Aihe: Etuaste > Pedaalit
1
Sammo
29.06.2005 14:15:47
Jos toimii noin, on meneekö silloin Chandlerin mic vai line-inputtiin (siis noin optimaalisesti

Jos oikein olen tajunnut niin tuo räkkiversio Tube Driverista eroaa pedaaliversiosta sillä tavalla, että siinä on inputeja ja outputja kumpaakin kaksi kappaletta (instrument/line level). Eli jos käyttää molemmissa intrument leveliä, laite toimii käytännössä samalla tavalla kuin säröpedaali. Jos taas outputin vaihtaa line leveliksi, toimii laite taas kuin etuaste, eli se vahvistaa kitarasignaalin linjatasoiseksi jonka voi sitten ohjata suoraan päätevahvisimeen. En ole tätä itse kokeillut mutta mutu on että se ei ole kovin hyvä idea koska puhtaalle soundille ei silloin ole sävynsäätöjä. Ja jos laitteen haluaa laittaa jonkun toisen etuasteen jälkeen tai efektilooppiin niin sekä input että output kytketään line leveliin. Itse oon käyttänyt tota vain tavan särönä, joten nuo on vain arvauksia.

Muuten noiden pedaalien kanssa en osaa auttaa muuten kuin toteamalla että delay ja muut digitaaliset efektit harvoin kuulostaa hyvältä ennen säröä joten niiden käyttö samanaikaisesti sekä Marshallin että TD:in kanssa voi olla hankalaa. Muuten kaikki vain suoraan kitaran kiinni ja A/B(/Y) boksista joko Marsuun tai Tube Driveriin.
Jouni Antero
29.06.2005 15:25:02
Mulla on hivenen eri käsitys, eli in/out-putit pitäisi olla toisistaan rippumattomia, eli esim. kitara inst-in ja sitten line-out esim. mikseriin, mutta inst-out kitaravahvistimeen tai miten tarve on.

Ja kaiut on yleensä pahoja ennen säröä, mutta mun pedaaleissa on yksi särö, josta delayhin (siisti kaiutettu särö) ja siitä Tubedriveriin, joka reagoikin taas delayhin dramaattisemmin, mutta juuri delayn kanssa tykkään, että on molemmat mahdolisuudet; reverbiä ei signaaliketjussa lainkaan.

Eli kysymyksenä oli, tuottaako ketju:

etunen (esim Presonus) > 6x Boss-pedaali > Tubedriver > Vahvistin

jotain hyötyä signaalin kannalta verrattuna ilman alussa olevaa etusta...ja jos tuottaa, niin muuttuuko etusen jälkeen pedaaleihin mennyt linjatason signaali taas mikrofonitasoiseksi tullessaan pedaaleista ulos (eli kumpaan Tubedriverin inputtiin laitetaan), koska pedaalithan on tarkoitettu instrumentti-tason signaaleille. Creamsoundin/Marshallin normaali input sen taas ottaa mikrofonitasoisena eikö? Toisaalta soitetaanhan aktiivimikeilläkin suoraan vahvistinten inputtiin, joten oikeastaan tämä oli iso osa itse kysymystä...nämä line/mic/inst-tasot ja auttaako se etunen.

Ei se nyt niin paljoa maksa, ettenkö sitä voi yhtä hyvin ostaa äänitysräkkiinkin, jos ei kitaran kanssa ole liikoja iloja...

Huh?
Sammo
29.06.2005 16:19:53
Mulla on hivenen eri käsitys, eli in/out-putit pitäisi olla toisistaan rippumattomia, eli esim. kitara inst-in ja sitten line-out esim. mikseriin, mutta inst-out kitaravahvistimeen tai miten tarve on.

Jeps, mä yritin kuvata oman käsityksen niistä tarpeista mutta ilmeisesti epäonnistuin siinä ainakin vähän ... :-)

Eli kysymyksenä oli, tuottaako ketju:

etunen (esim Presonus) > 6x Boss-pedaali > Tubedriver > Vahvistin

jotain hyötyä signaalin kannalta verrattuna ilman alussa olevaa etusta...ja jos tuottaa, niin muuttuuko etusen jälkeen pedaaleihin mennyt linjatason signaali taas mikrofonitasoiseksi tullessaan pedaaleista ulos (eli kumpaan Tubedriverin inputtiin laitetaan), koska pedaalithan on tarkoitettu instrumentti-tason signaaleille.

Minen ainakaan tiedä mitä hyötyä siitä käytännössä voisi olla koska a) Bossin pedaaleja ei ole suunniteltu toimimaan optimaalisesti linjatasoisella signaalilla, vaikka jotkut niitä niin käyttääkin (ainakin Bossin delayn voi laittaa kitaravahvisimen looppiin mutta esim. Korgin ja Line6:n delaytten kanssa on ollut todella surkeita kokemuksia) ja b) Creamsoundin/Marshallin normal-input ei ole siihen suunniteltu. Mutta etusen jälkeen laittaisin Chandlerin line-in:iin ja toivoisin ettei pedaalit mene ikävästi ruvelle liian voimaakkaasta sisään menevästä signaalista.

Toisaalta ehkäpä siitä tulee seuraava *Se Maailman Paras Soundi (tm)* jota kaikki haluaa jäljitellä.
Jouni Antero
29.06.2005 16:34:16
No mä ajattelin, että jos Bossit kestää linjatasoisen, niin se saattaisi mennä "puhtaampana" (vähemmän kohinaa, hävikkiä ym) läpi. Kokeilemallahan se selviää (mars kauppaan...). Ja Tubedriverista siis tietenkin inst-outista vahvistimien inputtiin - olen myös miettinyt line-outtiin laittaa Redboxin...tää nyt on vaihteeksi tällaista; neljä vuotta soitin pelkällä piuhalla kitaran ja vahvistimen välillä ;)

Mutta esim jos on skitassa etunen, niin meneehän se pedaaleitten läpi ilman mitään ruvelle menoa. Pitäisi toimia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)