Aihe: Studiopäiväkirja
1 2
Tmp
22.06.2005 15:32:36 (muokattu 22.06.2005 15:32:48)
Tiistai:

Aloitimme kuuden maissa kuten tavallisesti. Olimme biisiä kuunnellessa tulleet siihen tulokseen että haitsu paina aliian kovaa ja ehkä liian kirkkaasti päälle. Muuten ääni ole suhteellisen hyvä.

Mukaan matkaan tarttui meidän entinen basisti(ei SE entinen basisti, vaan meidän toinen basisti). Hänenkin mielestä levyssä oli liikaa diskanttia. Saavuimme paikalle kuuden jälkeen ja lähdimme purkamaan tilannetta kuuntelemalla kyseistä biisiä monitoreista. Tulimme kaikki siihen tulokseen että haitsu on liian kovalla. Mielestäni se oli myös liian kihisevä mutta muut aivät jakaneet mielipiteeni.

Käyttäen tätä biisiä referenssinä niin lähdimme seuraavan biisin kimppuun. Tämä oli vähän enemmän "rokki"-biisi. Virveli miksattiin siis vähän agressiivisemmaksi ja rummut muutenkin vähän enemmän pintaan. Tässä huomasin kuinka päin persettä minun kitarani oli soitettu kertosäkeessä(huomasin saman asian myös seuraavassa biisissä). Tämä johtuu kahdesta asiasta 1) olen paska kitaristi 2) biisit vedetty livenä. Ensimmäinen kohta ei esittelyjä kaipaa mutt toista kohtaa joudun ehkä selittämään. Kun biisit vedetään livenä ja haetaan sitä hyvää ottoa niin ratkaisevaa on rytmiryhmän time. Silloin kun rytmiryhmä soittaa hyvin niin se otto pidetään. Jos käy säkä niin se otto oli itsellekin hyvä jos ei niin.... niin. Tämä kappale saatiin kuitenkin miksattua suhtkoht nopeasti.

Illan toinen ja viimeinen kappale saatiin aluksi nopeasti toimimaan mutta lopussa ruuvattiin kitarasoundeja. Tämä kohta vei aika paljon aikaa. Laulua jouduttiin myös säätämään halutun efektin löytämiseksi. Tästä tulee ehkä vähän lattea kirjoitus koska en vielä voi olla jälkiviisas. En nimittäin ole kuunnellut näitä kolmea biisiä kotona, vaan saan ekan tilaisuuden nyt puoli kuusi laulajan luona. Pitänee huomenna kirjoitella lisää päivän onnistumisesta.

Btw. Basisti oli poissa jo toista päivää ja toinen kitaristi ei ilmaantunut paikalle. Shame on them.
Kuuntelet huonoa musiikkia ja sitäkin väärin.
JuliusCasablancas
23.06.2005 00:11:21 (muokattu 23.06.2005 00:12:36)
Näitä on kyllä todella mielenkiintoista lukea. :) Kiitos, että jaksat kirjoittaa tänne! Olisi myös kiva tietää teidän bändinne tyylistä enemmän, nettisivuja jne. kaikkia. Kun itsekin kuuntelet noin hyvää musiikkia(itse melkein kaikkia samoja bändejä) niin lukee vielä enemmän mielenkiinnolla näitä juttuja. =)
Tmp
23.06.2005 09:53:18
Näitä on kyllä todella mielenkiintoista lukea. :) Kiitos, että jaksat kirjoittaa tänne! Olisi myös kiva tietää teidän bändinne tyylistä enemmän, nettisivuja jne. kaikkia. Kun itsekin kuuntelet noin hyvää musiikkia(itse melkein kaikkia samoja bändejä) niin lukee vielä enemmän mielenkiinnolla näitä juttuja. =)

No useimmat ovat sanoneet että Coldplayn vaikutus kuuluu läpi. Joku toinen sanoi että muistuttaa Rushia mutta sitä ei ole kyllä tullut kuuneltua. Tahaton moka?

Nettisivut ovat vähän vaiheessa. Pitää patistaa basistia tekemään niitä. Itse voin tarjoutua hoitamaan sisältöpuolen jos hän hoitaa vaan tekniset speksit kuntoon. Ilmoitan tänne heti kun on valmiit. Paras puhuja on tietysti musiikki itse joten laitan klippejä tänne kun ne ovat valmiita. En halua mitään puolivalmiita laittaa kun ne jää kuitenkin nettiin kiertämään ja niitä saa sitten hävetä(kokemusta on).
Tmp
23.06.2005 10:19:25
Eli keskiviikko:

Tulin laulajan luokse noin puoli kuusi ja silloin hän jo kuunteli niitä kolmea biisiä. Mitä hän oli huomannut ja minäkin huomasin heti oli että yhdessä uudessa biisissä niin rummut olivat liian lujalla(tämä oli siis sama biisi missä viilattiin kitarasoundeja lopuksi). Muuten ei oikein löytynyt kommentoitavaa, mutta minun mielestäni se avoin haitsu ekassa biisissä on vieläkin sirinää vaikka se äänenvoimakkuudeltaan onkin pudotettu. Saas nähdä olenko vain vainoharhainen. Jossain vaiheessa yritämme ehkä parantaa tilannetta nostamalla komppikitaraa. Nyt minusta tuntuu että siellä ei sirise kuin haitsu ja sitten minun kitara joka sitten soittaa E & H kieltä 10 nauhan kohdalta. Aika näyttää.

Saavuimme paikalle vähän myöhässä mutta se on jo tullut tavaksi. Minulla oli mukana Vishy Original ja laulajakin innostui ostamaan samanlaisen pullon. Tuosa Vishy-vettä tulee kyllä juotua järettömiä määriä(1,5l/ilta). Parempaa tietysti kuin jos kitais kaljaa. Ei kai tuo voi olla mitenkään epäterveellistä? Toivotaan että ei. Yleensä olen jostain syystä aina ostanut vain yhden pullon kun käyn kaupassa, ja sitten pitää aina käydä seuraavana päivänä taas kaupassa. No keskiviikkona ostin kaksi pulloa joten nyt riittää myös torstaiksi.

Kun tulimme niin äänittäjä istui jo yhden biisin kimpussa. Hän ilmoitti että tänään tämä tuntui hyvältä ja itse olin samaa mieltä. Minun pyynnöstäni niin aloitimme päivän referenssilevyä kuuntelemalla. Itse huomasin heti että meillä on rummut todellakin enemmän pinnalla kuin Coldplay(AROBTTH). Tämä ei tietysti välttämättä tarkoita että mikään olisi vialla, mutta huomionarvoinen asia. Koska emme olleet löytäneet mitään varsinaista vikaa jo miksatuista biiseistä emme lähteneet niitä viilaamaan vaan käytiin seuraavien biisien kimppuun.

Tässä kyseisessä biisissä(jonka kimpussa mmiksaaja jo istui) oli nauhoitettu akustinen kitara maanantaina(olenko unohtanut kertoa? En jaksa tarkistaa). Tasot tuntuivat olevan aika hyvin kohdallaan joten suurin työ oli näin aluksi saada rumpusoundi sekä bassosoundi kohdalleen. Lauluraitoja oli kaksi josta käytettiin toista. Laulaja halusi toisessa säkeistössä käyttää ensimmäistä ottoa paitsi yhdessä kohtaa jossa hän lauloi falskisti. Cut & paste.

Lopun suvantokohdassa laulaja soittaa sähköpianoa ja hän oli kuulemma valinnut väärän äänen. Koska kyseisessä kohdassa oli vain yksi sointu niin laulaja halusi kääntää koko pianokohdan ympäri(reverse). Tämä tehtiin. Siihen laitettiin vähän stereodelayta ja jotain muuta häröä. Ei varmasti tarvi sanoa että se ei enää tämän jälkeen ollut piano, mutta vähän alas miksattuna toimi efektinä. Toimii.

Itse soitan parissa kohtaan laskevaa syntikkamelodiaa. Mielestäni toimisi jos 20 sekunnin osuus siirtyy oikealta vasemmalle. Ei tietysti mikään 100% pan, mutta antoi mielestäni vähän "eloa" äänikuvaan. Lopun slidekitara joka oli vähän tönkkö herätettiin myös pan-napilla. nousevat slidet vasemmalta oikealle ja laskevat oikealta vasemmalle. Näin.

