Fuuso 28.06.2005 02:33:50 | |
---|
Kyse on siis 2-kaulaisesta Gibson SG:stä, jota esim. legenda Jimmy Page käytti/käyttää. Miten viritetään ylemmän kaulan kielet ? siinähän on 12 kieltä. |
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Fuuso 28.06.2005 03:17:38 | |
---|
Ok... |
fox 28.06.2005 03:49:53 | |
---|
Aivan kuten muutkin 12-kieliset, eli jokainen kieli on tuplattu. http://www.tle.se/twelve_add.html Kuitenkin, jos kattot tuon Lekan linkin, niin 2 ylintä on unisonossa, eli samassa korkeudessa, G-kieli on oktaavipari.. Itte kuitenkin oon jo vuosia pitäny G-kielen sen "pari"-eli oktaavikielen samassa korkeudessa.. eli mulla on sähkiksessä 3 ylintä paria samassa sävelkorkeudessa. G-kielen oktaavikieli olis muuten syytä olla joku .008... |
leka 28.06.2005 03:50:43 | |
---|
Kuitenkin, jos kattot tuon Lekan linkin, niin 2 ylintä on unisonossa, eli samassa korkeudessa, G-kieli on oktaavipari.. Itte kuitenkin oon jo vuosia pitäny G-kielen sen "pari"-eli oktaavikielen samassa korkeudessa.. eli mulla on sähkiksessä 3 ylintä paria samassa sävelkorkeudessa. G-kielen oktaavikieli olis muuten syytä olla joku .008... jeh. se menee sit hyvin helposti katkipoikki JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT! |
Burana_400 28.06.2005 21:32:36 | |
---|
eiköhän sitä voi virittää vähän miten haluaa? käyttää päätään ja keksi luovia yhdistelmiä, esim. kun soitat jollain kielellä G:n niin se toinen kieli soittaa D:n (A & E, F & C jne.)... en ole itse kokeillut enkä omista 12 kielistä, joten älä minuun luota, kunhan sanoin mitä mietin |