Aihe: uutta settiä
1 2
Ahokumppari
22.06.2005 23:56:53
Eli nyt on tullut aika suunnitella uutta rumpu settiä. Exportteja oon suunnitellu, ja tuplana.

Eli jos tästä lähtettäs liikenteeseen

http://www.thomann.de/thoiw3_pearl_ex805h_prodinfo.html

ja siihen lisäksi

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-171358.html

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170395.html

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-171369.html

(syvyydet ja mallit saattaa heitää hiukan mutta tässä periaate)

Mitenhän toimii tomit 10" 12" 13" 14" 16"? Varsinkin tuo 12", 13", 14" mietityttää? Mitenhän saisi järkevästä aseteltua tomit 10", 12" ja 13" basareitten päälle? Kenties räkki?

Kalvoja ku vähä nakkelee mukaan niin hinta alle 1500e joka on aivan maksimi. Tosin 14" saattais jäädä pois jos raha tilanne ei vielä kestä.
Niskamies
22.06.2005 23:59:49
Tohon hintaan saa jo kunnon rumpuja. Itse ostaisin mielummin hyvät rummut käytettynä. Tsekkaa ainakin m.netin tori, keltainen porssi, ebay, ja vendolin.

Jos uutena pitää olla, niin tsekkaisin Tamburo Formulat ja Pearlin sessionit. Jokatapauksessa, älä hommaa exportteja. Ne kaduttaa kuitenkin parin vuoden päästä kun haluat uudet ja paremmat.
Virallisesti semi-pro!
Ahokumppari
23.06.2005 00:09:14
Tohon hintaan saa jo kunnon rumpuja. Itse ostaisin mielummin hyvät rummut käytettynä. Tsekkaa ainakin m.netin tori, keltainen porssi, ebay, ja vendolin.

Jos uutena pitää olla, niin tsekkaisin Tamburo Formulat ja Pearlin sessionit. Jokatapauksessa, älä hommaa exportteja. Ne kaduttaa kuitenkin parin vuoden päästä kun haluat uudet ja paremmat.

Näinpä näin ja käytettynä mielummin ostasinki ihan hinnan takia ja seurailen tietty palstoja mutta tuossa on idea jos uutena lähen hankkimaan. Sepä se että ottaako tässä sen väli vaiheen jossa siirtyä huonoista kohtalaisiin vai siirtyä sitte kerralla hyviin. Kerran olen Exporteilla soittanut ja pakko myöntää että tykkäsin. Mutta tähän hintaluokaan onko muita ehdotuksia?
Dnjmaster
23.06.2005 00:11:32
Kyllä noi koot toimii. Ei vaan oo ihan helppoa virittää ku on vaa 1" eroa noitten 12", 13" ja 14" tomien välillä.
Ne kannattais ehkä laittaa joko räkkiin kiinni niinku sanoit tai sitte ostaa tomiholderi 12" ja 13" tomeille ja laittaa vaik 10" klämpillä kiinni vaik crashi telineeseen. Tai sit laitat yksinkertasesti vaik 10" ekan basarin päälle ja 12" ja 13" tokan basarin päälle.
Niskamies
23.06.2005 00:11:49
Näinpä näin ja käytettynä mielummin ostasinki ihan hinnan takia ja seurailen tietty palstoja mutta tuossa on idea jos uutena lähen hankkimaan. Sepä se että ottaako tässä sen väli vaiheen jossa siirtyä huonoista kohtalaisiin vai siirtyä sitte kerralla hyviin. Kerran olen Exporteilla soittanut ja pakko myöntää että tykkäsin. Mutta tähän hintaluokaan onko muita ehdotuksia?

Jos tämän hintaluokan pöntöt haluat, niin suosittelisin mielummin Yamahan SC:tä tai Tama Superstaria. Kyseleppä Superstaria levytukusta, siellä on suhteellisen edullista, ja Superstarat ovat kelpo rummut.

Itse siirryin suoraan paskoista todella hyviin. Kerran se kirpasi, mutta kyllä kannatti:)
Virallisesti semi-pro!
Dnjmaster
23.06.2005 00:12:45
Mutta tähän hintaluokaan onko muita ehdotuksia?

Premierin artist sarja.
Ahokumppari
23.06.2005 00:17:28
Jos tämän hintaluokan pöntöt haluat, niin suosittelisin mielummin Yamahan SC:tä tai Tama Superstaria. Kyseleppä Superstaria levytukusta, siellä on suhteellisen edullista, ja Superstarat ovat kelpo rummut.

Itse siirryin suoraan paskoista todella hyviin. Kerran se kirpasi, mutta kyllä kannatti:)

Superstaroja suosittelisit? Heitäppäs vähä inffoa, ei oo tullu perehdyttyä tamaan tässä tapauksessa kun rokkistarojen osalta.
Niskamies
23.06.2005 00:19:13
Superstaroja suosittelisit? Heitäppäs vähä inffoa, ei oo tullu perehdyttyä tamaan tässä tapauksessa kun rokkistarojen osalta.

Ne siis korvasi rokkarit. Uutuutena valuvanteet, sekä vähän koivua rungossa. Yhdestä setistä on kokemusta. Se saundasi erittäin passelilta ensiasennuskalvoilla, ja vielä parani kun siihen laitettiin coated g1:t tomi- ja virvelikalvoiksi. Hinta/laatusuhteeltaan hyvä setti.
Virallisesti semi-pro!
Ahokumppari
23.06.2005 00:28:20
Ne siis korvasi rokkarit. Uutuutena valuvanteet, sekä vähän koivua rungossa. Yhdestä setistä on kokemusta. Se saundasi erittäin passelilta ensiasennuskalvoilla, ja vielä parani kun siihen laitettiin coated g1:t tomi- ja virvelikalvoiksi. Hinta/laatusuhteeltaan hyvä setti.

