Aihe: Stone!
1 2 3 4 5 6 7 856 57 58 59 60
spiritcrusher
16.06.2005 10:37:28
Kyllähän Stone oli Suomen eka speedmetal bändi mutta sen aikalainen Airdash oli ihan yhtä hyvä.

No ei todellakaan ollut. Parhaillaankaan se ei päässyt biisillisesti edes lähimaastoon ja se Junnun ulina oli, jos mahdollista, vieläkin hirveämpää kuin Jannen älämölö.
baron
16.06.2005 10:40:50

No ei todellakaan ollut. Parhaillaankaan se ei päässyt biisillisesti edes lähimaastoon ja se Junnun ulina oli, jos mahdollista, vieläkin hirveämpää kuin Jannen älämölö.

Tietysti jos keskityt vain laulajan tulkintoihin.
Black Star
16.06.2005 13:10:59

Soosoo, Airdash on kovaa kamaa.
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään"
Ben_D
16.06.2005 13:14:23

No onhan se varma. HELLUVA NOISE!!!!
Nöyhtä
16.06.2005 13:42:08 (muokattu 16.06.2005 13:43:19)
Kyllä Stone on parempi kun Metallica.

Haaha toi on totta!

Edit: Jannen laulussa ei ole mitään vikaa. Hyvä hevikurkku Hietalan lisäksi.
tällästrä
Black Star
16.06.2005 13:45:04

No onhan se varma. HELLUVA NOISE!!!!

MERCY!! Kill my brain!
"Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään"
Cimble
21.06.2005 15:02:50 (muokattu 21.06.2005 15:14:43)
Kyllähän Stone oli Suomen eka speedmetal bändi mutta sen aikalainen Airdash oli ihan yhtä hyvä.

Ootkos tietoinen sellaisesta kuin Warmath? Se oli kans kova.

4 nimekkäintä speed/trashmetalligenren uranuurtajaa Suomessa: Stone, Airdash, Warmath, Iron Cross...

Kuopiosta kotoisin olleen Warmathin laulaja Jouni Markkanenhan oli myöhemmin Sub Urban Tribessa, ja on nykyään Nosturin joku ohjelmavastaava. Rumpali Pitkä-Pekka Parkkinen sekä toinen kitaristi Nalle Rissanen vaikuttavat myös pääkaupunkiseudulla. Kitaristi Mika Laine ja basisti Kuvis mm. musisoivat edelleen Savon seudulla.
Ben_D
21.06.2005 16:26:23

Ootkos tietoinen sellaisesta kuin Warmath? Se oli kans kova.

Olen tietoinen. Just lähti Warmathin levyt hyllystä veks, että se siitä.
...And Justice For All
21.06.2005 17:48:52
Noh noh. Eipäs nyt riehuta.
Tähän topicciin voi kirjottaa Stonesta, ylimääräsiä bändejä ei tarvita. Kiitos, jatkakaa.
Et vaan osaa.
vomithrash
21.06.2005 20:37:15
4 nimekkäintä speed/trashmetalligenren uranuurtajaa Suomessa: Stone, Airdash, Warmath, Iron Cross...

No kyllä Ironcross on aika kaukana speed tai thrash metallista. On bändillä toki nopeampiakin biisejä kuten Bloodhunger mutta kyllä nekin on ihan selkeästi vain "nopeaa heavy metallia".
Rabb-it
21.06.2005 21:41:26
Stone on kova, Airdashkin on kova, mutta Prestige on kyllä ollut se kovin lenkki omasta mielestä, kun puhutaan saman aikakauden suomalaisista thrash/speed akteista...
Prestige - Attack Againts Gnomes on ollut paras speed/thrash lätty mitä oon kuullut suomen rintamalta..
Ja jos nyt miettii kuka on ollut 'uskollisin' genrelleen niin, kyllä Prestige vie siinä ainakin voiton ( vrt. Airdashin viimeinen/ Stonen viimeinen )

http://www.veijo.tk/ jos bändi on jäänyt tuntemattomaksi.
man9
21.06.2005 22:09:26

http://www.veijo.tk/ jos bändi on jäänyt tuntemattomaksi.

Kiitos tästä helmilinkistä! Olin Prestigen keikalla Mikkelin Sotkulla joskus -90 ja ostin Veijo-EP:n kun oli niin kova meininki.

Tässä palattuani sitä hypistelemästä muistelin samalla, että 80-luvun loppupuolella taisi olla sen suuntaista meininkiä, että Stone pamahti esiin vähän kuin Stam1na näinä päivinä, tuoreen kuuloisena, edeltäjiltään oppineena, mutta oman tyylinsä kehittäneenä. Keravan jengi oli tietysti jo aiemmin siitä tietoinen, mutta silloin ei paljon netistä pystyny bootlegejä latailemaan jos asui kauempana.

