Aihe: Mistä vahvarista tällainen saundi?!
1
Spike
25.06.2005 18:06:31
Öh... Itse pidin enemmän kyllä tuosta Englin säröstä, toi amplitube oli liian löysä mulle.

Mut asiaan. Jos oikeesti se on sulle täydellinen soundi, ni minkä takii lähtisit hakemaan sitä jostain putkivahvarista? Helpoin ratkaisu tohon ois mun mielestä, että kitarasta DI-boksin läpi läppäriin, missä amplitube pyörii. Kaappimallinnus veks, line outista vedät piuhan päätevahvistimeen ja siitä sun Mesan kaappiin.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
januszian
25.06.2005 18:52:09

Oon ihan ohimennen kelannu moista. :)

Mutta tuskin mä läppäriä lähen keikalle roudaan... Microsoft ei varmaan tee keikkailuun tarkotettuja softia. ;)
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Niskamies
25.06.2005 19:20:40
Oon ihan ohimennen kelannu moista. :)

Mutta tuskin mä läppäriä lähen keikalle roudaan... Microsoft ei varmaan tee keikkailuun tarkotettuja softia. ;)

Osta torilta Mesa/Boogien Formula etuaste, sen pitäisi toimia. oikein mukavat mesasäröt, ja todella kirkkaat jenkkikliinit. Mä diggasin kliineistä todella paljon kun tuon omistin, säröt eivät olleet mun makuun, mutta mä tykkäänkin ihan erilaisista säröistä. Torilla taitaa olla kaksi myynnissä. heität sen samaan räkkiin kuin G-major, ja voit käyttää kumpaakin etusta.
Virallisesti semi-pro!
askomiko
25.06.2005 19:38:39 (muokattu 25.06.2005 19:40:43)
JCM800:sta irronnee sopivasti modailtuna. (Hehe, mitäpä ei irtoaisi sopivasti modattuna...:) Puhtaat sit jollain muulla. Laita vaikka vahvarit päällekkäin ja Brunettin boksin läpi samaan kaappiin.
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Henkkiz
25.06.2005 19:44:12
Myy se voimapallo mulle
Spike
25.06.2005 20:15:18

Riippuu vähän siitä, että tuleeko latenssia paljon. Tollasen ei pitäis olla kauheen herkkä kaatumaan, ku käytännössä soitat vaan sen läpi, eikä o mitään nauhottelua samalla. Tosta oli juttua jossain guitar playerissä, joku kepittäjä oli päätyny tollaseen ratkasuun. Otat sitte sen powerballin backupiks. Voi olla kyllä, et menee liian monimutkaseks.
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
januszian
25.06.2005 23:37:51

Riippuu vähän siitä, että tuleeko latenssia paljon. Tollasen ei pitäis olla kauheen herkkä kaatumaan, ku käytännössä soitat vaan sen läpi, eikä o mitään nauhottelua samalla. Tosta oli juttua jossain guitar playerissä, joku kepittäjä oli päätyny tollaseen ratkasuun. Otat sitte sen powerballin backupiks. Voi olla kyllä, et menee liian monimutkaseks.

Todellakin. :) Mut silti olis läppäri hankinnassa ihan muista syistä ni miksei joskus ihan läppänä sitte luukuttais kämpillä.

Joo, mä oon kelannu että jos hankkisin Powerballin kaveriks jonku Mesan etusen. Pitäs vaan sitte vielä kelata kohilleen kytkentä/poljenta tekniikka. G-Majorissakin on ikävän vähän niitä releohjaimia.

En tiä tuleeko nyt takkiin mutta mun mielestä Kirk Hammettin saundi St. Anger levyllä on melko lähelle semmonen löysä ku tarviin. Mesalla vetelee ainaki siinä rehearsal DVD:llä. Dual Recto? James taitaa vetää Diezelin läpi ja siinä on hyvinkin samanlainen saundi ku tossa Powerballissa. Saksalainen. :)

Rectossahan on se sitte että pitäs olla muut komponentit paljon tiukempia että tasaantuis vähän.

Tosiaan, muuten diggaan saundistani mutta löysempi sais olla... Periaatteessa kyllä pelkkä C-vire vois jo tuoda tuloksia mutta ku laulaja laulaa parhaiten E:stä ni minkäs teet...

Onkos muuten kukaan tyypannu viime aikoina KRANK, FRAMUS tai BOGNER vehkeitä? Löytyykö tuon kaltasta löysää?

Framus kuulosti ainaki clippien perusteella hivenen enemmän tuon ampituben tyyliseltä. Voi olla kyllä clipin "ominaisuus."

Entäpä muuten Laney VH100R vai mikä olikaan? HIM Lindehän vetelee moisilla ja se saundi on Love songs 666:lla aika löysä. Liekö sitten miten paljon polkimia välissä?
otto_t
26.06.2005 00:15:26
Aikalailla Mesalta tuo "ampliRankka.mp3" kuulostaa. Itselläni on ollut käytössä muutaman vuoden tuo Niskamiehen mainitsema Formula VHT 2150 kaverina ja soundi aika samankaltainen kuin tuossa clipissä. Valitettavasti vaan jouduin lyömään molemmat torille myyntiin kun Uberschall pitäisi saada.
E pur, si muove! - Ei perkele, se on muovia!   |   www.clayskin.com   |   www.mikseri.net/clayskin
askomiko
26.06.2005 01:06:12 (muokattu 26.06.2005 01:07:33)
Rämpyttelin Krankkia, se on kyllä iso, mutta mukavan tiukka. Selkeästi löysempi kuin Engli kuitenkin. Semmoinen ISO jätkä jolla on auktoriteettiä! Vähän niinkuin Kontiorannan skapparit Tito ja Rambo. Ne ku sanoo että "ÄRH!" ni tulee kakka housuun.

