Aihe: Emg:t ja Les Paul
1 2 3 4 5 6
McNulty
21.06.2005 15:05:13
Eclipseissä ei ole, toisin kuin LTD deluxe EC-1000:ssa.

aah, se meni niin päin. Oolrait! :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Kassu
21.06.2005 16:53:04
4. päivä mulle on Tokai LS-70 tulossa, en oikein ole mieltynyt niihin alkuperäismikkeihin ja kun olen seuraavaksi rahoissani, ostan uudet mikit.

Oon alkanut vakavasti harkita EMG:tä, koska Les Paulista haen vain helvetillistä murinaa. Onhan mulla strato jolla soittaa humppaa :)

EMG:n passiivitkin potkivat tosi hyvin.

Jos ei EMG niin sitten Seymour Duncan.
arska
21.06.2005 18:31:04
Itellä on tuommoinen Tokain Lespa koreassa valmistettu. Minun Tokaissa olevat omat mikit oli kyllä todella herkkiä vinkumaan, hurisemaan ja pörisemään, joten vaihdoin ne parisen viikkoa sitte Emg:n Zakk Wylde settiin.
Hyvinhän nuo soivat. Itse tykkään kovasti soundista.
Jeesus otti leivän, siunasi, murisi ja sanoi: Ei tästä saatana kaikille riitä!
...And Justice For All
21.06.2005 19:00:21
En oo kuullu EMG:tä gibsonin lespan kanssa mutta yleisesti mahonkilespaan EMG sopii kuin nyrkki pikkuveljeni naamaan.
Soundi on loistava! Tarkotan siis aktiivi emg:tä.
Et vaan osaa.
Kassu
21.06.2005 21:01:46
Mahtuuko se patteri sinne elektroniikkojen sekaan vai pitääkö suurentaa sitä onkaloa?
arska
21.06.2005 22:00:29
Mahtuuko se patteri sinne elektroniikkojen sekaan vai pitääkö suurentaa sitä onkaloa?

Kyllä se patteri minun Tokai LesPauliin meni vaivattomasti
Jeesus otti leivän, siunasi, murisi ja sanoi: Ei tästä saatana kaikille riitä!
trih
21.06.2005 23:02:29

Lespan onkalo on niin iso että mahtuu varmaan isompikin patteri ;)
Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?" Dad: "It's a universal acronym." Danae: "An acronym of what?" Dad: "We Are Right." — from the cartoon Non Sequitur by Wiley
Guitarman
30.06.2005 12:45:32
Jos Les Paulin soundia hakee, varma valinta on Gibsonin omat mikit, joilla Les Paul -soundi on tehty eli ne on niitä aitoja alkuperäisiä. Nykyään Gibsonilla on paljon erilaisia vaihtoehtoja. PAF 57 on se alkuperäinen ja todella hyvä mikki, minulla on vuodelta 1968 Gibson SG Standard (samanlainen kuin Angus Young malli) ja siinä on alkuperäisinä nuo PAFit eikä mieleeni ole edes tullut lähteä vaihtamaan mikkejä. Sitten löytyy Gibsonin mikeistä mm. Gary Mooren käyttämät Burstbucker-mikit, jotka soivat mehevästi ja sen voi todeta ko. herran levyiltä.
Toisaalta särösoundin laatuun vaikuttavat erittäin paljon vahvistin ja mahdollisesti käytettävät efektit. Hyvällä säröpurkilla saan esim. Stratosta tosi hyvät särösoundit
Itse en ole koskaan pitänyt patterikitaroista enkä tule pitämäänkään, koska ei ole tarvetta, sen verran hyvät soundit irtoaa pasiivimikeistä ja ne ovat idioottivarmoja.
McNulty
30.06.2005 12:51:08
Itse en ole koskaan pitänyt patterikitaroista enkä tule pitämäänkään, koska ei ole tarvetta, sen verran hyvät soundit irtoaa pasiivimikeistä ja ne ovat idioottivarmoja.

Minä olen samaa mieltä vaikka minulla kaksi patterikitaraa onkin. Les Paul-mise olen henkeen ja vereen. Customissa on Gibsonin omat 49x-sarjan alnicot ja en ole edes harkinnut niiden vaihtamista. Tällä hetkellä Stanussa on SD:n 59/Dimebucker-setti. Charvel Model 4:ssa on kyllä käynyt DiMarzion passiiveja ja olenkin ajatellut tuon Mod 4:n "modauttaa" pysyvästi passiiviseksi. Tuossa Model 6:ssa saa säilyä tuo midboost/aktiivielektroniikka orkkiksena.

Nuo aktiivimikit ovat "so 80's" kun haluttiin saada outputtia ja samalla välttää hurinoita. Nykyään passiiveilla onnistuu sama homma ja aktiivit ovat menettäneet merkitystään. Jokainen EMG81-fani kokeilemaan SD Dimebuckeria... KYLLÄ LÄHTEE! :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Juzzu
30.06.2005 13:09:40
Sitten löytyy Gibsonin mikeistä mm. Gary Mooren käyttämät Burstbucker-mikit, jotka soivat mehevästi ja sen voi todeta ko. herran levyiltä.

Eipä noita mikkejä Kari Enemmän levyiltä kuule, mies soitteleepi niillä aika paljon alkuperäisillä bursteillaan jossa on siis orikinaalit PAFfit eikä burstbuckerit.
Read My Scars
Shaft
30.06.2005 13:12:35
Sitten löytyy Gibsonin mikeistä mm. Gary Mooren käyttämät Burstbucker-mikit, jotka soivat mehevästi ja sen voi todeta ko. herran levyiltä.

