Aihe: Mikä on kun vahvistin pörisee?
1
Migo
22.06.2005 12:41:02
Elikkäs minulla on tollanen Randallin rg-sarjan combo. Olen huomannut, että ihan kotisoitto voluumeillakin elementistä kuuluu pientä pörinää kun laittaa särön. Aluksi ajattelin, että johtuu gainin määrästä, mutta kiersin gain nappulaa hieman pienemmälle ja silti kuuluu sellaista pörinää. Bändisoitossa tuota ei huomaa koska pörinä on hyvin hiljaista, mutta kotona kylläkin. Onko vakavaa? Takuuta on jäljellä, että pitäisikö viedä laite huoltoon?
Jotenkin tuntuu että olisin käynyt täällä ennenkin....?
Bald Anus
22.06.2005 12:43:42 (muokattu 28.03.2006 13:58:18)

Edit: Unohtakaa se, mitä tähän joskus olen kirjoittanut :D
Migo
22.06.2005 13:49:36
Ettei olisi kitaran maadoitushäiriö? En ole kyllä eri vahvistimien sielunmaailmaan kovin syvälle porautunut, mutta voisi olla joku vahvistimen sisäinenkin maadoitushäikkä, jakki kusee tms. Jos siinä kerran on takuuta jäljellä, niin käy ihmeessä kaupassa kysymässä. Jos kyseessä olisi joku mallille tyypillinen vika. Siellä luultavasti osaavat asiaan pureutua pikkaisen paremmalla tuntemuksella.

EDIT:

Jos vahvistimen ominaisuuksiin kuuluu cleanilla kanavalla tuollainen ääni, niin suosittelisin kyllä unohtamaan takuut ja hautaamaan vahvistimen peruskallioon.

Cleanilla vahvistin on aivan hiljainen mitään pörinöitä ei kuulu. Kun taas gainilla pörinä kuuluu. Täytynee ottaa yhteyttä liikkeeseen ja kysyä.
J.RA
22.06.2005 13:52:37
Kun olet liikkeestä kysynyt niin laita sitten tänne että mikä oli
-Sellasta se vaan on-
päänahka
22.06.2005 16:37:54 (muokattu 22.06.2005 16:39:03)
Ettei olisi kitaran maadoitushäiriö?

Tällöin pörinän pitäisi voimistua volumen ja gainin mukana, mitä ei käsittääkseni tapahdu, jos ei bändisoitossa kuulu. Vai oliko vain niin, ettei muun bändin seasta erota?
Soolot on perseestä.
Migo
22.06.2005 17:27:42
Tällöin pörinän pitäisi voimistua volumen ja gainin mukana, mitä ei käsittääkseni tapahdu, jos ei bändisoitossa kuulu. Vai oliko vain niin, ettei muun bändin seasta erota?

Juu ei toi pörinä tuosta oikeastaan voimistu. Samanlaista pientä pörinää, mutta himassa sen kuulee selvästi.
kivi
22.06.2005 18:08:49
Juu ei toi pörinä tuosta oikeastaan voimistu. Samanlaista pientä pörinää, mutta himassa sen kuulee selvästi.

Kokeilepa sammuttaa tietokoneen näyttö, loisteputket ja televisio. Hävisikö?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
stratocaster
22.06.2005 20:57:34
Mulla on sama vahvistin ja sama pörinä. Ei sille mitään mahda. Eikä kyllä haittaakkaan. "Tyyppivika". Ilmeneekö sulla semmosta että ku laitat gain 2 kanvalla gainit täysille, niin saattaaa kuulua semmonen korkee vikinä/vihellys-ääni? Sen tosin saa pois ku vähä laittaa gainia pois, eikä mitenkään häiritse.
R.I.P. Dimebag Darrel (1966-2004)
LamaAjanElvis
22.06.2005 22:04:03
mulla strato pärisee ihan älyttömästi kun tuppaa säröä peliin. kun ottaa kaikki sähkölaitteen irti seinästä ja soittaa tietyllä puolella kämppää tietyssä asennossa, helpottaa vähän.
pärinä häviää kokonaan kun mikit suuntaa kattoon tai lattiaan päin, tosin eipä tuota kehtaa selällään kovalla lattialla soittaa.

kun kokeilee toisella kepillä niin ei mitään sivuääntä.
päänahka
22.06.2005 22:23:12
mulla strato pärisee ihan älyttömästi kun tuppaa säröä peliin. kun ottaa kaikki sähkölaitteen irti seinästä ja soittaa tietyllä puolella kämppää tietyssä asennossa, helpottaa vähän.
pärinä häviää kokonaan kun mikit suuntaa kattoon tai lattiaan päin, tosin eipä tuota kehtaa selällään kovalla lattialla soittaa.

kun kokeilee toisella kepillä niin ei mitään sivuääntä.

Noi on just niitä häiriöitä mitä mikit poimii ympäristöstä. Varmaankin mikkivalitsimen väliasennoissa (niissä missä on kaksi mikkiä käytössä) häiriöt vähenevät? Kunnon suojauksilla voi vähentää häiriöitä, mutta kyllä nuo yksikelaiset aina jonkin verran poimivat surinoita.
Soolot on perseestä.
LamaAjanElvis
22.06.2005 23:41:57
ei väliasennoissa vähene ollenkaan. tosin pikkasen helpottaa kun tyrkkää kitarasta vähän volumea pienemmälle. no onneks tulee keskityttyä enemmän vähemmän säröiseen musiikkin. 50classikki ei muutenkaan mikään ykkös hevikeppi ole.
Migo
23.06.2005 10:55:29
Kokeilepa sammuttaa tietokoneen näyttö, loisteputket ja televisio. Hävisikö?

Tietokone on toisessa huoneessa ja televisio on kyllä vahvistimen lähistöllä. En mitään eroa ole kyllä huomannut. Kokeillaan nyt vielä.
Migo
23.06.2005 10:56:59
Mulla on sama vahvistin ja sama pörinä. Ei sille mitään mahda. Eikä kyllä haittaakkaan. "Tyyppivika". Ilmeneekö sulla semmosta että ku laitat gain 2 kanvalla gainit täysille, niin saattaaa kuulua semmonen korkee vikinä/vihellys-ääni? Sen tosin saa pois ku vähä laittaa gainia pois, eikä mitenkään häiritse.
Mitään vikinöitä tai vihellyksiä ei kyllä kuulu. Ainoastaan se hiljainen pörinä. Ei tuo minuakaan haittaa, mutta pistää häiritsemään kun alkaa oikein sitä pörinää kuuntelemaan. No tuskin sitten mistään vakavasta ole kyse.
janik
23.06.2005 11:08:33
Mulla pörisi Marsu joskus aika ankarasti ja se johtui virtanapista, suihkutin jotain ainetta sinne ja se loppui siihen!
-------------------------Fahrenheit
32788
23.06.2005 15:46:12
Mulla pöris kerran ihan hirveesti vahvistin. Mut sitte ku mä vaihoin sirkkelisäröltä kliinille se pörinä hävis... Missä vika? ;)
Onks teillä niitä Harley Bentonin moottoripyärii?
Migo
23.06.2005 15:49:03
Mulla pöris kerran ihan hirveesti vahvistin. Mut sitte ku mä vaihoin sirkkelisäröltä kliinille se pörinä hävis... Missä vika? ;)
Haha. Tässä nyt ei ollu kyse ihan tuollaisesta tapauksesta. Tuollaiset kommentit voit jättää kirjoittamatta ja miettiä miksi elämä on niin tylsää..
32788
24.06.2005 21:39:28
Haha. Tässä nyt ei ollu kyse ihan tuollaisesta tapauksesta. Tuollaiset kommentit voit jättää kirjoittamatta ja miettiä miksi elämä on niin tylsää..

Mikä elämä?
Onks teillä niitä Harley Bentonin moottoripyärii?
Migo
24.06.2005 22:11:18
Mikä elämä?
No niinpä niin....nimimerkillä juhannuksen töissä ;). Aiheeseen: Otin yhteyttä liikkeeseen ja he pyysivät, että veisin vahvarin sinne niin hekin kuulevat pörinän ja takuisiinhan tuo menee. Saas nähdä millon ehdin käydä, jos sais vaikka kokonaan uuden aparaattorin (toiveajattelua).....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)