Enpä löytänyt tällaista aihetta äkkiseltään, joten.. Jokainenhan hakee sitä omaa persoonallista soundiaan (toivottavasti), mutta mikä olisi sellainen, jonka olisit toivonut itse löytäneesi? Tässäpä oma listani: Hevisärö: Jeff Watersin soundi Annihilatorin Alice in hell-levyllä. Raskas mutta niin pehmeä, ei mitään sirkkeliä. Soolosoundi: Ronni LeTekro TNT:n Intuitionilla tahi George Lynchin soundi Sacred groovella/Lynch Mobin kakkoslevyllä. Puhdas: Steve Vai :P&Wn Sisters-biisi. Rockrock: AC/DC: Back in black. Kunniamaininta vielä Steve Stevensin soundeille Vince Neilin Exposed-lätyllä. Blues-jazz-etc.-puolelle en lähde seikkailemaan, tietotaito loppuu. Hoitakoon joku muu sen homman, sivistynpä itsekin! Nudge nudge wink wink... say no MORE! |
Carpenter 27.06.2005 23:08:16 | |
---|
Hevisärö: Mokoman uusin levy (Tämän maailman ruhtinaan hovi). Myös Kotiteollisuudella on loistava saundi. Soolosaundi: Huippusaundi lähtee Crate GX-15R vahvistimestani! Rock: en käytä Puhdas: harvemmin tarvin, mutta Stratocasterista lähtee siistit puhtaat Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Angus 27.06.2005 23:47:06 | |
---|
Pari mitkä tulee ekana mieleen: Anguksen soundi Let There Be Rock-levyllä. Malcolmin soundi Back In Black-levyllä. Tai ehkäpä vaikka Vivianin soundi Holy Diver-lätyllä. Taikka Glennin tahi KK:n soundi, en oikein osaa edes päättää miltä levyltä. Painkillerillä on mahtavat soundit, mutta niin on kyllä niin monella muullakin Priest-lätyllä. "It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey |
ekikoo 27.06.2005 23:56:07 (muokattu 28.06.2005 00:03:51) | |
---|
Rokkiin mielestäni mm. Gunnareilta kuultavat perussäröt Vaikka sooloista mainittakoon Maidenin The evil that men do-soolon delay-härdellit. Heviin menee mielestäni melkein mikä vain jossa middle on pienimmillään... Njää, all your base are belong to us |
Carpenter 28.06.2005 00:04:35 | |
---|
Heviin menee mielestäni melkein mikä vain jossa middle on pienimmillään... Eeiii!! Middlet pitää olla kaakossa, niin hyvä tulee. Toimii paremmin bändin kanssa ja muutenkin soitto kuulostaa selkeämmältä, paremmalta ja rankemmalta. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Sir Härö 28.06.2005 00:08:31 | |
---|
Hyvä kitarasaundi lähtee sormista jne... Pohjoistuuli on aina pirun kylmä, riippumatta siitä, mistä suunnasta se puhaltaa. |
ekikoo 28.06.2005 00:11:38 | |
---|
Eeiii!! Middlet pitää olla kaakossa, niin hyvä tulee. Toimii paremmin bändin kanssa ja muutenkin soitto kuulostaa selkeämmältä, paremmalta ja rankemmalta. Ok. Tästä lähtien olen valaistunut *hymiö tähän* Njää, all your base are belong to us |
Härski 28.06.2005 01:05:38 | |
---|
Loistavin puhdas soundi on joko SRV:n Rivier Paradisella tai SRV:n live Little Wingissä, en tiedä, missä nauhoitettu. Siinä on laulu messissä... vissiin ollu aina, paitsi levyversiossa? Paras komppisoundi on mielestäni AC/DC:n Thunder Struckissa. Raskaampaa puolta edustaa sitten Rudolph Schenker Love at First Sting- levyllä. Soolosoundeista paras on joko Järvisellä, Michael Schenkerillä tai SRV:llä. |
Trebla 28.06.2005 01:15:13 | |
---|
Soolosoundi: D. Gilmour DAM: Mothers Against Dyslexia. |
Bilharzia 28.06.2005 03:30:04 | |
---|
Frank Zapalla oli hyvää kitarasaundia 80-luvulla, etenkin siellä loppupäässä. www.thefucksociety.com
tai
www.thefriendsociety.com |
tommiot 28.06.2005 03:38:21 | |
---|
Hevisärö: Van Halenin eka levy Soolosoundi: Iron Maiden - Somewhere In Time -levy Puhtaista en osaa sanoa... Rock: AC/DC: Back in black. Pastilli? |
ptarvain 28.06.2005 07:54:24 | |
---|
Joo, mä henkilö kohtasesti pidän Satrianin saundista sillon ku se käyttää Wahhia hellästi polkemalla. Mä oon muokannu mun särösaundin aika samanlaiseks ku satriani käyttää. Viime aikoina olen tutustunut Michael Angelo Bation musiikkiin ja oon innostunu siitä äijän saundista, koska se soittaa niin pirun puhtaasti ja tarkasti... ja sen saundi ei oo sellanen korviin pistävän diskantti niinku esim. Vinnie moorella ja Yngwie Malmsteenilla. |
ptarvain 28.06.2005 08:05:38 | |
---|
Ainiin ja Eric johnsonin saundi on aivan älyttömän makee. Poikkee huomattavasti muista kitaristeista. |
Feggy 28.06.2005 08:19:47 | |
---|
Lightning Hopkinsin soundia voisi joku päivä yrittää hakea. Less is more. |
Jaba 28.06.2005 08:58:44 | |
---|
AC/DC Let There Be Rock- lätyllä. Jormaakin kiinnostaa. |
insight 28.06.2005 09:20:11 (muokattu 28.06.2005 09:22:55) | |
---|
Hyvä kitarasaundi lähtee sormista jne... Joo täähän on aivan klisemäisen totta. Olen ihan tyytyväinen siihen "sormisoundiin". Lopun ruuvaamisessa on opeteltavaa edelleen, mutta onneksi tiedän, mitä haluan. Joo ja ton myös allekirjoitan, että Van Halenin ekan levyn särösoundi on loistava! |
arppah8 28.06.2005 13:31:46 | |
---|
Hyvä kitarasaundi lähtee sormista jne... Jätin tuon aloituksesta itsestäänselvyytenä pois, ja siksipä myös aloitin keskustelun täällä enkä kamapuolella... *insert hymiö* Nudge nudge wink wink... say no MORE! |
Swan 28.06.2005 13:43:55 | |
---|
Hevisärö: Aika vaikeaa sanoa tähän jonkun yksittäisen kitaristin saundia, joten vastaan todella omaperäisesti, että oma saundini, jahka Screamerin kotiutan. Sitä ennen ruuvasin PODxt:stä uskomattoman mouhean perinnehevisaundin, jonka voisi määritellä karkeasti Scorpionsin, Dream Theaterin ja Gary Mooren saundien sekoitukseksi. Soolosärö: Vastedes käytän samaa saundia kuin kompeissakin, mutta buustattuna. Kauan eläköön keskiäänet! Puhdas: The Edge, Mark Knopfler, Mike Oldfield, Risto Asikainen.. Rock: Guns 'n Roses |
Hohhoijaa 28.06.2005 14:26:04 (muokattu 28.06.2005 14:28:36) | |
---|
D-A-D:n Scare Yourself-kappaleen särö vähän jollain tapaa (niinpä niin :D) "hevimmäksi", niin siinä olisi lähes unelma hevikomppisärö minulle... Semmonen tykkisärö olla pitää. Inhoan kaiken maailman sirkkeli/hi gain-soundeja. Tietynlainen pehmeys pitää säilyttää, ei saa olla liian terävää. THV-klubi #13 |
McNulty 28.06.2005 14:35:05 | |
---|
Enpä löytänyt tällaista aihetta äkkiseltään, joten.. Jokainenhan hakee sitä omaa persoonallista soundiaan (toivottavasti), mutta mikä olisi sellainen, jonka olisit toivonut itse löytäneesi? Tässäpä oma listani: Hevisärö: Pantera - Far Beyond Driven, The Great Southern Trendkill & Reinventing the Steel Soolosoundi: Kingston Wall, Lynyrd Skynyrd, Led Zeppelin (voi niitä on niin monia... ) Puhdas: Lähinnä kaikki lämpimät mutta selkeät cleanit on miun sydäntä lähellä. Löytyy niin Jazz, Blues, Rock kuin Metalli lätyiltä. No, sanotaan nyt vaikka että diggailen kovasti Wes Borlandin cleaneja joissa on reilusti delayta mukana. Foo Fightersin cleanit on kanssa helkkarin toimivat. Roland Jazz Chorus anyone? =) Rockrock: Kingston Wall + kaikki late 60's psychedelic/hippie rock bändit. Se saundi on vain niin AITO. Ihan paras!!! Kunniamaininta vielä Deep Purplelle ja Uriah Heepille missä räkäisyyttä on tuotu lisää Hammondilla, rotarya Lesliellä jne jne. Pieni overdrive Hammondin lisäksi = ROCK! Blues-jazz-etc.-puolelle en lähde seikkailemaan, tietotaito loppuu. Hoitakoon joku muu sen homman, sivistynpä itsekin! Modernimpaa osastoa kannattaa ainakin tsekata John Pizzarelli! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |