Aihe: 50's rock,doo-Wop ja 50's-60's pop musa?
1
Meisseli
21.06.2005 22:47:49

Kysyn teiltä, nuoremman polven edustajat,(80 syntyneet ja nuoremmat)
Diggaatteko mitään edellämainituista musatyyleistä tai kenties kaikkia niitä? Omistatteko levyjä ja mitkä artistit eniten kolahtavat?

Onko Elvis kova juttu? Entäpä Little Richard, Eddie Cochran, The Platters, Everly brothers, Gene Pitney tai kenties Jerry lee Lewis? Kenties Beach boys tai Harry Nilsson?

Sanovatko biisit kuten Love potion number .9 tai Carrie-Anne mitään?

Kertokaa mieltymyksistänne.

Ps. jos kyseiseltä aikakaudelta joku biisi erityisesti ärsyttää, niin kertokaa mikä käy hermoon.

Musavinkki: The Rivingtons: Papa-Oom-Mow-Mow
Röllissä on sitä jotain alkukantaista.. -Skebaristi www.strangefruitband.net www.must.fi
duane
22.06.2005 00:18:05
Onko Elvis kova juttu?

on

Entäpä Little Richard, Eddie Cochran

nämäkin joo

The Platters, Everly brothers, Gene Pitney tai kenties Jerry lee Lewis? Kenties Beach boys tai Harry Nilsson?

vähempi

itse asiassa ei

Kertokaa mieltymyksistänne.

Gene Vincent toki, rockabilly muutenki ja chuck berry tietysti. Link Wrayta ja Johnny Burnetteakaan ei sovi unohtaa...

Ps. jos kyseiseltä aikakaudelta joku biisi erityisesti ärsyttää, niin kertokaa mikä käy hermoon.

Musavinkki: The Rivingtons: Papa-Oom-Mow-Mow
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö"
Vainhaalee
22.06.2005 10:33:01 (muokattu 22.06.2005 11:08:54)
Elvis on ollut lähellä sydäntä, mutta hänen musiikkia on jotenkin aina ollut vaikea lähestyä, syytä tähän en tiedä miksi.

Kyllä Hound dogit ja Heartbreakers hotellit ovat hyvin otsalohkossa ja ehkä tiukan paikan tullen vaikka kitaralla taipuu, mutta sellainen syväluotaava Elvis-tietous on täysin hukassa, vaikka pari kertaa on tullut mietittyä pitäskö oikein varata aikaa ja ostaa kattava nippu Elviksen levyjä... mutta...
Onneksi Herran elokuvia olen nähnyt aika kasan...

Little Richardiin tutustuin AC/DC:n välityksellä kun Angus Young jossain haastiksessa mainitsi hemmon nimen...

The Beach Boysia on vähän kuunneltu, mutta ei toi surffailu oo oikeen mun juttu... :)

Pakko heittää tähän väliin kun en ole kehdannut pistää James Deanista topiccia pystyyn, että mistä perhanasta saa sen leffat dvd:llä?
Nyt mennään eikä meikata!
Garri Hunes
22.06.2005 11:00:25
elvis on tietenkin kova,mutta little richard ehkä kovin rock´n´roll laulaja.

love potion n.9 on tuttu,hurriganesin versiona,ja the cloversin.

eddie cochran on kuningas, löytyy paljon klassikoita,kovimpana ehkä something else.

yksi ärsyttävä biisi on ainakin peppermint twist.ja myös at the hop.kummatkin löytyy ainakin american graffitin soundtrackilta.
Jani The Rock
22.06.2005 11:13:24

No jos aikasemminkin syntyneet saa vastata, niin todetaan että kyllä kolahtaa ja aivan helvetin lujaa kolahtaakin. Viiskytäluvun rokki tietenkin, mutta on mulla aikamoinen fiksaatio myös 60-luvun poppikseen tyyliin Del Shannon ja kumppanit. Vaikka Milner sanokin, että "rock`n roll`s been going downhill ever since Buddy Holly died..."

Gene Vincentiä pidän ylivertasena laulajana, Eddie Cochran oli kova kitaristi ja biisintekijä, ja Jerry Lee Lewis nyt tietenkin... oikeen Great Ball Of Fire! Buddy Hollyä, Little Richardia ja Chuck Berryä ei tietenkään voi ohittaa ilman mainintaa.

