Aihe: EQ pedaali - vaan mikä?
1 2
Dumb
19.06.2005 11:24:54

Tuo Behringerin digitaalinen EQ olisi kätevä ainakin siinä mielessä, että voisi tehdä muistiin yhden käppyrän (huonosoundista) treenikämppää varten ja sitten toista muistipaikkaa käyttäisi keikoilla ja muuttelisi aina paikan mukaan.
Fide
19.06.2005 12:55:41

Mikäs kitara/mikit sulla onkaan?

Ruokangas Mojo Blues. eli kaulassa P90 tyyppinen ja tallassa telen vintagemikkiä aika orjallisesti mukaileva. Skitassa on ruusupuuotelauta ja lämpökäsitelty runko, joten soundi on normaali teleä hivenen laulavampi ja tummempi. Blues =)

Kyllä mä uskoisin, että perus EQ tuo tarvittavan säätövaran, ja vähän oudoksun tuota E-H:n viritystä... ennakkoluulot on tietysti pahasta, mutta snadisti rahastuksen makua, ja kun putket mulla on jo vahvarissa, niin ei tuo polkusin varmaan enää kauheesti tuo uutta... mene ja tiedä =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Da Make
19.06.2005 21:57:19 (muokattu 19.06.2005 21:59:15)
Luunmurskain, kerroppas hieman lisää tuosta Behkusta.
:Miten liittäminen onnistuu normaalin nuppi + kaappi kasan välille ilman FX-looppia? Värittääkö originaali soundia vai antaako luontaisen soundin tulla sellaisenaan? Entä Bypass tilassa? Sitten vielä; Millaiset inputit/outputit, löytyykö balansoimattomat plugiliitännät?
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
McNulty
20.06.2005 10:20:02
Miten liittäminen onnistuu normaalin nuppi + kaappi kasan välille ilman FX-looppia?

Oisko linjassa mitään? =)

Värittääkö originaali soundia vai antaako luontaisen soundin tulla sellaisenaan? Entä Bypass tilassa?

Itse en kovin suurta eroa ole huomannut kuivan ja kuiva+behku(flat) saundin välillä. Ei ainakaan mitään ylimääräisiä kohinoita ole ilmaantunut, yläpää ja alapää toistetaan vallan mukavasti. Eli itse en ole todennut tuon laitteen leikkaavan tahi boostaavan taajuksia bypass tilassa/flat-asetuksilla. Tällä hetkellä tuo kapine on meitin soolokitaristilla, itse en ole sitä vähään aikaan käyttänyt. Hällä kun on muutakin räkkiromua, minulla vain pari spedua lattialla.

Sitten vielä; Millaiset inputit/outputit, löytyykö balansoimattomat plugiliitännät?

Digitaaliset in/out (AES/EBU), Midi In/Out/Thru, Analogisista löytyy balansoidut XLR ja 6,3mm jakit sekä sisään että ulos, left/right... tämän lisäksi on vielä mikrofoni-liitäntä.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Fide
20.06.2005 23:48:29

Menee kyllä off topiciksi, mutta ei sulla Behringerin käyttäjänä sattuis olemaan kokemusta siitä heitin Feedback detection ja destroyer tsydeemistä?

Kiinnostaa PA:n kannalta, jotta toimiiko livenä ja mitkä on plussat ja miinukset...
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Dumb
21.06.2005 00:29:08

Menee kyllä off topiciksi, mutta ei sulla Behringerin käyttäjänä sattuis olemaan kokemusta siitä heitin Feedback detection ja destroyer tsydeemistä?

Kiinnostaa PA:n kannalta, jotta toimiiko livenä ja mitkä on plussat ja miinukset...

Sama kiinnostaisi täälläkin. Monitoriräkkiin ainakin olisi ihan käteviä tuollaiset kierronestimet. Juuri oli noista puhetta pari päivää sitten keikalla.

Ja kiitos tuosta Behkun EQ:n infosta myös!
Fide
21.06.2005 09:54:46

Tarkennetaan kysymystä hieman, kun siis olen lukenut noi vanhat jutut FD:stä kyllä, mutta minulle ei ole selvinnyt, jotta miten noiden graafisten equjen feedback detection toimii?

Sytyttääkö se varoitusvalon per taajuus vai mikä on homman nimi?
Jormaz
28.06.2005 23:15:35
Pakko hehkuttaa tänne kun leikin tänään EQ:n kanssa. Mulla on siis ennen etusta Danon Fisu ja chips ja etusen jälkeen DOD:in graafinen stereo-EQ. Danosta buustaa midiä, etuasteesta (Engl E530) aika neutraalit asetukset ja sitten DOD:ista buustaa alapäätä ja middleä ja sitten jotain korkeempia, tuli melkoset jytkyt. Oli pakko rouskuttaa Megadethin Train of Consequensesia ja jotain Slayer-riffejä. Voi kauhee että jytis säkeille. Niin joo päätteenä Carvin TS100.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)