Lisää Harrisonia... www.collegehumor.com/?movie_id=159572 (.mov, 9 megaa). Sopivan motivoiva soittosuoritus :) Hyvä nosto, mutta toi on kyllä aivan sama video kuin yllä linkattu. Tuolta tosin voi kai ladata sen omalle koneellekin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
FinnUkeFan 23.06.2005 17:26:19 | |
---|
Tuo Jaken soitto lisää kyllä yllykettä hankkia tenorikokoinen ukulele. Aiemmin arvelin vireen olevan joku oma juttu, mutta nyt kyllä peruisin sanojani. Itse asiassa soundissa tärkeänä osana kuuluu ohut eka kieli. Niinpä periaatteessa melodia hoituu kolmella kielellä, jota tietty auttaa tenorin pitkä otelauta. Kunnioittaa täytyy Jakea joka tapauksessa! Hyvät ja hauskat juhannukset! Kai uke on pakattu reppuun mukaan? Sepi CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
rattledad 23.06.2005 21:24:09 (muokattu 23.06.2005 21:29:51) | |
---|
"Tuon soisi olevan kaikille itsestäänselvyys. Me pietään täällä amatöörien arvauskilpailuja :o)" - juzzu 23.5.05 |
Roberto 23.06.2005 21:54:04 | |
---|
Hyvä nosto, mutta toi on kyllä aivan sama video kuin yllä linkattu. Tuolta tosin voi kai ladata sen omalle koneellekin. Oho... silmä käteen, sano. Pahoittelut. |
risto 01.07.2005 00:42:51 | |
---|
Elämää, rauhaa ja musiikkia
http://www.kolumbus.fi/slowsession/ |
weelie 09.08.2005 10:44:20 (muokattu 11.08.2005 15:46:32) | |
---|
Täytyy kaivaa tää lanka taas näkyville, ettei katoa... Olin tossa viikon mökillä ja soittelin Jennyllä ekoja kertoja kauniilla ilmalla ulkosalla. Eipä olis uskonu soittimen herkkyyttä! Virettä sai tarkentaa jos vähänkin kävi tuulenvire tai aurinko meni pilveen. Ohuen ohut kokopuukansi elää näköjään aivan älyttömän herkästi. Eikö tuollaisia "JLD bridge doctor"-systeemejä saa ukuleleillekin? Vai verottaakohan saundia? (Äkkipikainen nosto hienolle threadille siis :) ) Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
FinnUkeFan 10.08.2005 21:13:22 (muokattu 10.08.2005 21:14:01) | |
---|
Eipä oo "bridge doctorit" mulle tuttuja - kuten ei moni muukaan musiikkialan juttu... Kesän mittaan on käyny selväksi, että Jenny on tosi herkkänenäinen, mutta silti edelleen ihastuttava. Täytyy asennoitua pikku oikkuihin ja nauttia virittelystä. Tuli muuten näppäiltyä ukulelellä Elvistä peräti hääkeikka ja kansa kuunteli korvat höröllä. Olihan se sellolla soitetun kappaleen jälkeen melkoinen kokoero tuolla soittimella! Harley Benton kiersi viime viikolla Karhunkierroksen Kuusamossa ja toimitti notskilla hyvin virkansa. Ei muuten huomannu rinkan latvoilla minkäänlaisena painona. ... vielä on kesää jäljellä ..., vai onko? Sepi CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
weelie 11.08.2005 15:47:43 (muokattu 11.08.2005 15:58:23) | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
weelie 12.08.2005 14:24:15 | |
---|
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
FinnUkeFan 15.08.2005 08:10:35 | |
---|
Mielenkiintoinen ratkaisu tuo bridge doctori ja varmaan noissa useampikielisissä hyvä. Tuskin soprano enää soisi, tulisi painoa suhteettoman paljon. Soittoasennolla on muuten merkitystä. Uken takakansi kannattaa jättää irti paidasta! Tähän on muuten oma tukikin, ilmeisen tuttu mandoliinimaailmasta? http://tone-gard.com/ Sepi CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
weelie 15.09.2005 09:41:12 | |
---|
Tilasin vihdoin ukulelen. Ei mikään Jenny tosin, vaan halvempi mahonki Johnson. Saas nährä koska kolahtaa luukusta! Jännitys tiivistyy, sano. Toivottavasti ei kaiuhiasti tarvi säätää. Ne Aquilan-kielet tietysti kiinnostaisivat, mutta toistaiseksi pitänee keskittyä soittamiseen eikä tuunaukseen! :) Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
FinnUkeFan 17.09.2005 14:46:44 | |
---|
Multa saisit aquilat 8:lla eurolla, eli sen mitä maksoin ja postimaksun. Kannattaa! Sano jos haluat, vaihdetaan osoitteet. Sepi CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
weelie 17.09.2005 19:37:06 | |
---|
FinnUkeFan 18.09.2005 11:21:44 | |
---|
