Aihe: Seymour duncan custom vs dimebucker
1
lurkki87
22.06.2005 20:36:16
Eli olen ostamassa stratoon uutta tallamikkiä, joka sopisi rockin ja metallin soitteluun ja nuo kaksi ovat nousseet muita korkeammalle.Tiedän, että tätäkin asiaa on forumilla jauhettu, mutta minulle jäi vähän epäselväksi, että miten tuo dimebucker soveltuu rockin soittoon, koska monet ovat sanoneet sen olevan todella hyvä heavyyn, Eli onko se uber hevi mikki joka ei muuhun sovellu?Entä miten tuo customi taas soveltuu metallin soittoon, kun se on vissiin kesympi kuin tuo dimebucker? Metallicaa raskaampaa musiikia tulee harvoin soiteltua, että onko tuo dimebucker hieman liian raju minulle? Vai onko noilla ylipäätään niin paljon eroa, että sillä kannattaa päätään vaivata, eli ovatko molemmat hyviä minun käyttööni?
stratocaster
22.06.2005 20:53:13
Sulla on siis stratossa humpparin paikka tallassa? Seymour Duncanin JB:tä suosittelen rokkiin.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
Härski
22.06.2005 21:06:45
Seymour Duncanin JB:tä suosittelen rokkiin.

Joo, ite tosin suosittelen Distortionia, jos tarkoitus on soittaa _myös_ heviä.
lurkki87
22.06.2005 21:15:43
Miten muuten olisi tuo super Distortionia? Tuo dimebucker on vissiin ehkä hieman liian räyhä peli minun tarkoitukseeni.
Härski
22.06.2005 21:20:04 (muokattu 22.06.2005 21:20:36)
Miten muuten olisi tuo super Distortionia? Tuo dimebucker on vissiin ehkä hieman liian räyhä peli minun tarkoitukseeni.

Juu, soon wanhanliiton hevimikki. Ei juuri yläpäätä, eli melkopainava on hän. Ite olisin kiinnostunut enempi siitä Super Distortion 2:sta, koska siinä on kuulemma se legendaarinen soundi, mutta yläpää korostuksella.
lurkki87
22.06.2005 21:22:16 (muokattu 22.06.2005 21:38:43)
Sulla taitaa Härski olla itellä tuo Distortion omassa kitarassa, tai on ainakin ollut vai miten on? Nyt kaksintaistelua käyvät Distortion ja custom.Kumpi voittaa?

Edit: luin Härskin laite esittelyn, ja taidatkin olla varsin kiintynyt kyseiseen mikkiin:)

Edit2: Pitääkö ostaa vielä 500 ohmin säätöpotikka kun ostaa noista jomman kumman?
momo
22.06.2005 21:51:22
Onko custom 5 tullut mieleen?

En nyt siis omaa henkilökohtaista kokemusta kyseisestä mikistä, mutta duncanin tone wizard suosittelee sitä (katso linkki alla), jos omasi siis on spekseiltään tällainen suht perus strato:

http://www.seymourduncan.com/cgi-bi … wood&BridgeType=Vintage+Tremolo

Kannattaa myös kattoo haulla, niin tuosta custom 5:sta löytyy kyllä paljonkin keskustelua. Tuohan on periaatteessa niinkuin custom, mutta alnico magneeteilla. Voisi olla ehkä monikäyttöisempi kuin custom tai dimebucker (joissa on keraamiset magneetit). Mutta hitostako minä tiedän.
"Raha on vain vaihdon väline"
Härski
22.06.2005 22:32:11 (muokattu 22.06.2005 22:33:08)
Edit: luin Härskin laite esittelyn, ja taidatkin olla varsin kiintynyt kyseiseen mikkiin:)

Mistäs tuota, mistäs löysit semmosen esittelyn? Ite en muista tehneeni..?

Edit2: Pitääkö ostaa vielä 500 ohmin säätöpotikka kun ostaa noista jomman kumman?

