Aihe: Ddrum-moduuli
1
wellos
25.06.2005 20:24:55
Millaisia soundeja, kokemuksia, olen ostamassa modulia johon voisi tehdä itse soundeja (Nuendolla), tai ladata valmiita sampleja netistä, ja sellasta industrial pohjasta juttua oon miettimässä, eli kyse ei ole mistään akustisista soundeista. Kiitoksia jo etukäteen..
wellos
26.06.2005 16:24:11
Tarkoitus olisi sekä levylle että livenä...
HeavyMachinery
26.06.2005 18:20:40

Tarkoitus olisi sekä levylle että livenä...

Sitten on aika paha rasti. Taitaa mennä Ddrumin tai rolandin moduleihin ja hintakin on sen mukainen. Jos vain nauhoittaisit niin sitten melkein mikä tahansa moduli missä on midi-out ja ja midi koneeseen ja siinnä pääsee sit samplejä vaihtelemaan.
Minä tiedän - siis pelkään !
wellos
27.06.2005 23:43:20
Niin ni oliko tietoa tuosta Ddrum:in moduulista et millasia sampleja siihen saa laiteltua, kun mitä netistä kattelin sieltä sivuilta ni oli hyvin pitkälti akustisia soundeja, ja sitä nyt ei tässä olla hakemassa niin aattelin et onko tietoa et mikä on se muoto missä tuohon Ddrum:iin niitä sampleja syötetään et oisko niitä mahollisuutta pistää sinne .wav muodossa esimerkiksi. Vai onko sitten joku Ddrum:in oma tiedostomuoto? Että tällasta.
JurviZ
28.06.2005 16:12:02 (muokattu 28.06.2005 16:12:38)
Jos vain nauhoittaisit niin sitten melkein mikä tahansa moduli missä on midi-out

Tarttui niin silmään että pakko kysyä... Siis rumpalina itse meinaat että kohtuu halvatkin sähkörummut ovat midilaitteina kelvollisina?

Itse en ole rumpali, mutta halpa sähkörumpusetti kiinnostaisi, ja nimenomaan "studiokäyttöön"... Kertokaa lisää siitä kuinka käyttökelpoisia esim vaikka thomannin omat sähkörumpupadit olisivat puhtaassa midikäytössä. Onko tästä olemassa threadia? (haku ei toimi)
Invisible flying pyramids, there are millions in the sky!
timole
30.07.2005 11:18:48
Ddrum4:n sampleissa käytetään jotain Clavian omaa pakkausalgoritmia, joka ei taida olla julkista tietoa. En ole ainakaan törmännyt tietoon missään. Jostain muistan lukeneeni, että Ddrum4 ymmärtäisi myös waveja, mutta triggausdynamiikka ei wavien kanssa toimisi. Samplet ladataan Ddrum4 aivoon 'midi sample dump' formaatissa.

Ddrum4:ään löytyy varsin hyvä valikoima akustisia rumpusampleja (= kuulostaa rummuilta). Laitteessa ei ole efektejä ja samplet on äänitetty joko kuivana tai pienellä ambienssilla. Näin ollen soundit vaatii prosessointia aivan kuten oikeita rumpuja mikeillä äänitettäessä. Äänitys ja live-käytössä homma pitääkin mennä juuri näin. Hupikäytössä Yamahat ja Rolandit on stadionkaikuineen helpompia käyttää.

Parasta Ddrum4:ssä on triggauksen toimivuus. Ainakin Ddrum:n omilla mesh-padeilla tai triggereillä iskujen dynamiikka välittyy varsin hyvin. Tämä on aika oleellista, jos rumpujen halutaan kuulostavan rummuilta. Ddrum4 on siten hyvä valinta pelkäksi midi-muuntimeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)