Juuri Gary Moore on käyttänyt melko paljon aktiivimikkejä vaikka onkin näköjään taas siirtynyt suosimaan perinnehenkisempiä ratkaisuja.
marx
09.10.2006 22:49:24 (muokattu 09.10.2006 22:51:42)
Ei tarvitse... mutta kuluneen patterin huomaa saundissa. Signaali vaimenee ja saundista tulee puuroa...

Mullon tokai alc-53 emg-setillä ja jos kitaravolumet on kaakossa (eli kympissä) ja demppaan kielet niin johan vinkuu ja vikisee...ja vituttaa. Johtuukohan vanhasta patterista (reilun vuoden vanha, paljon soitettu) vaiko piuhasta vaiko nupista...vaiko kaapista? Nuppi on Laney lh-50r.
Persettä seinään
oiva tumpeloinen
09.10.2006 22:52:49
Mullon tokai alc-53 emg-setillä ja jos kitaravolumet on kaakossa (eli kympissä) ja demppaan kielet niin johan vinkuu ja vikisee...ja vituttaa. Johtuukohan vanhasta patterista (reilun vuoden vanha, paljon soitettu) vaiko piuhasta vaiko nupista...vaiko kaapista? Nuppi on Laney lh-50r.

Kannattaisiko kokeilla vaihtaa sitä patteria?
fox
10.10.2006 01:09:58

Mun pitäis tehdä Lessukan tapainen EMG-mikeillä. Ajattelin viritellä patterille erikseen tällaisen kotelon runkoon taakse - ei tartte sitten konehuonetta avata sen takia.
http://www.stewmac.com/catalog/images_1lg/3577_1lg.jpg

Erittäinkin viisas veto tuo.. Noissa Iban aktiivielektroniikka-Artisteissa tuollanen patskukotelo on rungon takana keskilinjassa. Aiemmin (2622 Artist) se patteri oli "konehuoneessa". Kyllä se sitä patteria kummasti syö, jos piuhan kiinni jättää.. ja kaikkein onnettomin tilanne on sellainen joissain kitaroissa ja bassoissa, jos sitä aktiivielektroniikkaa ei pysty esim. kytkimellä ohittamaan, se on mykkä sitte koko vehjes. Eli kannattaa pitää varapatskua mukana laukussa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Werde
10.10.2006 10:12:51 (muokattu 10.10.2006 10:13:59)
Mahonkirunkoiseen keppiin voin varauksetta suositella 81:tä tallaan. Jos kovin alas viritetään niin 81 toimii tallassa paremmin kuin 85.

Omassa EC:ssä nuo murisee aivan helvetin komeasti. Jostain pitäisi tosin kaivaa 89 kaulaan, humbuckereiden puhtaasta soundista kun en kovin välitä.
Maiden01
13.10.2006 22:42:59
Nimenomaan 89 kannattaa hommata jos suunnittelet 85 kaulaan ottavasi. Voi suuremmalla säröllä mennä kaulahumppari aika tukkoon. Itsellä siis 81/89 setti. 89 on siis 85, mutta puolituksella, hintaa ei tule paljoakaan lisää. 81 melko varma ratkaisu, toimii erittäin hyvin tallassa. EMGt ei omasta mielestä ole tehty pelkästään armottomaan mättöön, vaan soittelempa bluussiakin noilla, ja ihan hyvät saundit niistä saa, kunhan panostaa vähän särön ja eq:n säätämisessä. Ja aina valitetaan miten noista ei saa minkäälaista kliiniä, se on ainakin omasta mielestä turhaa puhetta. Eivät ne tietenkään ole mitkää classiccien kaltaiset, mutta eipä niitä ole samaanlaiseen menoon tarkoitettukkaan.

Yritä siis päästä testaamaan lespaa noilla mikeillä, vaikka tuota epiphonen ZW kepukkaa. Voi olla että tulet olemaan aika tyytyväinen.
Elänkö soittaakseni vai soitanko elääkseni?
Lancelot
14.10.2006 09:34:46 (muokattu 14.10.2006 09:35:14)
Yritä siis päästä testaamaan lespaa noilla mikeillä, vaikka tuota epiphonen ZW kepukkaa. Voi olla että tulet olemaan aika tyytyväinen.

Eikös tos epin wyldessä ole emg-hz mikit?

typo
tommi_899
14.10.2006 09:41:17

mun huomiot: Säröillä emg:t toimii hienosti, ehkä hieman "kova-soundiset" mutta eivät paljoa. Puhtailla sitten taas... ei ei ei, ei toimi, ihme kuiva soundi siinä. anteeksi oma mielipide tämä.
Nacher
14.10.2006 12:30:22
En kyllä itse raiskaisi Lespaa jollain EMG81/85 setillä sitten millään. Onhan se toki hyvä, jos pelkästään vetelee nopeita teknisiä demppauksia, mutta kyllä ainakin jos itselläni on Lespa kädessä, haluan soittaa vähän bluesia ja laulavaa heviliidiäkin, ja ne voi omasta mielestäni suoraan unohtaa "superkuivilla" EMG aktiiveilla.

Jos ei tarvitse maailman tiukinta mättösoundia, mutta murinaa senkin edestä, niin Gibson 500T:tä kannattaa myös kokeilla. Helvetillisen kuuma ja rouhea mikki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)