Aihe: pystyisitkö olemaan kotona?
1 2 3 4
riff
20.06.2005 00:39:38
En mä näitä hommia lopettais vaikka lottovoitto tuliskin, sanoo joku! Paskapuhetta! soittamistahan ei kukaan oikea soittaja voi koskaan lopettaa, käsien pitää jo silloin mennä olkapäästä poikki! Jos se lottovoitto tulis (ei se tuu) kaikki kuitenkin menis vaikka ilmasiks jonnekin pöllyyttämään kahta kolpakkoa. Kerran soittaja, aina soittaja!

No sit olis ainakin varaa tehdä ne keikat jotka on hyvissä paikoissa, lähellä, vain 3 settiä ja tietysti uusilla, hienoilla ja kalliilla kamoilla jne. Ja ne (hoho) parempiliksaset keikat!

No just joo! Ei se potti osu! Täällä me kuusnollayseissä ja sprinttereissä istutaan kymmenenkin vuoden päästä ja jutellaan tuhanteen kertaan ne samat jutut, jotka alkoivat 80 luvulla.;-)
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
baron
20.06.2005 03:00:25

Ja siksi mä raadan pitkää siviiliduuniviikkoa, että on varaa käydä viikonloppuisin keikolla.
jon lord
20.06.2005 11:59:44
Vuodesta 76 vuoteen 98 tein koko ajan 5-6 iltaa jatkuvasti kapakoissa tai tanssipaikoissa . Arvatkaa paloinko loppuun?
Ei ole yhtään ikävä takaisin kapakka ympäristöön, mutta tuuraus keikkoja on kiva tehdä silloin tällöin eli kerran muusikko aina muusikko. Yli kolmekymmentä vuotta olen odottanut niitä parempihintaisia keikkoja. Missähän ne viipyy? Nyt olen tehnyt 5 vuotta huumorikeikkaa ja viihdesettejä.On kunnian osoitus kun kolmenkymmenen vuoden jälkeen taiteilijat kutsutaan syömään juhlayleisön joukkoon eikä anneta kylmää makkarasoppaa jossain ahtaassa takahuoneessa ja kohdellaan muutenkin inhimillisesti. Sitäpaitsi työaika on yksi kertaa 45 min. ja viihdeseteillä hinta sovitaan aina sen mukaan paljonko tulee soittoaikaa. Talvet ja syksyt tehdään melkokovaa tahtia mutta vastapainoksi pidetään kahden kuukauden kesäloma.Sitäpaitsi nykyään pääsee kotiin ihmisten aikoihin, eikä joskus aamuyön tunteina.En ole katkera vuosistani ravintoloissa ja tanssipaikoilla mutta nautin nykyään siitä kun saan olla melko paljon kotona ja olla perheeni kanssa.
Sertzo S
20.06.2005 12:03:37
Vuodesta 76 vuoteen 98 tein koko ajan 5-6 iltaa jatkuvasti kapakoissa tai tanssipaikoissa . Arvatkaa paloinko loppuun?
Ei ole yhtään ikävä takaisin kapakka ympäristöön, mutta tuuraus keikkoja on kiva tehdä silloin tällöin eli kerran muusikko aina muusikko. Yli kolmekymmentä vuotta olen odottanut niitä parempihintaisia keikkoja. Missähän ne viipyy? Nyt olen tehnyt 5 vuotta huumorikeikkaa ja viihdesettejä.On kunnian osoitus kun kolmenkymmenen vuoden jälkeen taiteilijat kutsutaan syömään juhlayleisön joukkoon eikä anneta kylmää makkarasoppaa jossain ahtaassa takahuoneessa ja kohdellaan muutenkin inhimillisesti. Sitäpaitsi työaika on yksi kertaa 45 min. ja viihdeseteillä hinta sovitaan aina sen mukaan paljonko tulee soittoaikaa. Talvet ja syksyt tehdään melkokovaa tahtia mutta vastapainoksi pidetään kahden kuukauden kesäloma.Sitäpaitsi nykyään pääsee kotiin ihmisten aikoihin, eikä joskus aamuyön tunteina.En ole katkera vuosistani ravintoloissa ja tanssipaikoilla mutta nautin nykyään siitä kun saan olla melko paljon kotona ja olla perheeni kanssa.

Napsautinpa plussan.
WanhaWetäjä
20.06.2005 12:32:39 (muokattu 20.06.2005 12:33:26)

Miten voi yks ihminen (Et sinä Martzo) olla onnistunu ajaan ittensä aina niin paskoihin porukoihin, että vihaa duuniansa noin paljon.....

