Aihe: freelancen opastusta
1
musari
27.06.2005 02:43:33

Heittäkää ihmeessä palautetta ja kommenttia tosta "kootut teokset"-keikan 10 kultaista sääntöä artikkelista..Kiinnostaisi kovasti.
Music man is a working man!
leka
27.06.2005 03:20:05
Toimi puheissasi ja soitossasi niin, että kaikki näyttää siltä, että bändi olisi harjoitellut ja valmistellut tätä iltaa viimeiset puoli vuotta

Pokassa on pitelemistä. kun jengi tulee kyselemään kauanko bändi on ollut kasassa.

Kerrankin miksaaja ihmetteli kun on niin valmiin kuuloista tavaraa, että taitaa olla paljon keikkoja takana. Yritä nyt siinä sitten nyökytellä, kun oltiin pidetty kahdet treenit ennen keikkaa.
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
M.i.k.key
27.06.2005 12:39:27
Yritä nyt siinä sitten nyökytellä, kun oltiin pidetty kahdet treenit ennen keikkaa.

Toihan on paljon, useasti tulee tavattua tyypit tai osa tyypeistä keikkapaikalla
Mä lopetan nää hommat!
Fuzzy Boner
27.06.2005 12:40:33
Toihan on paljon, useasti tulee tavattua tyypit tai osa tyypeistä keikkapaikalla

Freelancehommissa oikeastaan aina. Isompia juttuja varten yhdet treenit.
My name is Baron, Pussy Baron
M.i.k.key
27.06.2005 12:48:40
Heittäkää ihmeessä palautetta ja kommenttia tosta "kootut teokset"-keikan 10 kultaista sääntöä artikkelista..Kiinnostaisi kovasti.

Jos tietäisi mitkä nuo 10 ovat niin voisi kommentoida paremmin...
Mä lopetan nää hommat!
leka
27.06.2005 13:00:53
Jos tietäisi mitkä nuo 10 ovat niin voisi kommentoida paremmin...

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=512
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
jon lord
27.06.2005 18:11:01
Nuorena miehenä säestettiin kerran Klappia ja menin kysymään nuotteja siltä niin se sanoi mulle että :lahjattomat harjottelee Pecos Bill ratsastaa eteenpäin. Olen yrittänyt noudattaa tätä neuvoa parhaani mukaan freelance keikoilla. Ei pahemmin treenata ja melkoisen hyvin on kuitenkin mennyt.
mack the knife
27.06.2005 18:14:52
Nuorena miehenä säestettiin kerran Klappia ja menin kysymään nuotteja siltä niin se sanoi mulle että :lahjattomat harjottelee Pecos Bill ratsastaa eteenpäin. Olen yrittänyt noudattaa tätä neuvoa parhaani mukaan freelance keikoilla. Ei pahemmin treenata ja melkoisen hyvin on kuitenkin mennyt.

Mä yritin samaa Markus Allanin komppauksessa.
Soitti perhana jälkeenpäin toimistolle, ja sanoi, että kun ei ikinä tarvis sen koskettajan kanssa enää lähteä keikalle...
Eihän se aina lähde. :)
Kansan koti, kotiko? Hällä väliä, tico tico...
clave
27.06.2005 18:29:36

Mut Klappi ylensi aikanaan laskemaan tempot. Altsu ei puolestaan digannut modernia bassarisoundia. Tuli ehkä vähän tuhdisti hänen musiikkiinsa, säätämällä siitä kuitenkin selvittiin.

