![]() 01.05.2003 21:56:44 | |
---|---|
Eli käyttääkö kekään sellatteita armottomia kajareita kun soittaa (eli kajareista täysille tuleen esim, joku armoton hevi biisi ja soitta siinä mukana "niin kun olis jossain kämpällä/keikalla.) "Juu" | |
![]() 01.05.2003 22:11:53 | |
ei mut cd soittimen kans ja nappi monitorit korvis karismaattinen rytmiguru | |
![]() 01.05.2003 22:30:22 | |
ei mut cd soittimen kans ja nappi monitorit korvis Juu, kuin myös.. Ja myös kajareitten kautta.. naapurit tykkää=)) "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 02.05.2003 09:59:31 | |
Eli käyttääkö kekään sellatteita armottomia kajareita kun soittaa (eli kajareista täysille tuleen esim, joku armoton hevi biisi ja soitta siinä mukana "niin kun olis jossain kämpällä/keikalla.) Ei, en käytä. Olen nimittäin ollut "testissä", jossa simuloitiin tilannetta jossa ihminen sairastaa tinnitusta eli "korvien soimista". Siinä vinkumisessa oli tulla hulluksi jo vartissa, ja kun tietää että siltä voi itsensä säästää mm. kuulonsa bändihommissa suojaamalla, niin nappikuulokkeet ja peltorit on täälläkin kovassa huudossa "kuivaharjoitteluvälineinä". Ja tulpat korviin sitten bändisoitannassa. | |
![]() 02.05.2003 11:00:44 | |
Ei, en käytä. Olen nimittäin ollut "testissä", jossa simuloitiin tilannetta jossa ihminen sairastaa tinnitusta eli "korvien soimista". Siinä vinkumisessa oli tulla hulluksi jo vartissa, ja kun tietää että siltä voi itsensä säästää mm. kuulonsa bändihommissa suojaamalla, niin nappikuulokkeet ja peltorit on täälläkin kovassa huudossa "kuivaharjoitteluvälineinä". Ja tulpat korviin sitten bändisoitannassa. Mä ainakin nuorempana maalla asuessani soitin tollein. Tietysti mulla oli kuulosuojaimet päässä. Jouduin kyllä lopettamaan kajareiden kanssa soittelun, kun oli mennyt 3 kajaria hajalle vahvarin liian vähäisen wattimäärän täkia. Kyllä siinä on eri fiilis kun tuntee sen muunkin musiikin samalla kun soittaa, paljon lähempänä livesoittoa. Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä. | |
![]() 02.05.2003 11:49:57 | |
Ei, en käytä. Olen nimittäin ollut "testissä", jossa simuloitiin tilannetta jossa ihminen sairastaa tinnitusta eli "korvien soimista". Siinä vinkumisessa oli tulla hulluksi jo vartissa, ja kun tietää että siltä voi itsensä säästää mm. kuulonsa bändihommissa suojaamalla, niin nappikuulokkeet ja peltorit on täälläkin kovassa huudossa "kuivaharjoitteluvälineinä". Ja tulpat korviin sitten bändisoitannassa. Voihan tulppia pitää, vaikka kuunteleeki ämyreistä..=) Käyttääkö muuten kovin moni soittaessaan tulppia.. Mä ainakin olen käyttäny viimoset 7 vuotta aina tulppia, en mää osaa soittaa ilman..=/ "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 02.05.2003 12:07:20 | |
Joo ei löydy oikein tarpeeksi voimakasta PA:ta jonka läpi voisi huudattaa biisejä ja soittaa mukana. Voisi kuulostaa aika hirveältä sivullisille kun yrittää soittaa biisejä joita ei oikeasti osaa kunnolla sen oikean biisin päälle (kahdet rummut joista toiset kusee -ilmiö). Mp3-soitin napeilla korviin ja Peltorin suojat päälle. Ja kuulosuojaimia olen käyttänyt melkein aina. Ihan alussa ei aina ollut tulppia/suojia mitä käyttää, onneksi ei ruennut korvissa soimaan. EARit + Peltorit antaa hyvät soundit kannuihin :) All chiefs, no indians. | |
![]() 02.05.2003 12:15:21 | |
EARit + Peltorit antaa hyvät soundit kannuihin :) Mulla on taas bilsom comfort:it, ja niistä kaikki täytteet pois. Suojaavuus on jotain EARien tasoa, mut soundit on makeet (EI LUONNOLLISET). pellit kihisee ja bassoa löytyy. ja se virveli soudi sanoin kuvaamatonta. en tiedä pitäiskö pistää nää mikin ympärille kun äänittää ;.D Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä. | |
![]() 02.05.2003 15:18:01 | |
No ainakin tunnen yhden tyypin joka paukuttaa sellasta TRASH/DEATH metallia ja pitää kahta isoo kajaria melkein täysillä kun se soittaa siinä mukana. Kun se soittaa se laitta korviin eka pienet ttulpat ja sitten vielä päähän päälle isot kuulo suojaimet. JESS! "Juu" | |
![]() 02.05.2003 18:56:06 | |
Peltorit on aina päässä kun soitan. Tosin niiden jälkeen ei kehtaa enää käyttää pelkkiä tulppia soundin takia =) Toissa kesänä meijjän bändi oli bändileirillä ekaa kertaa. Meillä oli muutenkin jo aika hauska extreme-maine siellä kun oltiin tultu reilun sadan kilsan päästä sinne polkupyörillä ja yövyttiin kymmenen kilsan päässä ja poljettiin aina leiripaikalle ja takaisin kaatosateessa =) Sitten jossain vaiheessa alettiin puhua kuulon suojauksesta. Oli siinä opettajillakin naurussa pitelemistä kun "hullut Rovaniemeläiset" vetää Peltorit päähän =D I rule... | |
![]() 02.05.2003 19:11:31 | |
Itse laitan aina korvatulpat ja siihen päälle luurit ja sitten musa CD:ltä soimaan ja sitten siihen mukaan soittelen. hyvin toimii. en sitten tiedä tuosta kuulovauriosta mutta ei tuo huonoin vaihtoehtokaan varmasti ole. Full Volume or Double Volume | |
![]() 02.05.2003 20:08:51 | |
kun oli mennyt 3 kajaria hajalle vahvarin liian vähäisen wattimäärän täkia. Tämä nyt ei ole tarkoitettu vittuiluksi, mutta tuskin ne kajarit meni paskaksi liian pienen vahvistimen takia. Syy on todennäköisesti siinä että kaijuttimien tehonkesto oli liian pieni. Vahvistin ei siten vaikuttanut asiaan, paitsi että se lähetti kovempaa ääntä kun mitä kaijuttimien elementit kesti. Se oli siis suhteessa liian suuri eikä pieni. "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse | |
![]() 02.05.2003 23:34:57 | |
Minulla on tuohon kajareiden kanssa soitteluun ideaaliset mahdollisuudet, asun maalla, rummut löytyy, samoin tulpat. Lisäksi 300watin PAkamat asustavat huoneessani johtuen dj:n hommista. Sisarukset ja vanhemmat eivät vain oikein arvosta, wonder why. Ei suotta elämys. | |
![]() 02.05.2003 23:38:56 | |
Itseasiassa vahvistimen liian pienellä wattimäärällä soittelu vahvistimen äärirajoilla saa elementit ihan varmasti hajalle. Eli jos kajarit kestävät 150w rms niin ihan kamojen kestävyyden takia kannattaa ostaa esim joku 2x250-300w vahvistin ja soitella nupit lounaassa. Mm. autohifeilyssä tästä puhutaan usein (en harrasta itse). Ei suotta elämys. | |
![]() 03.05.2003 11:04:18 | |
mulla on semmoset vesikuppivaimennetut metronomikuulosuojaimet jossa on myös sisääntulopiuhalle paikka. et ei muuta minidiskisoitin tai joku muu sellanen kiinni eikä tarvii ees vääntää volaa täysille ja saundi on hyvä. makso tasan tonnin vanhaa rahaa ja on joka pennin arvoinen. musafasu myi näitä ainakin pari vuotta takaperin. | |
![]() 03.05.2003 17:45:40 | |
Ei moni taida näköjään tätä tekniikkaa käyttää. (mutta jos joskus löytyy ylimäärästä rahaa, niin armottomia kajareita vaan osteleen.) :) "Juu" | |
![]() 03.05.2003 19:46:07 | |
mulla on semmoset vesikuppivaimennetut metronomikuulosuojaimet jossa on myös sisääntulopiuhalle paikka. et ei muuta minidiskisoitin tai joku muu sellanen kiinni eikä tarvii ees vääntää volaa täysille ja saundi on hyvä. makso tasan tonnin vanhaa rahaa ja on joka pennin arvoinen. musafasu myi näitä ainakin pari vuotta takaperin. tuo onkin unelmatilanne kunhan kehtais ostaa semmoset tonnin luurit. Mutta mielestäni parhaista parhain vaihtoehto. Full Volume or Double Volume | |
![]() 03.05.2003 21:10:26 | |
tuo onkin unelmatilanne kunhan kehtais ostaa semmoset tonnin luurit. Mutta mielestäni parhaista parhain vaihtoehto. No yks tyyppipäs myikin tollateita kuulosuojain/korvakajareita HUUTO.NET:issä 40€:lla "Juu" | |
![]() 03.05.2003 23:36:49 | |
Itseasiassa vahvistimen liian pienellä wattimäärällä soittelu vahvistimen äärirajoilla saa elementit ihan varmasti hajalle. Eli jos kajarit kestävät 150w rms niin ihan kamojen kestävyyden takia kannattaa ostaa esim joku 2x250-300w vahvistin ja soitella nupit lounaassa. Mm. autohifeilyssä tästä puhutaan usein (en harrasta itse). Aivan totta. Kajarien tehonkestot olivat jotain luokkaa 200W (vaikka noi nyt ei kerro yhtään mitään) ja soittelin sellasella ministereosarjalla, nupit kaakossa. Nykyään vähän enempi järkeä nupissa ja vähän vähempi rahaa kukkarossa. Tohon sitten vaan nimi alle, ja se on sillä selvä. | |
![]() 05.05.2003 09:29:54 | |
Aivan totta. Kajarien tehonkestot olivat jotain luokkaa 200W (vaikka noi nyt ei kerro yhtään mitään) ja soittelin sellasella ministereosarjalla, nupit kaakossa. Nykyään vähän enempi järkeä nupissa ja vähän vähempi rahaa kukkarossa. Jep. Liian pieni vahvistin särkee äänen ja tämä on isoa tehoa varmempi tapa teloa kaiuttimet. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)