Aihe: Kirka
1 2 3
Joni Koskimaa
27.06.2005 22:10:50

Mielestäni yksi Suomen loistavimmista mieslaulajista. Äänialaa löytyy, ja kunnon kurkkurähinää, sekä melko puhdasta maiden-tyyppistä hoilaamista.

Mutta ihmetyttää vaan, kun olen miehen live-esiintymisiä telkusta kattellut, että miten on mahdollista että Kiril kiristää kaulaa uskomattoman paljon laulaessaan - on tehnyt niin about 30v - eikä ääni tunnu kärsineen mitensäkään vuosien myötä. Pää punaisena se huutaa nii että hiki roiskuu ja jokainen lihas palleista ylöspäin on takuulla jännittynyt.

Kiinnostaa siis tietää, että onko joillain poikkeuksellisen sitkeät äänihuulet tai jotain, kun pystyy tollai kurkulla vääntämään vuodesta toiseen? Mulla on myös oma lehmä ojassa kun olen yheksisen vuotta räkäsemmät laulut tehnyt aina kurkulla. Puhtaasti pystyn kyllä laulamaan, mutta matalammalta.. Korkeelle mentäessä tuppaan belttaamaan aika ankaralla kädellä. Ainakaan vielä en mitää pirummalti oo itteäni telonu, vaikka saatan rääkätä ääntäni 4-5 tuntia pisimmillään yhteen soittoon.

Ite alotin laulamaan ennen äänenmurrosta enkä missää vaiheessa kokenu äänensortumisia tai muita äänenmurroksen ongelmia - pikkuhiljaa vaan pääsin matalammalle ja matalammalle, ja luulenpa että siksi en voi laulaa korkeelta rennosti kun vedin samalta korkeudelta kaikki biisit äänenmurroksesta huolimatta - jäi toi belttaaminen päälle sillon. Voisko tämä vaikuttaa jotenkin siihen miten kestävät äänihuulet sitte myöhemmällä iällä on?
"Pelko, se on vain pessimistinen ennakkoluulo."
arppah8
28.06.2005 00:49:19

Samaa olen kyllä Kirkan laulamista katseltuani miettinyt.. jo osaa olla perskutarallaa vaikian näkööstä touhua! (Oho, pitäisköhän nukkua, pohojalaasuus alakaa pukata pintahan näin yäsyrännä) Mutta hyvin kyllä jaksaa. Olisipa vain jatkanut R.O.C.K.-levyn viitoittamalla tiellä silloin kultaisella (?) 80-luvulla...
Nudge nudge wink wink... say no MORE!
Nolte
28.06.2005 09:22:52
Olisipa vain jatkanut R.O.C.K.-levyn viitoittamalla tiellä silloin kultaisella (?) 80-luvulla...

Olisi varmaan jatkanutkin, ellei olis mennyt vararikkoon kyseisen levyn takia (ja sen toisen mikäsenytolikaan rock-levy). Sääli.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
insight
28.06.2005 09:30:10
Olisi varmaan jatkanutkin, ellei olis mennyt vararikkoon kyseisen levyn takia (ja sen toisen mikäsenytolikaan rock-levy). Sääli.

Todellakin! ROCK levy oli varsin kelvollista rokkia ainakin tuolloin Suomessa. Iskelmä taisi kuitenkin kantaa taloudellisesti paremmin :(
StJerky
28.06.2005 09:38:43
Minusta Kirkan laulu on ollut jo kauan aika kauhean kuuloista. 60-70 luvuilla sillä oli hyvä ääni, mutta ei enää. Kuulostaa epävireiseltä väkisinvääntämiseltä varsinkin livenä. Kauheuden huippu on Born To Be Wild livenä.
Haipuma
28.06.2005 10:01:23
Kirka oli aikanaan kuulemma ehdolla Helloween-nimisen orkesterin laulajaksi. Olisihan Kiril varmaan kiekumisen hoitanut oikein hyvin :D
Vain ilmainen on kyllin hyvää, ja sit aika halpakin on ihan hyvää.
Vilhelmus
28.06.2005 11:38:46

Kirka oli aikanaan kuulemma ehdolla Helloween-nimisen orkesterin laulajaksi. Olisihan Kiril varmaan kiekumisen hoitanut oikein hyvin :D

Kyllä siinä olisi tullut kirkasta paskaa meikäläiseltä, kun ko. herra olisi Eagle Fly Freetä laittanut menemään..
Haipuma
28.06.2005 11:55:37
Juu, juu kyllä oli Helloween. Ja siis oli vain ehdolla, en tiedä kävikö koskaan edes koelaulamassa tms.

Kumma kun eivät tajunneet pyytää silloin Stratovariukseen Kirkaa kun oli laulajasta hetken aikaa pulaa ;D
Lux
28.06.2005 12:14:50

Kyllä siinä olisi tullut kirkasta paskaa meikäläiseltä, kun ko. herra olisi Eagle Fly Freetä laittanut menemään..

Onko kirkas paska siis hyvä vai huono asia?
vapaus veljeys vandalismi
Apricot
28.06.2005 13:25:51 (muokattu 28.06.2005 13:27:36)
Kirka oli aikanaan kuulemma ehdolla Helloween-nimisen orkesterin laulajaksi.

Epäilen tuota, mutta toisaalta oon kuullu että Kirka on "ollut ehdolla" bändiin nimeltä Uriah Heep.

Näköjään taas huomataan, kuinka kauneus on kuulijan korvassa. Tosiasiahan on, että Kirkan ääni on ollut paskana jo pitkään; hän ei pystyisi laulamaan muulla tavalla kuin miten hän sen nyt tekee. Toisaalta - siinä kehittyy mitä tekee. Vuosikymmenien keikkakokemuksella löytää selviytymiskeinot kaikenlaisiin tilanteisiin.

Näin Kirkaa sattumoisin Espan lavalla pari viikkoa sitten, ja täytyy sanoa että sääliksi kävi sekä häntä että yleisöä, kun lopuksi piti raakkua I Surrenderia ja Here I Go Againia. Pesunkestävä humppayhtye taustalla.

Mutta jos yleisö tykkää, ja artistilla kroppa kestää, niin mikäs siinä on ammattia harjoittaessa.
No problemo!
JCM
28.06.2005 14:51:36

Ei saatana.

Ei. Huh.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Axelino
28.06.2005 15:52:26

Sellaista olen kuullut, että mies olisi ollut ehdolla myös Deep Purplen laulajaksi aikoinaan. Tarkemmin osaa varmaankin joku muu kertoa?
The world will never forget Monty Python's Flying Circus. But perhaps, someday, we'll forgive.
Nolte
28.06.2005 16:02:21
Sellaista olen kuullut, että mies olisi ollut ehdolla myös Deep Purplen laulajaksi aikoinaan. Tarkemmin osaa varmaankin joku muu kertoa?

Joo, Uriah Heeppiin, Deep Purpleen, Black Sabbathiin, Beatlesiin, Rollareihin kitaristiksi ja Zeppeliiniin rumpaliks.
En mie tuommosta komppia ossaa. Jos mie vejän tähänkin vaan sellasta peruskomppia...?
Axelino
28.06.2005 17:35:44
Joo, Uriah Heeppiin, Deep Purpleen, Black Sabbathiin, Beatlesiin, Rollareihin kitaristiksi ja Zeppeliiniin rumpaliks.

Joo ja Arskan tilalle Commandoon..
The world will never forget Monty Python's Flying Circus. But perhaps, someday, we'll forgive.
Nolte
28.06.2005 17:51:50
No, moneen paikkaan tuntui olleen ehdolla, muttei päässyt kun Mestareihin. :)
Jani The Rock
28.06.2005 19:56:45

Ja kuolemattomaksi legendaksi m.nettiin.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Joni Koskimaa
28.06.2005 20:14:45

No, itse asiassa onhan se vaikka missä ollu. Esiintyny mm. World Music Awardseilla vuonna 2000, Monacossa kuninkaallisille, Kreikassakin mies on huiman suosion huipulla ja Suomen eniten myynyt mieslaulaja taitaa muistaakseni myös olla jne jne. :D

Ja mitä vikaa Mestareissa on?? :)
"Pelko, se on vain pessimistinen ennakkoluulo."
Haipuma
29.06.2005 08:49:22 (muokattu 29.06.2005 08:49:51)
Mä laitoin spostia Kirkan jollekkin luottohenkilölle, joka lukee ja vastaa staran posteihin, vastausta odotellessa...

Vaikka Kirkasta ei tullut koskaan commandoa, on hän onnistunut luomaan raudankovan faniyhteisön. Kirka funclub maksaa 20 euroa vuodessa, ja hintaan sisältyy etuja, mm. 4 kertaa vuodessa ilmestyvä "hetki lyö"- fanilehti julisteineen. Sitten saa vielä hienon Kirka Fan Club -jäsenkortin!!

www.kirka.com
M.i.k.key
29.06.2005 14:58:26

Näin Kirkaa sattumoisin Espan lavalla pari viikkoa sitten, ja täytyy sanoa että sääliksi kävi sekä häntä että yleisöä, kun lopuksi piti raakkua I Surrenderia ja Here I Go Againia. Pesunkestävä humppayhtye taustalla.

Aika erikoinen käsitys pesunkestävästä humppayhtyeestä!?
Mä lopetan nää hommat!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)