Aihe: Nupin osto - Marshall JCM800?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Angus
26.06.2005 15:13:26

Eiköhän Marsun 1960 toimi ainakin. Kannattaa silti miettiä että tartteeko sitä 4x12, kun siinä on jo aika paljon enemmän roudaamista.

Kyllä mä aika varma olen, että 4x12 hommaan. Kuten sanoin, että hommaan nyt sitten kerralla kunnon vehkeet kun rahaa kerrankin on.
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
LassiÖ
26.06.2005 18:23:56
Kuten sanoin, että hommaan nyt sitten kerralla kunnon vehkeet kun rahaa kerrankin on.

Nojaa, onkohan se 4x12 sitten kunnon vehje verrattuna 2x12..
IMIK #26 kalamies#17 >-)))>
DaKiller
26.06.2005 18:31:22

Itse ajattelin juurikin samaa.
Niskamies
26.06.2005 18:39:57

Mä vaihdoin justiinsa 2x12":sta 4x12":een, ja totean että ainakin mulle 4x12" on kunno n vehje.
Virallisesti semi-pro!
tommiot
26.06.2005 18:40:46
Mä vaihdoin justiinsa 2x12":sta 4x12":een, ja totean että ainakin mulle 4x12" on kunno n vehje.

Onko se paljonkin parempi? Tottakai siistimmän näköinen se on ... :)
Pastilli?
Niskamies
26.06.2005 18:42:59
Onko se paljonkin parempi? Tottakai siistimmän näköinen se on ... :)

Mun mielestä se on parempi, mun tavoittelemaan saundiin. Räyhäkkäämpi keskialue ja enemmän munaa.
Virallisesti semi-pro!
svilo
26.06.2005 21:17:33
Kehottaisin myös kokeilemaan ns modattuja Marshalleja, ihan vaan mielenkiinnosta hommasin www.tommy-folkesson.nu/ :n modaaman JMP:n, Clean, Crunch, Lead kanavat, josta clean on todellakin clean, "blackface" tyyppinen, crunch ja lead kanavat ovat todella "metalli" kanavia, gainia riittää vaikka naapureille, ja ei mene mudaksi, pysyy kasassa hyvin, lisäksi nupissa on 2 masteria ja efektiluuppi, kanavia ja mastereita ohjataan erillisillä jalkaspeduilla. Nuppi on minulle kyllä liiaan "metal", mutta tulihan kokeiltua ;) "ei ota ellei se anna".........

www.vilo.net/marshallfolk.htm

Ehkä pian myös myytävänä :)
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -

-One mans junk is another mans gold-
booster
26.06.2005 23:31:00

Hoho, tuossahan näkyy olevan enemmän modia kuin marsua.. ;)
svilo
27.06.2005 07:51:03
Hoho, tuossahan näkyy olevan enemmän modia kuin marsua.. ;)

...puoli totuutta kyllä, koko etuaste on rakennettu uudestaan, toimivasti.

Tässä prosessi: www.tommy-folkesson.nu/steg.htm
- when I see a 100 watt amp on the stage of a 150 seat venue, I know
that I am in for trouble ... most of the time -

-One mans junk is another mans gold-
Angus
27.06.2005 09:28:18

Noniin.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … 975680&rd=1&ssPageName=WDVW

Onkos tuo sitten kunnon peli? Näyttäisi olevan, mutta haluaisin tämän varmistaa.

Ajattelin pistää maksimikorotukseksi 500£, jos tuo kunnon nuppi on.

Onko jotain asioita mitä minun pitäisi huomioida jos tuon nupin tuolta Ebaysta ostan?
"It has been a great day though, you know, a nice piece of crumpet in the admin and a great piece of cake in the hut." - Moxey
Angus
27.06.2005 10:26:54

Mimmones tämä on:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … =10171&item=7331602958&rd=1

Näyttää hyvin mielenkiintoiselta. Eikös Malcolm (Young) soittele Super Bass nupilla myös?
...And Justice For All
27.06.2005 11:31:31
Eikös Malcolm (Young) soittele Super Bass nupilla myös?

Sähän sen tiedät. :-)
THV-Klubi #21
Spike
27.06.2005 11:56:46 (muokattu 27.06.2005 11:57:59)
Eikös Malcolm (Young) soittele Super Bass nupilla myös?

JTM45 studiossa ja livenä lavan alla/takana mikitettynä. Sitte jotain 100 wattisia livenä myös, saatto olla just Super Bassit, en muista tähän hätään.

