Aihe: Tiluttaminen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
AoA
29.04.2003 10:10:07
Tiluttajat: nuoria tyyppejä jotka ovat alkaneet oppia soittamaan kitaraa ja sitten halutaan näyttää että kuinka nopea on ja kuinka paljon osaa tiluttaa kaikkea hurjaa ja sitten sitä monasti tungetaan vähän joka paikkaan mihin ei välttämättä se sopiskaan. toisinaan vähän vmaista.
Full Volume or Double Volume
Lennu
29.04.2003 10:56:49

Noh, mä oon 28 ja mun mielestä akustisellakin pitää vedellä dimisviippejä ja täppää. Silloin kaikilla on kivaa.
www.lennu.tk , www.whoax.tk Ahneus on yksi luonteenpiirteistäni, mutta laiskuus on se hallitseva.
Kaitsu85
29.04.2003 11:28:30
Noh, mä oon 28 ja mun mielestä akustisellakin pitää vedellä dimisviippejä ja täppää. Silloin kaikilla on kivaa.

näin on, mäki sitte ku opin. Musta tulee YNGWIE.
Jäärä
29.04.2003 17:53:36
Tiluttajat: nuoria tyyppejä jotka ovat alkaneet oppia soittamaan kitaraa ja sitten halutaan näyttää että kuinka nopea on ja kuinka paljon osaa tiluttaa kaikkea hurjaa ja sitten sitä monasti tungetaan vähän joka paikkaan mihin ei välttämättä se sopiskaan. toisinaan vähän vmaista.

Hyvä määritelmä. Luulen kuitenkin, että jokaisen soittajan sisällä lymyää pieni Yngvie Malmsten. Varmaan jokaisen tekee mieli kääntää hanat kaakkoon ja revittää joskus, instrumentistä ja musiikkilajista riippumatta. Toiset tekevät vain sen tyylillä ja joillekin se on itsetarkoitus, jonka johdosta musiikki ei kuullosta välttämättä hyvältä.
Kysy mitä vaan, vastaan mitä vaan.
Snowblind
29.04.2003 17:56:04

Hyvä määritelmä. Luulen kuitenkin, että jokaisen soittajan sisällä lymyää pieni Yngvie Malmsten. Varmaan jokaisen tekee mieli kääntää hanat kaakkoon ja revittää joskus, instrumentistä ja musiikkilajista riippumatta. Toiset tekevät vain sen tyylillä ja joillekin se on itsetarkoitus, jonka
johdosta musiikki ei kuullosta välttämättä hyvältä.

Niinpä. Tilutus voi olla hienoa, mutta musiikki ei saa olla sitä pelkkää tilutusta. Ei siinä ole enää mitään ideaa.
Kukkula on käänteinen kuoppa
Spiff
30.04.2003 04:19:34

Farerin tiluihin verrattuna Ynkkän tilut ovat hienoja ja maukkaita :) Eihän tuon Farerin musiikin tarkoitus taida ollakkaan muuta kun näyttää miten nopeasti hän osaa soittaa. Farerin tiluissa ei ole edes mitään ideaa, ukko vain tiluttaa eikä taida edes ajatella mitä tekee. http://www.francescofareri.com/guitarsolo2002.mp3 Siinä hyvä esimerkki ja http://www.francescofareri.com/introspective.mp3 siinä toinen. Varoitus! Ei kannata kuunnella liian kauan tai räjähtää pää!

Ei ...tu että nauroin vedet silmissä. Pelkkä ajatuskin noista Farerin tiluista... huh.. hyvää treeniä vatsalihaksille. :D
AoA
30.04.2003 09:12:36

Hyvä määritelmä. Luulen kuitenkin, että jokaisen soittajan sisällä lymyää pieni Yngvie Malmsten. Varmaan jokaisen tekee mieli kääntää hanat kaakkoon ja revittää joskus, instrumentistä ja musiikkilajista riippumatta. Toiset tekevät vain sen tyylillä ja joillekin se on itsetarkoitus, jonka johdosta musiikki ei kuullosta välttämättä hyvältä.

