rouva ruuvi 20.06.2005 22:16:48 | |
---|
Osaako kukaan neuvoa Missä voi opiskella ja suorittaa esim. tolppa ykköstä ilman että on päätoiminen opiskelija missään oppilaitoksessa? Helsingissä? |
mr.muzak 20.06.2005 22:42:37 | |
---|
Osaako kukaan neuvoa Missä voi opiskella ja suorittaa esim. tolppa ykköstä ilman että on päätoiminen opiskelija missään oppilaitoksessa? Helsingissä? Ogelissa, harrastuspuolella. |
rouva ruuvi 20.06.2005 22:55:33 | |
---|
Eikös sinne olisi pitänyt pyrkiä jo? Ensi syksyä ajattelin.. :) |
mr.muzak 20.06.2005 23:34:57 (muokattu 20.06.2005 23:35:36) | |
---|
Eikös sinne olisi pitänyt pyrkiä jo? Ensi syksyä ajattelin.. :) Jep:) No mut sinne ois vieläkin hankalampi päästä sun instrumentilla, hakijoita mun käsittääkseni nimittäin riiiiiiittää. Mut mä pelkään että sun tapauksessa voipi olla melko mahdoton päästä ylipäätä tonne taloon vaikka suorittaisit mitä aineita, sen verran omituista linjanvetoa sun instrumentin opettajilla...:( Mut onhan noita muita kouluja, ainakin muissa kaupungeissa. |
rouva ruuvi 21.06.2005 00:54:23 | |
---|
:) Niinpä kai.. Mutten halua lähteä pois Helsingistä. Snif. Voihan sitä aina mennä yksityistunnille, ei kai tässä muu auta.. Eikö tosiaankaan ole muuta mestaa? Pakko nyt joku olla.. |
etnopoju 21.06.2005 01:32:01 | |
---|
mihin sä sitä tolppaa tarviit? voit sä samat jutut opetella ilman paperin palaakin... |
mr.muzak 21.06.2005 03:00:12 | |
---|
mihin sä sitä tolppaa tarviit? voit sä samat jutut opetella ilman paperin palaakin... Pointti tais olla se että sitä paperia tarvitaan. Mut mä veikkaan samaa lopputulosta stadiankin puolelta rva ruuville vaikka olis ne tolpat tehtykin..ogeli on joissain jutuissa korni koulu, ei mahda mitään. |
Sävis 21.06.2005 07:58:15 (muokattu 21.06.2005 08:00:05) | |
---|
Monissa musiikkiopistoissa voi opiskella ns. avoimella osastolla pelkkää teoriaa. Kannattaa kysellä. Edit. Niin ja siis "ogeli" ei ole ainoa, missä pop/jazz-teoriaa voi opiskella. Myös "tavallisissa" musiikkiopistoissa voi, ainakin joissain. "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
Neljä Ruuvia 21.06.2005 11:33:57 | |
---|
Monissa musiikkiopistoissa voi opiskella ns. avoimella osastolla pelkkää teoriaa. Kannattaa kysellä. Edit. Niin ja siis "ogeli" ei ole ainoa, missä pop/jazz-teoriaa voi opiskella. Myös "tavallisissa" musiikkiopistoissa voi, ainakin joissain. Ai Helsingissä? |
mklami 21.06.2005 11:52:27 (muokattu 21.06.2005 11:54:02) | |
---|
Turussa voi sekä konservatorion että AMKin puolella opiskella niin pop/jazz-solfan kuin -teoriankin D-kurssit. Ja jos saadaan koottua tarpeeksi iso ryhmä, teoriasta & solfasta voi tehdä myös C:n (entinen II). Näin ei ikävä kyllä ole useampaan vuoteen käynyt, koska monet pitävät jo D-kursseja vaikeina. Itse olen tehnyt D:t, ja toivon että lähitulevaisuudessa C:hen ilmoittautuisi tuo tarvittava 5 oppilaan minimi. Käsittääkseni näitä voi opiskella myös ulkopuolisena opiskelijana, jolloin osallistumisesta kursseille tulee tietysti maksaa. Trying to be succesful is failure. Trying to be you is success. - Vangelis
---
Tavoittelemalla mahdotonta saattaa saavuttaa mahdollisen.