E: Greenbackit 4x12 kaapeissa.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
Da Make
27.06.2005 14:49:38 (muokattu 27.06.2005 14:52:50)
Kehottaisin myös kokeilemaan ns modattuja Marshalleja, ihan vaan mielenkiinnosta hommasin www.tommy-folkesson.nu/ :n modaaman JMP:n, Clean, Crunch, Lead kanavat, josta clean on todellakin clean, "blackface" tyyppinen, crunch ja lead kanavat ovat todella "metalli" kanavia, gainia riittää vaikka naapureille, ja ei mene mudaksi, pysyy kasassa hyvin, lisäksi nupissa on 2 masteria ja efektiluuppi, kanavia ja mastereita ohjataan erillisillä jalkaspeduilla. Nuppi on minulle kyllä liiaan "metal", mutta tulihan kokeiltua ;) "ei ota ellei se anna".........

Ui saamari kun alkoi GAS kutittelemaan. Pitäisiköhän modauttaa toi Kankaanpää Plexi tuollaiseksi 3ch Hi-gain "marsuksi"? ~1200e tulisi hinnaksi.
"Tärkeintä on se että me emme tee elämässä virheitä." Katso omat plussasi täältä!
LaXu
27.06.2005 15:34:05
Ja tässä kun on hieman ollut puhetta myös keinokuorman käytöstä, niin alkoi sekin kiinnostamaan siinä mielessä sen verran, että kun en välttämättä ainakaan hetkeen pysty noita (tulevia) kamoja käyttämään, jos ilmeisestikin volumet hyvin suuria ovat. Elikkä mimmonen keinokuorma pitäisi hankkia, että bändin kanssa voisin soitella noilla kamoilla ja tarvitsenko keinokuorman lisäksi jotain? Mites tuo homma periaatteessa toimii?

Jos on yhtään rakentajan vikaa, niin Uraltonen Hot Mama rakennussarjasta saisi toimivan keinokuorman edullisesti. Itselläni on tuon keinokuorman prototyyppi (ei line-outia ja vain bypass/-6db/-9db/-12db vaimennukset) ja THD Hotplateen verrattuna hoiti hommansa mielestäni aivan yhtä hyvin.

Mielestäni kannattaisi muutenkin ottaa Uraltonen Mikko Kankaanpäähän yhteyttä ja kysyä, mihin hintaan hän rakentaisi esim. JCM800 kloonin. Käsittääkseni hänen hintansa ovat hyvinkin kohtuullisia ja saisi ainakin vahvarin, joka taatusti kestää ja kuulostaa hyvältä. Noissa vanhoissa Marsuissa kun tuppaa olemaan eroja soundissa ja voivat tarvita kaikenlaisia korjauksia.

Jos päätät tuolle linjalle lähteä, niin suosittelen unohtamaan keinokuormat ja hommaamaan laitteen Power Scaling kitilla (http://www.londonpower.com). Se on mielestäni markkinoiden paras mastervolume. Säästää putkia, toimii paremmin kuin keinokuormat pienemmillä volyymeilla (eli säilyttää dynamiikan ja yläpään, kun keinokuorma taasen syö molempia jos käyttää paljon vaimennusta). Tuleehan siitä tietysti muutama satanen lisää hintaa, mutta se tosiaan kannattaa.
Dr. Muff
27.06.2005 15:56:46
Noinkin yleisen vahvistimen teettäminen on ehkä kuitenkin vähän siinä ja siinä. Ilman koteloa vehje maksanee ~600e ja menee koteloimiseenkin vielä jonkun kymppi (tai satanen jos senkin teettää). Uskoisin että jos on malttia saanee järkevällä (400-500e) ihka oikian ja jää kuitenkin vielä rahaa modaamiseen/korjaamiseen. Mutta kukin tavallaan.
Tuumasta toiseen.
Angus
28.06.2005 08:48:46

Nostetaas nyt.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI. … 975680&rd=1&ssPageName=WDVW

Mitäs mieltä, onko tuo nyt se mitä haen?
booster
28.06.2005 10:51:39
Mitäs mieltä, onko tuo nyt se mitä haen?

Veikkaisin, että ihan ok peli. Mulla on vastaava '82 peli, tosin JMP, mutta kyllä se marsujen parhaimmistoa on. Paljonko tuosta ajattelit maksaa?
Angus
28.06.2005 10:52:36

Katotaas nyt... saattaa olla, että nuppi löytyikin lähempää kuin olisin arvannutkaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)