Aihe: Irti tilutuksesta
1 2 3 4 5
Fuzzy Boner
28.06.2005 00:24:09
oho ja hoho. livenä kuule vejin. ei tiluskabassa saa huijata

täs toinen kisa, ei niin tilu.

www.kolumbus.fi/xenoble/pussy.mp3
My name is Baron, Pussy Baron
moottorisaha
28.06.2005 00:26:08

http://koti.mbnet.fi/rikuke/varasto/tiluskaba1.mp3

en oo kyl nuori.kohta 40v humppamies. yritin tiluttaa tuossa

ainiin en oo kitaristikaan. prkl.

väsyny oon

Synasoundi on kyllä oikeasti ihan hyvä. ;) Mutta ohjelmointi kyllä kuulostaa tökeröltä tämän tyyppisissä jutuissa.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
Fuzzy Boner
28.06.2005 00:28:27
Synasoundi on kyllä oikeasti ihan hyvä. ;) Mutta ohjelmointi kyllä kuulostaa tökeröltä tämän tyyppisissä jutuissa.

hoho :D

kiitos vaan;) ei oo ennen noin koneeks sanottu
temppiz
28.06.2005 00:30:36

Synasoundi on kyllä oikeasti ihan hyvä. ;)

Höh... Niin Pussyllahan lähtee soundi sen sormista... (kts. kyseisen herran omakuva)
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut...
Jonttu
28.06.2005 01:54:45

Mutta kun tällä "pyhällä" sähkökitaralla soitetaan nopeasti, niin heti haukutaan "håmåtiluttajaksi".

Syvä huokaus.... Siinäpä se... Olen seuraillut näitä m.netin juttuja sivusta jo pitkän aikaa,ja nytten sitten päätin kirjoittaa tänne.
Siispä,minulla ei ole mitään TEKNISTÄ soittamista vastaan,
pidän Malmsteenin,Romeon,Laihon,Vain.... jne.. soitosta todella paljon.Jos TEKNIIKKAA on ja OSAA soittaa "nopeasti" niin mikäs siinä? se on ok! Mutta voih,niin surullista kuin se onkin,monet nuoret kitaristit aloittavat soittamaan suoraan Children Of Bodomia ja yrittävät soittaa mahdollisimman nopeasti,jolloin lopputulos ei ehkä miellytä kaikkien korvia.
Eihän taloakaan voi aloittaa rakentamalla ensin katto,sitten ehkä seinät ja jos jaksaa niin tukevat perustukset,eihän?
(tosin talon rakennuksesta en sitten tiedä...?)
Ensin olisi parempi opetella vaikkapa Deep Purplea tai jotain muuta vähän ei niinkään teknistä musaa,ja sitten pikkuhiljaa siirtyä vaativampiin juttuihin.Ja todellakin jaksaa treenata! Mutta ei...
Tilutus = number one!!! Miltä se sitten kuullostaa? Who Cares,kunhan soittaa vaan nopeasti!
Kertokaapa,mikä ajaa KAIKKI nuoret aloittelevat kitaristit/jotka ovat soittaneet kuukauden tai pari siihen että :"on pakko tiluttaa ja soittaa todella nopeasti!!! Laiho on jumala,eikä siitä keskustella! Muita kitaristeja ei ole!!!" Kenties olen jotenkin umpimielinen tai jotain,mutta tälläisen kuvan siitä kyllä saa kun lueskelee näitä m.netin juttuja,missä lukuisat "tiluttajat" haukkuvat toisiaan/toisten musatyylejä.Ei täällä paikassa saa minkäänlaista järkevää keskustelua aikaiseksi,vaikka saisikin,joku tulee pilaamaan sen erittäin rakentavilla "se on ihan paska" varsin hyvin perustelluilla kommenteilla -> lukkoa lopuksi perään.Huoh.. että semmoista tällä kertaa.Kenties olisi voinut jättää postaamatta... Minkälainen sota tästäkin syttyy..
Mutta teki hyvää purkaa tunteitaan...
Rock on...
Vaikeat biisit on treenin puutetta...
Jonttu
28.06.2005 01:57:37

ainiin en oo kitaristikaan. prkl.

Liian vanha
Max ikä 17w
Max soittokokemus 1vuosi
Osaat soittaa kaikki bodomin biisit
Ja Laiho on jumala!

Nuita minä tarkotin...
Vaikeat biisit on treenin puutetta...
Herra Rapu
28.06.2005 07:36:28

hoho :D

kiitos vaan;) ei oo ennen noin koneeks sanottu

Kato kitaristeilla on yleensä niin huono taimi ni pitää heti alkaa miettimään sekvenssereitä kun joku soittaa ees vähä sinne päin tai vasurilla. :)
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
Herra Rapu
28.06.2005 07:36:56

Liian vanha
Max ikä 17w
Max soittokokemus 1vuosi
Osaat soittaa kaikki bodomin biisit
Ja Laiho on jumala!