Päivän toinen kappala oli meidän nopein kappale. Tässä käytettiin siis kahta lauluraitaa päällekkäin. Miksaaja oli sanonut että "tässä laulussa on vähän Ricky Martin-mainen tunnelma." ja se melkein pilasi koko biisin. Epäonnekseni laulaja ja rumpali eivät jättäneet asiaa sikseen vaan rupesivat suunnittelemaan musiikkivideoita jossa Ricky Martin on mukana. Missä kohtaan hän on yläkroppa paljaana jne. Kun lähdimme viilaamaan rumpusoundeja niin minun puhelin soi(isosisko) ja puhuin hänen kanssaan varmasti puolisen tuntia. Ymmärrettävistä syistä niin en osaa kertoa tämän kappaleen miksauksesta kovin paljoa. Kitaroista leikattiin vähän ilkeää ylämidleä joka on näköjään meillä trendi. Lopuksi nostettiin yksi soolo ja kaiutettiin minun kitara. Virvelin soundi muutettiin vähän agressiivisemmaksi ja ohuemmaksi.

Kello oli nyt vähän vaille yhdeksän ja koska laulajan(kuskin) piti mennä töihin kymmeneksi niin meidän piti lähteä jo 21.15. Kerkesimme kuitenkin lähteä ballaadin kimppuun mutta se ilo loppui kyllä lyhyeen johonkin häröihin tekniikkaongelmiin.

Aloitusaika ei ole tänään selvä koska laulajan pitää käydä hautajaisissa. Todennäköisesti 5-6 kuitenkin aloitetaan. Viimeinen päivä ennen jussia. Tänään pitäisi saada valmiiksi mahdollisemman paljon, koska laulaja on lähdössä Turkuun ja hän haluaa siellä vähän promota meitä´. Demo-CD olisi siis kiva.
Tmp
28.06.2005 10:58:23
Noniin. Maanantai ja eka täydellinen fiasko.

Viimeiseksi jätetty biisi oli jätetty viimeiseksi koska se ei tuntunut toimivan. Kitarat oli päätetty nauhoittaa uusiksi koska ne tuntuivat olevan suurin ongelma. Itselläni oli varakitara mukana(Eko Manta) jossa on paksumpi soundi kuin telecasterissani. Yritin ensiksi nauhoittaa silla. Jätin multiefektin hyllylle(ME-50) ja otin "varasäröni" eli Jackhammerin esille. Väänsin sitten sitä ja vahvistinta. Löysin mielestäni sopivan paksun soundin ja saatiin yksi otto narulle. Vielä vaikeamman tästä teki se, että minun piti joissain kohtaa soittaa tämä uusi kitara vain vanhan kitararaidan päälle, joka oli vähän epätimessä koska se oli soitettu uusiksi alkuperäisen kitararaidan päälle.

Sain oton kuitenkin melkein timeen ja menin kuuntelemaan. Soundi oli todella ohut. Äänittäjäkin tuli vähän vääntelemään ja nyt soundi oli äänityshuoneessa totaalisesti puuroa. Vaihoin kitaran äänittäjän oman Hagstömiin ja soundi vähän paksuuntui. Väänsimme soundia vielä paksummaksi pedaalista ja nyt ei tahtonut kuulua kuin kumisevaa bassoa. Silloin narulle tarttui jotenkin paksu soundi. Tämä kumma ilmiö johtui todennäköisesti kahden asian yhdistelmästä. Äänittäjän mukaan niin huone korostaa bassoja. Mikkinä käytetty sm57 tuskin poimii alempia taajuuksia kovin mahtavasti. Yhdistelemällä uutta ja vanhaa raitaa saimme kuitenkin kelvollisen soundin aikaiseksi.

Nyt oli toisen kitaristin vuoro. Hänellä oli om Landolan Lespa mukana. Omaa vahvistinta ei ollut joten hän joutui soittamaan minun vahvistimella. Koska omaa säröpedaalia ei ollut ja minusta tuntui huonolta idealta käyttää samaa pedaalia(koska alkuperäisenä ongelmana oli kahden kitaran soundien erottelemattomuus) niin hän soitti siis vahvistimen omalla säröllä. Tiesin että vahvistimen(Fenderin Ultra Chorus) särö ei ole sen vahvin kohta. Saimme kuitenkin säädettyä jonkinlaisen soundin aikaiseksi ja kitaristi sai sen ekalla otolla purkkiin. Nyt siis kuuntelemaan ja miksaamaan.

Vaikka kokonaisuus oli nyt parempi ja siinä oli vähän enemmän potkua niin se ei ollut mitään verratuna muihin biiseihin. Joka biisi oli jo alusta lähtien toiminut joten kuten. Tämä oli ainoa biisi jota jouduttiin säätämään kitarasoundien osalta rankasti. Kuulimme että vielä olisi paljon säädeltävää ennen kun tästä saataisiin mitään hyväksyttävää raitaa. Ymmärsimme silloin että vaikka käyttäisimme loput ajasta tämän kappaleen säätämiseen niin se olisi kuitenkin selvästi albumin huonoin biisi. Äänittäjän mielestä ainoa mahdollisuus pelastaa tämä oli joku alternatiivinen miksaus(siis todella kaukana alkuperäisestä). Tämä tuntui kuitenkin vähän epätoivoiselta keinolta. Päätimme siis pudottaa kyseisen biisin albumilta(tämä siis ei ole sama biisi josta puhuin aiemmin että ei oikein toimi. Se saatiin jotenkin toimimaan). Albumille tulee siis yhdeksän biisiä ja loput illasta käytettiin pikkuvirheiden korjaamiseen.

Kaikki studiossa olleet tietävät varmasti sen toivottomuuden tunteen kun jotain biisiä ei saa kirveelläkään toimimaan vaan se kuulosta suoraan sanottuna paskalta. Onneksi teimme lopettamispäätöksen nopeasti ettei tähän tuhraantunut ylimääräistä aikaa. Oli myös oikea päätös jättää tämä biisi viimeiseksi. Oli helpompi luopua siitä kun on yhdeksän hyvää ja valmiiksi miksattua biisiä alla.

Jos sitten jotain pientä muista biiseistä? Yhteen biisiin niin laulajalla oli idea että puhuu(siis ei laula) kertosäkeeseen jotain taustalle. Ideana on että tämä sitten käännetään ympäri(inverse. Kyllä, on pakkomielle). Miksaaja sitten käytti pitch-shifteriä jonka olisi pitänyt tehdä puheesta naisen kuuloinen. Se kuitenkin oli enemmänkin lapsenomainen. Tämä ei kuitenkaan ollut huono asia. Se miksattiin siis aika taustalle ensimmäiseen ja toiseen kertosäkeeseen. Toisen kertosäkeen jälkeen se jatkuu hetken aikaa, jolloin huonolla kaiuttimilla voi olla ensimmäinen kerta kun sen huomaa. Toivottavasti tämä ei putoa kategoriaan "kuulosti tekohetkellä hyvältä", mutta epäilen vahvasti.

Tästä samasta biisistä on ajateltu tehdä jonkunlainen musiikskivideo. Ongelmana on se että se on noin 6 minuuttia pitkä. Olemme siis ajatelleet että tehdään tästä toinen, lyhyempi versio. Se on siis tiistain työsarka. Ei muuta ku leikkaamaan.
Tmp
29.06.2005 16:10:17
Eli viimeinen päivä studiossa oli eilen tiistaina.

Meidän piti lähteä kuuden maissa. Koska puhelimeni oli unohtunut laulajan luokse niin menin sen suurempia ajattelematta laulajalle vähän vaille kuusi. Huomasin kaukaa että auto oli poissa. Ovikelloon ei vastattu. Ajattelin että ehkä hän on hakenut muut bändiläiset eka. Jäin siis odottamaan. Odotettuani puoli tuntia olin melko varma että he olivat lähteneet jo aikaisemmin(laulaja on nimittäin lomalla) ja jättäneet minut koska en ollut vastannut puhelimeen.

Suunnistin siis entisen basistin kämpää kohti lainatakseni puhelimen. Ovikelloon ei vastattu. Menin sitten hänän työpaikkaan katsomaan(onneksi taloa vastapäätä). Siellä hän onneksi oli. Sain lainattua puhelinta ja soitettua laulajalle. Ilmeisesti äänittäjä oli ilmoittanut että aloitetaan vasta seitsemältä. Menin siis lukusalin kautta lukemaan soundia ja sen jälkeen (taas) laulajalle. Onneksi päästin tällä kertaan matkaan.

Tämän päivän suurin tavoite oli saada kuusiminuuttinen biisi alle neljään minuuttiin jotta se sopisi musiikkivideota varten(kuvaajan toivomus/vaatimus). Ennen tämä tosin laskettiin bassoa parissa biisissä ja toisessa otettiin myös basari hitusen verran alas.

Koko homma aloitettiin siitä että koko biisi laitettiin yhteen ja ainoaan raitaan. Tästä lähdettiin kokeilemaan ja tekemään raakaversiota. Alussa oli hetken ajan vain kitara. Sen jälkeen piano ja rummut tulivat mukaan. Tämä kohta siivottiin tietysti pois. Karsimista jatkettiin loppupuolelta. Versioita oli monia. En muista kaikkia kehittelyn vaiheita, mutta lopputulos oli sitten seuraava: Toisen kertosäkeen ja loppusoiton välinen rauhallinen bridge osa puolitettiin. Lauluton osuus siis otettiin pois. Tämän jälkenen loppusoiton "nousuosa" otettiin pois ja siirryttiin suoraan viimeiseen rutistukseen. Biisi oli vieläki liian pitkä.

Toinen säkeistö pudotettiin kokonaisuudessaan pois. Väliriffin jälkeen siirryttiin suoraan ensimmäiseen kertosäkeeseen, joka sekin oli puolitettu. Ihan viimeinen osa(siirrytään säkeistöön viimeisen revittelyn jälkeen) päätettiin feidata ulos ja säästettiin pari sekuntia. Lopputulos oli 4:04 pitkä biisi. Pitää vielä loppupäässä kai tehdä feidi vähän nopeammin tai jotain. En tiedä kuinka ehdoton tuo raja on.

Voin sanoa että tällä lailla editointi ei ole ollenkaan kivaa. Tuskin vanhempikaan haluaa lyödä kirveellä lapsensa jalkoja poikki että mahtuu sänkyyn. Vähän taas Mnet tyyliin kärjistetysti mutta...

Kun kuuneltiin lopullista "saavutusta" niin huomattiin että laulun äänenvoimakkuus hyppii. Laulussa käytetty automaatio ei ollut seurannut meidän leikkausrumbaa. Tämä säädettiin aika nopeasti kohdalleen. Jotain pikkuvirheitä voi olla mutta olkoot. Huomattiin myös että kitaraa loppuvaiheessa pehmittävä EQ oli kytkeytynyt pois. Tässä kohtaan tuli illan suurin virhe tehtyä. Alunperin se oli vain loppupäässä jolloin soitan rajummalla tatsilla. Nyt meidän(äänittäjä ja minä) mielestä se oli ehkä vähän liian riipivä myös biisin alkuosassa. EQ laitettiin siis koskemaan koko biisiä. Myös alkuperäisessä versiossa.

Tämän jälkeen poltettiin albumi(kaksi kopiota) ja tämä videobiisi yhdelle levylle. Tullessani kotiin soitin levyä ja huomasin että kitara on aivan liian pehmeä. Kun laulu tulee päälle niin se melkein hukkuu. Vertasin vanhaan miksaukseen missä kitara oli koskematon ja ero oli huomattava.

Tänään sain puhelin tuotua töihin ja kerroin laulajalle tästä pienestä "vahingosta". Hän sanoi että samaisessa biisissä voisi laulun efektointia lisätä. Sanoin että pyydän miksaajaa korjaamaan sen samalla. Myöhemmin laulaja soitti minulle ja sanoi että toisessa biisissä puuttu piano kokonaan. Millä ihmeen tavalla sekin on saatu kytkettyä pois? Soitin miksaajalle ja hän lupasi korjata asiat ja lähettää CD minulle kotiin laskun liitteenä. Sain samalla osoitteen mihin voin lähettää biisilistan(hän nimittäin miksaa meidän seuraavalla keikalla 18.7.2005).

Nyt olen vielä töissä ja odotan innolla että saan metsästää sitä kadonnutta pianoa. Kun kaikki on kunnossa(myös kotisivut) niin laitan ääninäytteet tänne. Päätimme myös eilen että levy tulee kokonaisuudessaan nettiin. Ensi viikolla siis!
JuliusCasablancas
29.06.2005 16:30:11 (muokattu 29.06.2005 16:32:03)
Odotan innolla levyänne, kuulostaa kyllä tosi mahtavalta kertakaikkiaan. :) Näitä on kyllä ollut tosi kiinnostava lukea, että mitä kaikkea sielllä studiossa voi oikein mennä väärin ja juuri tuommoisia, että mihin ihmeeseen piano on hävinnyt jne.
Mulla tänään demon raakanauhoitukset, saa nähdä mitä siitäkin tulee!
drives with her eyes closed
Tmp
29.06.2005 18:38:56 (muokattu 29.06.2005 18:39:56)
Mulla tänään demon raakanauhoitukset, saa nähdä mitä siitäkin tulee!

Jos tulee sellasta että ei häpee silmät päästä niin ei muuta ku tänne vaan.

EDIT: Minkälaisilla kamoilla ootte muuten liikkeellä? Teettekö raakaversioita ennen studioreissua vai ihan muuten vaan?
JuliusCasablancas
29.06.2005 19:29:27 (muokattu 29.06.2005 20:44:05)
Jos tulee sellasta että ei häpee silmät päästä niin ei muuta ku tänne vaan.

EDIT: Minkälaisilla kamoilla ootte muuten liikkeellä? Teettekö raakaversioita ennen studioreissua vai ihan muuten vaan?

Ihan muuten vaan nauhotettiin omia biisejä ja tuli ihan kauheita. :D Tai siis on ne biisit kivoja, mutta kun nauhoitus meni ihan päin honkia, kun ei ollut mitään kunnon ohjelmaa ja silleen. Pitäis vaan saada jotain vähän parempia kamoja nauhoitukseen.
Tmp
30.06.2005 08:58:25
Ihan muuten vaan nauhotettiin omia biisejä ja tuli ihan kauheita. :D Tai siis on ne biisit kivoja, mutta kun nauhoitus meni ihan päin honkia, kun ei ollut mitään kunnon ohjelmaa ja silleen. Pitäis vaan saada jotain vähän parempia kamoja nauhoitukseen.

Tekemällä oppii. Mekin nauhoitettiin bändin kanssa(kun meitä oli vielä vain kaksi) Pelkästään yhdellä vanhalla mikillä käyttäen kasetinsoitinta etuasteena ja siitä tietokoneeseen ohjelmalla jossa ei ollut enemmän raitoja kun yksi(siis äänenmuokkausohjelmaan). Vähä vähältä on puitteet ja tulos parantunut. On kuitenkin iso ero kun tekee kaiken itse ja kun saa oikein ammattilaiselta apua. Mielestäni oli kuitenkin iso plussa että jo studioon mentäessä oli kokemusta nauhoituksesta ja miksauksesta. Tiesä vähän käytäntöjä ja mitä pyytää milläkin nimellä.
JuliusCasablancas
30.06.2005 13:08:38
Tekemällä oppii. Mekin nauhoitettiin bändin kanssa(kun meitä oli vielä vain kaksi) Pelkästään yhdellä vanhalla mikillä käyttäen kasetinsoitinta etuasteena ja siitä tietokoneeseen ohjelmalla jossa ei ollut enemmän raitoja kun yksi(siis äänenmuokkausohjelmaan). Vähä vähältä on puitteet ja tulos parantunut. On kuitenkin iso ero kun tekee kaiken itse ja kun saa oikein ammattilaiselta apua. Mielestäni oli kuitenkin iso plussa että jo studioon mentäessä oli kokemusta nauhoituksesta ja miksauksesta. Tiesä vähän käytäntöjä ja mitä pyytää milläkin nimellä.

Niinpä, kyllä se kokemus tästä karttuu, kun harjoitellaan ensin ohjelmalla ja sitten vasta nauhoitetaan kunnolla. Ehkä joskus jopa studioon olisi kiva päästä.
Tmp
22.07.2005 18:08:00 (muokattu 22.07.2005 18:24:47)
Anteeksi viivytys. Nyt albumi on saatavilla mp3 muodossa. Albumin nimeksi tuli "Save your mind". Levy lähetettiin painoon tänään.

Laitoin kaksi biisiä demostudioon( http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=17&t=98681&o=0&co=0 )

Loput saa sitten meidän kotisivuilta http://www.penelopeband.net/media.html

Kommentteja otetaan ilomielin vastaan joko suoraan tänne tai sitten demostudion puolelle.

