Aihe: Engl Screamer
1 2 3 4 5 6 7
Groove Man
20.06.2005 23:07:35 (muokattu 20.06.2005 23:16:33)
Juu, mie maksoin Screameristani jotain 650e-luokkaista summaa myös. Ostin saksan Ebaysta

+1 günterlandista tuntuu irtoavan :)

ja 1936:sella kakofoniaa tuotetaan. Tai parikin on olemassa toisessa originaalit celestionit ja toisessa vintaget. Aika lailla erin kuuloiset nuo on: middle scoop vs. boost. Lisäksi yks greenpack odottaa pääsevänsä kokeiluun toisen vintagen kaveriksi.

tuon näkönen setup joo: http://koti.mbnet.fi/~croma/hw/pino.jpg

Joskus tuli otettua ensikosketus musamaailmassa engleihin comboversiolla ja kyllä siitä jotain jäi hampaankoloon. Avoimen rakenteen viedessä botnea ja tuhtiutta mennessään tuo hiukan kireä yleissoundi korostui entisestään ja vintage(mainen?) elementti tuppasi kontrastin puutteessa honottamaan turhankin häiritsevästi. Lisä 1x12" kaappi helpotti hiukan, mutta ei ehkä kuitenkaan tarpeeksi. 2x12 tai 4x12 ja avot'!
Niskamies
20.06.2005 23:20:24
+1 günterlandista tuntuu irtoavan :)

ja 1936:sella kakofoniaa tuotetaan. Tai parikin on olemassa toisessa originaalit celestionit ja toisessa vintaget. Aika lailla erin kuuloiset nuo on: middle scoop vs. boost. Lisäksi yks greenpack odottaa pääsevänsä kokeiluun toisen vintagen kaveriksi.

tuon näkönen setup joo: http://koti.mbnet.fi/~croma/hw/pino.jpg

Joskus tuli otettua ensikosketus musamaailmassa engleihin comboversiolla ja kyllä siitä jotain jäi hampaankoloon. Avoimen rakenteen viedessä botnea ja tuhtiutta mennessään tuo hiukan kireä yleissoundi korostui entisestään ja vintage(mainen?) elementti tuppasi kontrastin puutteessa honottamaan turhankin häiritsevästi. Lisä 1x12" kaappi helpotti hiukan, mutta ei ehkä kuitenkaan tarpeeksi. 2x12 tai 4x12 ja avot'!

Onkos tuo alakaappi 1936? Vaikuttaa vain pienemmältä kuin toi ylempi kaappi.
Virallisesti semi-pro!
askomiko
20.06.2005 23:20:40 (muokattu 20.06.2005 23:22:13)
Ainii, vaihdoin viime viikolla miun 2x12"-kaapista (V30 ja Mesa/Celestion Black Shadow) tuon V30:n pois, tilalle ikiwanha Celestion G12H100. Tykkään enemmän, V30 oli liian räikeä, tää on botnekkaampi ja antaa mukavammin middleä. V30 tuntuisi toimivan isossa umpikaapissa, mutta mulla on pieni vähäsen avoin 2x12" ni en diggaillut.
""Don't worry, we can fix it in the mastering"
"That one's old, nowadays they have to fix stuff in the marketing"
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Tinppa
22.06.2005 12:31:56
Mun V30:t on jubilee combosta, jossa on takaa avoin rakenne, eikä tuolla oikeen saanut mukavan botnekasta soundia, desibelit nousee sitä ennen helvetillisiksi. Tai voihan vahvarin EQ:sta vääntää bassonupikkaa (jossa jubileen tapauksessa on kyllä reserviä), mutta siitä tuloksena oleva bassopomppu ei ole kyllä sama...