Nuita minä tarkotin...

Mut Pussyhän osaa kaikki Bodomin biisit. ;)
Ykösellä purkkiin!
† FAT = MOTION †
J.Hollström
28.06.2005 09:15:45
http://koti.mbnet.fi/rikuke/varasto/tiluskaba1.mp3

Tuohan on hauska. Aluksi luulin että tulee Ritari Ässän tunnari... Sullon sormet kuin nippu niitä.
insight
28.06.2005 09:51:52
Lähtökohtaisesti jos ajattelee, että tilutuksesta haluaa eroon, ollaan hakoteillä itseasiasta eli musiikista. Musiikki on kuitenkin pitkälti oivaltavaa melodiaa. En ymmärrä totakaan, minkä takia niin moni on tuputtamassa jotain BB Kingiä antidopeksi jollekin tilulle. Biisi pitää nähdä kokonaisuutena, jonka idean sisään pitää päästä, jotta voi itse antaa siihen jotain lisää, mikäli tarvetta on. Jos ei ole mitään ideaa, kannattaa komppailla melko neutraalisti.
J.Ahonen
28.06.2005 10:37:38
Yritä soittaa niin "väärin" kuin mahdollista, ja kokeilla kaikkea sitä mitä et ole koskaan kokeillut, soita ulos niin rytm,illisesti/melodisesti kuin harmonisestikkin, Niin ja kuuntele Stravinskyä.
EnemyAce
28.06.2005 11:15:40
Kannattaisi varmaan tsekata All Guns Blazing ja Painkiller. Tipton on kyllä ihan ykkönen soittamaan laulamalla korkealta ja alhaalta. Mies ei kyllä vie tilutusta överiksi ja vaan älyää laittaa nopeasti juuri oikeassa kohdassa.
Montte
28.06.2005 11:27:35 (muokattu 28.06.2005 11:27:55)
No, mun on vaan pakko soittaa Ganesia kun ei oo mitään resursseja veivata mitään vaikeempaa...
Musiikki on elämys, joka ei koskaan katoa, koska muistot elävät niiden mukana. Cisse Häkkinen
Fuzzy Boner
28.06.2005 11:29:43
Mut Pussyhän osaa kaikki Bodomin biisit. ;)

hoho
Eddie
28.06.2005 11:32:33

Kannattaisi varmaan tsekata All Guns Blazing ja Painkiller. Tipton on kyllä ihan ykkönen soittamaan laulamalla korkealta ja alhaalta. Mies ei kyllä vie tilutusta överiksi ja vaan älyää laittaa nopeasti juuri oikeassa kohdassa.

Tässä oli hyvä pointti. Tiluilla kuten myös hitaalla soitolla saa hyvin maustettua biisiä, kunhan annostelee näitä kahta sopivassa suhteessa. Tilutus ei ole mikään absoluuttinen paha; tiluttaa voi myös järkevästi ja tyylitajuisesti.

Tsekkaapa kitaristi nimeltään Steve Morse. Morse soittelee usein hitaiden fiilistelyjen keskellä nopeita kromaattisia juoksutuksia, joissa tuntuu aina olevan tasan tarkkaan oikea määrä nuotteja ja jotka, mikä tärkeintä, kuulostavat todella hyvälle.
"Anaalileikit. Ei huono. Miellyttää älykköjä." Meet the Feebles
Jackson Dinky
28.06.2005 11:43:03
Kyllä monilla on ongelmat. Mäkin yritän päästä eroon bendailusta ;)
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
Fuzzy Boner
28.06.2005 11:51:55
Kyllä monilla on ongelmat. Mäkin yritän päästä eroon bendailusta ;)

Anonyymit bendailijat.

Tästä tilutuksesta on näköjään tullu oikein juttu nyt m.netissä. Täytyy ruveta oikein reenailee; niin ravun kanssa tehään joku todella puolalainen pätkä jossain vaiheessa.
Roitto
28.06.2005 12:01:52
Eihän taloakaan voi aloittaa rakentamalla ensin katto,sitten ehkä seinät ja jos jaksaa niin tukevat perustukset,eihän?

Johtuu hyvin pitkälti siitä että ihmiset ei oo ennen soittanu mitään soitinta vaan on menty kauppaan ostamaan sähkökitara (ja mahdollisimman rangan näköinen). Ketään ei oo ikinä kertonu että täytyy alottaa perusteista. Mä oon soittanu kohta kaks vuotta ja nopein melodia mitä mä oon soittanu on varmaan *köhköh* bodomin needled 24/7. Ihan turha ruveta tiluttaa vielä. Komppaaminen on sitä paitsi kivempaa....
Nyt pois maitosi selästä ja juo hevosesi!!
Jackson Dinky
28.06.2005 12:03:08
Rapu eikös me tehtäis joku dualtilu biisi mixeriin :P
Nuottien määrä korvaa nuottien laadun, mutta ei päinvastoin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)