Aihe: Suositelkaa halpaa tavaraa
1 2 3 4
Niskamies
25.06.2005 21:11:10
Viekääpä niitä Milleniumin ständejä keikoille. Usein. Ja tehkää niin useita vuosia. jos vieläkin pysyvät kasassa, niin sitten ne ovat toimivia.
Virallisesti semi-pro!
hybrid
25.06.2005 22:55:12
Ei taida topicin alottaja olla ihan vielä keikoille menossa...
ddrum54
25.06.2005 23:19:33
Eikä taida muutkaan milleniumin kehujat paljon niitä keikoille kuljetella. No, siperia opettaa.

Huomioikaa myös, että ständin paino EI ole tae kestävyydestä. Heiveröisinkin Taman ja Yamahan rauta hakkaa minkä tahansa Milleniumin 100 - 0.

Millenium kestää ja toimii, kun sen kerran asettaa kohdalleen ja antaa sen olla. Treenikämpälle ok, keikkakäyttöön ei ikinä.
2`n 4
ddrum54
25.06.2005 23:22:41
Ootko kokeillut noita Milleniumin telineitä? Ne on yllättävän tukevia.

Olen kantanut runsaasti hajonnutta Millenium rautaa metallikeräykseen.
2`n 4
ToMi88
25.06.2005 23:27:12

Niin no antaa olla, tappeluhan tästä muuten vaan tulee..
Niskamies
25.06.2005 23:42:53
Eikä taida muutkaan milleniumin kehujat paljon niitä keikoille kuljetella. No, siperia opettaa.

Näin se on. On ikävä tosiasia että laatu maksaa.

JOS Milleniumit yms. olisivat hyviä, niin minkä takia porukka sitten ostelee Tamoja yms.?
Virallisesti semi-pro!
ddrum54
25.06.2005 23:54:26
Niin no antaa olla, tappeluhan tästä muuten vaan tulee..

Joo, siihen ei aleta ollenkaan.

Ajatelkaa asia sillä tavalla, että joillakin meistä on todella pitkäaikaista kokemusta rumputarvikkeista. Tämä kokemus on opettanut sen, että halpa ja hyvä on kaksi eri asiaa. Jos pyydetään suosittelemaan halpaa tavaraa, niin minä suosittelen Taman ja Yamahan halvimpia malleja. Hintaero ei ole suuri.

Mulla on vanha Taman ständi, n. 30 vuotta yhteistä taivalta takana. Edelleen erinomaisessa kunnossa. Sitten löytyy kaksi Ludwigin pedalia n. 30 - 40 vuotta vanhoja, edelleen jokapäiväisessä käytössä. Karu tosiasia on se, että laatutavara on kaikkein halvinta. Kun sen kerran ostaa, niin se on sitten siinä. Ei tarvitse hankkia uutta rikkoutumisen takia.
2`n 4
Niskamies
25.06.2005 23:55:37
Ei tarvitse hankkia uutta rikkoutumisen takia.

Juuri näin, plussan paikka. Mä vaan pelkään että kaikki kiva ostettava loppuu jos mä jatkan tätä tahtia hirveän pitkään:)
Virallisesti semi-pro!
Shitmanek
25.06.2005 23:55:56
Karu tosiasia on se, että laatutavara on kaikkein halvinta. Kun sen kerran ostaa, niin se on sitten siinä. Ei tarvitse hankkia uutta rikkoutumisen takia.

Mutta täytyy niitä osata myös käyttää oikein ;)
nubikka
26.06.2005 00:58:12
... siitä Meinl:in efekti symbaali setistä, jos oot hakemassa sellasta roskasta kiinaa niin toi Meinl:in classics on huono valinta. Itse ostin tuon setin ja mielestäni setin huonoin pelti, se 12" china-splash toimii paljon paremmin, ja sitten siinä kiinassa on yliluja ääni! Ei kuulu mistään muusta pellistä mitään kun siihen lyö, ja basisti joskus valittanut että korvat särkyy kun on oikeen fiilistellyt ja basisti siinä heti sen pellin vieressä ^^ oisko jollain suositella jotain roskasta kiinaa???
Niskamies
26.06.2005 00:59:53
oisko jollain suositella jotain roskasta kiinaa???

Wuhan. Siinä kiteytyy hyvä ja |edullinen. Käy testaamassa, ja valkkaa itsellesi sopivin yksilö ja koko.
Virallisesti semi-pro!
nubikka
26.06.2005 01:02:30
Mistä niitä saa?? :) pk seudulta
Niskamies
26.06.2005 01:04:15
Mistä niitä saa?? :) pk seudulta

"Aidoista" Wuhanista en tiedä, mutta made in wuhan peltejä saa Woodwindsistä alberinkadulta.
Virallisesti semi-pro!
nubikka
26.06.2005 01:10:13
Dänkkee sulle :)
hybrid
26.06.2005 11:18:27

Huomioikaa myös, että ständin paino EI ole tae kestävyydestä. Heiveröisinkin Taman ja Yamahan rauta hakkaa minkä tahansa Milleniumin 100 - 0.

Muutaman hassun humppakeikan oon niillää vetäny, että saatat hyvinkin olla oikeassa. Olen senverran itsepäinen kaveri, että opin asioita ainoastaan kantapään kautta. :P
Yahaman raudasta vielä; Mulla on jammun sähkörummut ja se niiden räkki on kyllä säälittävä rimpula jopa milleniumeihin verrattuna, mutta poikkeushan vahvistaa säännön
AgentUnderMulta
26.06.2005 12:25:10
Pojathan nyt oikein innostuivat tappelemaan asiasta :D

Itse ostin tuon setin ja mielestäni setin huonoin pelti, se 12" china-splash toimii paljon paremmin, ja sitten siinä kiinassa on yliluja ääni!

Vai että yliluja ääni? Kuinka paljon yliluja? No kuitenkin luultavasti ei minulle liian luja. Ja eihän sitä tarvitse niin kovaa lyödä :)
hyperhamsteri
26.06.2005 22:13:31 (muokattu 26.06.2005 22:13:56)
On vähän offtopicia, mutta huomasin tänään soitellessani itsekseni yhden ihmeellisen jutun. Kun aloitin soittamisen, 16-tuumaisen crashin etureuna oli paljolti samalla linjalla virpan takareunan kanssa. Soitettuani puoli tuntia melko aggressiivista mättöä, huomasin, että cymbaali ja teline olivat valuneet melkein puolen metrin päähän ja alkoi olla vaikeaa lyödä siihen. Teline oli ihan lelu Millenium joka tuli setin mukana. Painaa ehkä kilon + 0,5 kiloinen crash. Onko tämä ihan tavallista, vai enkö vain osaa? Vai onko tämä joku Milleniumin erikoisominaisuus? :D
helposti
Niskamies
26.06.2005 22:35:13
Onko tämä ihan tavallista, vai enkö vain osaa? Vai onko tämä joku Milleniumin erikoisominaisuus? :D

Kyllä telineen nyt pitäisi paikallaan pysyä. Mitä todennäköisemmin toi on sitä Millenium-laatua.
Virallisesti semi-pro!
hyperhamsteri
26.06.2005 22:59:12
Kyllä telineen nyt pitäisi paikallaan pysyä. Mitä todennäköisemmin toi on sitä Millenium-laatua.

Pitää laittaa se varmaan sitten jesarilla kiinni lattiaan. Kohta mun koko setti on jesarin varassa. :D
helposti
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)