Sullako on aiemmin ollut siinä kokohumppari, vai hommasitko semmosen pleksin normaalin tilalle, että siihen saat humpparin? Jos oli alunperin humppari, niin ei tartte vaihtaa potikkaa, mutta jos ei ollu, niin se 500 kilonen vois olla ihan hyvä vaihtaa siihen.

EDIT: Niin, ja tuo SH-6 on ollu mulla 4:ssä eri kitarassa ja aina on toiminut helvetin hyvin.
Xizor
23.06.2005 09:16:44
SD: n Distortionille myös ääni multa. Lähtee rokit ja kaiken tasoiset heavyt ihan kevyesti. (Hakkaa mun mielestä JB:n 6-0)
Lego
23.06.2005 10:37:31
EDIT: Niin, ja tuo SH-6 on ollu mulla 4:ssä eri kitarassa ja aina on toiminut helvetin hyvin.

Ja nyt se on mulla. Hähä.
Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut.
Ibanez, probably the best guitar in the world!
Tompsi
23.06.2005 12:01:56
SD: n Distortionille myös ääni multa. Lähtee rokit ja kaiken tasoiset heavyt ihan kevyesti. (Hakkaa mun mielestä JB:n 6-0)

Totuus, minäkin käytän Distortionia joten se ei voi olla huono.
alphamale
23.06.2005 12:10:05

Mut täähän oli custom vs dimebucker ;-)

Itse laittasin customin kyllä. Tietysti makuasioita aika vahvasti eli osta kaikki, pidä mikä parhaiten sopii ja myy loput :)
Lahtelaista, totta kai
lurkki87
23.06.2005 13:44:21
Joo taitaa olla Distortion osto edessä!
Härski
23.06.2005 13:48:57
Ja nyt se on mulla. Hähä.

Nii, sinä perkale!
Black Star
23.06.2005 13:49:42

Joo taitaa olla Distortion osto edessä!

Itellä on tällä hetkellä tilauksessa tuo Duncanin Distortion korvaamaan Dimarzion Super Distortionia. Yläpäätä lähin hakemaan. Tai pikemminkin hieman leikattua alapäätä.
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään" - Klunssila
Härski
23.06.2005 13:55:03
Itellä on tällä hetkellä tilauksessa tuo Duncanin Distortion korvaamaan Dimarzion Super Distortionia. Yläpäätä lähin hakemaan. Tai pikemminkin hieman leikattua alapäätä.

Ootkos kokeillu sitä Super 2:ta? Voi olla hyvä.
lurkki87
23.06.2005 20:16:05
Rupes sittenkin himottamaan tuo dimebucker, kun tuota metallia tulee kuiteskin soiteltua.
lurkki87
23.06.2005 20:34:50
Kuinka paljon tuollaiset mikit yleensä vaikuttavat ääneen?Siis Jos se on joku noista mitä on ehdotettu, niin onko niillä suurta eroa äänellisesti?
Volle
23.06.2005 23:26:12
Kuinka paljon tuollaiset mikit yleensä vaikuttavat ääneen?Siis Jos se on joku noista mitä on ehdotettu, niin onko niillä suurta eroa äänellisesti?

Ei todellakaan paljoa. Varsinkin, kun noi on vielä suht samantyyppisiä mikkejä, erot jäänevät tosi pieneksi. Mikkien vaihto (ellei vaihda jotain tosi tuhnua tosi kirkkaaseen) on aika hienosäätöä. Tietysti jotkut halpamikit, joita kitaroissa tulee, ovat totaalisen surkeita, mutta tässä nyt kyseessä ihan kunnollisten mikkien vertailu.

Duncanilla oli ainakin énnen klippejä, jossa sama jamppa vetää samalla kitaralla samaa riffiä, mutta eri mikeillä. Niistä voi sitten kuulostella eroja. Eli googlesta vaan seymour duncanin sivut esille.
Nam.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)