Love Songs 666:lla taisi olla vielä jotain ihan eri vermeitä käytössä, ainaki Ilosaarirokissa kun soittivat ni lavalla oli... kerronko mitkä? No Valvestate 8100:t. :) Tuskin levyllä niitä kumminkaan. Laney taisi tulla myöhemmin.
Niskamies
26.06.2005 01:06:57
Rämpyttelin Krankkia, se on kyllä iso, mutta mukavan tiukka. Selkeästi löysempi kuin Engli kuitenkin. Semmoinen ISO jätkä jolla on auktoriteettiä! Vähän niinkuin Kontiorannan skapparit Tito ja Rambo. Ne ku sanoo että "ÄRH!" ni tulee kakka housuun.

Onko se hyvempi kun Screamer, sun mielestä?
Virallisesti semi-pro!
askomiko
26.06.2005 01:09:03
Hm. No, kyllä mä päikseen vaihtasin, jos pelkästä säröstä puhutaan. Cleanit oli sit kyllä huonot, tylsät, metallicat. Screamer on niinku Van Damme, Krank on niinku Terminator. :)
januszian
26.06.2005 10:49:36

Onkos KRANK niinku Marsu vai Fenkku koulukunnasta?

Pitää kai niellä ylpeytensä hetkeks ja käydä siellä vitun musamaailmassa tyyppaa...

Ellei joku Helsinkiläinen oo ostanu moista ja anna kokeilla. :)
askomiko
26.06.2005 11:36:43 (muokattu 26.06.2005 11:38:05)
Öö, sähköiseen toimintatapaan en ole perehtynyt sen vertaa että osaisin tuohon vastata, mutta eihän siis noin niinkun minusta vaikka Mesassa ja Fenderissä ole mitään yhteistä soundin kannalta, joten hieman ihmettelen tuota koko koulukunta-ajatusta. Joskus 70-luvulla hemmo väsäsi Fenderistä vähän ruudikkaamman koneen, siinä kaikki. Eihän Marsukaan ole kuin modattu Fender bassman, joten tältä pohjalta koulukuntia on vain yks: Fender. Eli romukoppaan koko ajatus.
januszian
26.06.2005 11:55:27 (muokattu 26.06.2005 11:56:24)

no hitsi, onkos tuo Krank sitten säröltään enemmän marsu vai Mesa? :)

btw. mitä päättäriputkia niissä on?

höh, painelin liian aikasin nappia.

Piti kysyä että kummat päättäriputket on "löysemmät?" EL34 vai 6L6GC?
-K-
26.06.2005 12:01:38
Piti kysyä että kummat päättäriputket on "löysemmät?" EL34 vai 6L6GC?

EL34;t on hieman tuhnummat, säröytyvät helpommin.
Ei suotta elämys.
askomiko
26.06.2005 12:16:55 (muokattu 26.06.2005 12:19:39)
EL34 on rouheampi, säröytyessään muuttuu Iron Maiden-säröksi. 6L6 taas menee mössömmäksi. Tai, tämmöinen mielikuva syntyi ensin Marshall JMP 50w:n ja Mesan Rectoverbin vertailussa, myöhemmin Univalvella pääteputkea vaihtaessa. Eli sanoisin että 6L6 on siis löysempi. Krankissa on 5881, eli 6L6.

Ehkä se särö on semmoinen risteytys, mutta ihan erilainen. :)
januszian
26.06.2005 13:36:39 (muokattu 26.06.2005 16:51:33)

No kylläpä löysin mageen clipin Krankin kotisivulta:

http://www.krankamps.com/audio/loGain.mp3

Tossahan on ihan suoraan jo samaa henkeä ku mitä etin.

Edit: parempi clippi tosta Amplitube saundista:

http://www.zilakka.com/mp3/JannenOmat/Crushing.mp3
Terry Pantheras
26.06.2005 17:09:54
Hm. No, kyllä mä päikseen vaihtasin, jos pelkästä säröstä puhutaan. Cleanit oli sit kyllä huonot, tylsät, metallicat. Screamer on niinku Van Damme, Krank on niinku Terminator. :)

Höhö, mahtava vertaus... Mää taas tykkään puhtaistakin, semmoset perushyvät ja lämpöset, eikä säröydy. Mut kyllä se lopulliset wolverine-kyntensä näyttää vasta krank-kanavalla. Kaikki nuotit kuuluu.

Kait se on vähän marsun ja mesan sekotusta, tai jotain, mut kuitenkin omanlaisensa ärjy... Ite olen löytänyt siitä sekä tiukkaa, että löysääkin, mutta yleisilme on semmoinen rosoinen ärjy. Vähän niinkuin semmoinen yhtä leveä kuin pitkäkin ukkeli raivaamassa karjuen yksin kivipeltoa. Jeps.
Siellä nahka palaa, missä voi sulaa.
januszian
05.08.2005 12:07:40 (muokattu 05.08.2005 12:16:29)

väärä topic
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)