Youni 23.08.2004 22:07:15 | |
---|
Ei kutenkaan aina. Halkeaman takia leikelty, itse hand-hammeroitu ja muutenkin täysin kelvoton pearl-ride, joka auringossa oltuaan vääntyy käsivoimin -> aivan loistava räkäinen rokkisizzle. Ei sillä jazzballadia toki voi vetää, mutta meluvallin tuottamiseen ihan nappi. Näinpä. Ja jos projekti kaiken lisäksi onnistuu tulee askartelun jälkeen hyvä mieli. Se on ihan kivaa värkätä jotain tuollaista. Voi itse vaikuttaa siihen saundiin. Pakkanen kesyttää nudistin. |
Mikael 25.08.2004 10:10:30 | |
---|
Sbergel. Kävin eilen kahdessa rautakaupassa (Bauhaus ja Starkki) eikä kummassakaan ollut niittejä. Mistähän muualta noita niittejä saa kun DLX:stä valtavan kasan amerikankatteella? miten käy Kekkoselta rock'n'roll? |
fox 25.08.2004 11:19:14 | |
---|
Sbergel. Kävin eilen kahdessa rautakaupassa (Bauhaus ja Starkki) eikä kummassakaan ollut niittejä. Mistähän muualta noita niittejä saa kun DLX:stä valtavan kasan amerikankatteella? Hmm. Koitapa autovaraosaliikettä, voi olla lyöntiniittejä jarru- ja kytkinlevyihin, myös koneliikkeet esim. Agrimarket, K-Kone ym. kannattaa tsekkailla... |
dictatorsh*t 23.06.2005 16:33:35 | |
---|
Mihinkä kohtaan ne niitit kannattaisis sijoittaa Wuhanin 18" kiinaan? Ennen vai jälkeen sen "taitteen"? Ja montako niittiä kannattaisi laittaa? "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
A.R.P. 23.06.2005 16:58:53 | |
---|
Mihinkä kohtaan ne niitit kannattaisis sijoittaa Wuhanin 18" kiinaan? Ennen vai jälkeen sen "taitteen"? Ja montako niittiä kannattaisi laittaa? Kohdasta en tiedä, mutta määrä kannattaa ihan kokeilla. Eka pari niittiä ja sitten lisää, jos eivät riitä. Halpa on halpaa, vaikka sen kalliilla ostaisi. |
vapauskauppias 23.06.2005 17:31:08 | |
---|
Mihinkä kohtaan ne niitit kannattaisis sijoittaa Wuhanin 18" kiinaan? Ennen vai jälkeen sen "taitteen"? Ja montako niittiä kannattaisi laittaa? Itse ehkä asentaisin niitit noin 3-5 cm päästä reunasta. Ja kokeilemalla määrä. |
dictatorsh*t 23.06.2005 21:15:52 | |
---|
Itse ehkä asentaisin niitit noin 3-5 cm päästä reunasta. Ja kokeilemalla määrä. Laitoin neljä ns. vastakkaisiin ilmansuuntiin noin 4,5 cm päähän reunasta. Kuulosti meinaas Wuhanilainen hyvältä, taidan laittaa vielä neljä lisää niitä niittejä. "The dead swans lay in the stagnant pool.
They lay, they rotted. They turned around occassionally.
Bits of flesh dropped off them from time to time.
And sank into the pool's mire.
