Aihe: Vahvistinta hankkimassa
1 2 3 4
lurkki87
22.06.2005 16:25:08
Eli olen hankkimassa kesän jälkeen uutta vahvistinta, joka tulisi rockin, sekä heavyn soittoon, mutta mitään metallicaa raskaampaa ei silti yleensä tule soitettua.Tiedän, että näitä kyselyitä on ollut miljoonia, mutta en ole osannut päättää, minkä ostaisin.Käyn kyllä kuuntelemassa vahvistimia, mutta kun täällä porin lähellä asun, niin en välttämättä pääse kaikkia testaamaan.

Tässä vähän mitä vahvistimelta tarvitsisin:

-Molemmille kanaville oma eq(ei pakollinen, mutta plussaa)
-Tulee koti, sekä ehkä tulevaisuudessa bändi käyttöön
-putkipeli olisi aina plussaa
-Särön pitäsi olla sen verran hyvä, esim. metallicaa voi soitella.

Tässä vähän, mitä itse olen ajatellut:

-Peavey classic 30+ joku pedaali
-Tech21 trademark 60
-Randall RG100SCG2
inot88
22.06.2005 16:26:54 (muokattu 22.06.2005 16:28:17)
no sen verran mä voin sanoo tosta tech21 että siitä et ehkä mieluista säröä yksin saa ja siinä on molemmille kanaville yhteinen eq. Että kannattaa jättää se ehkä sit pois listoilta... Muuten loistava värkki:)

Edit: Engl Thunderista ovat puhuneet paljon hyvää nimenomaan säröjen puolelta ja se on putki peli, tosin suht arvokas sellanen mut kait laatu maksaa...
Migo
22.06.2005 17:37:06
Tässä vähän, mitä itse olen ajatellut:

-Randall RG100SCG2

Testaappa tuo Randalli. Luulisin, että tykästyt. Itse ostin tuossa huhtikuussa tuollasen ja en ole kauppoja päivääkään katunut.
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Swan
22.06.2005 17:42:54 (muokattu 22.06.2005 17:43:31)
no sen verran mä voin sanoo tosta tech21 että siitä et ehkä mieluista säröä yksin saa ja siinä on molemmille kanaville yhteinen eq. Että kannattaa jättää se ehkä sit pois listoilta... Muuten loistava värkki:)

Tuosta saa nimenomaan tiukkaa ja jämäkkää säröä kaiken muun kivan ohessa. Yhteisen EQ:n kanssa voi oppia elämään, tosin tuossa on joka kanavalla erillinen potikka, jolla säädetään middlen käyttäytymistä.
inot88
22.06.2005 17:51:03
mä tykkäsin ton vehkeen "rokkisäröist" mut sit sellanen hevisärö ois saanu olla vähän parempi..
Marshallin alakaappi
22.06.2005 18:01:51
Onhan noi varmaan ihan kivoja.. olen itse vain kokeillut tuota Techiä.. saa siitä kyllä soundit.. mutta kannattais ehkä myöskin hankkia effekteipedaaleja.. minkä hintaisia saisivat olla.. en juurikaan muista tiedä.. en ole kokeillut. itse ehdottaisin marshallin mg100dfx comboa =)
StaY Metal
lurkki87
22.06.2005 18:02:41 (muokattu 22.06.2005 18:13:39)
Miten olis, jos tekis semmosen homman et ostais jonkun hiukan pienemmän vahvarin, ja sit tekis sille lisäkaapin, sit jos joskus tulee jotain bändi touhuja?
Entä mitä mieltä olette tuosta banditista? on aika halpa, mutta onko hyvä hinta/laatu suhde? Tekeekö sillä ylipäätään yhtään mitään? on varmasti huopnompi, kuin nuo mitä ehdottelin, mutta myös huomattavasti halvempi.

Edit: Tuo thunder on vissiin vähän liian äänekäs kotiin, tai ainakin sen käsityksen olen saanut.
inot88
22.06.2005 18:06:13
no jaa samapa tuo vaikka ostat jonkun kunnon combonki kyllä ne pelittää koti soitossak.. Ainakin tosta techistä lähti tosi paljon ääntä ainakin mun korville ja uskoisin että myös tosta randallista joka ei oo todellakaan hinnalla pilattu laite..i
lurkki87
23.06.2005 13:53:06
Kaipaisin edelleen lisää kommentteja, etenkin tuosta randallista, että miten se sopii hieman kevyempään rokkiin. Olen tykästynyt tuohon classicin ääniiin, mutta metallia sillä ei vissiin soiteta ilman pedaalia, mutta Kai siitä pedaalillakin saa ulos kunnon metalli säröt.Tech21 olis vissiin aika yleispätevä vehje, mutta on aika kallis ja jotenkin nuo muut tuntuisi paremmilta mitä on lueskellut. Ei osaa päättää
superfly
23.06.2005 15:02:38 (muokattu 23.06.2005 15:02:53)
Olen tykästynyt tuohon classicin ääniiin, mutta metallia sillä ei vissiin soiteta ilman pedaalia, mutta Kai siitä pedaalillakin saa ulos kunnon metalli säröt.

Ei. Se perussoundi on niin honottava että sillä ei metallia vedellä edes pedaalien kanssa. Lisäkaapin kanssa ehkä.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Generic L
23.06.2005 17:26:49 (muokattu 23.06.2005 17:27:17)
Peavey 5150 tai 6505 onkin semmonen säröpeli että siitä riittää vaikka muille jakaa!! Tosin hintava ja ERITTÄIN äänekäs on... mutta nuppi mallissa pitäisi olla molemmille kanaville omat eq:t!

ja sitten tietenkin Marshallin DSL tai TSL sarjan styrkkarit!! DSL jossa kahdessa kanavassa omat säädöt ja TSL jossa kolmessa eri säädöt!! Erittäin kelpoja pelejä nämäkin ovat mitä olen niillä soitellut!! Mut nämähän taas maksavat myös paljon

Ja tosin Peaveytä suosittelen kun sellaisen omistan!
"vuuuuui saatana" -S. Tervo-
päänahka
23.06.2005 20:01:33
Edit: Tuo thunder on vissiin vähän liian äänekäs kotiin, tai ainakin sen käsityksen olen saanut.

Kyllä sillä helposti soittaa hiljaakin.
Soolot on perseestä.
Tami
23.06.2005 20:12:23

joka tulisi rockin, sekä heavyn soittoon, mutta mitään metallicaa raskaampaa ei silti yleensä tule soitettua.

-putkipeli olisi aina plussaa
-Särön pitäsi olla sen verran hyvä, esim. metallicaa voi soitella.

Mä katselisin myös mallintavia, sillä sellaisia putkipelejä ei kovinkaan montaa ole jotka toimisi kotona ja puutarhassa, josta saisi ulos tiukat säröt kotivolyymeilla jne jne. Turhaa putkihypetystä tämä muusikoiden.netin kitarakamapalsta:(
Voxin valvetronixia suosittelisin tai jos haluaa todella edullisesti päästä niin flextone 2 + iso pedaali irtoaa nykyään jo muutamalla satasella, eikä varmasti ole soundeista kiinni vaan kyllä miehestä loppuu kyvyt ennen vahvistinta.....
Töissä intissä - vikaa vintissä!!
Niskamies
23.06.2005 20:13:24 (muokattu 23.06.2005 20:14:51)
Mä katselisin myös mallintavia, sillä sellaisia putkipelejä ei kovinkaan montaa ole jotka toimisi kotona ja puutarhassa, josta saisi ulos tiukat säröt kotivolyymeilla jne jne. Turhaa putkihypetystä tämä muusikoiden.netin kitarakamapalsta:(
Voxin valvetronixia suosittelisin tai jos haluaa todella edullisesti päästä niin flextone 2 + iso pedaali irtoaa nykyään jo muutamalla satasella, eikä varmasti ole soundeista kiinni vaan kyllä miehestä loppuu kyvyt ennen vahvistinta.....

Saakos noita oikeasti noin halvalla? Vai onko muutama satanen sitten 400-500 euroa? Olisi kiva kotipeli joku tollanen perusmallintava.

EDIT. noita näkyi torilla 400-600 euroon.
Virallisesti semi-pro!
lurkki87
24.06.2005 19:51:30
Nyt kun olen lueskellut noita vahvistin keskusteluita, niin himottaisi ostaa tuollainen classic 30 ja siihen joku pedaali, millä soittelisi sitten ne raskaammat musat. Minulta löytyy jo smashboxi, mutta miten se soveltuisi tuo peaveyn kanssa?
Kuuntelin tuon juki68:n (tai joku tommonen se nimi oli) riffiskabassa olleen kappaleen ja tykästyin todella tuohon peaveyn rokki säröön. Olisiko tuollainen huono vaihtoehto? Olisi ainakin monipuolinen yhdistelmä.Joku putkipeli sitä vissiin kuiteski tarvii hommata.
tommiot
24.06.2005 21:05:39 (muokattu 24.06.2005 21:10:10)
Nyt kun olen lueskellut noita vahvistin keskusteluita, niin himottaisi ostaa tuollainen classic 30 ja siihen joku pedaali, millä soittelisi sitten ne raskaammat musat. Minulta löytyy jo smashboxi, mutta miten se soveltuisi tuo peaveyn kanssa?
Kuuntelin tuon juki68:n (tai joku tommonen se nimi oli) riffiskabassa olleen kappaleen ja tykästyin todella tuohon peaveyn rokki säröön. Olisiko tuollainen huono vaihtoehto? Olisi ainakin monipuolinen yhdistelmä.Joku putkipeli sitä vissiin kuiteski tarvii hommata.

Mä ainakin sain Marsusta paljon pehmeämmät ja paremmat hevisäröt Bossin DS-1:llä buustaamalla pikkuroson päälle. Toi Smashbox on jotenkin niin kovan tuntuinen särö ainakin Marsulla... Classicista voin sanoa että se elementti joka siinä on on jotenkin honottava, parempikin voisi olla. Pedaaleilla en oo sitä kokeillu.
Pastilli?
lurkki87
26.06.2005 06:01:28
Nyt kyllä puhun läpiä päähäni, sillä en usko, että nuppi+kaappi olisi minulle paras vaihtoehto(vai miten ne nupit toimivat kotona, missä on se tehonalennus systeemi), vaan nyt olisin hankkimassa jotain putkicomboa jolla voi soitella kotonakin ja mielessä pyörii lähinnä classic 30 ja Randallin rg-50 tc. Tuosta randallista ei löydy paljon juttua, ja siksi haluaisinkin kuulla kyseisestä laitteesta mielipiteitä.Eli nyt etsin hyvää putkicomboa hintaan max 600€.Ehdotuksia?
askomiko
26.06.2005 06:55:57 (muokattu 26.06.2005 07:02:07)
Thunderit ja kumppanit on ihan jees, se on aivan turhaa pelottelua, että ne kuulostaisivat kotona jotenkin erikoisen rumalta, se ei ole lainkaan niin, oli sitten kyseessä combo tai nuppi&kaappi. Ne vaan vähäsen vielä paranee, kun soittaa lujaa. :) Sinälläänhän se ei vaikuta soundiin yhtikäs mitään onko vahvari ja kajari erillään toisistaan vai ei, jos ei huomioida paria metriä pitempää kaiutinpiuhaa, jonka ehkä voisi Eric Johnson kuulla. Sen sijaan nuppi+kaappi -systeemeissä on yleensä isompi kajarihärdelli, jonka takia saattaapi olla isompi soundikin. Suosittelen siis Engliä. Olen nyt 10 vuotta kierrättänyt koneita jos vaikka minkälaisia, ja nyt on kaiken jälkeen jäljellä Engl Screamer, halpa ja kiva peli. Se olis minusta niin jännää nähdä joku, joka ostaisi yhden hyvän vahvarin ja soittaisi sillä tyytyväisenä 10 vuotta, itse kun on tämmöinen GAS-höperö, tai täyskahjo. Mutta tuommoisen kanssa on hyvät mahdollisuudet moiseen temppuun, väittäisin että paremmat kuin vaikkapa Randallin kanssa.
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
lurkki87
26.06.2005 14:58:15
Thunderit ja kumppanit on ihan jees, se on aivan turhaa pelottelua, että ne kuulostaisivat kotona jotenkin erikoisen rumalta, se ei ole lainkaan niin, oli sitten kyseessä combo tai nuppi&kaappi. Ne vaan vähäsen vielä paranee, kun soittaa lujaa. :) Sinälläänhän se ei vaikuta soundiin yhtikäs mitään onko vahvari ja kajari erillään toisistaan vai ei, jos ei huomioida paria metriä pitempää kaiutinpiuhaa, jonka ehkä voisi Eric Johnson kuulla. Sen sijaan nuppi+kaappi -systeemeissä on yleensä isompi kajarihärdelli, jonka takia saattaapi olla isompi soundikin. Suosittelen siis Engliä. Olen nyt 10 vuotta kierrättänyt koneita jos vaikka minkälaisia, ja nyt on kaiken jälkeen jäljellä Engl Screamer, halpa ja kiva peli. Se olis minusta niin jännää nähdä joku, joka ostaisi yhden hyvän vahvarin ja soittaisi sillä tyytyväisenä 10 vuotta, itse kun on tämmöinen GAS-höperö, tai täyskahjo. Mutta tuommoisen kanssa on hyvät mahdollisuudet moiseen temppuun, väittäisin että paremmat kuin vaikkapa Randallin kanssa.

Eli sinun mielipiteesi on, että ostaa jonkun kunnon combon tai nuppi+kaappi yhdistelmän heti alkuun ja soittelee sillä seuraavat kymmenen vuotta tyytyväisenä? Siinä tapauksessa joku engl thunder tai peavey xxl nuppi ja joku kaappi voisi olla hyvä hankinta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)