Doo-wop -kama taas ei oikeen jaksa puhutella.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Feggy
22.06.2005 11:36:43

Mä tykkään noista kaikista. Mut mä oonkin vanha.
Less is more.
Jackie
22.06.2005 12:26:53 (muokattu 22.06.2005 12:29:55)
The Shangri-Las, Ronettes, Little Eva, Leslie Gore, Contours, Drifters, Sonics, Isley Brothers ja tietysti kaikki Motown artistit. Kyllä toimii. Eniten olen keräillyt Shangri-Lasin kamaa.
Käsi ylös kuka tykkää rockmusiikista!
Blue Moon
22.06.2005 12:29:47

Feggy: Mä tykkään noista kaikista. Mut mä oonkin vanha.

Sama juttu täällä.
- Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill -
leka
22.06.2005 12:31:20
Kaikki on hyviä. Miksei Roy Orbisonia ole mainittu?
JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
Artist
22.06.2005 17:06:22 (muokattu 22.06.2005 17:06:32)
Chuck Berry ja Link Wray ja Little Richard on kovia. 60-luvun popista kovia ovat Ronettes ja Shangri-Las.
I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker! *Bella Italia #10*
Jani The Rock
22.06.2005 17:26:01

menikö se gene vincentin tarina jotenkin että se joutui parikymppisenä johonkin onnettomuuten,ja sairaalaan petiin,jolloin se aikansa kuluksi rupes opettelemaan soittamista ja biisin tekemistä?vai onko tämä urbaani legenda/sekoitanko henkilön?

Eikös se jotenkin näin mennyt. Onnettomuus sattui vuonna -55, ja toipilasaikanaan hän sitten alotteli noita rokkihommia. Vincentillä oli breikatessaan takana vain muutama keikka.

Gene on heppu, jota Rockabilly - A Forty Year Journey -kirjan kirjoittaja Billy Poore on kuvannut sanoilla "The Ultimate Rockabilly". Ko. opus sisältää myös hauskan muistelon Genen keikasta, jolla Poore kävi pikkupoikana.
Älä lähesty minua, lakeija, haitari olalla. Bella Italia #1 MegaMan Club #002 - Quiff Man
Marlowe
22.06.2005 18:25:45
Kaikki kelpaa. Aloitin musiikkiharrastukseni yläasteella kuuntelemalla nimen omaan otsikon alle meneviä artisteja ja yhtyeitä: aluksi jopa pitäydyin tietoisesti vuosissa 1955-1965.

Vielä mainitsemattomista nimistä Neil Sedaka on mielestäni ollut oikein mainio 60-luvun alkupuolen poppari, joka kaiken lisäksi vielä kirjoitti useimmat hiteistään. "Calendar Girl", "Breaking Up Is Hard to Do" ja sitä rataa.

Minun keski-ikäistymiseni voidaan puolestaan katsoa alkaneeksi tästä viestiketjusta, sillä vielä aikaisemmin minun on katsottu vielä olevan nuori.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Mr. Mustard
22.06.2005 18:35:03

Sama juttu
"Safe sex, safe music, safe clothing, safe hair spray, safe ozone layer. Too late! Everything that´s been achieved in the history of mankind has been achieved by NOT being safe..." - Lemmy Kilmister
rokkirami
22.06.2005 18:54:18 (muokattu 22.06.2005 18:56:56)
Beach Boysia mä diggaan. Kyllähän mä tosta vanhasta kunnon rock 'n' rollistakin pidän. En kuitenkaan ole mitään 50 -luvun rokkareiden levyjä ostellu.

Noita 50-luvun biisejä oon kuullu lähinnä vähän uudempien bändien esittäminä covereina
Chemo
22.06.2005 23:04:30

Sama juttu täälläkin.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Garri Hunes
23.06.2005 12:38:08
The Shangri-Las

leader of the pack on ainakin helevetin hyvä biisi
tigrushka
26.06.2005 07:59:58 (muokattu 26.06.2005 08:00:34)
Tykkään! Kovasti!

Mainitaanpa vielä The Coasters joilla mm. loistavat biisit Charlie Brown, Yakety Yak, Poison Ivy, Framed, Smoky Joe's Café, Down In Mexico, Turtle Dovin'...
I got stripes ^..^
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)