Enemmän liksaa, vähemmän keikkoja, parempia keikkoja, enemmän kotona.

Niin helppoo se on.

Sää se jaksat jauhaa tota samaa,jos minäkin;-)

Sulla ei ole mitään käsitystä näistä kuvioista,Riffi ja monet muut palstalaiset sen sijaan tietävät mistä on kysymys...jos joku saa sen 400€ kun vetäsee joku "hauska"puku päällä sekutaustoilla YKSIN jotain kupletteja ja stand up-komiikkaa,niin siitä vaan,onneksi olkoon!

...sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keikkasoittamisen kanssa,ja mä saan olla ihan tarpeeksi kotona,vaimo on vuorotyössä.,mulla on 5 kersaa,joista yks on MYÖS erityislapsi,vaatien vähän enemmän huolenpitoa kuin normaali muksu,as ju nou;-)

Mä vaan heitin ilmaan ajatuksen tosta lottovoitosta,mulla ois ainakin niin paljon muuta elämässä kuin hutun soitto,notta saisin taatusti aikani kulumaan vaikka en keikoilla käviskään...
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
Martso
20.06.2005 12:42:55

Sulla ei ole mitään käsitystä näistä kuvioista,Riffi ja monet muut palstalaiset sen sijaan tietävät mistä on kysymys...jos joku saa sen 400€ kun vetäsee joku "hauska"puku päällä sekutaustoilla YKSIN jotain kupletteja ja stand up-komiikkaa,niin siitä vaan,onneksi olkoon!

...sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keikkasoittamisen kanssa,ja mä saan olla ihan tarpeeksi kotona,vaimo on vuorotyössä.,mulla on 5 kersaa,joista yks on MYÖS erityislapsi,vaatien vähän enemmän huolenpitoa kuin normaali muksu,as ju nou;-)

Mä vaan heitin ilmaan ajatuksen tosta lottovoitosta,mulla ois ainakin niin paljon muuta elämässä kuin hutun soitto,notta saisin taatusti aikani kulumaan vaikka en keikoilla käviskään...

HEHEE!! plussaa WW:lle! Ihan sen takia, ettei saunakaljojen turruttamana pistäny eilen illalla rikinkatkuista vastausta, vaan asiallisen vastauksen seuraavana päivänä! :):)
Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!!
Sertzo S
20.06.2005 12:48:22

Varmasti minäkin!
R.Syke
20.06.2005 13:10:51 (muokattu 20.06.2005 17:41:15)
Ja siksi mä raadan pitkää siviiliduuniviikkoa, että on varaa käydä viikonloppuisin keikolla.

-Samat sanat. Ja siviiliduunilla pitää rahoittaa nuo kaikki soittimetkin.

Ja kun on joku erikoiskeikka tiedossa, niin valmistautumiseen menee vähintään viikko. Kaikki sna pitää harkita tarkkaan ja kokeilla, että varmaan sujuu.

Mä revin adreanaliinit noista soitoista.
riff
20.06.2005 13:20:13
Tuossa se tulee esiin tuo ainainen kädenvääntö, vituttaako vai tehdäänkö keikkaa intoo täynnä kuin ilmapallot. Ymmärrän oikein hyvin, että on mukava käydä päivätyön ohessa keikoilla. se on vaihtelua ja saa hieman ylimääräistä. Ei siinä mitään. Mutta kyllä se hauskuus katoaa kun tekee pelkästään tätä vuodesta toiseen, jotkut vuosikymmenistä toiseen. Kun soittaminen on ollut vuosia päätyö, ei soittaminen enää tunnu samalta. En tarkoita että se on kurjaa, päin vastoin mut kyllä se riemu ja hohto häviää 10ssä vuodessa. Vai mitä WW?

Ja raha-asiat ovat vielä erikseen.
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
R.Syke
20.06.2005 13:26:40
Tuossa se tulee esiin tuo ainainen kädenvääntö, vituttaako vai tehdäänkö keikkaa intoo täynnä kuin ilmapallot.

Ja raha-asiat ovat vielä erikseen.

-Joo. Totta puhut. Kun se sama setti pyörii vuositolkulla vain hieman vaihdellen, nii totta kai puuduttaa & v*ttaa.

-Tässä tuli mieleen jostain syystä nuo tennisammattilaiset. Kun ne pelaa joskus päin persettä niin, mitähän ne mahtaa kertoa syyksi ;)

Mutta eihän musasta voi tehdä liukuhihnatyötä? Eihän?

