Pallisti 20.06.2005 12:52:13 | |
---|
Moi! Vosiko joku selittää selkeästi, että mitä kustannusopimus tarkalleen tarkoittaa? haku ei toimi, joten postasin uutta.. Kiitti. |
Sertzo S 20.06.2005 13:50:49 | |
---|
Levyntekijät linkit- otsikon alta voisi löytyä tietoa. Kyllä varmaan tähänkin vastauksen saat joltain paremmin ilmaistuna, mitä minä sen tekisin. Minä ole tehnyt muutaman kustannusopimuksen sanoista ja sävelyksitäni levy-yhtiön kanssa ja saanut niistä rahallisen korvauksen mikä kuuluukin saada. Ilman kustannussopimustakin voi teoksiaan saada julki äänitteille neuvottelemalla (Manus) ja sehän tietäisi parempia tekijäinoikeuspalkkioita esim. laulusi radiosoitoista Sinulle. Kustannussopimus vie niistä aina määrätyn osan levy-yhtiöille. |
hirvoksi 21.06.2005 11:35:19 | |
---|
"Älä tee samaa virhettä kahdesti, ellei se kannata!" -Mae West |
kivi 21.06.2005 11:38:59 | |
---|
Moi! Vosiko joku selittää selkeästi, että mitä kustannusopimus tarkalleen tarkoittaa? haku ei toimi, joten postasin uutta.. Kiitti. Kohdistapa katseesi tuohon muutama nimike alemmas, missä asiasta viimeksi puhuttiin. Tai tässä linkki: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=2&t=95327&o=0&co=0 Ei ihan oikeasti jaksa, mä olen tämänkin asian selittänyt varmaan kymmenen kertaa. Joku joka on tallettanut sanat sydämeensä, vois resitoida ne :-) |
Moi! Vosiko joku selittää selkeästi, että mitä kustannusopimus tarkalleen tarkoittaa? haku ei toimi, joten postasin uutta.. Kiitti. Ilmeisesti levytyssopimusta tarjolla... Henkilökohtaisena mielipiteenäni, kustannussopimus on kutakuinkin perseestä.... Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 21.06.2005 12:51:41 | |
---|
Ilmeisesti levytyssopimusta tarjolla... Henkilökohtaisena mielipiteenäni, kustannussopimus on kutakuinkin perseestä.... Joo ja ei. Se saattaa auttaa yllättävästi biisien promoamisessa, ja esim kokoomalevypaikat löytyvät usein kustannussopparin kautta. Nää on niin näitä... ihan alussa on hyvä pitää langat käsissä, ja sit kun ollaan isoja on hyvä pitää langat käsissä, mut siinä välillä ei ehkä pääse mistään mihinkään, ellei anna viedä kuin pässiä narussa ;-) Muistetaan kuitenkin, että musiikkialaan kuuluu kusetetuksi tuleminen väistämättömänä osana - ammattitaitoa on minimoida kusetus, ei välttää sitä. :-D |
Notefix 21.06.2005 21:44:22 | |
---|
Joo ja ei. Se saattaa auttaa yllättävästi biisien promoamisessa, ja esim kokoomalevypaikat löytyvät usein kustannussopparin kautta. Niin, jos on biisintekijä, juttu on eri...mutta artistilla pitäis mun mielestä olla oikeus tekemään levytyssoppari ilman kustannussopimusta. Näinhän ei aina nykyään ole. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
kivi 21.06.2005 22:06:02 | |
---|
Niin, jos on biisintekijä, juttu on eri...mutta artistilla pitäis mun mielestä olla oikeus tekemään levytyssoppari ilman kustannussopimusta. Näinhän ei aina nykyään ole. Jos artisti ei itse kirjoita omia biisejään, ei sitä kustannussoppariakaan vaadita, mutta tiedän mitä tarkoitat, joo. Liian monet yhtiöt vaatii neuvottelujen pohjaksi sen, että kustannussoppari myös tehdään, ja firman sanelemalla hinnalla. Esimerkiksi Pokon kanssa homma on näin. Tosin kuten Epe Helenius sanoi, he yrittävät myös antaa reilusti vastinetta sille menetetylle kolmannekselle. Tällaisessa tilanteessa sanoisin, ettei kannata liikaa riidellä, vaan mieluumin pyrkii minimoimaan kusetuksen. Perustaa oman kustannusyhtiön, ja myy vain alikustannussopparia, niin ne Pokon artistitkin tekee. |
Notefix 21.06.2005 22:54:23 | |
---|
vaan mieluumin pyrkii minimoimaan kusetuksen. Jep, noin! Ja loppupeileissähän artisti maksaa aina...kaiken! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
hirvoksi 22.06.2005 08:35:20 | |
---|
"Älä tee samaa virhettä kahdesti, ellei se kannata!" -Mae West |