Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Gorillaz
1 2
Mechanizm
22.06.2005 11:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä onko tämä nyt paras keskustelualue, mutta eiköhän tämä tuonne popin alle mene.
 
Itselleni tuntematon bändi, ja itseasiassa aika pitkälle tuntematonta musiikkia muutenkin. Tässä nyt kuitenkin kuuntelen uutta levyä, ja tässähän on hemmetin hyviä biisejä. Hiphop elementit eivät ärsytä oikeastaan, ja paljon hienoa laulantaa ja melodioita.
 
Tiedän että Damon Albarn vaikuttaa orkesterissa, keitä muita? Fell Good Inc. kuulostaa siltä että räpätykset kuulostavat Outcastilta. Mikä tuo Fell Good Incin kertosäe muuten on? On niin pirun tutun kuuloinen.
 
Muista biiseistä hyvinä korviin on pistänyt mm. Kids With Guns, Dirty Harry ja El Manana.
 
Mitä mieletä muut ovat bändistä?
 
Life is like a penis, when it gets hard, fuck it.
Planetist
22.06.2005 12:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän tuosta diggaan, se ensimmäinen levy löytyy levyhyllystä ja tuostakin olen tykännyt mitä olen kaverin luona kuunnellut (en tosin kokonaan.) Albarn se osaa hoitaa homman kotiin.
 
Kerro miltä näytät kun ei kukaan sinua näe
Absoluuttinen nollapiste - Kerro ketä ajattelit
Rattata
22.06.2005 12:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole pahemmin muita biisejä törmännyt kuin näihin hitteihin, eli ekalta levyltä ainakin Clint Eastwood joka on varsin hauska. Tältä uudelta sitten iski heti tämä Feel Good Inc. Aivan törkeän hyvä! Harvemmin tämmöistä tulee kuunneltua, mutta tämä vaan jostain syystä nappaa.
 
Täytyis ehkä perehtyä koko levyyn.
 
muurikki ei suanna sumppiva keitettyä eilissäyönä nii laetettiin kunnon tehopaskoo heelumaan ja hajos koko värkki
hanuristi
22.06.2005 13:29:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mie tykkään, kummallista kyllä.
 
"Kuulin just Mnetistä, että Venäjä on julistanu sodan Suomelle! - säääh!" - Fox
Ai göö?
hanhjelm
22.06.2005 14:25:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykännyt olen niistä biiseistä joita olen kuullut. Ei ihan istu omaan musamakuun mutta mitäs se haittaa. On se Albarn aika kolli!
 
Kärpijoki on miehistä komein, suurin ja fiksuin.
Tarva
22.06.2005 16:07:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän että Damon Albarn vaikuttaa orkesterissa, keitä muita? Fell Good Inc. kuulostaa siltä että räpätykset kuulostavat Outcastilta.
 
Mä luulen, että siinä räpit heittää De La Soulin äijät.
 
Uutta levyä en oo kuullut, mutta aikaisempi levy löytyy hyllystä. Aikoinaan sitä tuli kuunneltua paljonkin, mutta nyt on päässyt pölyyntymään.
 
Ilmainen viina on valkoisen miehen surma.
Planetist
22.06.2005 16:11:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän että Damon Albarn vaikuttaa orkesterissa, keitä muita?
 
Käsittääkseni homma menee jotenkin niin että ensimmäisen albumin Albarn teki yhdessä Dan the Automatorin kanssa ja tämä taas on tuotettu puokkiin Danger Mousen kanssa. Tietoni eivät kuitenkaan ole ihan varmoja.
 
ozz3
22.06.2005 16:15:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kuulu meikäläisen musamakuun, mutta pakko mainita, että tässä uudessa singlessä (Feel Good Inc. tjsp) on helvetin viileä bassokuvio! Animaatiobändi on myös todella hauska idea.
 
Over and out.| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
bigbadwolf
22.06.2005 23:07:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyl on hyvä bändi. Ekaa levyä tuli aika paljon kuunneltua ja kyllähän siitä löytyy monia hienoja biisejä. Oli muuten hassu juttu tuon toisen levyn kanssa. Kävin Bostonissa levykaupassa kysymässä maanatai päivänä että milloinko tulee uusi Gorillaz levy kauppoihin, myyjä kuiskasi mulle että "huomenna tulee, ja Gorillaz kaverit tulee tänne jakamaan nimmareita". Luulin sitä ensin vitsiksi mutta olinkin hiukan yllättynyt seuraavana päivänä kun kävelin kaupan ohi ja ulkopuolella noin 50 metrin jono. Eiku jonottamaan kylmässä sateessa. Siinä sitten seistiin 2,5 tuntia ennenku kaverit tuli paikalle. Sitten nopeesti uus levy hyllystä ja nimmarit siihen, kavereita oli 2 Damon Albarnin lisäks. Ehdin sitten siinä nopeasti kysäistä Damonilta että "Any chance of coming to Finland for a concert?" Damon sitten siihen vastasi hymyillen "Oh, there´s always a chance for us to come to Finland".... et sellasta. :)
 
Flow
23.06.2005 06:31:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä bändissä on sitä jotain. Ainakin tässä uudessa levyssä. Eka levy ei niin paljon kiinnostanut.
 
