Aihe: Harley Benton -Telecaster
1
Jakke
04.05.2003 11:23:54
Jonkinmoinen sekavuuskohtaus iski ja ajattelin tällaisen
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-153579.html
kitaran tilata Thomanilta, testailu yms. mielessä. Ok. tiedetään, että on varmaan todella syvältä, mutta eipähän tuo nyt niin suurta lovea budjettiin tuo. Kiva koriste, jos ei muuta.

Onko kukaan muu kyseistä keppiä tilannut/testannut? Onko tuo runko jotain lastulevyä, kun tuossa selostuksessa sitä ei mainittu. Pysyykö mitenkään vireessä, saako säädettyä millään kohdilleen yms. Kaikki kokemukset kelpaa.
redondo
04.05.2003 12:59:29
Itse tilasin ton saman Telen ja täytyy sanoa, että yllätyin positiivisesti. En tiedä mitä materiaalia tuo body on. Ensimmäiseksi huomiota herätti loistava työn jälki ja viimeistely joka on monia Squiereitakin parempi. Kielet eivät rämise ja vire pysyy hyvin. Nauhat eivät törrötä tms. Tuntumakin on hyvä ja Telemäisiä soundeja on myös tunnistettavissa. En tiedä mistä johtuu, että näiden Harley Bentonien Strato-kopioiden ja Tele-kopioiden välillä on niin suurta eroa ja nimenomaan Telen hyväksi.
Et varmasti löydä mistään halvemalla uutta skebaa joka on vielä ihan käypä peli.
redondo
04.05.2003 13:02:27
Siinä mun kitaran mukana tuli sellanen "check" tarkistuskuitti, että se olis tarkistettu ennen lähettämistä.
Metallica mies
04.05.2003 15:14:33
Itse tilasin noin kuukaus sitten Harley Bentonin Les Paul kopion,ja se on erittäin hyvä hintaansa nähden,se pysyy hyvin vireessä ja siinä on hyvät soundit.
SURf
05.05.2003 11:27:49
Itse tilasin noin kuukaus sitten Harley Bentonin Les Paul kopion,ja se on erittäin hyvä hintaansa nähden,se pysyy hyvin vireessä ja siinä on hyvät soundit.

Onko kellään muuten tietoa kuka näitä Harley Bentoneita valmistaa?
"The freaks will stay together, they´re a tight ol´crew. See the pigfaced-man and the monkeygirl, come and see the big fat lady." M.K.
p130
05.05.2003 11:39:44

Onko kellään muuten tietoa kuka näitä Harley Bentoneita valmistaa?

Se tehdas joka tekee halvimman tarjouksen. Luultavasti valmistaja kilpailutetaan aina joskus.
Vain vaatimattomuuteni ylittää kauneuteni.
SURf
05.05.2003 11:56:21
Se tehdas joka tekee halvimman tarjouksen. Luultavasti valmistaja kilpailutetaan aina joskus.

Eli laatu on joskus hyvää, joskus huonoa. Ehkä useimmin jälkimmäistä, koska katteet ovat alhaalla, motivaatio on alhaalla, hmm...
"The freaks will stay together, they´re a tight ol´crew. See the pigfaced-man and the monkeygirl, come and see the big fat lady." M.K.
Lonesome
05.05.2003 13:16:22
Omasta HB:n telekopiosta olen jo kirjoitellutkin, mutta hyvä, että saatiin vertailumateriaalia. Allekirjoitan redondo:n kommentit omienkin kokemusten perusteella. Työn jälki on asiallista ja varsinkin kaulan viimeistely ja säätö suorastaan yllättivät. Soitettavuus on muutoinkin hyvä.

Vireen pito ei nyt ole ihan ensiluokkaista, mutta epämääräisiä virityskoneistoja lienee kalliimmissakin. Tarkistuslipuke tosiaan oli mukana, vaikka sain aiemmin rehellisen kuuloista infoa T-kaupasta, etteivät kaikkia skeboja ehdi aina tsekata. Ainakin nämä kaksi yksilöä ovat sen lipukkeen saaneet.

Peruskommenttihan näistä HBentoneista on tosiaan ollut täällä linjalta:"syvältä ovat, osta Squieri!". Kuinkahan moni näillä on todella soittanut? Uusista Squiereista taas on tullut vastaan aika huonosti viimeisteltyjä yksilöitä, varsinkin Standard-mallit kaulan suhteen. Tämä HB taas on olemukseltaan muuten aika lailla yhdistelmä Affinityä ja Standardia. Siis A:n top loading-talla, mutta S:n ruusupuu?-otelauta. Hinta vaan on vain 105 Eur. Tähän voisi hommata paremmat virittimetkin ja hinta pysyy vielä reippaasti alle Squierin. Sopineeko kluson-tyyppiset suoraan?

Meinasin jo innostuksissani tilata myös stratokopion, mutta eiköhän toistaiseksi yksi kunnon Vintage '62 Squier-strato mulle riitä. Kiinnostaisi kyllä kuulla hieman yksilöityjä kokemuksia niistäkin. Onko HB-stratojen laatu todella kautta linjan huonompaa, kuin tässä kehumassamme telessä?
"I've Got The Rock'n'Rolls Again"
Sami Koivisto
05.05.2003 14:32:57

Yleisohje kaikkiin kitaroihin: Älä ikinä osta testaamatta. Eroja on jokaisen soittimen välillä. Yksilöitä. Kuultuja kauhutarinoita esim. Harley Bentoneista löytyy roppakaupalla.
Lonesome
13.05.2003 10:58:59
En tiedä mitä materiaalia tuo body on. Ensimmäiseksi huomiota herätti loistava työn jälki ja viimeistely joka on monia Squiereitakin parempi.

Kahden ristipään avauksellahan se epäilys muuttui tiedoksi. Ei ole kokopuuta. Vaneriksi voisi nimittää. Sellaisia n. 1 mm:n kerroksia. Potikat 500 KOhmia. Ja työn jälki siistiä sisäpuolellakin.
"I've Got The Rock'n'Rolls Again"
Hombre
13.05.2003 17:55:48

Kahden ristipään avauksellahan se epäilys muuttui tiedoksi. Ei ole kokopuuta. Vaneriksi voisi nimittää. Sellaisia n. 1 mm:n kerroksia. Potikat 500 KOhmia. Ja työn jälki siistiä sisäpuolellakin.

Elikkäs se siitä HB Telen aitoudesta ja jälleenmyyntiarvosta. Vaikka tuolla hinnalla ei paljon muuta jaksa kuvitellaakaan. Mutta mikäli omistaja on tyytyväinen soundiin yms. niin mikäs siinä sitten...ei muuta kuin vanerit soimaan.

hoho.
Että sellaista tällä kertaa sitten..
harppa
14.05.2003 18:48:19
Tulipahan testattua ja täytyy sanoa, etta laatu on paljon parempi, kuin mitä hinnasta voi päätellä. Seuraavat kamat tulevat meille myös Thomanin kautta. On nimittäin hinnat kohdallaan.
superfly
14.05.2003 18:50:38
Tuolla hinnalla vois kyllä ostaa HB-kitaran ja hakata sen lavalla paskaksi. Mä olen haaveillut tuosta...
Harppu on alaston piano
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)