monet tuon seikan myös tajuaakin mutta vähän väärällä tavalla. kun sanotaan esim. että monipuolinen soolo on kaiken a ja o niin ei se välttämättä tarkoita sitä että siellä pitäisi olla puolet tilutusta ja puolet venytystä ja jotain muuta vaan kannattais vähän kelailla että minkälaiset jutut sopii millekin musalle. siis hevimusaanhan nopeat kuviot sopii kuin nappi silmään yleensä. Kaikki riippuu kuitenkin paljolti siitä mitä soittaa ja millä tavalla.
Full Volume or Double Volume
Arkka
02.05.2003 00:47:32

Tilurasismia liikkeellä taasen. Aivan sama tykkäättekö tiluttamisesta vai ette. Pääasia on, että pidetään kiinni omasta asenteesta ja koitetaan tuhota jotakin, mikä ei itseä miellytä. Rotujalostusta. Toivottavasti tätä taistoa ei koskaan kumpikaan osapuoli voita, sillä kitarismin monipuolisuus kärsii heti, jos asiasta ollaankin yhtämieltä. Paitsi, sitten kun asiasta ollaan yleisesti sitä mieltä, että se ei nyt omia musiikillisia arvojani uhkaa, jos joku soittaa toisin kuin itse haluaisin.

Musiikinhan pitää olla sellaista - siis kaiken musiikin, millaisesta itse pitää ja muut tyylit ovat vääriä ja turhia. Suorastaan ärsyttäviä. Itseä miellyttämättömät asiat pitää koittaa parhaansa mukaan kitkeä pois maailmasta. Paras maku musiikin suhteen on oma maku ja muut maut uhkia.

Mikä tekee päivästä erityisen hyvän päivän? Ne muut päivät, jolloin aurinko oli pilvessä, vettä satoi kaatamalla ja koira virtsasi mysliin. Vaikeaa ehkä ymmärtää, mutta joku saattaa pitää myslistään noina päivinä enemmän. Ja se ei välttämättä ole väärin.

but hey, don't get me wrong - tämä on kuin pistäisi kaksi apinaa häkkiin vibraattorin kanssa. Erityisen viihdyttävää.
Puukkoo kurkkuun!
Slash
02.05.2003 21:09:51
Toi oli aika tukeva kommentti.. =)
Elämä on kuin onnenpyörä, jossain vaiheessa koittaa rosvosektori.
Kaitsu85
02.05.2003 21:24:12
Näin tulkoon teistä niitä balladi miehiä, MINUSTA TULEE YNGWIE TYYLINEN SOITTAJA.

- Kiitos
Cletus Awreetus
02.05.2003 21:47:21
Näin tulkoon teistä niitä balladi miehiä, MINUSTA TULEE YNGWIE TYYLINEN SOITTAJA.

- Kiitos

Vain Yngwien? Suosittelen sitten ankaraa treeniä. Sahaa skaalaa ylös-alas ainakin 8 tuntia päivässä, niin ehkäpä jonain päivänä soitatkin kuin Yngwie J. Malmsteen.
Kirahvi sanoo öri öri öri
Kaitsu85
02.05.2003 22:20:28

Vain Yngwien? Suosittelen sitten ankaraa treeniä. Sahaa skaalaa ylös-alas ainakin 8 tuntia päivässä, niin ehkäpä jonain päivänä soitatkin kuin Yngwie J. Malmsteen.

no joo, oli aika radikaali ilmaisu. Klassista, ripaus Steve Vaita, Satrianin kekseliäisyytä ja loput Yngwieta.
Keppi
03.05.2003 09:32:19

- Kiitos

Ei siinä siis mitään pahaa ole, jos haluut Malmsteeniksi, mutt varaudu siihen, ett 10 vuoden päästä onkin mieli muuttunut;)
Juuup!
Kaitsu85
03.05.2003 10:44:13

Ei siinä siis mitään pahaa ole, jos haluut Malmsteeniksi, mutt varaudu siihen, ett 10 vuoden päästä onkin mieli muuttunut;)

Hoho, siihen mennessä on ynkä mull selkärangassa jo.
Keppi
03.05.2003 10:58:31
Hoho, siihen mennessä on ynkä mull selkärangassa jo.

