efunkelist 24.05.2005 15:30:50 | |
---|
Moottoripyörältähän toi kuulosti. Tai formula tms kierroskone? :) |
biibob 24.05.2005 16:05:18 | |
---|
Itse menin huvikseni äsken kokeilemaan kuinka mun kone "kiihtyy". parhaalta kuulosti ehdottomasti slideputkella revittely. Eli aluksi vedät sellaisia pieniä nykäisyjä (itse tein noin puolen sävelaskeleen) taaksepäin (tämä kuulostaa starttaukselta, ja sitten sellaista kohtalaista vauhtia liutat slidea ylöspäin, ja aina sopivissa paikoissa lähdet taas ikäänkuin alusta, jotta se kuulostaa vaihteilta. Hankala selittää. Soitin D ja G kielillä. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Henkka Hevimies 24.05.2005 16:51:56 | |
---|
Hoi jätkät! Roadrunner intro! THRASH TILL' DEATH! |
Volle 24.05.2005 17:46:35 | |
---|
Auton kiihdytys tapahtuu siten, että pistetään vaihde päälle, kaasua pikkasen ja nostetaan kytkintä. Kyllä lähtee! Kitaralla sillain, että vibrakampi aika alhaalla pistetään ala-e soimaan ja sitten sitä nostetaan ja nyitään ikään kuin vaihdetta vaihdeltaisiin. Kokeilemalla oppii. Myös kammettomalla kitaralla homma onnistuu virittämällä e-kieli aika lötköksi ja sitten sitä nostetaan painamalla satulan takaa. Tää on vähän vaikeempaa tosin. Särön on hyvä olla päällä ja isolla. Nam. |
Kimmo72 24.05.2005 22:55:46 | |
---|
Loppuu sustaini kesken jos alentaan mallintamaan jonkun kuussatasen Fiatin kiihdytystä :) Joo otetaanki semmonen kisa jossa porukka "kiihdyttelee" sitte pitää arvata mitä autoa siinä mallinnetaan.. No joo.. menen ---------> Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Chunga 27.05.2005 15:23:20 | |
---|
joo. Joe Satrianilla on jossain biisissä.. muistaakseni motorcycle driver sellanen kiihdytys jossa ensin matalimmin soivalla kielellä tehdään toi käänteinen dive bomb, "vaihteiden vaihto" tapahtuu vaihtamalla kieltä. eli about näin: e-----x---------x---------------------- B-----x---------x---------------------- G-----x---------x------------------------ D-----x---------x------jne...------------------ A-----x-----KA-0-PY------------------------ E-KA--0-PY----x----------------------------- KA=kampi alas PY=päästä ylös kaijuttimeen vaan paljon säröä niin kuulostaa hyvältä "Sound and technique, two different things, obviously. He(Joe Satriani) has both. I have...
...Volume"
-Nigel Tufnel, Spinal Tap |
Black Star 27.05.2005 20:20:55 | |
---|
Mahtavin Harlikan putkien putsaus on Gary Mooren Friday on my Mind-coverissa. Kitaralla väännetty. "I like jazz, but I could never play it. You just sit there with a guitar the size of a Chevy on your chest, wearing a stupid hat, playing the same solo for an hour." - Dave Mustaine |
JuliusUK 29.05.2005 11:27:51 | |
---|
Hammett tekee sen slaidilla siirtymällä vähitellen kaulassa satulaa kohden. D ja G kielet ovat käytössä. Aloitat vaikka kymmenennestä välistä ja vedät slidella muutaman välin korkeammalle eli mikkejä kohden. Sitten siirryt esim. kahdeksanteen väliin ja teet saman homman etc. etc. Hyvin yksinkertainen kikka eikä siihen tarvita mitään muuta. Toivottavasti joku ymmärsi... Noin mä oon soitellut Mötley Crüen Kickstart my Heartia, E-kielellä, lopettaen G-säveleen, josta se alkuriffi sit alkaa :) wannabee Hyvä Kitaristi |
Se, jonka mielestä Les Paulin soundi ei ole hyvä, on väärässä! |