En älynny eilen edes onnitella, mutta se tulee nyt! Oot seurannu palstoja jo kauan, joten ei muuta kuin uke kovaan käyttöön. Toivottavasti tulee sellaisia kiksejä, että hankinta ei jää muutaman illan iloksi, vaan vaikuttaa kauan. Mulla ku ei oo porukkaa jammailla, niin on ollu pakko kehittää sellaista komppi-melodia-näppäily soittoa. Älä kysy miten se menee, aikansa kun vaan hankaa sointuja ja kikkailee niin melko monenmoista pystyy soittamaan. Oon tuuminu, että sen soittaa minkä nokkahuilullakin - sävelalan suhteen - mutta paljon hauskemmin ja saa säestyksen mukaan! Vaihdoin yhen tutun Mahaloon Aquilat ja sustainia tuli heti tuplasti ja samanhan tuo teki mun harley-bentoniinkiin. Pelkkä komppi ei häävejä kieliä tarvii, jos vire pysyy edes jonkinlaisena, mutta melodiasoittoon on kyllä kannattavaa hankkia hyvät kielet. Aquila on muuten ihmeen luotettava kauppa, oon tilannu nyt pariin kertaan ja aina tulee just niin kuin sovittu. Kitarasatseja tilasin kanssa ja ne tekee soittimelle ihan älyttömän hyvää! Tsemppiä! Sepi CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
rattledad 18.09.2005 21:42:53 | |
---|
|
weelie 20.09.2005 08:51:16 | |
---|
En älynny eilen edes onnitella, mutta se tulee nyt! Tsemppiä! Sepi Kiitos kiitos, Sepi. :D Kyllä se hyvin soi tuo Johnson. Eipä ihan tietty Jennyn veroinen, mutta kyllä mielestäni muut soittamani voittaa (IMO, ja silleen). Ja kunnon kotelo on kiva plussa! Juu, kyllähän mä yhdet aquilat voin sulta ostaa, palaan siihen vielä. Nyt kitarassa on jotkut mustat ties mitkä ja mukana tuli lisäksi setti GHS-kieliä. Mutta kieliä en vielä aio vaihtaa, se on kuitenkin oman sorttinen ruljanssinsa ja nyt vehje tuntuu pysyvän vireessä... Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
FinnUkeFan 20.09.2005 15:03:05 | |
---|
Kotelo oli hyvä, tosiaan. Mulla edelleen kaivelee, että keväinen kotelon rakennusprojekti meni reisille. Olin hommannu hyvät tarpeet, kauniit kankaat ja nättiä plyyshiä. Eikö tuo suutari menny ja vetäis sellaiset kantit, ettei liene ollu viittä senttiä suoraa saumaa. Olin pyytänyt palksulla vaalealla langalla ja harvalla tikillä - kuten hän oli satuloita ja hevostavaraa tehnytkin. Nyt sikkasi sellaiset kurtut ja leikkeli sitten kanttaukset, kun ei osannu rypyttää tai taittaa puoliksi. Kumma homma! Oon katellu Bushmanilla tweed -koteloita: http://jumpingflea.com/productdetail/~Model/TW~/d.html Näyttää olevan hankaluuksia saada, mutta tuollainen kyllä kruunais soittimen. Hintakin sitten on aikamoinen. odottelen rohkaisevaa hulluuden puuskaa ja iloisempaa ilmettä pankkitililläni... Sepi CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
FinnUkeFan 17.10.2005 20:59:55 | |
---|
CAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |
Timo_P 21.10.2005 14:38:17 | |
---|
Hei! Noin neljä vuotta olen soitellut kitaraa, aluksi aktiivisemmin ja nyt viime aikoina vähemmän aktiivisesti. Eli siis olen hieman kyllästynyt tuohon kitaransoitto hommaan. Sitten eräänä päivänä surffailin netissä ja törmäsin tähän teidän ukulele keskusteluun. Siitä sain sitten ajatuksen, että "tuotahan voisi kokeilla!" Noh, hetken mietittyäni tilasin itselleni halvan ukulelen eräästä liikkeestä ja muutama päivä sitten noudin sen postista. Muutaman päivän tässä nyt siis olen treenaillut ja täytyy sanoa, että mahtava soitin! Kitaran soittoon turhautuneena meinasin jo lopettaa soittoharrastukseni kokonaan, mutta nyt kun tuota ukuleleä olen rämpytellyt soittaminen maistuu taas. Hieman on ollut hankaluuksia noiden sointujen kanssa, kun on kuitenkin tottunut tuohon kitaraan. Mutta eiköhän tämä tästä. |
FinnUkeFan 23.10.2005 20:04:53 (muokattu 23.10.2005 21:26:46) | |
---|
Hyvä, Timo! Jotenkin uken kanssa saa kasailtua fiilikset ja sitten kitarakin tuntuu soittopeliltä. Tää on vaan aika yksinäistä hommaa - tai ainakin mulla. Siksi surffaan pääasiassa noilla kv-ukulelesivuilla ja osallistun milloin mihinkin keskusteluun. Saa aika lailla monenlaista kokemusta ja tuntumaa, sekä neuvoja melkein mihin hyvänsä. Suosittelen! Sepi P.S. Käykäähän laittamassa nimi ukemaailman kartalle - ja kuva myös! http://www.risingconcepts.com/frapper/ukuleleplayersoftheworlduniteCAUTION: Pleace be adviced that there are uncorfirmed rejuvinating side effects of ukulele playing, a possible increased sense of well-being, a compulsive need to smile and reputed increases of romantic activities in uke players of all ages. |