Firon 28.02.2004 15:41:03 (muokattu 28.02.2004 16:14:20) | |
---|
Minulla on tämä sama ongelma tuon Kristal ohjelman kanssa, kuin tuossa aiemmassa Cubasea koskevassa kyselyssä. Löysin keskustelusta ainoastaan yhden vastauksen kysymykseen, eikä sitä voi soveltaa tähän ohjelmaan. Vai onko sitten kyse vain ja ainoastaan liian huonosta äänikortista? Mulla on tuollainen vanha SB live! Value äänkortti. "Eli kun yritän nauhoittaa kitaroita cubasella esim. rumpuraidan päälle, niin ohjelma alkaa nauhoittaa n. 1-2 ns. myöhässä. Eli siis kun nauhoitettua tulosta kuuntelee, niin soitto alkaa n. 1-2 sek. haluttua kohtaa myöhemmin, ääniraidan ollessa silti näytöllä oikealla paikallaan. Ongelman huomaa, kun klikkaa "Monitor"-napin päälle ja näppää kieltä-> ääni tulee sekunnin-pari myöhässä!! Asetuksissa vikaa(en ole säätänyt niitä mienkään)?" |
Firewalk 29.02.2004 10:18:34 | |
---|
No SBLivellä latenssin saaminen on väistämätöntä. Siirrä sitä nauhoitettua audioraitaa alkamaan vähän aikasemmin? |
Fortune 29.02.2004 10:39:37 | |
---|
No SBLivellä latenssin saaminen on väistämätöntä. Siirrä sitä nauhoitettua audioraitaa alkamaan vähän aikasemmin? Ei auta, latenssi ei ole vakio koko ajan. Homma KXProject asio-ajurit, se poisti minulla ongelman (SB Live 1024). http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1 "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Firon 29.02.2004 13:58:30 | |
---|
Homma KXProject asio-ajurit, se poisti minulla ongelman (SB Live 1024). http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1 Kiitos vinkistä. Poistin vanhat ajurit ja asensin KX:n tilalle. Mutta nyt sitten ilmestyi uusi probleema. Kun kytken vahvistimen äänikorttiin, soitto tulee ulos tietokoneen kaiuttimista, kuten pitääkin. Ongelmana on vaan se, että en saa nauhoitettua soittoa millään. Jostain asetuksista sen on johduttava. Aiemmin se onnistui Kristalissa helposti kun laittoi äänen lähteeksi MME 1. Nyt sama valikko tarjoaa yhden MME paikan ja kaksi ASIO paikkaa. Mutta ohjelma ei kuitenkaan "vastaanota" mitään ääntä. Monta tuntia tullut tässä jo säädettyä taas, kaikki ehdotukset ovat erittäin tervetulleita. |
Fortune 29.02.2004 20:14:44 (muokattu 29.02.2004 20:15:01) | |
---|
Laita Kristalin asetuksista pelkästään ASIO:t päälle (ylävalikoista löytyy). Minulla toimi heti lennosta. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
t1amatti 29.02.2004 21:07:00 | |
---|
Laita Kristalin asetuksista pelkästään ASIO:t päälle (ylävalikoista löytyy). Itse tappelin saman ongelman kanssa jonkin aikaa -> KX:t heitin sitten helvetin kuuseen. Viitsitkö kuitenkin tarkentaa, että mikä on ylävalikko? Voisin koittaa uudestaan noita. no näinhän se on. |
Fortune 29.02.2004 21:22:22 | |
---|
Viitsitkö kuitenkin tarkentaa, että mikä on ylävalikko? Voisin koittaa uudestaan noita. Engine->Preferences->Devices valitset pelkän KX Asion, muut rastit pois. Kristalin uudelleenkäynnistyksen jälkeen Engine->Preferences->Audio setup->Kx Asio valitset sopivat lähdöt ja tulot. Audio setupin kautta pääsee Asio-asetuksiin, josta näyteenottotaajuudeksi pitää valita 48000, muuten ei nauhoita.
"Look behind you, a three-necked guitar!" |
Firon 01.03.2004 18:00:14 | |
---|
No niin nyt toimii nauhoittaminen, kiitokset opastuksesta Fortunelle. Latenssi kutistui jo melkein siedettävälle tasolle kx ajureiden asentamisen myötä. En sitten tiedä voiko tuolla SB:llä hirveästi parempaa tulosta saadakaan. Pitää nyt treenailla ja katsoa josko kevään aikana olisi varaa uusia tätä laitteistopuolta. |
StJerky 10.12.2004 13:23:49 | |
---|
Minulla on ihan sama ongelma kuin Fironilla oli. Äänikortti on Live Platinum. Pitää kotona testata noita ohjeita. Luulen, että olen kokeillutkin laittaa pelkät KX asiot päälle preferences/devices välilehdellä, mutta en kyllä kokeillut käynnistää ohjelmaa uudelleen sen jälkeen. Toivottavasti auttaa Kristalin äänitysongelmaan. Soundforgella äänitys onnistuu. Toinen ongelma on se, että kun importoin wav-tiedoston raidalle (ainoa keino millä olen saanut ääntä raidoille), niin toisto tökkii. En tiedä pääsisikö tuosta sitten samoilla ohjeilla. Kone on 750MHZ / 256MB. |
Timesby 23.06.2005 21:26:46 | |
---|
Ostin juuri PODxt:n ja tietokoneelle nauhoittelun kanssa on hieman ongelmia. Ohjelmana käytän kristalia ja koneessa on joku integroitu äänikortti. Mic -portin kautta pystyn äänittämään, mutten Line Inin kautta. Line In on valittuna äänensäätojutuista tuolta kellon vierestä ja sen voluumitaso on melkein täysillä. Line Inin kautta voi soitella, niin että kajareista kuuluu, muttei nauhoitus toimi. Missäköhän vika? Lueskelin tuolta Kristalin sivuilta, että juuri tuo ASIO on parempi musiikinäänitykseen kuin windowsin sisäänrakennettu systeemi (MME). Minä en kuitenkaan voi Kristalista valita kuin tuon MME:n. ASIO ei ole vaihtoehtona. Saanko minä tuon ASIOn toimimaan jos lataan nuo KX-ajurit tuosta yläpuolelta, vaikka äänikortti on joku integroitu ruoska. Ja jos tästä on mitään hyötyä, niin tässä on linkki kuvaan, joka on koneen takaa ja siinä näkyy nuo äänikortin portit. http://img187.echo.cx/img187/8140/dscn10908hp.jpg"Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Mulla on ollut sama onkelma tähän mennessä kaikkien kokeilemieni softien kanssa, joten apua kaipaan minäkin! Mikkitasonen äänitys ei oikeen taho riittää.. |
Timesby 24.06.2005 10:41:34 (muokattu 24.06.2005 10:42:43) | |
---|
Sain selville tietokoneeni integroidun äänikortin: Creative CT5880. Tuolla KX:n sivuilla lukee Currently, kX-compatible soundcards include all EMU10k1 and EMU10k2-based PC soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc.. Kuuluukohan tuo äänikortti tuohon joukkoon? Alla oli lista äänikorteista eikä tuota CT5880 löytynyt sieltä. "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Fortune 24.06.2005 10:48:21 | |
---|
Sain selville tietokoneeni integroidun äänikortin: Creative CT5880. Tuolla KX:n sivuilla lukee . Kuuluukohan tuo äänikortti tuohon joukkoon? Alla oli lista äänikorteista eikä tuota CT5880 löytynyt sieltä. Kokeile, ne ajurit saa poiskin. |
Timesby 24.06.2005 10:55:55 (muokattu 24.06.2005 11:34:45) | |
---|
Löysin muuten joltain sivustolta tällaisen: Creative CT5880 Sound Chipset which is the Creative Sound Blaster PCI128 (WDM) Driver. Harmi vain ettei tuolla KX:n tukemissa korteissa ole PCI128 on vain PCI256 ja PCI512. Kokeile, ne ajurit saa poiskin. Ai no hyvä niin. Kokkeillaan sitten :) Edit: Juu ei toimi KX :( "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
Antti1 24.06.2005 12:36:56 | |
---|
Mic -portin kautta pystyn äänittämään, mutten Line Inin kautta. Line In on valittuna äänensäätojutuista tuolta kellon vierestä ja sen voluumitaso on melkein täysillä. Line Inin kautta voi soitella, niin että kajareista kuuluu, muttei nauhoitus toimi. Missäköhän vika? Katsoppa uudestaan niitä säätöjä sieltä "mikseristä". Siis siitä windowsin omasta. Siellä on luultavasti erikseen myös sellainen sarake (jossain valikon takana), jossa määritetään nauhoittava laite. Siinä taitaa nyt lukea mic in. Siihen tilalle line in ja tasot sieltä sopiviksi. Se, mitä kaiuttimista kuuluu soitellessa, ei siis vaikuta nauhalle tarttuvan äänen voimakkuuteen. "What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father |
Timesby 25.06.2005 16:06:53 | |
---|
Katsoppa uudestaan niitä säätöjä sieltä "mikseristä". Siis siitä windowsin omasta. Siellä on luultavasti erikseen myös sellainen sarake (jossain valikon takana), jossa määritetään nauhoittava laite. Siinä taitaa nyt lukea mic in. Siihen tilalle line in ja tasot sieltä sopiviksi. Se, mitä kaiuttimista kuuluu soitellessa, ei siis vaikuta nauhalle tarttuvan äänen voimakkuuteen. Todi nyt toimii. Kiitos. Soundit on paljon paremmat line inin kautta kuin micin kautta. Vielä pitäisi saada latenssi kukistetuksi. "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |