Aihe: Mh-50 vai Rg321
1 2
Juustonaksu
26.06.2005 17:26:21
Elikkäs, varmasti hyvinkin kuultu kysymys: mikä kitaraksi?

Noniin. Olen tässä aikeissa ostaa tosiaankin uutta kepukkaa vanhan rotiskon tilalle. Pitäisi tällä hetkellä päättää Ibanez Rg321 ja ESP-LTD Mh-50 välillä. Musiikkityylinä luonnollisesti hevi, kun siis nämä ovat "vertailussa". Olen melko varma, että suurin osa kallistuu tuon Ibanezin puoleen, mutta haluaisin saada kommenttia ainakin molempia kokeilleilta, mitä eroja tosiaan on.
Eli perusteita hieman, miksi juuri Ibanez tässä asiassa ylittää tuon. Hintahan on melko sama.

Kiinteä vai kelluva talla? Se on yksi suurin ero juuri näissä ja sen perusteella pitää päättää.

Tässä vielä linkkiä, mikäli joku ei tiedä näistä kahdesta:

Ibanez Rg321 http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-176935.html

LTD Mh-50 http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-169737.html

Kiitän ja esitän valitteluni sekavan postauksen takia, liika kahvi ei ole koskaan hyväksi. ^^
Jos nyt ensiksi oppisi soittamaan...
Spinal
26.06.2005 17:32:54 (muokattu 26.06.2005 17:33:47)
Rg321:ssä on ainakin body mahonkia, ja MH-50:ssä on se lisenssifloikan kuvatus jossa on muiden mukaan se "puolen vuoden toiminta takuu".

E: Niin siinä nyt pari...
Ja mitähä tähänki muka pitäs keksiä...
Hohhoijaa
26.06.2005 17:37:02
RG321
THV-klubi #13
Särön täytyy olla RÄN RÄN, GRRRRRRRR tai WROUUUU, ei missään nimessä DZZZZZZZ.
Juustonaksu
26.06.2005 17:38:19
RG321

Eikö olisi mitään tarkempaa perustelua? Tuntuu siltä, että nojaat nyt vahvasti muiden kertomiin sepustuksiin muualla foorumeilla, mikä varmasti osaltaan on täysin totta, mutta kaipailisin juuri kommentteja henkilöiltä, jotka ovat _itse_ kokeilleet jompaakumpaa tai peräti molempia. :)
tommiot
26.06.2005 17:42:35 (muokattu 26.06.2005 17:42:47)
Eikö olisi mitään tarkempaa perustelua? Tuntuu siltä, että nojaat nyt vahvasti muiden kertomiin sepustuksiin muualla foorumeilla, mikä varmasti osaltaan on täysin totta, mutta kaipailisin juuri kommentteja henkilöiltä, jotka ovat _itse_ kokeilleet jompaakumpaa tai peräti molempia. :)

Mä hommaisin RG321 jo ihan ton tallan takia. MH-50 en muista että olisin kokeillut, mutta RG321 oli oikein hyvä. Se oli tosin sitä vanhempaa mallia, jossa oli kai body jotain muuta kuin mahonkia ja Powersound mikit.
Pastilli?
Hohhoijaa
26.06.2005 17:43:11 (muokattu 26.06.2005 17:49:05)

Mitä vittua? Mitä sä oikein valitat? "Mikä on varmasti osaltaan täysin totta..." En todellakaan nojaa muiden sepustuksiin muualla tällä foorumilla, se ei kuulu tapoihini. Miksi teet johtopäätöksiä ilman todisteita? Se on helvetin ärsyttävää. Mistä sinä oikein voit päätellä ja tietää, mitä olen testannut ja mitä en? Typerää.
Siis, koulun musiikkiluokasta löytyy tuollainen, joten olen todella useasti kyseistä kitaraa hiplaillut, ja voin sanoa, että ainakin minulle se sopi täydellisesti. Mahonkirunko, kiinteä talla, Wizard II-kaula... ihan hienon näköinenkin mielestäni. Todella hyvän tuntuinen, mainio hinta/laatusuhteeltaan. Ylipäätään hyvä hevikeppi. Itsekin vähän olen pohdiskellut tuollaisen hommaamista.

MH-50 en ole testannut, mutta floikka ei ylipäätäänkään houkuttele.
THV-klubi #13
Särön täytyy olla RÄN RÄN, GRRRRRRRR tai WROUUUU, ei missään nimessä DZZZZZZZ.
Juustonaksu
26.06.2005 17:50:26
Mitä vittua? Mitä sä oikein valitat? "Mikä on varmasti osaltaan täysin totta..." En todellakaan nojaa muiden sepustuksiin muualla tällä foorumilla, se ei kuulu tapoihini. Miksi teet johtopäätöksiä ilman todisteita? Se on helvetin ärsyttävää. Mistä sinä oikein voit päätellä ja tietää, mitä olen testannut ja mitä en? Typerää.
Siis, koulun musiikkiluokasta löytyy tuollainen, joten olen todella useasti kyseistä kitaraa hiplaillut, ja voin sanoa, että ainakin minulle se sopi täydellisesti. Mahonkirunko, kiinteä talla, Wizard II-kaula... ihan hienon näköinenkin mielestäni. Todella hyvän tuntuinen, mainio hinta/laatusuhteeltaan. Ylipäätään hyvä hevikeppi. Itsekin vähän olen pohdiskellut tuollaisen hommaamista.

MH-50 en ole testannut, mutta floikka ei ylipäätäänkään houkuttele.

Noniin heti tuli perustelua. ^^ Olisit laittanut nuo siihen edelliseen niin en olisi valittanut. :D Kiitos kuitenkin nyt tiedoista.
Juustonaksu
26.06.2005 18:16:12 (muokattu 26.06.2005 18:16:38)
No olen varmasti tullut tulokseen, että tuon Ibanezin ostan. Kiitoksia kaikille vastanneille. Perustelunne olivat vakuuttavia. :)

Sitten toinen asia, jonka tungen samaan syssyyn, kun en raaski enää uutta topiccia tehdä. Eli onko kellään kokemuksia tästä Marshallin combosta? Pitäisi kaveria löytää tuolle kitaralle, ja toistaiseksi tuo on houkutellut. Jos jollain on kokemusta niin luonnistuuko ihan metallin soittaminen vai kannattaako hankkia lisäksi jokin säröpedaali?

Edit, linkki unohtui, heh http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg30dfx_prodinfo.html
DaKiller
26.06.2005 18:24:07

Sitten toinen asia, jonka tungen samaan syssyyn, kun en raaski enää uutta topiccia tehdä. Eli onko kellään kokemuksia tästä Marshallin combosta? Pitäisi kaveria löytää tuolle kitaralle, ja toistaiseksi tuo on houkutellut. Jos jollain on kokemusta niin luonnistuuko ihan metallin soittaminen vai kannattaako hankkia lisäksi jokin säröpedaali?

Edit, linkki unohtui, heh http://www.thomann.de/thoiw3_marshall_mg30dfx_prodinfo.html

Noh, omista kokemuksistani voin sanoa, että mikäli oikein heviä haluat soitella ei noihin halpismarsuihin kannata koskea pitkällä tikullakaan. Sen voin sanoa n.7 vuoden kokemuksen perusteella 50 wattisesta marsu combosta. Vaikkakin hyvä säröpedaali tietenkin muuttaa asiaa jonkin verran, ehdottaisin kuitenkin katselemaan jotakin toista merkkiä. Asiahan on toinen jos olet kyseistä vaffaria testannut ja tykästynyt siihen.
overtake
26.06.2005 18:26:52
Juustonaksu
26.06.2005 18:43:25
Ei mitään marsuja, vaan Roland

http://www.thomann.de/thoiw3_roland_cube_30_combo_prodinfo.html

Onkos tuo siis minkä kokoinen? Ei oikein kerro. Ja tietohan on vajaa, eli voinko saada soundit vain lykkäämällä kitaran inputtiin ja kuulokkeet headphone outtiin? :D
tommiot
26.06.2005 18:49:57
Onkos tuo siis minkä kokoinen? Ei oikein kerro. Ja tietohan on vajaa, eli voinko saada soundit vain lykkäämällä kitaran inputtiin ja kuulokkeet headphone outtiin? :D

Saman kokoinen kuin tuo marsu.
Pastilli?
Hannu H.
26.06.2005 18:51:49

http://www.studiotec.fi/ilmoitukset/wrzkamppis.htm

Studiotecin loppuunmyynnistä Randall RG75G2 hintaan 290€. Siinä on heviä enempi kuin mg marsussa.

Jos on pakko marsu olla niin ennemmin käytettynä joku vanha valvestate kuin mg. 8040, 8080 tai joku...

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/marshall8040/

huonoja sampleja tuolla (vähän tää äänittäminen vielä lapsenkengissä, mutta enköhän mää pikkuhiljaa opi).
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Juustonaksu
26.06.2005 19:03:33
Saman kokoinen kuin tuo marsu.

Vielä siitä Cube30:stä eli kannattaako siihen kaveriksi hommata joku kohtuuhintainen säröpedaali esim. se joku *xxxxx* Death Metal plaaplapalaa, minkä jostain bongasin vai saako tuosta ihan pätevät metaalisoundit sellaisenaan? Tästäkin varmasti monia mielipiteitä. Tarkoitukseni ei tietenkään ole "jäljitellä" mitään bändiä sen kummemmin, kunhan saisin pätevät säröt. :)
Gypsy
26.06.2005 19:09:34
Kyllä tosta Cubesta metallisoundit saat ilman mitään pedaaleita.
"Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin
Juustonaksu
26.06.2005 19:11:57
Kiitän, eiköhän näihin aleta rahaa keräämään. Ensin kyllä hommaan tuon kitaran ja myöhemmin mietiskelen isän kanssa, josko hän maksaisi tuon vahvistimen. :)

Kiitokset kaikille!

(P.S Threadin saa sulkea)
Incarnation
26.06.2005 19:12:08
Talvella ostettu (eli vanhempi versio) tuosta RG321:stä löytyy ja olen ollut todella tyytyväinen ostokseen. Ei lainkaan minkään halvan rimpulan tuntuinen vaikka hintaa oli vain se 300€.
Rest in peace Dime
Carpenter
26.06.2005 22:38:01
Talvella ostettu (eli vanhempi versio) tuosta RG321:stä löytyy ja olen ollut todella tyytyväinen ostokseen. Ei lainkaan minkään halvan rimpulan tuntuinen vaikka hintaa oli vain se 300€.

Ja tässä uudessa on vielä mahonki body ja hieman paremmat mikit, joten loistokeppi on kyseessä hintaisekseen.
Sovittele puheesi kukkarosi mukaan.
Ze Kink
27.06.2005 01:20:37
Itsekin suosittelisin tuota Rg321:stä. Olen testannut sekä uutta että vanhaa mallia, ja diggasin molemmista. Mikit eivät olleet mitkään parhaat mahdolliset, mutta se nyt on huolista pienimpiä tuon hintaluokan kitaroissa. Tallakin varmasti voittaa tuon floikan 10-0, eikä sinun tarvitse jatkuvasti virittää ja säätää sen kanssa. Diggasin myös kaulasta ja tatsista, joten eiköhän se oston arvoinen kitara ole.
Rölö
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)