I'll take the emergency bat-tunnel. It comes out on Highway One and I can catch a bus to Gotham City - Robin
Bobana
23.06.2005 07:01:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omituista ja erikoista. Erottuvaa, mikä on mielestäni tänä päivänä melko harvinaista.
 
Laulu on ajoittain niin fonotoonista että mielen valtaa hirvittävä tuska ja ahdistus, jopa masennuksen kaltaisia tuntemuksia tulee. En tiedä mikä saa minut reagoimaan, tuntemaan ja ajattelemaan näin. Siitä jotenkin kuvastuu maailman tuska, ankeus ja epätoivo. Joku piru siinä on että aina kun se tulee MTV:ltä, en kuitenkaan kanavaa vaihda...
 
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Guitar Hero
23.06.2005 08:27:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta pakko mainita, että tässä uudessa singlessä (Feel Good Inc. tjsp) on helvetin viileä bassokuvio!
 
Mä komppaan ihan tonnilla! Sillä beissilainilla lopetetaan sotia..
 
Net, kun on kuornevia. Ovat välillisesti roipsautettuja keesoja.
Guitar Hero
23.06.2005 08:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta pakko mainita, että tässä uudessa singlessä (Feel Good Inc. tjsp) on helvetin viileä bassokuvio!
 
Mä komppaan ihan tonnilla! Sillä beissilainilla lopetetaan sotia..
 
Helvetin viileetä matskuu.
Vitun kova!
 
Net, kun on kuornevia. Ovat välillisesti roipsautettuja keesoja.
Mechanizm
23.06.2005 10:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä mikä saa minut reagoimaan, tuntemaan ja ajattelemaan näin. Siitä jotenkin kuvastuu maailman tuska, ankeus ja epätoivo.
 
Ainakin tää uus levy on tunnelmaltaan hyvin synkkä. Synkkä jollain oudolla tavalla, jota ei voi selittää. Mä en tunne tässä maailman tuskaa, ankeutta ja epätoivoa, vaan jotain vaikeasti selitettävää synkkyyttä. Ehkä se johtuu siitä että olen pari päivää tätä kuunnellut, ja tästä on alkanut tulemaan päähän jo "soundtrackmainen" tunnelma. Ihan kuin tää olis jostain elokuvasta, jonka pää on kehittänyt. Vaikee selittää.
 
Life is like a penis, when it gets hard, fuck it.
Landola59
23.06.2005 12:54:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clint Eastwood biisi, silloin ku se aikoinaan soi, oli kyllä aika hauska. Ei sillä että meikäläinen räppiä kuuntelis mutta se musiikki video oli jotenkin huvittava. Enpä ole kyllä pariin vuoteen törmänny kyseiseen bändiin.
 
Basistilla ei tee muuta ku haetuttaa oluet.
kimke
23.06.2005 16:58:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tuo Fell Good Incin kertosäe muuten on? On niin pirun tutun kuuloinen.
 
U2: Staring at the Sun.
 
Ronttu
08.03.2010 17:16:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1719 päivää vanha ketju.
 
Ajattelin vain ilmoittaa että uusi levy Plastic Beach on spotifyssa kuunneltavissa.
 
dipshit
08.03.2010 17:49:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo kuuntelin ite tuossa aamupäivällä, ja ekan pyöräytyksen jälkeen jäi aika pettyneet fiilikset. Kovin oli keskinkertaista kamaa, lukuunottamatta viittä ensimmäistä raitaa jotka oli kyllä helvetin kovia ja antoi odottaa todella hyvää levyä. Welcome to the World of Plastic Beach ja Stylo jäi päällimmäisinä mieleen.
 
Mutta pitäähän tuo vielä moneen kertaan kuunnella ennenkuin mitään lopullista mielipidettä voi sanoa. Mutta pettymys näin aluksi.
 
Ronttu
14.03.2010 16:06:48 (muokattu 14.03.2010 16:07:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olihan tää uusi levy aluksi aika "omituinen" mutta kyllä tää alkaa kuulostaa jo aika hyvältä.
 
Xingu
14.03.2010 16:44:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuntelinpa tuossa eilen Gorillazin debyyttialbumin läpi ensimmäisen kerran varmaan viiteen vuoteen, ja ei voi muuta sanoa kuin että helevatan hyvä levy verrattuna siihen mitä muistelin sen olevan (eli täyttä rapaa). Eihän noista biiseistä mitään järkevää kokonaisuutta saa aikaan, kun mukana on Albarnin rock-kokeiluja ja Dan the Automatorin hiphop-vetoja jokseenkin sekaisin, mutta oli positiivinen kokemus muuten. Täytyypi tänään pyöräyttää levy vielä toisen kerran, jos sieltä irtoaisi vielä lisää iloisia yllätyksiä.
 
"Tämän päivän musiikkia osataan arvostaa kunnolla vasta 20 vuoden päästä. Tosin 95% siitä on ehditty unohtaa siihen mennessä." - D. Townsend
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «