Aihe: Windows ME - Windows XP
1
poppamies
05.05.2003 21:52:00 (muokattu 05.05.2003 21:58:59)

Waihdoin wiikonloppuna Windows ME'stä XP'hen ja meinasi tulla itku. Lausukaapa minulle joitain lohdutuksen sanoja etten tulisi aivan toivottomaksi. Mitä hyviä puolia XP'ssä on. Ainakaan itse en ole huomannut mitään muuta kun että netti toimii ja näyttää paremmalta. Kaikki muu on hankaloitettu ja käyttis on jollain tavalla holhoava eikä anna suosiolla tehdä määrättyja asioita ja panee koko ajan nenänsä joka asiaaan.
Niin ja lisäksi en saa Zippi asemaa toimimaan koneessa enää.
"G-strings are for strippers"
Wuf
06.05.2003 07:53:41 (muokattu 06.05.2003 07:59:11)
Waihdoin wiikonloppuna Windows ME'stä XP'hen ja meinasi tulla itku. Lausukaapa minulle joitain lohdutuksen sanoja etten tulisi aivan toivottomaksi. Mitä hyviä puolia XP'ssä on. Ainakaan itse en ole huomannut mitään muuta kun että netti toimii ja näyttää paremmalta. Kaikki muu on hankaloitettu ja käyttis on jollain tavalla holhoava eikä anna suosiolla tehdä määrättyja asioita ja panee koko ajan nenänsä joka asiaaan.
Niin ja lisäksi en saa Zippi asemaa toimimaan koneessa enää.

Ollos lohdutettu ainakin sillä, että XP:n stabiilius ja yleinen virheiden kestävyys on lähempänä Linuxia kuin wanhoja windowseja. Uuteen ulkoasuun ja XP:n vinkeisiin tottuu kuitenkin nopeasti, ja nk. hyötykäytössä (koskee myös musiikkiohjelmien pyörittämistä) tuo on paremmin käyttötarkoitukseensa optimoitu. Uusien laitteiden ajureiden lataaminen yleensä auttaa, sillä saa joskus pahimmatkin tapaukset toimimaan.

Se ei myöskään ole sellainen pelikäyttis-hyötykäyttis - kompromissi kuin aiemmat windowsit. Ja minullakin on XP (sekä toisena käyttiksenä Mandrake Linux).

Uusien ajureiden etsiminen kannattaa aloittaa täältä:

http://www.windowsxp-drivers.com/

Ja työkalut XP:n rekisterin siivoamiseen löytyvät täältä:

http://www.vtoy.fi/jv16/index.php
"Between the dog and wolf / Bared fangs met in intercourse...."
Vilhelmus
06.05.2003 19:53:12

Lausukaapa minulle joitain lohdutuksen sanoja etten tulisi aivan toivottomaksi.

Aivan KÄSITTÄMÄTTÖMÄSTI vakaampi, ainakin ollut meikäläisen käytössä. Lisäksi mun logiikalleni uudistukset tuntuvat sopivan. Mutta - toinen tyttärestä ja sitä rataa.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Peter Gunn
06.05.2003 22:36:02

Itse en ainakaan vaihtaisi 98:iin tai Me:hen takaisin. XP on paljon vakaampi, eikä ajuri sähläilyä ole niin paljon, koska kone löytää itse laitteen ja asentaa siihen ajurin. Alussa on aina pientä säätämistä noiden ylimääräisten "palveluiden" kanssa. Käynnistä-valikko on vakiona aivan surkea ja animoidut-jutut ärsyttää.
No onkos tullut kesä...
Vilhelmus
07.05.2003 00:53:06

Käynnistä-valikko on vakiona aivan surkea

Pakko sanoa tähänkin oma mielipide, eli minun mielestäni uusi valikko on todella kätevä - kaikki tarvittava löytyy nykyisin yhdellä napinpainalluksella.
Äh. Näen Maheja kaikkialla.
Anselmi
09.05.2003 20:43:56
Mulla ainakin ollu joidenkin ohjelmistojen kanssa ongelmia XPssä, mutta loppujen lopuksi oon aina löytäny uusimmat XP:lle tarkotetut päivitysket... Ja XP on todellakin vakaa ja kun muistaa ladata aina uusimmat päivitykset niin kyllä pelaa. Ja jos toi käynnistysvalikko ei miellytä niin ainahan voi uudet visual stylet käydä hakemassa...
"Abi, abi in aeternam ignem, habitaculum tuum, in regnum mendacii, imperium tuum!"
Beelsebub
10.05.2003 02:17:51

Pakko sanoa tähänkin oma mielipide, eli minun mielestäni uusi valikko on todella kätevä - kaikki tarvittava löytyy nykyisin yhdellä napinpainalluksella.

Kokeilin huvikseni tuota XP:n normaalia starttivalikkoa. Eihän siitä löydä mitään yhdellä napinpainalluksella. Tai siis ei mitään, mitä ei löydä valmiiksi työpöydältä tai siitä "vanhanaikaisesta" käynnistysvalikosta. Ei hyvä sanon minä, mutta tässäkin asiassa kukin käyttäköön sitä vaihtoehtoa joka parhaalta tuntuu.
superfly
12.05.2003 16:39:10

Kokeilin huvikseni tuota XP:n normaalia starttivalikkoa. Eihän siitä löydä mitään yhdellä napinpainalluksella. Tai siis ei mitään, mitä ei löydä valmiiksi työpöydältä tai siitä "vanhanaikaisesta" käynnistysvalikosta. Ei hyvä sanon minä, mutta tässäkin asiassa kukin käyttäköön sitä vaihtoehtoa joka parhaalta tuntuu.

Vähän hei yritystä nyt, ne löytyy kaikki todella helposti, jos vähänkään yrittää. Ei kaikkea voi tuoda aina ihan nokan alle valmiina.
Harppu on alaston piano
Anarkiapurilainen
13.05.2003 14:13:05

XP on varmaan ensimmäinen windows jossa on enemmän järkeviä korjauksia ja toimivia featureja kuin uusia bugeja ja turhaa hidastavaa kilkettä. Teknisesti aika hyvä, Linux edelleen parempi (paitsi äänisoftan suhteen..).
"Free your mind and your ass will follow"
Beelsebub
16.05.2003 01:23:23

Vähän hei yritystä nyt, ne löytyy kaikki todella helposti, jos vähänkään yrittää. Ei kaikkea voi tuoda aina ihan nokan alle valmiina.

Niin mutta kun minä niin tykkään siitä vanhasta systeemistä. Se uusi valikkosysteemihän juuri yrittää tuoda kaiken ihan nokan alle valmiina, mutta kun minä en tarvitse aina kaikkea. Vähempikin riittää.

XP:stä vielä sen verran, että se ei ole kertaakaan kaatunut niin, etten ole tiennyt mikä sen kaatoi. 98 taas kaatui lähes aina niin, ettei tiennyt yhtään mikä sen kaatoi. Lisäksi XP kaatuu todella harvoin ja silloinkin sen takia, että koneessani on toisiinsa yhteensopimattomia laitteita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)