|
McNulty 21.06.2005 14:24:00 | |
---|
Mitä mieltä olette? Tuota V-mallia en ole soitellut, mutta se Epin Korina Explorer oli kyllä varsin miellyttävä peli. Joskus vielä sellaisen hommaankin ja sen jälkeen rupean leikkimään Foo Fightersin Dave Grohlia :)) Onko hintansa arvoinen?? No eipä tuo alle 500e nyt kovin paha hinta ole täysin soittokelpoisesta instrumentista. Kitara tosin paranee huomattavasti kun siihen vaihtaa satulan ja mikit (about 200e investointi). Siinä vaiheessa kitara onkin varsin laadukas työkalu pidemmäksikin aikaa! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Härski 21.06.2005 14:32:16 | |
---|
Mulla oli tuo vastaava V, mutta musta. Mikin vaihto ja homma oli siinä. Tuo hinta ei ole paha, mutta käytettynä lähtisin ettimään silti. |
fox 21.06.2005 15:22:30 | |
---|
Tuota V-mallia en ole soitellut, mutta se Epin Korina Explorer oli kyllä varsin miellyttävä peli. Joskus vielä sellaisen hommaankin ja sen jälkeen rupean leikkimään Foo Fightersin Dave Grohlia :))! Pikkusen offaria, meidän soolokitaristi vaihtoi juur Fernandeesinsa Epiphonen mustaan V:hen, ei siis korina-V:hen. Suuri oli hämmästys, kun se on oikeesti tehty Tsekissä, Schallerin rauta ja mikit..luulin, että Tsekissä tehtiin vaan noita Heritage Std Lessuja.. |
alphamale 21.06.2005 15:28:01 | |
---|
Pikkusen offaria, meidän soolokitaristi vaihtoi juur Fernandeesinsa Epiphonen mustaan V:hen, ei siis korina-V:hen. Suuri oli hämmästys, kun se on oikeesti tehty Tsekissä, Schallerin rauta ja mikit..luulin, että Tsekissä tehtiin vaan noita Heritage Std Lessuja.. Onkos se leppää vai ei kun epin sivut näin väittävät - luulis soivan jokseenkin eri tavalla kuin tavan mahonkiflyingv:n? Lahtelaista, totta kai |
fox 21.06.2005 15:34:45 | |
---|
Onkos se leppää vai ei kun epin sivut näin väittävät - luulis soivan jokseenkin eri tavalla kuin tavan mahonkiflyingv:n? No kun..se oli musta.. :( Eli en yhtään sitä sillä silmällä kattonu, muuta kuin että ei oo Korealainen tämä, vaan Bohemia Musico-Delickan tekemä. Hyvin se soi. Eikä ollu kovin kevytkään lain, -58 mallin kopio. |
jami87 21.06.2005 15:37:09 (muokattu 21.06.2005 15:40:23) | |
---|
Epin Korina flygaria testasin joskus ja totesin hyväksi soittimeksi. Mikit vaihtuis melko varmasti, ainakin kaulamikki, ku oli niin... öm... "kökkö blöö." :P Soitettavuus oli kuitenkin kunnossa ja saundaskin sillä tallamikillä ihan ok:lta. Jos tarviipi "mahonkia" olla, niin mites olis toi Wayne Static flygari? Täysmusta se on, joten itellä ei kolahda. Edit. Tuolta löytyis Wayne Staticci: http://www.musik-service.de/ProduX/ … Gibson_Flying_V_Wayne_Static_PB.htmStraton osia hakusessa.
Pastilli? |
alphamale 21.06.2005 15:37:17 | |
---|
No kun..se oli musta.. :( Eli en yhtään sitä sillä silmällä kattonu, muuta kuin että ei oo Korealainen tämä, vaan Bohemia Musico-Delickan tekemä. Hyvin se soi. Eikä ollu kovin kevytkään lain, -58 mallin kopio. http://epiphone.com/default.asp?ProductID=30&CollectionID=3 jaa siis tämä, vaahterakaulalla ja onko toi sitten joko mahonkia tai leppää vai sekä että :D PS. sori mut nyt meni huolella offtopiciks! Lahtelaista, totta kai |
fox 21.06.2005 21:22:38 | |
---|
http://epiphone.com/default.asp?ProductID=30&CollectionID=3 jaa siis tämä, vaahterakaulalla ja onko toi sitten joko mahonkia tai leppää vai sekä että :D PS. sori mut nyt meni huolella offtopiciks! Mun mielestä noi Epin ilmaukset on vähän epäselviä, aiemmin oon ollu sitä mieltä, että ne on vaihtoehtosia materiaaleja, ei tuos Peten V:ssä ainakaan kahta puuta ollu.. Painoo tosiaan oli, että hyvin voi olla tsekkiläistä mahonkia.. ;) |
Exhausted 21.06.2005 23:12:47 | |
---|
Mulla oli tommoinen Epi Korina V ja siinä oli kaikkea mahdollista vikaa ja päänvaivaa. Onneksi pääsin eroon. |
losli 22.06.2005 09:47:37 | |
---|
Mulla oli tommoinen Epi Korina V ja siinä oli kaikkea mahdollista vikaa ja päänvaivaa. Onneksi pääsin eroon. Epiä ostaessa kannattaa varautua rahallisesti myös uusien osien hankintaan. Ei välttämättä, mutta kannattaa varautua. Itselläni ei epeistä ole oikeen hyviä kokemuksia. Pitävät yleensä vireensä. Mutta toisaalta niin pitää kuiva metrin halkokin. Itse ainakin olen joutunut vaihtamaan lähes tulkoon kaikki osat. Nyt olisi ilmeisesti vielä tallan vaihto edessä. Tekevät tallat niin pehmeästä seoksesta että kielet ovat suoraan sanoen syöneet loppuun koko pskan. Kaiketi tuosta selviäsi pelkillä tallapalojenkin vaihdolla. Toisaalta stopparipalikkakin on ihan pska. Vaikka säätäis miten niin kielet kuluttaa sen puhki. Tällaisia aikaa myöden ilmeneviä ongelmia ollut. Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee. |
trih 22.06.2005 10:44:44 | |
---|
Mulla ei ole ollut metalliosaongelmia. Jämäkkää tavaraa olleet. Eikä itseasiassa mitään ongelmaa. Toisaalta en kauhistu pikkufiksauksista jos joutuu vaikka ruuvia kiristämään ;). Kaksi epin lespaa ollu kulutettavana. Taitaa riippua laatu vuosikerrasta ja valmistuserästä tai valmistusmaasta. Ei voi epien kohdalla ilmeisesti yleistää. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Pedro de la Helvetto 22.06.2005 13:22:32 (muokattu 22.06.2005 13:28:50) | |
---|
Mullakin on tollanen vee. Rungossa on päällä jonkunnäkönen viilu(ehkä korinaa?) ja kaula on ilmeisesti vaahteraa? Metalliosat ja virittimet on ihan ok. Potikat rahisee snadisti. Kitaran on vuodelta 1999 ja on kyllä palvellu aivan hyvin! Mikit vaihdoin gibsonin lp customin mikkeihin ja ovat olleet asialliset...perinteisen rockin, bluesin ja jazzin ränkyttämiseen. Elektroniikka...2xvol ja 1x tone on ehkä hieman rajoittunut, mutta ihan hyvin toimii. Otelauta on aika levee, joten lyhytsormiselle voi olla vaikeata soittaa, makuasia lähinnä. Kovan laukun löytäminen voi olla hieman vaikeaa ja kallista... Siis ts. Oikein HYVÄ kitara hinta/laatusuhde kohdallaan! Hyvä soundi, snadisti tumma mutta erotteleva...itse maksoin 2000 mk -uutena, oli erikoistarjouksessa. |
losli 22.06.2005 14:57:04 | |
---|
Kitaran on vuodelta 1999 ja on kyllä palvellu aivan hyvin! Oma Epi levis heti alkuunsa muutamilta osin ja nyt 10 vuoden jälkeen on ruvennu muut osat leviin. Toivottavasti ei muille käy samoin. Ihminen ei tiedä mihin menee ja kusta tulee. |