EDIT: Mainitaan nyt että mp3:set eivät todellakaan ole yhtä hyvän laatuisia(ja mielestäni hiljaisempiakin) kuin lopullinen CD, vaikka ne ovatkin suhteellisen isoja. Onkohan pakattu huonolla ohjelmalla?
Kuuntele oikeaa musiikkia - www.penelopeband.net
Bjerre
25.07.2005 00:42:47
Siis toihan on ihan uskomattoman hyvä levy! :o Jossain biiseissä on aika Mew-tyylisiä kohtia mikä on aina hyvä juttu.
Tämä soinut nyt tässä koneella jo parisen kertaa, pitää se levykin sitten kyllä ostaa.
Jag
27.07.2005 06:28:50 (muokattu 27.07.2005 06:30:05)

Oli iha saakutan koukuttava threadi. Oli pakko lukee loppuun asti. Sen verran kiinnostas kysästä, että paljoko kyseiselle "studio-seikkailulle" tuli hintaa. Ihan vaan vaikka suurinpiirtein. Osaisi paremmin varautua sitte joskus jos vaikka itsekin studioon asti pääsis.

edit: kirjotusvirheitä korjailin
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Tmp
27.07.2005 08:27:35
Oli iha saakutan koukuttava threadi. Oli pakko lukee loppuun asti. Sen verran kiinnostas kysästä, että paljoko kyseiselle "studio-seikkailulle" tuli hintaa. Ihan vaan vaikka suurinpiirtein. Osaisi paremmin varautua sitte joskus jos vaikka itsekin studioon asti pääsis.

edit: kirjotusvirheitä korjailin

Studiolta tuli 1500 €:n lasku. Tämä hinta oli siis sovittu ja sitten laskettiin ne tunnit. Loppupäässä nyt ei ihan laskettu tunnin päälle mutta ei paljon heittänyt siitä 48:a tunnista. Jostain olisi ehkä voinut saada halvemmalla, mutta helpot kulkuyhteydet, hyvät referenssit ja todella mukava henkilökunta olivat ratkaisevia tekijöitä. Mainostetaan nyt vielä studiota joka on siis House of Dread.

Nyt on levy painossa(Studio57). Painetaan nyt alkuun 200:n kappaleen painos. Hinta on siinä 400 €:n paikkeilla.

Sanotaan lopuksi että tämän projektin suurin menoerä(1500€) saatiin rahoitettua kulttuurirahaston anteliaisuudella. Paino ja muut välilliset kulut jäivät sitten kokonaisuudessaan meidän maksettavaksi. Jos joku ihmettelee vielä jotakin niin voi kysyä joko julkisesti tai sitten pikaviestillä.
xerxes
27.07.2005 10:22:25
On nyt soinut eilisestä non-stoppina tässä koneella. Jees.
Relax.
Jag
27.07.2005 17:05:57

Studiolta tuli 1500 €:n lasku. Tämä hinta oli siis sovittu ja sitten laskettiin ne tunnit. Loppupäässä nyt ei ihan laskettu tunnin päälle mutta ei paljon heittänyt siitä 48:a tunnista. Jostain olisi ehkä voinut saada halvemmalla, mutta helpot kulkuyhteydet, hyvät referenssit ja todella mukava henkilökunta olivat ratkaisevia tekijöitä. Mainostetaan nyt vielä studiota joka on siis House of Dread.

Nyt on levy painossa(Studio57). Painetaan nyt alkuun 200:n kappaleen painos. Hinta on siinä 400 €:n paikkeilla.

Sanotaan lopuksi että tämän projektin suurin menoerä(1500€) saatiin rahoitettua kulttuurirahaston anteliaisuudella. Paino ja muut välilliset kulut jäivät sitten kokonaisuudessaan meidän maksettavaksi. Jos joku ihmettelee vielä jotakin niin voi kysyä joko julkisesti tai sitten pikaviestillä.

Juu kittän. Kivasti anto suuntaa paljonko tommoseen joutuu joskus uhraa rahaa. Ja ihan kivan kuulonen plättyhä siitä teille tuliki. :-)
"Ei mun tarvi ku mä oon kitawristi"-Andy McCoy
Tmp
01.08.2005 17:28:06
Nostan tämän siitä syystä että olen lisännyt pari uutta biisiä Demostudioon(http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=17&t=99472&o=0&co=0)

Koska kiinnostusta on esiintynyt ilmoittaisin samalla että levy on nyt myynnissä. Sen pystyy tilaamaan hintaan 5€ meidän kotivivuilta http://www.penelopeband.net tai lähettämällä pikaviestin allekirjoittaneelle.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)