Aihe: Momentary -tyyppinen jalkakytkin
1
Joel Harald
21.06.2005 22:46:27
Löytyisiköhän mistään _Suomen_ liikkeestä tuollaisia? Eli metallirakenteinen jalkakytkin, joka ei siis lukkiudu, vaan sulkee virtapiirin vaan siksi aikaa kun kytkintä painetaan. Musikding.de tarjoaa tälläistä DPDT-mallisena. Suomen liikettä etsin sen takia että Musikding-tilaukseni on jo lähtenyt ja rahatkin matkalla joten uutta en viiti heti perään tehä.

Kytkimet on siis tulossa midi-polkimeen, jota tässä nyt suunnittelen. Itse projektihan on yksinkertainen ja kallein osa tulee olemaan varmasti nuo jalkakytkimet.

-Jokke
Turpa kii tai tuun teille soittaa.
McNulty
22.06.2005 01:36:07
Eikös tällaisen on/off-kytkimen rakentele vaikka ovikellosta? =)
Kun painike on "ylhäällä" signaali kulkee lävitse, ja kun painike painetaan alas, signaali katkaistaan?
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
placebo
22.06.2005 01:53:07
Uraltonella on tuollainen:

http://www.uraltone.com/pics/compo/switch/footswitchnonlocking.jpg

Farnelilta löytyy tuollainen:

http://fi.farnell.com/jsp/endecaSea … partDetail.jsp?SKU=146250&N=401

Olen melkolailla vakuuttunut, että nuo ovat ainoat Suomesta saatavat _metalliset_ ei-lukkiutuvat jalkakytkimet(?) - Sen verran paljon olen itsekin etsinyt ja soitellut noiden perään. Acte:n (www.acte.fi) kautta saisi Carling:in momentaryja, 100 kappaleen erissä tosin :P Acten kaveri muuten lähetti minulle heidän Carlingin momentarykytkimen 'näytekappaleen' ilmaiseksi :)

Sen verran huono menekki noilla ei-lukkiutuvilla jalkakytkimillä on, ettei juuri kukaan pidä niitä valikoimissaan (Suomessa).
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
2N3904
22.06.2005 09:51:14 (muokattu 22.06.2005 09:51:41)
Suomen liikettä etsin sen takia että Musikding-tilaukseni on jo lähtenyt ja rahatkin matkalla joten uutta en viiti heti perään tehä.

Jos ei tilaus ole vielä Saksasta lähtenyt, laita mailitse perään lisätilaus ja pankista lisää rahaa. Näin minä tein kerran, eikä tuntunut olevan pahasti häiriöksi moinen sähläily.

Itse olen askarrellut momentary-jalkakytkimiä hennommista kytkimistä rakentamalla niiden ympärille lisämekaniikkaa puusta, tähän tapaan:
http://kotisivu.mtv3.fi/mtme/nappi1.jpg
http://kotisivu.mtv3.fi/mtme/nappi2.jpg

"Palautusjousena" toimii retkipatjan palanen.
kalamies#22 >-)))> -Tieto lisää tuskaa, tiedottomuus ennakkoluuloja-
placebo
22.06.2005 15:25:18
http://koti.mbnet.fi/ekku/JPG/Spedu_01.jpg

On muuten helkkarin komea ja persoonallisen näköinen. Tuossa on lyöty vieläpä kaksi kärpästä yhdellä iskulla - Kotelo ja kytkin samassa kokonaisuudessa valmiina :)

Momentarylla ohjattavia "FLIP-FLOP"-tyyppisiä IC-piirejä myydään valmiinakin... Ei nyt vaan muistu tyyppi mieleen... Säästyy meinaan aikamoiselta FETti hässäkältä ja työltä, kun korvaa koko FETti kytkennän yhdellä IC:llä.

Paljon tuollainen kotelo kustansi?
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story" - Pierre Bensusan
Joel Harald
22.06.2005 16:36:51
Eikös tällaisen on/off-kytkimen rakentele vaikka ovikellosta? =)
Kun painike on "ylhäällä" signaali kulkee lävitse, ja kun painike painetaan alas, signaali katkaistaan?

Tässähän on ongelmana kestävyys. Jalalla polkasee aika helposti poikki tollasen :(
Joel Harald
22.06.2005 16:38:00
Jos ei tilaus ole vielä Saksasta lähtenyt, laita mailitse perään lisätilaus ja pankista lisää rahaa. Näin minä tein kerran, eikä tuntunut olevan pahasti häiriöksi moinen sähläily.

Enpä taida jaksaa enää, sillä 1,5viikkoa sitten kävin maksun suorittamassa pankissa. Tilaus ei ole silti lähtenyt, ilmeisesti OP sählää jotain.
SaBer
22.06.2005 19:37:40

Pieniä SPST painokytkimiä taitaa löytyä aika monesta paikasta. Kestävyydestä ei ole kokemusta, mutta itse ainakin uskaltaisin laittaa tuommoisen pedaaliin.

Tällainen siis

http://www.kouluelektroniikka.fi/imagesstore/5201%20000.jpg
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Kumiankka
22.06.2005 20:38:13
Joel Harald
23.06.2005 00:01:35
Pieniä SPST painokytkimiä taitaa löytyä aika monesta paikasta. Kestävyydestä ei ole kokemusta, mutta itse ainakin uskaltaisin laittaa tuommoisen pedaaliin.

Totta, tuollaisiahan löytyy joka liikkeestä. Ainoa vaan että sillä pitäisi olla kokoakin, koska tuollaien n. 5mm nupilla varustettu nappula suorastaan hukkuu keikkatilanteessa kengän kuvioon jne.

Tuolla Uraltonen webshopissa näyttäisi olevan ihan käypä lukkiutumaton jalkakytkin. Hinta on vaan suolainen mutta ilmeisesti tyydyn siihen.
placebo
23.06.2005 00:30:45
Tuolla Uraltonen webshopissa näyttäisi olevan ihan käypä lukkiutumaton jalkakytkin. Hinta on vaan suolainen mutta ilmeisesti tyydyn siihen.

4€ suolainen? Eihän sillä saa edes voileipää ravintolasta :)
Joel Harald
23.06.2005 11:19:37
4€ suolainen? Eihän sillä saa edes voileipää ravintolasta :)

Niiniin mutta kun 12 tollasta pitäis siihen ostaa :>
SirElwood
23.06.2005 11:42:37
Niiniin mutta kun 12 tollasta pitäis siihen ostaa :>

Ei kannata pihtailla noissa kytkimissä. Eikä tuo nyt niin kallista ole. 12x4=48€. Jos vaikka tavallisen a/b lootan tekee, niin hinnaksi tulee 30€, eikä kytkimiä ole kun kolme. Eli 1x3PDT ja 2xDPDT... :)
Joel Harald
23.06.2005 17:55:26
Ei kannata pihtailla noissa kytkimissä. Eikä tuo nyt niin kallista ole. 12x4=48€. Jos vaikka tavallisen a/b lootan tekee, niin hinnaksi tulee 30€, eikä kytkimiä ole kun kolme. Eli 1x3PDT ja 2xDPDT... :)

Näinhän se on. On tää musiikkiin liittyvä elektroniikka niin kiehtovaa. Lähes sairaus. Jos saa tän midipedaalin joskus tehtyä ni sitte vois tehä midillä ohjattavan releen ni sais vaihvistimen kanavat vaihtumaan tahdissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)