Aihe: Katkeilevat D'Addariot
1 2 3
jami87
29.06.2005 19:15:16 (muokattu 29.06.2005 19:19:01)
Heipä hei.

Mulla on noilla D'Addarion kielillä (EXL110, .010-.046 -setti) alkanut ilmetä hieman erikoislaatuista onkelmaa. Nyt yhteensä seittemän punomatonta kieltä (kaikkia kolmea, G:tä, H:ta ja e:tä) on mennyt poikki juuri sen kielen alussa olevan pallukan edestä (sen lenkin kohdalta, joka sen pallukan kiertää.) Poikki menneet kielet eivät olleet erityisen vanhoja (enintään pari viikkoa vanhoja, melko vähän soitettuja) eikä tallassa ainakaan tunnu mitään terävää reunaa, joka kieliä katkoisi. Kielet ovat menneet poikki ihan normaalisti bendejä tehdessä. Noin vuosi sitten tälläistä ongelmaa ei samojen kielien kanssa ollut.

Mikä siis vikana? Onko kyseisten kielten laadussa tapahtunut jonkinlaista laskua? Kukaan muu huomannut mitään?

Samalla voisitte ehdotella melko samalta tuntuvaa kielisettiä (kuminauha-kielet), joka varmasti on laadukas.

Edit. Omassa kuvassa yksi katkenneista kielistä.
Straton osia hakusessa. Pastilli? THV-Klubi #29
Les Fender
29.06.2005 19:32:35
No johan on ihmeellinen paikka kielen katketa... Huonoa erää ilmeisesti.
http://www.thomann.de/thoiw3_ernie_ … sn=76690411982c03e5cbd6aa9574779cca
Suosittelee noita jos gummimaista slinkytatsia haluaa.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
jami87
29.06.2005 19:34:37
Huonoa erää ilmeisesti.

Joopa, huonoa erää on sattunut sitten kuuteen eri pakkaukseen, jotka on ostettu useamman kuukauden aikana eri paikoista.

Mutta kiitoksia vinkistä, Pallon Ernestejä voisin vaikka seuraavaks koittaa.
Straton osia hakusessa. Pastilli? THV-Klubi #29
LaXu
29.06.2005 19:36:20
Enpä ole moisiin ongelmiin D'Addarioiden kanssa törmännyt. Kokeile DR kieliä, mielestäni hyvin samanlaisia kuin D'Addariot.
Strutsi
29.06.2005 19:45:20
Minullakin katkeili D'Addariot joskus, mutta vaihdoin Ernie Balliin ja nyt on kestänyt paljon paremmin.
"I've gone where the hand of man has never set foot."
Juzzu
29.06.2005 19:46:44
Joskus nuorempana kielet katkeili. Sitten vaihdoin merkkiä ja huomasin ettei vika ollutkaan minussa.
Read My Scars
Mustikkamuffinssi
29.06.2005 19:59:11
Minulla on joskus käynyt vastaavasti d'addarioiden kanssa. Nykyään soittelen DR:n kielillä, eikä ole juuri ongelmia ollut.
"Ennen riitti kun nosteli painavia esineitä murahdellen. Nyt pitää nyppiä kulmakarvoja ja hankkia rintaimplantit" -Teemu Brunila
McNulty
29.06.2005 20:06:31
En ole varmaan viimeiseen viiteen vuoteen katkaissut kieltä kitarasta... yksi punottu kieli rispaantui sieltä pallukan juuresta mutta tilalle sain kokonaan uuden D'Addarion kielisetin. Sitäkään en siis itse saanut poikki vaan siinä oli valmistuserhe. Tosin nykyään mie käytän DR:n kieliä ja ne pysyvät sen pari kuukautta skebassa kiinni. Saundikin säilyy hyvänä todella pitkään. DR tai Ernie Ball on meikäläisen valinta.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Les Fender
29.06.2005 21:19:03
Seuraavaks aion ruuvata Elixirin setin Lespaan kokeeks, kunhan vaan amerikan poijat sais ne mun 57'clasic+ mikit toimitettua. Orkkista peliin... Saapas nähä onko ton kielisetin hinnalle katetta. Akustisessa noi toimii hyvin, mut onkohan toi sähkiksen "nanoweb" pinnote saman tuntuinen kun akustisen "polyweb"?
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Härski
29.06.2005 21:28:26
Itellä oli samanlainen ongelma, edes merkin vaihto ei jeesannut. Kaikki johtui siitä, että se reiän reuna, johon se pallukka blokkaa, oli syystä tai neljännestä jotenkin terävä ja röpelöinen ja se punos alkoi hajoilla siihen. Viilasin sen siliäksi ja kas, eipä oo sen jälkeen sieltä katkeillut.
Torniojaws
29.06.2005 21:31:59

GHS:n Zakk Wylde Lo:ta olen itse käyttänyt, eikä kielet katkeile millään. Parhaimmillaan olen käyttänyt lähes 7 kk (!) vanhoja kieliä, enkä todellakaan soita sitä kevyintä musiikkia sillä kevyimmällä tatsilla ;) Vakiovireessä.
So sweet the hour, so calm the time, I feel it more than half a crime, When Nature sleeps and stars are mute, To mar the silence ev'n with lute.
askomiko
29.06.2005 21:41:03
Daddariot katkeili vuosia sitten sen verran että en ole niihin enää koskenut.
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
tuluppa
29.06.2005 21:57:35

Katkeili minullaki, ja monen kielimerkin testauksen jälkeen oon DR:iin asettunut.
Dumb
29.06.2005 22:11:08

Eipä ole minulla D'addariot katkeilleet viimeiseen kolmeen vuoteen ainakaan. Heti loppui kun kitarat alkoivat olla kunnolla säädettyjä.
Crossroad
29.06.2005 22:19:13
ernie ball regular slinkyt on kyllä toimineet mainiosti..ostin kokeilumielelessä pari pakettia dean markley blue steel reg- 10-46 ja hyviltä nekin vaikuttaa..kestosta en tosin vielä osaa sanoa.
broken soul
29.06.2005 23:42:14 (muokattu 29.06.2005 23:44:34)
No nyt kun on kielistä puhetta niin oon tässä miettiny et voisko johtua kielisetistä kielien löysyys... kun nopeasti soitettaessa tuntuu siltä kun ois makaroonia käsissä eikä tuu mistään mitään... kitaramaikkani joka on jazz-kitaristi suositteli 011 settiä, mut itse soittelen enemmän 80-luvun rockia sekä sooloja.. itse olen nyt koittanut 011 setillä, mutta oisko syytä vaihtaa ja mihin ?
niin ja kitarat ovat kaikki olleet kiinteätallaisia, ja eri kielienkorkeuksia olen koittanut.
Can you see that I'm only a broken soul....?
serious
30.06.2005 09:16:43
Mullakin on ainakin 3 ylintä e-kieltä katkennut juuri samalla tavalla lespassa, jossa on kyllä LesTrem-talla. Voisi katsoa jos siinä on joku terävä reuna, joka niitä pallukoita irrottelee. Voi kyllä myös johtua siitä tallan rakenteesta.
Rämppy
30.06.2005 09:26:17
Mulla ei ole katkeilleet koskaan, vaikka olen viimeiset 10 vuotta käyttänyt enimmäkseen D'Addarioita.
Olisiko vika kitarassa, esim, tallassa?
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
McNulty
30.06.2005 09:33:08
Joskus nuorempana kielet katkeili. Sitten vaihdoin merkkiä ja huomasin ettei vika ollutkaan minussa.

Minulla taas kävi toisin. Joskus nuorempana kielet katkeili, kun opin soittamaan niin huomasin että vika olikin ollut minussa eikä kitarassa/kielissä :))
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)