olemisesta häävisti makseta. Mutta turha sitä on tässä vaiheessa itkeä tai tehtyjä päätöksiä katua.

Ja kaiken muun hyvän lisäksihän on niin, että tuo leikkaus olisi kuitenkin vain väliaikainen ratkaisu, sillä piankos olisin taas kiskonut uuden satsin herneitä sisuksiini. Asennevammahan se varsinainen sairaus on, eikä siitä pääse eroon edes kirurgin veitsellä.
ECL82 pääteputkella varustetun putkiradion haluan mä. Tarjoa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)