Asantala 21.06.2005 19:06:26 | |
---|
No moikka! Ostan ensi viikolla uuden kitaran ja ainoa mihin on varaa on Squier, tai siis tokai toisena.. Soittelin tuossa tänään Squierin Standard Telecasteria ja sitä Affinity sarjaa, tyo standardi oli 340,- ja affinity oli 230,- Itse olen sitä mieltä että affinityssä oli parempi soitettavuus, oli helpompi soittaa, standard oli raskas soittaa.. en ymmärrä miksi.. Mutta Onhan tosiaan viellä tuo tokai, en ole soittanut kuin tokain ES-mallilla mikä olikin hyvä, mutta mites telecaster? Aion tosiaan ostaa ensi viikolla ja olisi kiva jos saisi kommentteja miten kyseinen keppi kestää aikaa ja muutenkin? |
...And Justice For All 21.06.2005 19:10:39 | |
---|
Lada vai mersu? No osta tokai, squieria ei voi mainita edes samassa lauseessa tokain kanssa. Et vaan osaa. |
Lada vai mersu? No osta tokai, squieria ei voi mainita edes samassa lauseessa tokain kanssa. Näköjään sen voi sanoa samassa lauseessa. |
Asantala 21.06.2005 19:15:36 | |
---|
Siis tarkoitin halvinta Tokai mallia siis en niitä yli 500,- malleja... :) |
Asantala 21.06.2005 19:19:36 | |
---|
Mites se halvin Tokai malli, onko se samaa sarjaa tuon Squierin standardin kanssa, hinta vaan on aika sama... :) Ja ne voi edelleenkin mainita samassa lauseessa kuten näkyy... :)) |
Hohhoijaa 21.06.2005 19:29:49 (muokattu 21.06.2005 19:32:39) | |
---|
Lada vai mersu? Pikemminkin Lada vai Skoda. No osta tokai, squieria ei voi mainita edes samassa lauseessa tokain kanssa. Aha Itse olen sitä mieltä että affinityssä oli parempi soitettavuus, oli helpompi soittaa, standard oli raskas soittaa.. en ymmärrä miksi.. Ihan kummasta pidät enemmän. Aion tosiaan ostaa ensi viikolla ja olisi kiva jos saisi kommentteja miten kyseinen keppi kestää aikaa ja muutenkin? Onko testausmahdollisuutta? "Raskaus on naisilla hyvä mutta musiikissa huono." - Järvihirviö |
...And Justice For All 21.06.2005 19:32:19 | |
---|
Hohhoijaa onko sun mielestä squier parempi kun Tokai? Et vaan osaa. |
Hohhoijaa 21.06.2005 19:33:13 (muokattu 22.06.2005 10:30:08) | |
---|
Hohhoijaa onko sun mielestä squier parempi kun Tokai? Ei voi sanoa Squier vai Tokai. Siis ylipäätään. hoho. Kitarat on edelleen yksilöitä, varsinkin halvemmat. Testaamalla. "Raskaus on naisilla hyvä mutta musiikissa huono." - Järvihirviö |
PoLFus 21.06.2005 19:34:03 | |
---|
Hohhoijaa onko sun mielestä squier parempi kun Tokai? Voi voi voi voi voi sua. "I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ |
pira 21.06.2005 19:43:30 (muokattu 21.06.2005 19:43:50) | |
---|
Kitarat on yksilöitä, varsinkin halvemmat. Testaamalla. Mua ärsyttää tuossa kitarantestaamisessa se, että usein varsinkin halvemmat on tehdassäädöissä. Kielet rämisee jne. Miten siinä nyt saa oikean kuvan kitaran hyvyydestä.. Ehkä en vain osaa. Kait tää jotenkin tähän topikkiin liittyi.
Vibrato lähtee syrämmestä. |
M-Juhana 21.06.2005 20:05:22 | |
---|
Hohhoijaa onko sun mielestä squier parempi kun Tokai? On niitäkin... You know we ain’t too good looking,
But we are satisfied -LEMMY- |
JuliusCasablancas 22.06.2005 01:46:41 | |
---|
Itse ostin juuri Tokain ATE-33 mallin ja tykkään siitä tosi paljon. Kyllä tuo Squier on kanssa ihan kiva, mutta ei ihan mulle sopiva eli tosi paljon riippuu omasta soundi/soitettavuusmausta jne. Eli yritäppä käydä vaikkapa Musamaailmassa kokeilemassa Tokaita ihan rauhassa. |
atimoc 22.06.2005 02:18:41 | |
---|
Lada vai mersu? No osta tokai, squieria ei voi mainita edes samassa lauseessa tokain kanssa. Kovat on poijjaalla puheet. Aivan varmasti löytyy Tokait hakkaavia Squiereita, jos testaa muitakin, kuin sitä yhtä Pertsan Musiikin nurkassa 5v pölyttynyttä yksilöä. Ei sillä, että Tokai olisi huono, mutta tuollaiset yleistykset ovat aivan järjettömiä. Tarvitko GMail-inviten? Laita mailia.