They also smelt a great deal." |
Sbergel. Kävin eilen kahdessa rautakaupassa (Bauhaus ja Starkki) eikä kummassakaan ollut niittejä. Mistähän muualta noita niittejä saa kun DLX:stä valtavan kasan amerikankatteella? Vanha viesti, mutta laitanpa silti. Niittejä saa paikoista, joissa on iso pilsa-merkkinen seinä täynnä kamaa. Tarjoustalo on aika varma valinta. Hmm, huomasin just, että joku on pöllinyt niittipussini. Ehkä nilllä on kysyntää. |
Odieh 07.03.2009 14:57:05 | |
---|
nyt herätteeseen taas tätä aihetta kukaan ei ole vielä puhunut siitä, että niitithän hiljentävät symbaalin sointia tai ainakin peittävät sitä. ja olen myös kuullut että rei-ittäminen hiljentää hieman. markus ketolalla oli sellanen 22"-24" zildjian china jonka reuna oli täynnä niittejä varmaan 3-4cm välein. chinoissa ne voi sijoittaa niin että ei mitenkään ole kapulan tiellä ja saundi oli hyvä siinä mielessä että chinan oma sointi ei tule esiin muuten kuin vähän kovempaa soitettaessa. eli jos on sellanen symbaali jossa on vähän epämääränen sointi, mutta hyvä ping niin niitit voi toimia hyvin. ja lavuaari ketju ehkä vielä paremmin jos se on niin pitkä että ylittää symbaalin reunan => hiljentää/lyhentää sointia huomattavasti. näin ainakin itse olen asian käsittänyt :p |
jazzmies 07.03.2009 15:12:31 | |
---|
Odieh: kukaan ei ole vielä puhunut siitä, että niitithän hiljentävät symbaalin sointia tai ainakin peittävät sitä. ja olen myös kuullut että rei-ittäminen hiljentää hieman. markus ketolalla oli sellanen 22"-24" zildjian china jonka reuna oli täynnä niittejä varmaan 3-4cm välein. Ohueen peltiin kannattaa vain pari niittiä laittaa sinne, missä symbaali värähtelee paljon. Muutoin symbaali ei jaksa värähdellä kuin tovin. Mitä paksumpi pelti, niin sitä enemmän niiteillä voi kuormittaa. Mainitsemasi A Zildjianin Swish Knocker on tosi paksu pelti, joten siinä jaksaa pelti värähdellä pitkäänkin. Mulla on Sabianin Paragon Nickelback Chinese, jossa neljän niitin ohella neljä tamburiinin jingleä jo tehdasasennettuna. Pelti jaksaa värähädellä ihan OK, vaikka ohut onkin, yllättävän pitkään, sillä messinkijinglet eivät paljoa paina, mutta vastavuoroisesti helisevät äänekkäästi kuin Vammalan kirkon kellot. On muuten vaikea sanoa jingleiden kera, mikä on symbaalin saundi raakana. Eli kyllä ohueenkin peltiin voi saada mukavaa lirinää aikaan kunhan vaan antaa mielikuvituksen juosta. Sabianilla on muuten muitakin aivan mahtavia oivalluksia ilmestynyt markkinoille, kuten esimerkiksi Artisan-sarja, joka poikkeaa valtaosasta turkkilaisia, sveitsiläisiä ja amerikkalaisia soittimia, ollen hyvä symbaali. Jooga on pop(jazz)! |
Odieh 08.03.2009 15:20:04 | |
---|
jazzmies: Ohueen peltiin kannattaa vain pari niittiä laittaa sinne, missä symbaali värähtelee paljon. Muutoin symbaali ei jaksa värähdellä kuin tovin. Mitä paksumpi pelti, niin sitä enemmän niiteillä voi kuormittaa. ittelläni on just se ongelma että pitäs saada ohkasiin bosboihin pitkään kestävää sihinää. niiteillä tämä onnistuu varmaan parhaiten? lavuaariketjuhan ei pitkään jaksa pomppia. |
moderndrummer88 08.03.2009 15:23:04 | |
---|
Odieh: ittelläni on just se ongelma että pitäs saada ohkasiin bosboihin pitkään kestävää sihinää. niiteillä tämä onnistuu varmaan parhaiten? lavuaariketjuhan ei pitkään jaksa pomppia. Mulla on tosi ohut Istanbul Mel Lewis 21" ride ja siinä on pari niittiä, lähtee suhisemaan pienimmästäkin hipasusta ja soundi kestää pitkään. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
tml 09.03.2009 12:39:36 | |
---|
Mielestäni rautakaupan kromatut teräshaaraniitit ovat aivan liian painavat (=tappavat symbaalin soinnin) ja kovat (=sihinä todella korkeataajuista) moneen tarkoitukseen. Agop-tyyppiset messinkiniitit toimivat hyvin joissakin pelleissä, mutta ridessä toimii minulla parhaiten pari DIY alumiininiittiä: -napsauta alumiinisesta popniitistä teräksinen varsi irti -laita symbaaliin ja litistä alaosa, jotta se pysyy reiässä TAI tee siitä haaraniitti vanhan puukon ja vasaran avulla (haaroista tulee aika terävät) |