Tulkintaahan se on...
Sertzo S
20.06.2005 13:33:43

Autistisen, mutta jo aikuisen tytön isänä tiedän jotain erityislapsen huolenpidosta. Empatiani perheellesi WW.
R.Syke
20.06.2005 13:50:28 (muokattu 20.06.2005 13:51:13)
Autistisen, mutta jo aikuisen tytön isänä tiedän jotain erityislapsen huolenpidosta. Empatiani perheellesi WW.

-Komppaan, Sertzo, tähän puoleen elämästä myös tutustunut olen. Tosin en omalla kohdallani, mutt hyvin läheisesti kyllä.

WW:lle jaksamista :)
isojussi
20.06.2005 16:20:47

Tuskin tästä päästään koskaa yksimielisyyteen...:D

Sulla ei ole mitään käsitystä näistä kuvioista,

Tää ei tosiaankaan pidä paikkaansa.

...jos joku saa sen 400€ kun vetäsee joku "hauska"puku päällä sekutaustoilla YKSIN jotain kupletteja ja stand up-komiikkaa,niin siitä vaan,onneksi olkoon!

...sillä ei ole kuitenkaan mitään tekemistä keikkasoittamisen kanssa,

No se on kyllä totta, että mä en pääse niin helpolla kuin Huttu-Esa t-paidassa, mutta toisaalta liksa ja muut olosuhteet tasoittaa muuten vaikeempaa ja raskaampaa duunia.

Mun systeemini ei oo patentoitu tai suojattu - joten siitä vaan jos irtoo.

MYÖS erityislapsi,vaatien vähän enemmän huolenpitoa kuin normaali muksu,as ju nou;-)

Paremmin, kun hyvin. Tällä hetkellä on menossa puolen vuoden jakso, jonka aikana poikaa ei voi päästää sekunnikskaan silmistään....

Jotain kumminkin soittaisit.

Tuskin mäkään olisin 45:nä lauantaina hää-/synttärikeikoilla, jos ei pitäis elättää itsensä lisäks vaimo ja kaks lasta. Ja se, mitä omaishoitajille maksetaan, on heidän työnsä arvoon ja raskateen nähden silkkaa vittuilua.

Mä en toisaalta tiedä ootko sä nähny ne "oikeet työt", joissa mä olin ennenkuin rupesin päätoimiseks viihdetaiteilijaks. Ei ne oo meitä varten ei.....

Enkä mä oikeesti mitenkään halveksi sun duunias. Mä oon muutaman perushuttukuppilakeikan ihan oikein bändikllä heittäny, ettei sekään osasto oo mitenkään mielikuvien varassa.

Mutta tiedän senkin kokemuksesta, että mun duunini ei oo yhtään sen helpompaa.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Sertzo S
20.06.2005 17:19:29
Ihan yleisluonteinen kommentti:
Kun samaa duunia vetää vuosikymmeniä, siihen kyllääntyy/leipääntyy, on se sitten ojan kaivamista tai aivokirurgiaa.

Enpä haluaisi olla kyllästyneen aivokirurgin potilaana leikkauspöydällä! Huuuh!!!
R.Syke
20.06.2005 17:34:10
Enpä haluaisi olla kyllästyneen aivokirurgin potilaana leikkauspöydällä! Huuuh!!!

-Niin. Ja toisaalta: Mitä tekisi kyllästynyt gynekologi?
Sertzo S
20.06.2005 17:37:19 (muokattu 20.06.2005 17:37:31)
-Niin. Ja toisaalta: Mitä tekisi kyllästynyt gynekologi?

Saattaisi vaihtelun vuoksi tutkia potilaansa nielu ja mahdolliset kitarisat eli vaihtaa alapään yläpäähän ja mennä vieraille tonteille. ;)
baron
20.06.2005 20:17:28

Onks sulle ikinä tullut mieleen vaihtoehdot:

1. Innostunut opiskelija, joka ei vielä osaa mitään.

2. Huippuammattilainen, joka suhtautuu duuniinsa kuin WW??
Sertzo S
20.06.2005 21:12:04

Leikkauspöydälläkö?
isojussi
20.06.2005 21:15:12 (muokattu 20.06.2005 21:15:56)

Oman pojan kaikenlaisia operaatioita seuranneena tuli oikein paha olo tästä vertauksesta - joka sinänsä oli hienosti oivallettu.

Vaihtoehto 2 on osunu jo kerran kohdalle. Vaihtu korvalääkäri kohtuullisen hapiaan.

Tai tuskin WW kuitenkaan on niin tyly asiakkaille.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)