...ja olet tyytyväinen vai? Tuskin se kuule näin menee...nimimerkillä kokemusta omaava;)
No mutt tsemppiä kuiteskin!
Juuup!
hjukke
03.05.2003 11:08:27

Farerin tiluihin verrattuna Ynkkän tilut ovat hienoja ja maukkaita :) allekirjotan tän. ne alkaa näiden jälkeen kuulostamaan oikeesti hienoilta ja tyylitajuisilta!
"There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and those who don't."
Keppi
03.05.2003 15:47:21
Miksi aina puhutaan että tilutuksesta kasvaa ulos?

Vuodesta 1996 kitaraa olen soitellut, Yngwie oli niitä ensimmäisiä vaikuttajia, ja samalla tiellä olen vieläkin. Uskon että vielä 10 vuoden päästäkin. Tokihan skaala on laajentunut, mutta mitään tilutuksenvastaisia ajatuksia ei ole vielä päähän muuttanut, johtuu varmaan siitä että olen onnistunut tavoitteissani, enkä katkeroitunut nopeuskitarointia kohtaan, kuten monelle käy.
Keep on woodsheddin'!

Nyt sä tulkitsit mua väärin. En mä puhunut mistään ulos kasvamisesta. Ei siinä oo mitään pahaa, jos diggaa jostain artistista kymmeniä vuosia, mutt harvoin vaan käy niin. Eli todennäköisesti tulee uusia nimiä...uuden tyylisiä, nopeampia, taitavempia tai vähemmän taitavia, mutt mielenkiintoisia. Tuskin säkään enää keinustuoissa ynkkää vetelet...mutt jotakin kitaralla voit hyvinkin vielä soitella.

Se mitä mä halusin tällä sanoo on se, ett ei sitä koskaan pystyarvailemaan, mihin elämä vie...myöskään tällä soittajan uralla. En mäkään, sillon kun starttasin ton homman, varmasti voinu kuvitella soittavani tällasta musaa mitä nykyään soitan. No mutta pääasiahan on, ett soittaa. aina...
Juuup!
geeta shredda
03.05.2003 16:08:07

Nyt sä tulkitsit mua väärin. En mä puhunut mistään ulos kasvamisesta. Ei siinä oo mitään pahaa, jos diggaa jostain artistista kymmeniä vuosia, mutt harvoin vaan käy niin. Eli todennäköisesti tulee uusia nimiä...uuden tyylisiä, nopeampia, taitavempia tai vähemmän taitavia, mutt mielenkiintoisia. Tuskin säkään enää keinustuoissa ynkkää vetelet...mutt jotakin kitaralla voit hyvinkin vielä soitella.

Tulkitsin sua väärin ihan tarkoituksella.
Usein vaan ajatellaan että nuorempana kuunnellaan Ynkkää ja tilutetaan, mutta jonkun maagisen iän ylitettyään pitää hävittää kaikki vanhat levyt ja alkaa kuunnella bluesia. En oikein ymmärrä, miksi vanhoista suosikeista pitäisi sitä mukaa luopua kun löytää uusia mielenkiintoisia artisteja.
Mulla ainakin skaala vaan laajenee sitä mukaa kun löytää uusia hienoja musiikkityylejä.
Mutta tilutus on tullut jäädäkseen, se on mulla verissä.
Snowblind
03.05.2003 17:22:12

no joo, oli aika radikaali ilmaisu. Klassista, ripaus Steve Vaita, Satrianin kekseliäisyytä ja loput Yngwieta.

Minä ainakin haluaisin vain ynkän nopeuden. En muuta. Soittotyyli ja tapa ja muu sellainen tulisi minulta itseltä ja vain nopeus ynkältä. Olisi hassua.
Kukkula on käänteinen kuoppa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)