"Saa olla viimeinen kerta kun soitan humppaa. Sen jälkeen tulee jotenkin väkivaltainen olo." -Strutsi |
Hohhoijaa 22.06.2005 09:54:31 (muokattu 22.06.2005 10:31:02) | |
---|
Mua ärsyttää tuossa kitarantestaamisessa se, että usein varsinkin halvemmat on tehdassäädöissä. Kielet rämisee jne. Miten siinä nyt saa oikean kuvan kitaran hyvyydestä.. Ehkä en vain osaa. Totta tuokin! Muiden kokemukset ovat myös tärkeitä, esim. se, miten kitara kestää käyttöä jne. Ja niin, nimenomaanhan aloittaja painotti sitä, että tässä puhutaan halvimmista malleista. Hohhoijaa onko sun mielestä squier parempi kun Tokai? Niin ja lisäksi en ala yhtä merkkiä arvostelemaan yhden huonon kitaran, jonka omistan, perusteella. "Raskaus on naisilla hyvä mutta musiikissa huono." - Järvihirviö |
McNulty 22.06.2005 10:03:29 | |
---|
Hohhoijaa onko sun mielestä squier parempi kun Tokai? Minun mielestäni on, jos kyseessä on halvin (siis korealainen) Tokai ATE-sarjanen. Squierin valikoima on kattavampi ja useasti myös viimeistely (esim. lakka) on Squierissa Tokaita parempi. Squierin mikitkin ovat inhimillisemmät kuin ne surinarasiat halpis-Tokaissa. Kun siirrytään vertailemaan Japsi-Tokaita ja Squieria... niin Tokai vie voiton kirkkaasti. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Hannu H. 22.06.2005 10:34:20 | |
---|
Kun siirrytään vertailemaan Japsi-Tokaita ja Squieria... niin Tokai vie voiton kirkkaasti myös hinnassa. Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. |
samueld 22.06.2005 10:58:59 | |
---|
myös hinnassa Joo, ne kun on samaa sarjaa jo meksiko-fendereiden kanssa. Ainakin hinnassa. Mä olen usean kerran (kerran itselle ja muutaman kerran muille) käynyt ostamassa edullisia stratoja ja ainakin niissä päätynyt joka kerta skujuun. Telejä en jostain syystä oikeestaan koskaan kokeile. Ja sitten on noita muitakin hyvä merkkejä, joilla on edullisia telemallin skeboja... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
weelie 22.06.2005 11:03:07 (muokattu 22.06.2005 11:03:43) | |
---|
Squier Affinityt on hauskoja vehkeitä, eikä Standard välttämättä ole lainkaan parempi. Tokain halvimmat ei ole mitenkään ylivertaisia. Mutta kokeile ennenkuin ostat, sillä tärkeintä on että _sä_ pidät siitä kitarasta jonka ostat. Mä voisin toisaalta myydä Richwood teleni, jos kiinnostaa ja Helsingin suunnalla asustat. Se on hieno peli (3-pala leppäbody) ja mikit ja virittimet vaihdettu. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
samueld 22.06.2005 11:05:11 (muokattu 22.06.2005 11:14:20) | |
---|
tarkennan edellistä kommenttiani, että nimen omaan ollaan päädytty Stankku Skujuihin. Viimeksi muuten testasin aivan sikahauskaa liimakaulasta skujun teleä. Se oli vielä siistikin kuin sika pienenä. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
Asantala 22.06.2005 11:07:56 | |
---|
Terve taasen! Hehee hyvä nähdä että tuo kirjoitukseni sai aikaan varsin voimakkaita tunteen purkauksia! :)) No tuota, ajattelin käydä kyllä kokeilemassa tuota Tokaita vielä ihan kaikessa rauhassa ja katsoa että mikä sopii handuun parhaiten, Standardi squier siis tuntui vähän tönköltä, kaula tuntui tosi paksulta ja kielet tosi paksuilta myös, vaikka myyjä väitti siinä olevan 009-setti!!! Itelläni Gibson ES-335 missä 010-052 setti ja sekin oli kevyempi soittaa.. Sitä kysyinkin vielä tuossa alkuperäisessä ilmoituksessa että miten ne kestää aikaa nämä soittimet? Kiitoksia värikkäästä keskustelusta! |