seppo i 11.03.2009 21:01:54 | |
---|
Niitit ja ketjut päästävät vähän erilaisen ja -pituisen äänen, joten ne ei ole ihan toistensa korvikkeita. Mulla on Agopin 20" Signature ridessä kaksi Istanbulin niittiä tuolla Mel Lewis -tyylillä aseteltuna. Tein niiteille pientä hifistelyä, hioin niitä kevyemmiksi, koska ride on ohuemmasta päästä thin -sarjaa. Ja porasin vähän tavallista isommat reijät peltiin (+ 1mm, ei sen enempää). Ääni on just sopiva esim. sutisoitossa, sihinä ei ole voimakas, mutta kuuluu vähän niin kuin taustalta. Ja pelti reagoi pieneenkin hipaisuun. Tuota ominaisuutta ei saa ketjulla. Mun mielestä niitiipelliksi sopii parhaiten jokin valmiiksi tummasaundinen pelti, ja ehkä juuri ride. Ja se, että onko pelti pilalla, jos siinä on kaksi siististi porattua reikää, on makuasia. Voin ottaa niitit pois, ja ääni on kuin alkuperäisellä pellillä. Mutta ne niitit sopii niin hyvin, että en ota. |
Ruutikallo 15.03.2009 15:49:37 | |
---|
Odieh: ittelläni on just se ongelma että pitäs saada ohkasiin bosboihin pitkään kestävää sihinää. niiteillä tämä onnistuu varmaan parhaiten? lavuaariketjuhan ei pitkään jaksa pomppia. Kyllä lavuaariketju kihisee melko pitkään. Vai onko tarkoituksena soittaa vain isku silloin toinen tällöin ja saada se sihinäkihinä jatkumaan taustalla? Mulla on tuo Paisteen 22" traditional light ride ja siinä "lavuaarikettinki on aivan omiaan. Tosin symbaalikin on ohuehko. -H- [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com |
valanko 16.03.2009 12:46:50 (muokattu 16.03.2009 12:47:53) | |
---|
henydrum: Kyllä lavuaariketju kihisee melko pitkään. Vai onko tarkoituksena soittaa vain isku silloin toinen tällöin ja saada se sihinäkihinä jatkumaan taustalla? Mulla on tuo Paisteen 22" traditional light ride ja siinä "lavuaarikettinki on aivan omiaan. Tosin symbaalikin on ohuehko. Itellä on myös ollut lavuaariketju zildjianin 20" K:ssa. Kyllä se hyvin kihisee kun ylettyy n. 2 cm päähän reunasta. Sen verran saa olla iskua että riisitikuilla ei oikeen syty. Nyt kun vertaa K custom left side rideen niin tokihan sen niitit kauemmin antaa jatkuvaa kihinää. Paksuudethan noissa on M ja MT. Mietin myös että jos nipistäisi tuon lsr:n niittien päät tasaisiksi niin voisi ottaa ne tarpeen tullen pois. Etuna lavuaariketjussa näen nopean käytöstä poistamisen. -Tärkeintä on soittaminen |
hansakemanelius 16.03.2009 18:57:42 (muokattu 16.03.2009 18:58:52) | |
---|
valanko: Itellä on myös ollut lavuaariketju zildjianin 20" K:ssa. Kyllä se hyvin kihisee kun ylettyy n. 2 cm päähän reunasta. Sen verran saa olla iskua että riisitikuilla ei oikeen syty. Nyt kun vertaa K custom left side rideen niin tokihan sen niitit kauemmin antaa jatkuvaa kihinää. Paksuudethan noissa on M ja MT. Mietin myös että jos nipistäisi tuon lsr:n niittien päät tasaisiksi niin voisi ottaa ne tarpeen tullen pois. Etuna lavuaariketjussa näen nopean käytöstä poistamisen. Lavuaariketju on ihan käypää tavaraa. Tuollaista ketjua saa eri paksuuksina rautakaupasta. Itse käytän ketjua silloin tällöin sekä K-ridessä että K-Custom Ridessä. K-Custom värähtelee vähän enemmän ja kauemmin, ja ihan sopivasti jaksaa kihistä vaikka ketju ylettyy reunaan asti. Twistkompilla pärjää pitkälle... |
jyrildo 13.06.2009 11:02:24 | |
---|
Miten symbaali kannattaisi lukita paikalleen? Ruuvi penkki nyt on pois kysymyksestä heti kättelyssä. Kuinka helposti pora läpäisee ohuehkon pellin? Music can be so much more than a cool drumbeat and someone "talking" over it, or a "fashion & dance show" on MTV. -Roine Stolt |
jazzmies 13.06.2009 12:40:34 | |
---|
jyrildo: Miten symbaali kannattaisi lukita paikalleen? Ruuvi penkki nyt on pois kysymyksestä heti kättelyssä. Kuinka helposti pora läpäisee ohuehkon pellin? Riittää että laitat puuklapin alle siihen kohtaan, mistä pora menee läpi. Sitten seisot symbaalin laitojen päällä ja annat poran puhua. Pronssi on pehmyttä, joten menee läpi alta aikayksikön. Jooga on pop(jazz)! |