Ei vaan... hyvältä näytti musarin kokooma fr-lista. Erityisen hyviä kohdat 6 & 7 ja 9. Ja tosiaan miksi sitä esiintymisen ensimmäinen spiikki olisi ikäänkuin vähättelevä -"me ei nyt olla valmistauduttu, koska"...-jossa etukäteen pyydetään illan mokaoptioita anteeksi?
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
jon lord
27.06.2005 18:50:43 (muokattu 27.06.2005 18:52:04)
Mä yritin samaa Markus Allanin komppauksessa.
Soitti perhana jälkeenpäin toimistolle, ja sanoi, että kun ei ikinä tarvis sen koskettajan kanssa enää lähteä keikalle...
Eihän se aina lähde. :)

On mullekin sattunut noita .Ainakin empun kanssa ja joitakin muita. Niistä jää itselle vaan aina niin paha mieli . Mutta vois noi solistit joskus vaikka lähetellä lappuja etukäteen niin ei tarvitsis arpoa. Luulisi ettei se ole niin iso homma tehdä tarpeeksi kopioita. Jotkut niitä laitteli aikanaan etukäteen bändeille ja Dannyn kanssa jopa treenattiin yksi ilta.
clave
27.06.2005 18:51:51

Just näin baron. Samaan olen törmännyt minä erilaisissa koulutus, -ym tilaisuuksissa kiertäessäni. Kieltämättä kai ihminen on psyykkisesti niin rakentunut/ rakennettu, että helposti menee pupu pöksyyn ja anoo yleisöltä lievennystä. Jos on 200 kuulijaa ja huonosti valmistautunut luennoitsija niin johan menee kankkulan kaivoon koko homma.
"Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan"
jon lord
27.06.2005 19:05:12
Kerran tultiin laivajakson jälkeen kapakkaan ja oltiin tosi väsyneitä niin basisti alkoi selittämään että on vähän nuhaa ja ollaan väsyneitä jne.jne. yleisö rupes huuteleen meille ja henkilökunnalle että toi bändihän on kännissä. Sen jälkeen olen sanonut kaikille että turvat kiinni eikä mitään selittelyjä. Ei se jengi tajua jos hommat muuten menee putkeen. Sama asia koskee ns. kootut teokset bändejä. On vaan kornia jos käy niinkun mulle joskus 70 luvun lopulla kun oltiin tällasen bändin kanssa keikalla. Ravintola päällikkö tuli pyytämään tauolla puhelimeen bändistä sitä ja sitä kaveria. Se kaveri ei ollut just siinä paikalla ja me muut katseltiin toisiamme hiljaa että kuka se mahtais olla, kun ei tiedetty toistemme nimiä. Ravintola päällikkö kysyi vihaisena ootteko ekaa iltaa yhdessä soittamassa. Selittele siinä nyt sitten .
baron
27.06.2005 22:30:31

Mä oon ollut parilla keikalla, jossa soittajat tapaa toisensa ensi kerran lauteilla ja oleellista on, että kun tekee esittäytymiskierroksen muille bändiläisille, antaa yleisölle sen vaikutelman, että herrasmiesbändi, kättelevätkin toisensa ennen soiton alkua.
Sertzo S
28.06.2005 09:07:51 (muokattu 28.06.2005 09:11:12)
Mä oon ollut parilla keikalla, jossa soittajat tapaa toisensa ensi kerran lauteilla ja oleellista on, että kun tekee esittäytymiskierroksen muille bändiläisille, antaa yleisölle sen vaikutelman, että herrasmiesbändi, kättelevätkin toisensa ennen soiton alkua.

Setä on ollut vastaavissa tilanteissa usein aktiiviuransa aikana.
Siitä se ohjelmisto on vain jotenkin lähtenyt rullaamaan sovitukset odottaessanne meiningillä.
jon lord
28.06.2005 11:55:06
Vainion Junnu kun teki aikoinaan free lancea niin se kuunteli yhden setin bändiä ja tuli sitten lauteille ilman mitään lappuja. Mentiin ihan stanu pohjalta ja hyvin toimi. Kerto että joku ulkolainen trio komppas lapuista ja aina oli jotain sanomista. Joskus valo paistoi suoraan nuotteihin, joskus sitä tai tätä jne.Sen jälkeen ei kantanut lappuja mukanaan.Sitten kun biisit loppu kesken se alkoi sanoittamaan lauluja kesken illan. Oli muutamia aika hyviä sanoituksia. Klappikin vuosia sitten freelancerina veteli kultainen nuoruus pohjalta settejä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)