Pystyiskö soittamaan esimerkiks TSL60 nupilla ja käyttäis kaapin sijasta komboa, tässä tapauksessa joku Fender ? Entä onnistuisko efektiluupissa ? kun kaappiin ei valitettavasti tällä hetkellä ole varaa mut sit kolmas vaihtoehto, mitenkä järkevää ois heittää kombo roskiin ja nupista suoraan PA:han..?? Can you see that I'm only a broken soul....? |
LaXu 27.06.2005 23:14:37 | |
---|
Onnistuu, mikäli kaiutinpiuha on irroitettavaa mallia. Jos ei ole, niin pitää katkaista ja kolvata plugi kiinni. Itse olen jo vuosikaudet käyttänyt Yamaha DG comboani kaappina erinäisille putkivahvistimille. |
broken soul 27.06.2005 23:53:45 | |
---|
Siis mitä kaiutinpiuhaa nyt tarkotat (meni ohi vähän..)... Can you see that I'm only a broken soul....? |
Volle 28.06.2005 00:03:51 | |
---|
Siis mitä kaiutinpiuhaa nyt tarkotat (meni ohi vähän..)... Kombossa varmaankin menee vahvistinosasta itse kaiuttimeen piuha. Aika monissa komboissa se on samanlaisella plugilla kuin tavallisessa kitarapiuhassa, mutta ei kaikissa. Nam. |
NoCo 28.06.2005 05:43:48 | |
---|
Pystyiskö soittamaan esimerkiks TSL60 nupilla ja käyttäis kaapin sijasta komboa, tässä tapauksessa joku Fender ? Entä onnistuisko efektiluupissa ? kun kaappiin ei valitettavasti tällä hetkellä ole varaa mut sit kolmas vaihtoehto, mitenkä järkevää ois heittää kombo roskiin ja nupista suoraan PA:han..?? Minulla taas on nuppi kiinni tech21 60 combossa, kun en tiedä mikä olisi samankuuloinen kajari. Mikäs toi efektiluuppi juttu oli, et voi nupin ulostuloa liittää muualle kuin kajariin tms keinokuormaan. Joku PA:oista tietävä voi kertoa mitenkä käy niihin kytkeminen (ääni ja kuorma) jos ovat ilman esivahvistinta. N.C. |
Kimmo72 28.06.2005 06:26:03 (muokattu 28.06.2005 06:27:59) | |
---|
Pystyiskö soittamaan esimerkiks TSL60 nupilla ja käyttäis kaapin sijasta komboa, tässä tapauksessa joku Fender ? Olen huono näissä... Bonecrusher tulee kohta onneksi :) Mielestäni ei siinä mitään estettä ole miksei voisi kompoo käyttää. Sama kokeilu mullakin edessä, mutta HUOM!!! Se vahvarin ja "kaapin" mikä lieneekään, piuhasta on ollut puhetta. Sehän ei ole mikätähansa kitarakaapeli. Tästä voisi joku kertoa lisää. Kiitos. Entä onnistuisko efektiluupissa ? kun kaappiin ei valitettavasti tällä hetkellä ole varaa mut sit kolmas vaihtoehto, mitenkä järkevää ois heittää kombo roskiin ja nupista suoraan PA:han..?? Mä en uskalla vastata muihin muuta kuin että elä hyvä immeinen roskiin heitä :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
NoCo 28.06.2005 06:44:18 (muokattu 28.06.2005 06:45:29) | |
---|
Se vahvarin ja "kaapin" mikä lieneekään, piuhasta on ollut puhetta. Sehän ei ole mikätähansa kitarakaapeli. Tästä voisi joku kertoa lisää. Vahvaripiuhassa kandee olla kunnon plugit. Joissa kunnon kosketus ja vedonpoisto piuhassa hyvä. Ettei kärvähdä putkinuppi piuhan ja liittimien takia. Itte piha on sitten 2-napaista johtoa, ulkonäöltään voi olla kitarapiuhannäköistä joka hämää monia. 2x2,5mm2-2x1,5mm2 piuha on jees. Ei piuha ittessään niin ihmeellistä ole, monilla on tehokkaammat vahvistimet strereoissaan ja vielä ohuimmilla johdoilla 2x1,5 tai jopa noilla 2x0,75mm2 langoilla... Kitarapiuhassa on aika ohuet pihat sisällä joten se ei sovi, tai no ääntä siitäkin tulee läpi... N.C. |
Tmp 28.06.2005 08:02:54 | |
---|
Kitarapiuhassa on aika ohuet pihat sisällä joten se ei sovi, tai no ääntä siitäkin tulee läpi... Mutta sitä en sen jälkeen käytetä kitaran soittamiseen. Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin. |
Kimmo72 28.06.2005 08:19:35 | |
---|
Ohuet on juu.. Oon kans havainnu, Onko näissä muuta eroa.. tai miten sen nyt sanois... Ymmärtääköhän kaikki musaliikkeet jos sanon tarvitsevani "nuppi - kaappi" piuhaa.... No sitähän ei voi tietää, tietääkö kauppiaat(syytä olis) Mutta ohuempaa se on näköjään. Vähän niinku "paskaa kitarakaapelia" :) Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1 |
StoRBa 28.06.2005 10:49:09 | |
---|
Jos nupin out put:ista vetää piuhan combon aux in:iin niin toimiiko? JAM with the JEM |
Jucciz 28.06.2005 10:57:37 | |
---|
Jos nupin out put:ista vetää piuhan combon aux in:iin niin toimiiko? En suosittele. AUX tahtoo sisäänsä linjatasoista signaalia, nupin kaiutinulostulo antaa puolestaan vahvistettua kaiutinsignaalia, joten jokin menee todennäköisesti pieleen. Perusasioita. :( |
janik 28.06.2005 11:30:55 (muokattu 28.06.2005 11:31:18) | |
---|
En suosittele. AUX tahtoo sisäänsä linjatasoista signaalia, nupin kaiutinulostulo antaa puolestaan vahvistettua kaiutinsignaalia, joten jokin menee todennäköisesti pieleen. Perusasioita. :( Kyllähän aika monessa nupissa on LineOut, jos vaikka siitä oli kyse? Mutta kyllähän se nuppi siltikin jonku kuorman tarvii! |
LaXu 28.06.2005 13:15:39 | |
---|
Et voi liittää sitä nuppia vetämällä piuhan johonkin kombon jakkiin. Kombon käytössä kaappina on ideana se, että kombon vahvistinosaa ei käytetä lainkaan. Toisin sanoen vedetään vain kaiutinelementiltä piuha nuppiin. Monissa komboissa se kaiutinpiuha on irroitettavaa mallia eli plugi päässä, jolloin se tarvii vain irrottaa kombon jakista ja kiinnittää nupin ulostuloon, siinä välissä tarkastaen, että impedanssinvalitsinkytkin on sopivassa asennossa (mielellään sama kuin kaiuttimien impedanssi, joka löytyy yleensä kaiuttimen takana olevasta lätkästä..voi olla eri jos kombossa on useampi kaiutin). Jos kaiutinpiuha ei ole irroitettavaa mallia vaan menee suoraan johonkin kombon sisuksiin, pitää koko homma joko unohtaa tai sitten leikata tylysti piuha poikki ja kolvata plugi päähän (ja jakki toiseen pätkään mikäli mielii komboa käyttää yksinään joskus). |
Fortune 28.06.2005 13:22:19 | |
---|
Ohuet on juu.. Oon kans havainnu, Onko näissä muuta eroa.. tai miten sen nyt sanois... Ymmärtääköhän kaikki musaliikkeet jos sanon tarvitsevani "nuppi - kaappi" piuhaa.... No sitähän ei voi tietää, tietääkö kauppiaat(syytä olis) Mutta ohuempaa se on näköjään. Vähän niinku "paskaa kitarakaapelia" :) Siis kaiutinkaapelia sinä haluat, se on paksumpaa ja kestää suurempia jännitteitä kuin kitarasignaalille tarkoitettu. Kitarapiuha kärähtää siinä välissä helposti, tuloksena ääretön kuorma vahvistimelle, käyttösavut ulos ja itku soittajan silmään. Piuhan hajoaminen on siis se pienin (ja halvin) murhe tuossa, vahvistimen sillä paskaksi saa. Aina, aina, aina kaiutinpiuha vahvistimen kaiutinlähdön ja kaiuttimen väliin. |