Aihe: Koch Twintone
1
JuniperThree
21.06.2005 11:06:00
Onkohan jollain kokemuksia siitä millainen peli on kyseessä? Ominaisuudet vaikuttaisi tarpeisiini sopivilta mutta kuinkakohan oikeasti pelittää?

Tietty jos jotain muita pienen teholuokan putkimiehelle sopivia vermeitä haluaa kehua niin antaa tulla vaan. Kotona kun ei oikein viitsisi isoilla koneilla vetää.

Kävin viime viikolla soittelemassa twintonella ja aina vaan rakastun siihen enemmän...loppukesästä haen värkin kotiin. Mutta siis eihän tuo mikään "pieni" tuo twintone ole, hökää riittää niin maan perusteellisesti. Mietin jo et mihinkähän sitä noin paljon möykkää tarttee... Haulla olisit muuten löytänyt tästä jo olemassa olevan ketjun.
Tinppa
21.06.2005 12:18:22
Ainakin noissa ketjuissa oli juttua aiheesta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=15&t=90328&o=0&co=180

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =15&t=87637&o=0&co=1170

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … =15&t=65349&o=0&co=1140

Itelläni on ollut Twintone-combo nyt puolisentoista vuotta. Erittäin hyvä on. Vaihdoin tuossa taannoin siihen alkuperäisen Jensen custom made -elementin tilalle Celestionin Vintage 30:n, vähän testimielellä, ja omasta mielestäni soundi parani vielä entisestäänkin. Tosin eihän se mitenkään huonolle kuulostanut sillä alkuperäiselläkään kaiuttimella. Vintage 30 vaikuttaa omaan korvaani vain jotenkin ärhäkkäämmältä.

Kuten tuossa aiemmin jo mainittiinkin, niin eihän tuo Twintone ole ihan omimmillaan makuuhuonevahvistimena, kun tehoa riittää vahvarin keinokuormaakin hyödyntäen yllin kyllin. Mutta kyllä siitä silti loistavat soundit saa ihan pienilläkin volumeilla. Kovasti puhuvat että myös Kochin Studiotonesta lähtee melkoisesti möykkää, vaikka 20 wattinen peli onkin. Ei noissa muutenkaan kannata paljon wattimääriin tuijottaa. 50 wattia kun on jo putkivehkeistä puhuttaessa kohtuullisen iso kone.
Fide
21.06.2005 13:16:16

Jippii!!! taas mahdollisuus kehua lempilastaan vahvistinrintamalla =)))))

Mulla siis oli tuo ensimmäinen Twintone malli puolitoista vuotta ja olen nyt soitellut reilun kuukauden tuolla päivitetyllä Twintone II:lla.

Ensinnäkin tehoa on vaikka lampaat söis. Eli mistään "pienestä" vahvistimesta ei sinänsä ole kyse.

Ero esim tuohon Studiotoneen on sitten tuo äänenlaatu alhaisilla äänenvoimakkuuksilla, kun mielestäni se on siellä aika oivallinen. Kokeilin lähinnä Fenderin ja Peaveyn malleja sekä muutamia mallentavia, kun hain aikoinaan tuota minulle sopivaa peliä. Twintone pesi kilpailijat juuri monipuolisuudellaan ja äänensävyllään. Yläpää ei mielestäni ole kirkuva vaikka onkin heleä. sopii minulle.

Ainut todellinen vaihtoehto Twintonelle minun makuni mukaan olisi ollut Orangen AD30-TC, mutta Twintone on tuota vehjestä sopeutuvampi, joten vei voiton.

Nykyisellään suurilla voluumeilla käytän 2x12 lisäkaappia tuomaan soundiin tilaa tuon Twintonen 1x12 lisäksi. klubikeikkatasoilla ja treeneissä tämä on kuitenkin tarpeetonta.

...vihjeenä muuten, että se mun vanha Twintone on vielä Riihimäen Musiikki-S:ssä myynnissä ja irtonee järkihintaan, jos kiinnostaa =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
Flash
21.06.2005 14:27:57

Mulla siis oli tuo ensimmäinen Twintone malli puolitoista vuotta ja olen nyt soitellut reilun kuukauden tuolla päivitetyllä Twintone II:lla.

Olivatko uuden version lisäominaisuudet vaihdon väärti? Perussaundi ei liene juuri muuttunut?
There Is A Light That Never Goes Out
Fide
21.06.2005 21:20:09 (muokattu 21.06.2005 21:20:43)

Olivatko uuden version lisäominaisuudet vaihdon väärti? Perussaundi ei liene juuri muuttunut?

perussoundi muuttui uudessa hivenen terävämmäksi, mutta epäilen sen johtuneen pikemminkin uusista putkista kuin vahvistimen sielunelämästä.

Mun kannalta oli vaihdon väärti, kun keikkailun kannalta tuo OD+ ja kaiun poiskytkentä tuli todella tarpeeseen. Setissä kun on vähän turhankin paljon eri tyyppisiä ja eri musiikkilajeista tempastuja ideoita... Toisaalta jos omassa tyylissä kaiun määrä on vakio, tai otat sen ulkoisesta lähteestä, niin silloin vanhempikin malli on ihan käypänen, ei toi OD+ nyt niin iso juttu ole =)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ---- kalamies#7 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)