---
Ei pidä yrittää perse edellä puuhun. |
Sävis 21.06.2005 11:56:04 | |
---|
Ai Helsingissä? Varmasti. Vantaalla ainakin voi. Tosin nyt rupesin miettimään, että onkohan noissa I-kurssiin asti opetusta. Luulisi että on, koska I-kurssi on vielä musiikkiopistotasoa. "Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu |
etnopoju 21.06.2005 11:56:45 | |
---|
avoimessa yliopistossa on C-kurssi tänä kesänä. en tosin tiedä onko ilmoittautumisaika menny jo umpeen. |
rouva ruuvi 21.06.2005 13:06:42 | |
---|
Avoimen yliopiston kurssit on klasariteoriaa.. Oon käynyt 3/3 asti just avoimessa. Mut haluiaisin opiskella sitä pop/Jazz-teoriaa.. Joo voihan sitä ittekseenkin opiskella, ja aionkin jos en löydä mitään paikkaa, mutta viihdyn niin hyvin koulu tyypisessä ympäristössä (kumma kyllä).. että menen mielummin ihan luokkaan istumaan jos vaan voi.. |
mr.muzak 21.06.2005 14:02:00 | |
---|
Avoimen yliopiston kurssit on klasariteoriaa.. Oon käynyt 3/3 asti just avoimessa. Mut haluiaisin opiskella sitä pop/Jazz-teoriaa.. Joo voihan sitä ittekseenkin opiskella, ja aionkin jos en löydä mitään paikkaa, mutta viihdyn niin hyvin koulu tyypisessä ympäristössä (kumma kyllä).. että menen mielummin ihan luokkaan istumaan jos vaan voi.. Tuskin sekään on täysin mahdotonta, että käy hesasta käsin koulua jossain muussa kaupungissa. Ts. yleensä nuo "lukujärjestykset" ammattilinjoilla pystyy väsää niin että koulua on esim. 3 päivää viikossa tai vielä vähemmän. Kelalta saa kuitenkin matkakorvauksia jonkin verran yms. Mullakaan ole ollu ikinä ogelia ku 3-4 päivää viikossa maksimissaan, vaikka hesassa asunkin. Noista hesan I-tason teoria-kouluista en kyllä olis niin varma, saattaahan tietty jossain musaopistossa olla oikeestikin ton tason opiskelijoita. Suurinosa on tossa vaiheessa jo jossain ammattilinjalla...kait.. |
Neljä Ruuvia 21.06.2005 16:23:08 | |
---|
Tuskin sekään on täysin mahdotonta, että käy hesasta käsin koulua jossain muussa kaupungissa. Ts. yleensä nuo "lukujärjestykset" ammattilinjoilla pystyy väsää niin että koulua on esim. 3 päivää viikossa tai vielä vähemmän. Kelalta saa kuitenkin matkakorvauksia jonkin verran yms. Mullakaan ole ollu ikinä ogelia ku 3-4 päivää viikossa maksimissaan, vaikka hesassa asunkin. Noista hesan I-tason teoria-kouluista en kyllä olis niin varma, saattaahan tietty jossain musaopistossa olla oikeestikin ton tason opiskelijoita. Suurinosa on tossa vaiheessa jo jossain ammattilinjalla...kait.. Mitäs muita kaupunkeja tossa olis lähellä... Kauniaisten työväenopisto? Ei Helsingissä voi missään opiskella jazzteoria I:stä ilman että on jossain laitoksessa.Ellei sitten Stadian pedioppilaana. |
etnopoju 21.06.2005 19:21:44 | |
---|
mun mielestä klasariteoria on miljoona kertaa hyödyllisempää, kun pop- teoria. sanonpahan vaan... |
Simplex 21.06.2005 19:53:10 (muokattu 21.06.2005 19:54:28) | |
---|
mun mielestä klasariteoria on miljoona kertaa hyödyllisempää, kun pop- teoria. sanonpahan vaan... Perusteleppas tuo. Eikös hyötysuhteet lasketa sen mukaan miihin kukin tähtää opiskelullaan ja mitä ylipäätänsä haluaa oppia? Itse olin klasaripuolella juuri tuota "isoa ykköstä" opiskelemassa ja jossain vaiheessa kun alettiin pyörittelemään sekstisointuja niin alkoi uuvuttamaan koko touhun junnaaminen. Mulle henkilökohtaisesti eteenpäin vievämpää on teorian oppiminen käytännöntasolla ja nimen omaan pop/jazz-puolen kautta. Ei sillä että klasariteoria olisi huono vaihtoehto mutta katson että jos motivaatio ja tavoitteet pop/jazz-puolella niin miksi se olisi miljoona kertaa huonompi? Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
Simplex 21.06.2005 19:53:45 (muokattu 21.06.2005 19:54:13) | |
---|
kämmi... Ei muuta kuin huumoria peliin ja lisää paskaa housuun! |
ei mitään! |
Mesa/Boogie 21.06.2005 21:34:33 | |
---|
Perusteleppas tuo. Eikös hyötysuhteet lasketa sen mukaan miihin kukin tähtää opiskelullaan ja mitä ylipäätänsä haluaa oppia? Itse olin klasaripuolella juuri tuota "isoa ykköstä" opiskelemassa ja jossain vaiheessa kun alettiin pyörittelemään sekstisointuja niin alkoi uuvuttamaan koko touhun junnaaminen. Mulle henkilökohtaisesti eteenpäin vievämpää on teorian oppiminen käytännöntasolla ja nimen omaan pop/jazz-puolen kautta. Ei sillä että klasariteoria olisi huono vaihtoehto mutta katson että jos motivaatio ja tavoitteet pop/jazz-puolella niin miksi se olisi miljoona kertaa huonompi? Komppaan. Suoritin joskus juniorina ton klasari 3/3-teorian, mutta ei siitä paljoa käytännön hyötyä irronnut. Homma alkoi mennä eteenpäin (ja korvat aueta) vasta kun menin lukion jälkeen vuodeksi kansanopistoon pop/jazz-linjalle. Vuoden aikana korvat kehitty sen verran että pystyin heittämään humppakeikkoja ilman lappuja ns. roikkumis periaatteella. Olen joskus ollut kaverin mukana muutamalla teoriatunnilla erään paljon parjatun kaupungin konservatoriolla. Kyseessä oli aivan tuore "pop/jazz" -linja. Tunneilla oli mukana myös klassisen puolen jengiä. Aiheena oli reaalisoinnut. Siellä sit tuli näiltä ikänsä soittaneilta klassisilta virtuooseilta hienoja kysymyksiä. Esim. "Miks tossa A-duurissa on C# eikä C"? Ei siis pienintäkään hajua käytännön asioista. Siellä olis varmaan saanut väittelyn aikaan aiheesta "onko alennettu H B vai Bb"... |