Vähän oftopikkia. Olen ymmärtänyt että nuo Jubileessa käytetyt V30:t eivät ole samaa tavaraa kuin ihan perus V30:t. Eli kysymyksessä on eri kaiutin vaikka nimi on sama. Noita jubileen kaiuttimia en ole kovin kuullut/nähnyt kehuttavan.
Groove Man
22.06.2005 12:53:49
Vähän oftopikkia. Olen ymmärtänyt että nuo Jubileessa käytetyt V30:t eivät ole samaa tavaraa kuin ihan perus V30:t. Eli kysymyksessä on eri kaiutin vaikka nimi on sama.

Jaa tää oli mielenkiintoinen argumentti. Olis kiva jos jollain olis heittää enemmänkin asiaa aiheesta tai linkkiä.. En ole vierekkäin 'siihen oikeaan' :) koskaan päässyt vertaamaan, mutta kyllä yleissoundi ainakin samalla suuntimella on mitä v30:t soundiksi miellän so. mm. 2,8khz +XdB.

Noita jubileen kaiuttimia en ole kovin kuullut/nähnyt kehuttavan.

En ole minäkään kyllä näitä erikseen nähnyt kehuttavan, mutta en tiedä miten paljon näitä on olemassakaan muihin verrattuna.. 0,0001% tms? Onkohan muissa kuin jubileen comboissa ja harmaissa 4x12 vintage kaapeissa? Vai kaikissa Marshallin valmistamissa vintage kaapeissa?
novo
22.06.2005 20:27:17
nonni, tänään kävin Thunderin hakemassa ja pääsin luukuttelemmaan bändin kanssa, kaappina marssun 4x10...ekana tuli ikävä alapäähönkää ja saundi tuntu vallan kuivalta...mikkinä kitarassa on siis em81 ja luulen, että se osaltaan kuivattaa sitä soundia, reverbbi ois kyllä poikaa..kympin kanssa tulee toimeen mutta 2x12 tuli pakkohankinnaksi...Thunder tuntui vallan mukavalta peliltä noin äkkisiltään, vielä ei ainakaan yhteinen EQ keljuttanu ja soundi on mukavan erotteleva ja säröä löytyy mukavasti niin rokkiin kuin heviinkin...nii ja hintahan oli 670e, luulen olevani vallan tyytyväinen ostokseeni.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Invader
22.06.2005 21:36:56
nii ja hintahan oli 670e, luulen olevani vallan tyytyväinen ostokseeni.

Uutena vai käytettynä? Onnea GASin helpotuksen johdosta jokatapauksessa :)
Tai sitten ei..
novo
22.06.2005 23:44:44
Uutena vai käytettynä? Onnea GASin helpotuksen johdosta jokatapauksessa :)

Uutena, ei tuon alhaisempaan hintaan löytynyt enää mistään, Kuopiossa olisivat myyneet hintaan 710e, ja Jyväskylässä 680e, loppupeleissä ostin Pieksämäen Musa-Puodista.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
Dr. Muff
23.06.2005 10:29:17
saundi tuntu vallan kuivalta...mikkinä kitarassa on siis em81 ja luulen, että se osaltaan kuivattaa sitä soundia, reverbbi ois kyllä poikaa..

Eimut kuiva soundi on just poikaa. Dempattuna ältsyn makee krah-krah. Ei siitä reverbistä oikein mitään iloa isoilla säröillä ole, suttaa vaan.
Tuumasta toiseen.
BenGlenton
23.06.2005 11:03:35
Kaikki jotka harkitsette Screamerin ostoa: Lopettakaa miettiminen ja ostakaa Screamer :)

Itse ostin viime marraskuussa Screamer -nupin ja sen jälkeen olen jättänyt kaikki efektipedaalitkin pois kokoonpanosta, soundi miellyttää sellaisenaan niin paljon. Back to Basics, soittaminenkin on nykyään vielä 100x mukavampaa, nyt kun on kunnon vahvistin.

Kaappina toimii behringerin 4x12 joka toimii vallan mainiosti screamerin kanssa, tulevaisuudessa on kuitenkin tarkoitus hommata ENGL:n oma kaappi.
www.supremecourtband.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)