Jees. Hieman kalliimat kuin Exportit joten tässä vaiheessa se toinen lattia tomari jäis pois, mutta sehän ei merkkaa mitään kuhan vaan nyt hyvät rummut sais.
Suleima
23.06.2005 00:30:16
Itse en kans ehkä lähtis exportteja ostamaan ainakaan tuplasettiä. Jos tarkoitus hyvä on jatkaa rumpujen soittoa hamaan loppuun saakka ja kehittyä soittajana, niin tulet kuitenkin ostamaan jotkut paremmat joskus tilalle. Ehkä sitä tuplasettiä kannattaisi harkita siinä vaiheessa. Jos budjetti on rutkasti yli simppelin basari+3tomia-export-setin, kannattaa tosiaan lähteä katsomaan laadukkaampia malleja uutena tahi käytettynä.
Niskamies
23.06.2005 00:31:35
Jees. Hieman kalliimat kuin Exportit joten tässä vaiheessa se toinen lattia tomari jäis pois, mutta sehän ei merkkaa mitään kuhan vaan nyt hyvät rummut sais.

Levytukusta perussetti hardwaren kanssa 820.
Virallisesti semi-pro!
Ahokumppari
23.06.2005 00:35:33
Itse en kans ehkä lähtis exportteja ostamaan ainakaan tuplasettiä. Jos tarkoitus hyvä on jatkaa rumpujen soittoa hamaan loppuun saakka ja kehittyä soittajana, niin tulet kuitenkin ostamaan jotkut paremmat joskus tilalle. Ehkä sitä tuplasettiä kannattaisi harkita siinä vaiheessa. Jos budjetti on rutkasti yli simppelin basari+3tomia-export-setin, kannattaa tosiaan lähteä katsomaan laadukkaampia malleja uutena tahi käytettynä.

Rummut ei ole minulla se ykkös juttu eikä raha reikä ja omaksi iloksi paukuttelusta on lähinnä kyse joten uskon että tämän luokan setti riittää mulle vallan mainiosti. Eikä sitä tiedä jos sitä on muutaman vuoden päästä hankkimassa sitten parempaa settiä mutta nyt ois tarkotus hakea tämän tyylistä ja hintasta settiä. Toki kommentit, mielipiteet ja vaihtoehdot ovat tervetulleita että saataisin mulle sopivat rummut:)
Ahokumppari
23.06.2005 00:36:40
Levytukusta perussetti hardwaren kanssa 820.

Yleinen näissä tämä kelluva ripustus tomeissa?
Niskamies
23.06.2005 00:37:15
Yleinen näissä tämä kelluva ripustus tomeissa?

Häh? Superstaroissa on tomeissa Starcast kelluva ripustus, jonka itse olen todennut hyväksi.
Virallisesti semi-pro!
ramzuz
23.06.2005 00:37:50
no jos tykkäät isosta setistä ni ex kannaattaa mut suosittelisin ostamaan tomit 8 10 12 14 16 sillää saa paljon enemmän soundeja koska 1 tuuman välit on vähän pienet. Mutta mitä haluaa. Ite ostaisin ainakin pienemmän ja vähän paremman setin.
Pearl+Stagg
Jeaqar
23.06.2005 02:09:20 (muokattu 23.06.2005 02:17:54)
Nyt soittoa Soitin Laineelle ja kauhea tinkiminen päälle Premierin Artisteista. Vaihtoehtonakin vaatimattomasti koivu tai vaahtera. Itselläni kyseiset vaahterapöntöt. Toimivat kuin jänis paistinpannulla.

Edit: Onhan ne vähän tyyrimmät, mutta varmasti hintansa väärti. 1500e exporteista on kallista. Samalla rahalla saa laatuakin.
Bad whiskey is better than wine.
Hakki
23.06.2005 09:05:36
Jos rummut eivät ole se ykkössoitin eikä rahareikä niin en laittaisi niihin puoltatoistatuhatta euroa, mutta jos on millä mällätä niin anti mennä.

Yksittäisillä bassorummuilla on tapana olla suhteellisen hintavia, joten jos se tuplasetti ei ole ihan pakkopakko niin suosittelisin tuplapedaalia.

Pearlin elx:t tai sessionit pitäisi mennä about tuohon hintaluokkaan. Ne on hyvät. Premierin jo esitetyt vaihtoehdot ovat hyviä ja hintaakin pitäisi pystyä tinkaamaan.
while(true) {metal.play(örörör);}
Ahokumppari
23.06.2005 09:54:43
Jos rummut eivät ole se ykkössoitin eikä rahareikä niin en laittaisi niihin puoltatoistatuhatta euroa, mutta jos on millä mällätä niin anti mennä.

Yksittäisillä bassorummuilla on tapana olla suhteellisen hintavia, joten jos se tuplasetti ei ole ihan pakkopakko niin suosittelisin tuplapedaalia.

Pearlin elx:t tai sessionit pitäisi mennä about tuohon hintaluokkaan. Ne on hyvät. Premierin jo esitetyt vaihtoehdot ovat hyviä ja hintaakin pitäisi pystyä tinkaamaan.

No tuo 1500e on aika maksimi minkä nyt tähän panostan. Jos toisen basson hinta alkaa meneen yli 500e niin tuplabedaalikaan ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta alustavasti kahella bassolla etsiskelen.
Tindrum
24.06.2005 20:49:43
Sain eilen ton uuden Superstar-setin ja näyttää tosi asialliselta.

Kommentoin lisää kun saan pydeen ja vireeseen.

‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)