Stone ja Airdash (sekä ehkä Dirty Damage) saivat tietty helsinkiläisbändeinä paljon huomiota esim. Suosikissa kun toimittajien ei tarttenu lähteä kehä 3:n ulkopuolelle tsekkaamaan. Sittenhän oli näitä maakunnan yrittäjiä, Prestige, National Napalm Syndicate, Warmath jne. Monet saivatkin aikaan kelpo levyn tai pari, mutta Stonella taisi kuitenkin olla eniten pro meininki, ja selkeää musiikillista kehitystä vuosien mittaan, ja sijaintietu - aikoinaan oli melko tuskaa olla minkään marginaalimusan soittajana liikkeellä, kun keikkapaikkoja ei ollut niin paljon kuin nykyään eikä musa ollut ehkä ihan niin trendikästä :)

Olin itse todella pettynyt kun hajoamisuutinen aikoinaan tuli... Muistan edelleen selvästi miten kaivoin Stonen ekan tuotoksen kasetin kuoristaan, ihmettelin vähän sitä outoa kansitaidetta ja sitten löin mankkaan. Mahtavaa oli se!
http://lahettamo.org/blog/
mungiisi
01.07.2005 19:44:50
Itselläni oli tuossa vuosi sitten Stonen Emotional Playground ja Free. Myin ne, nytten kaduttaa kun rupesin Stonea kunnolla kuuntelemaan, tänään kävin ostamassa Stone - Stoneage. Kahden vaiheilla olin, No Anaesthesia, jota on hehkutettu vai kokoelma Stoneage? Tähän päädyin, sisältää kumminkin aika paljon hyviä biisejä.

Mun mielestä Stonessa kitarointi ja laulu on loistavaa. Hyvät riffit, hyvä meininki.
spiritcrusher
01.07.2005 20:58:03

Paskaa se oli.Tekotaiteellista mutkittelua ja lammas määkimässä päälle.Helluva Noise oli ainoa ok biisi..silloin. Nyt aikakin lienee kullannut jo muistot.
Ben_D
02.07.2005 05:00:23

Paskaa se oli.Tekotaiteellista mutkittelua ja lammas määkimässä päälle.Helluva Noise oli ainoa ok biisi..silloin. Nyt aikakin lienee kullannut jo muistot.

Rahotus nyt Aarne. Se oli kultaa sillon ja on edelleen. Kulllannut in My Ass.
Bobana
02.07.2005 09:01:11 (muokattu 03.07.2005 07:51:41)

Tässä vaiheessä täytyy jo älähtää ettei mene liian pitkälle....

Kyllä se nyt vaan on niin että se Airdashin soitanto oli melkoisen pätevää alallaan. Yllä oleva mieleipide varmaan muodostuu jos ei biisejä kuuntele lainkaan tai sitten muuten vaan ymmärrä niitä tai soittamista ylipäätään... Helvetin hyvä bändi!

No, eipä liittynyt aloitettuun aiheeseen taas mitenkään...

Mutta:
Stoneen viimeaikoina hieman enemmän perehtyneenä, minua ei koskaan lakkaa ihmetyttämästä tuo rytmipuoli, että ajoittain täysin kaoottiselta kuulostavat jutut ovat melko simppeleitä ja taasen yksinkertaiselta kuulostavat melko vittumaisia. Onkohan tämä sitten sitä taitoa, että osaa tehdä asiat näin...?

No taidoista en voi kommentoida kuin patteristin tonttia, jos sitäkään näillä olemattomilla taidoillani, mutta kyllä ekan levyn temmon heitot tökkii meikäläistä melkolailla. Sitä esiintyy vielä No Anaesthesiallakin tosin vain parissa kohtaa häiritsevästi. No, ainahan kehitystä tapahtuu ja niin on tapahtunutkin. Emotional Playground onkin sitten jo huippulaatua.
Musiikillisesti ajateltuna kaikki levyt ovat omasta mielestäni erinomaisia.

Jokatapauksessa Stone on hieno siivu suomalaista hevi-historiaa ja monen tallaajan esikuva ja ykkös-suosikki. Eritoten allekirjoittaneen.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
JamesHetfield
04.07.2005 12:50:17

itse oon kans koittanu tutustua bändiin........ ei vaan onnistunut ole tällaiselta hyypiöltä... eli löytyiskö netistä jotain niitten sivuja... ja joku stone- tietäjä saa kertoo mulle, jos haluaa, että onko se bändi vielä nykyään kasassa. ja jos ei oo, ni millon se oli kasassa. sen verran tietämätön oon...
miksi hevari syö jau- jau- jauhelihansa raakana? KOSKA SE ON PAHAA!
Ben_D
04.07.2005 12:53:41 (muokattu 04.07.2005 12:55:11)

itse oon kans koittanu tutustua bändiin........ ei vaan onnistunut ole tällaiselta hyypiöltä... eli löytyiskö netistä jotain niitten sivuja... ja joku stone- tietäjä saa kertoo mulle, jos haluaa, että onko se bändi vielä nykyään kasassa. ja jos ei oo, ni millon se oli kasassa. sen verran tietämätön oon...

Muistaakseni nimimerkin S.I.R. ylläpitämät Stone sivut osoitteessa http://www.stonetribute.tk/. Bändi ei ole ollut aktiivisesti kasassa pian 15 vuoteen. Muutaman keikanhan heittivät tossa vuosikymmenen alussa mm. Tuskassa ja Tavastialla. Janne Joutsenniemi sano, että bändiä ei enään ole eikä tule. Joten kiitos&näkemiin.
JamesHetfield
04.07.2005 13:06:00

Muistaakseni nimimerkin S.I.R. ylläpitämät Stone sivut osoitteessa http://www.stonetribute.tk/. Bändi ei ole ollut aktiivisesti kasassa pian 15 vuoteen. Muutaman keikanhan heittivät tossa vuosikymmenen alussa mm. Tuskassa ja Tavastialla. Janne Joutsenniemi sano, että bändiä ei enään ole eikä tule. Joten kiitos&näkemiin.

kiitän.

piste.
miksi hevari syö jau- jau- jauhelihansa raakana? KOSKA SE ON PAHAA!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)